Hei ystävälliset ihmiset!
Olen mammakeräilijä, joka ihmettelee sellaista sanaa, kuin hammastesiirtymä. Lapenkin isossa luettelossa sellainen maininta on muutamien merkkien kohdalla. Esimerkiksi Lape 1001 Kansainvälinen rauhanvuosi-merkin kohdalla. Minulla on se "hammasmitta", mutta mitä tuo Hammastesiirtymä oikeastaan tarkoittaa; missä siirtynyt? Heh, näin tietämätön sitä voi olla. Mutta eikös sitä sanota, että joka päivä oppii jotain uutta.
Toivon, että täältä löytyisi joku kiva ihminen, joka valottaa tietämättömyyttäni. Ja sitten lähetän monta kaunista ajatusta!
Hamm.siirtymä
Ah-postimerkit
2
765
Vastaukset
- siirtymä
Siirtymä tarkoittaa sitä, että merkin hammaste on siirtynyt väärään paikkaan. Merkissä siis näkyy osa toista merkkiä ja vastaavasti osa puuttuu.
- niin se menee
leikkaus tai paremminkin kohdistus on tavallaan epäonnistunut eli kuvio on jossakin reunassa eli pielessä ja vastakkaisella puolella on sitten paljon valkoista tai jopa toisen merkin reunaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279