Seeprahiiret

Seeprahiiri98

Mulle tulee lemmikki. Yhdessä lehdessä oli juttua seeprahiiristä ja innostuin niistä kovasti, äitinikin sanoi että ne ovat söpöjä. Me asumme Ylivieskassa (Suomessa). Tiedättekö missä olisi seeprahiiriä myynnissä?, Ylivieskan lähellä? Jos otamme, niin varmaankin poikasia, enintään 1 vuoden ikäisiä.

5

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+11

Onko lemmikki ensimmäisesi? Silloin kannattaa valita joku muu kuin seepra! Ne eivät ole kovin kesyjä, enemmänkin aikuisten katselulemmikkejä. Itselläni niitä oli 3, eivät ikinä kesyyntyneet. Kesy seepra on todellinen harvinaisuus...

Kesyhiiri (uros, jos otat vain yhden) on parempi vaihtoehto. Kesy, ei pure eikä sinkoile kädestä mihinkään niinkuin seeprat yleensä tekevät. Jotkut valittaa hajusta, mutta sopivalla siivousvälillä ja kuivikkeilla (vaihtelee, mikä kenenkin nenään haisee) haju pysyy kurissa.

• seeprahiiri98

Olen omistanut 4 akaattikotiloa ja 2 marsua... En ole omistanut hiiriä... Kun sanoit että jos otan vain yhden... Seeprahiiriä pitäisi olla vähintään kaksi...

• Arneg
        seeprahiiri98 kirjoitti:

Olen omistanut 4 akaattikotiloa ja 2 marsua... En ole omistanut hiiriä... Kun sanoit että jos otan vain yhden... Seeprahiiriä pitäisi olla vähintään kaksi...

Seeprahiiriä en suosittele ensimmäisiksi. Seeprat ovat yleensä ennemmin vaan katselulemmikkejä. Sen sijaan suosittelen kesyhiiriä, urokset elävät yksin (ovat erakoita) ja naaraat elävät laumoissa (vähintään 3).

Ja seeproja ei tarvitse olla kahta, kyllä ne pärjäävät yksinään yhtä hyvin :)

• Seeprat
        seeprahiiri98 kirjoitti:

Kuten muut ovat jo sanoneet, seeproja ei suositella ekoiksi. Seeproka saattaa myös olla tosi vaikeaa löytää, itse kun hankin niin etsin ja etsin ja etsin kauan ennen kuin satuin löytämään.

• A
        Seeprat kirjoitti:

Kuten muut ovat jo sanoneet, seeproja ei suositella ekoiksi. Seeproka saattaa myös olla tosi vaikeaa löytää, itse kun hankin niin etsin ja etsin ja etsin kauan ennen kuin satuin löytämään.

Eikö seeprahiiri käy ekaksi hiireksi edes siinä tapauksessa, että aloittaja haluaa vain katselulemmikkiä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2560
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      61
      2506
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1410
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1193
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1137
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe