Onko kellään kokemusta Mantis-monitoimikoneesta, jota mainostetaan Kuponkiuutisissa (tai vastaavassa)? Mainos on kyllä vähän hämärä, kun edes laitteen hintaa ei ole sanottu.
Mantis
3
3130
Vastaukset
- matti v
Ostin muutama vuotta sitten Mantiksen meidän kotiseutuyhdistyksen puutarhaviljelijöille yhteiseen käyttöön. Minulla in pari isompaakin jyrsintä, 5 ja 8 hevosvoimaiset, raskaampaan työhön. Näitä olen pääasissa käyttänyt itse, kun harvat viljelijämme jaksavat tai osaavat ajaa näitä raskaampia.
Minusta Mantis on varsin kelvoton ostos sillä hinnalla mitä sitä Suomessa myydään. Amerikassa käydessä se ehkä kannattaisi ostaakin, kun siellä hinta lisälaitteineen on alle 200 dollaria.
Mantiksen paha vika on siinä, että terät pyörivät hyvin nopeasti ja useimmat maanlaadut jauhautuvat liian hienoksi. Kastuessaan tällainen maa sitten liettyy ja tiivistyy ilmattomaksi. Mantiksen oikeanlainen käyttö vaatii suurta taitoa, ja meidän viljelijöistä juuri kellään ei sitä tuntunut olleen.
Toinen erittäin paha vika laitteessa on sen olematon kestävyys. Laite on mitoitettu ehkä 60 tunnin käyttöön, jonka jälkeen se on kulunut piloille. Tavallisilla puutarhajyrsimillä laskettu ikä on sentään satoja käyttötunteja.
Minusta Suomessakin on saatavissa Mantista kestävämpiä kevytjyrsimiä, jos sellaisia välttämättä haluaa.- näköinen
Tosi heikon näköinen. minulla on tavallien 5 hv puutarhajyrsin ja sekin saisi kaivautua syvemmälle. Mantishan hienontaa mullan vain pinnalta ehkä noin 10-15 cm
- 8hudie3d
ostin mantiksen viimevuonna ja kaivaa jopa kivet maasta,ihmeellistä jorinaa mantiksesta,epäilijät ottakoon talikon tai kuokan kätöseensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481257
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219