Valaisin ja suodatin

nasakki45

Ostin 380 litrasen akvaarion, jonka mitat ovat 113*50*67cm (67cm on korkeus). Minkälaista valaistusta ja suodatinta suosittelette?

3

380

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

Minkälainen budjetti sulla on, käytettynä ostaessasi pääset halvemmalla mutta ton kokoiseen akvaan voi jo hankkia kerralla kunnollisekin setin ..

http://www.petshop.fi/aquarium_accessories/

- ulkosuodatin, massatilavuutta n. kymmenisen litraa, kierrätys tehoa n. 1200l/h .. Eheimin tai Fluvalin suodattimet on hjuvia :)
      - valaisimet on kalliita, kannattaa silti satsata sillä hyvää et saa halvalla, mulla on 150W monimetalli tonnisessa akvassa, se voisi olla sun akvaasi sopiva 10000K polttimolla jos aiot kasvienkin kanssa lutrailla

Joko sulle oli akvaarion kalaton/kasviton kypsytys tuttua kauraa .. http://www.jrjones.suntuubi.com/fi/Akvaario/Kalaton kypsyttäminen/

• nasakki45

Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?

• fish KING
        nasakki45 kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Budjettia ei vielä oo. Mistähän noita käytettyjä valaisimia ja suodattimia mahdollisesti voisi löytää..?
        Kypsytys on kyllä tuttua puuhaa, mutta kiitos hyvistä linkeistä!
        Kalasto ja kasvisto on kyllä vielä auki, jotain helppoja kuitenkin ainakin näin aluksi :) Ehdotuksia..?

http://www.aqua-web.fi/forum/viewforum.php?f=10&sid=60b90ba3fd97e80a22de4bd25877e03e

http://www.huuto.net/osasto/harrastukset/lemmikkielaintarvikkeet---akvaariot/144

..............tuolta etsimään

Kalastoksi, ei ole helppoja kaloja, se kuinka itse sisäistät kalojen hoitamisen akvaarion tasapainon ylläpitämisen ohella on se tärkein pointti tässä lemmikki harrastus muodossa.
        Käy akvaliikkeiden tarjontaa läpi, hanki Markku Varjon Akvaariokalat kirja, tee listaa sellaisista lajeista joita itse haluaisit hoitaa. Se antaa motivaatiota lisää...

Jaa lista kaloista täällä; tehdään sulle muutama ehdotus kalasto kokonaisuuksista, joista itse voit sitten päättää sopivan :)

Suodattimia voit löytää halvalla myös kiertämällä akvaliikkeitä, valitse Eheimin PRO sarjalaista tai Fluvalin uuden sukupolven ulkosuodatinta, älä osta yli kymmenen vuotta vanhoja malleja.
        Valaisimia on vaikea löytää käytettynä, varsinkin tuon mittaiseen akvaan joka sulla on, kannattaakin satsata kerralla kunnolla hyvään.
        Monimetallin tuottamaa eloisaa valon laatua et kadu sen hankittuasi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe