Mantis

Mikkis

Onko kellään kokemusta Mantis-monitoimikoneesta, jota mainostetaan Kuponkiuutisissa (tai vastaavassa)? Mainos on kyllä vähän hämärä, kun edes laitteen hintaa ei ole sanottu.

3

3130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti v

Ostin muutama vuotta sitten Mantiksen meidän kotiseutuyhdistyksen puutarhaviljelijöille yhteiseen käyttöön. Minulla in pari isompaakin jyrsintä, 5 ja 8 hevosvoimaiset, raskaampaan työhön. Näitä olen pääasissa käyttänyt itse, kun harvat viljelijämme jaksavat tai osaavat ajaa näitä raskaampia.

Minusta Mantis on varsin kelvoton ostos sillä hinnalla mitä sitä Suomessa myydään. Amerikassa käydessä se ehkä kannattaisi ostaakin, kun siellä hinta lisälaitteineen on alle 200 dollaria.

Mantiksen paha vika on siinä, että terät pyörivät hyvin nopeasti ja useimmat maanlaadut jauhautuvat liian hienoksi. Kastuessaan tällainen maa sitten liettyy ja tiivistyy ilmattomaksi. Mantiksen oikeanlainen käyttö vaatii suurta taitoa, ja meidän viljelijöistä juuri kellään ei sitä tuntunut olleen.

Toinen erittäin paha vika laitteessa on sen olematon kestävyys. Laite on mitoitettu ehkä 60 tunnin käyttöön, jonka jälkeen se on kulunut piloille. Tavallisilla puutarhajyrsimillä laskettu ikä on sentään satoja käyttötunteja.

Minusta Suomessakin on saatavissa Mantista kestävämpiä kevytjyrsimiä, jos sellaisia välttämättä haluaa.

• näköinen

Tosi heikon näköinen. minulla on tavallien 5 hv puutarhajyrsin ja sekin saisi kaivautua syvemmälle. Mantishan hienontaa mullan vain pinnalta ehkä noin 10-15 cm

• 8hudie3d

ostin mantiksen viimevuonna ja kaivaa jopa kivet maasta,ihmeellistä jorinaa mantiksesta,epäilijät ottakoon talikon tai kuokan kätöseensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe