Veljellä ongelmia?

KyynelSilmässä

Eli...minulla on 18v. isosiski,ja kaksosveli..siis kaksosia ollaan 12v. Vanhempamme erosivat pari kuukautta sitten,ja sen jälkeen veljeni koulu on mennyt huonosti. En tiedä johtuuko vanhempien erosta vai mistä,mutta ei hyvältä näytä. Äitikin läksyttää veljeä. Äiti haluaa aina tarkistaa veljeni läksyt..silloinkin kun on jokin tehtävä väärin,veli alkaa raivoamaan.. Hän muuttuu tulipunaiseksi,kyyneleet valuu,ja ääni on aivan kauhea! Jos minut huudetaan katsomaan jotakin tehtävää,alkaa veli lyömään ja hakkaamaan.Tätä hän tekee muutenkin. Veli yksinkertaisesti sekoaa. Minuakin se häiritsee..en saa itselleni rauhaa juuri milloinkaan. Aina veli vieressä ruikuttamassa,ja raivoamassa,..oon huolissani. Mutta mullakin on huono olla..suren itse vanhempien eroo,ja samalla pitäisi jaksaa hullua veljeä. Isäänikään en näe juuri koskaan. siskokin muutti pois,ja ikävä on kova ;(. Huoneessani itkeskelen pitkin päiviä..
Mitä voisin tehdä asialle..?

3

1196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KyynelSilmässä

Pahottelen kirjotusvirheit... =)

• hehhehe

anna sille pinppiä nii se rauhottuu

• kylläpä tilanne on päässyt pahaksi jos riehuu ja muuttuu sekopäiseksi. tuo johtuu siitä, ettei veljesi ole pystynyt millään tavalla käsittelemään vanhempiesi eroa ja sen seurauksia. hän tarvitsee kyllä mielestäni ammattiapua eli psykologin tapamista tms. koulukuraattorille voisit asiasta mainita ja jos sula on näyttää vaikka mustelmia tms niin se vauhdittaa asian eteenpäin saamista.
      toki toinenkin vaihtoehto on, nimittäin pehmeä lähestymistapa. tarkotan sitä, että sun ja äitisi pitäisi lähestyä veljeäsi aivan eri tavalla. eli tavallaan laskeutua "auktoriteettiasemasta" (= neuvova/ohjaava/käskevä) veljesi tasolle ja jutella hänelle niin että hän ymmärtää tulla kuunnelluksi ja ymmärretyksi. veljesi ei ehkä miellä tuota muutosta helposti mutta aina kannattaa yrittää. kiristäminen ja uhkailu vain pahentaa asiaa. eli ehdotan, etä pyydät veljeäsi juttelemaan, aloita vaikka niin että kysyt miten veljelläsi menee. hän saattaa raivostua ja jatka vain rauhallisena ja vie asiaa eteenpäin. kysele sen koulusta, harratuksista ja kavereista tms. ja jos veljesi alkaa siitä hermostua, sano että haluat auttaa, olla veljellesi läheinen eli sisko ja että yrität TUKEA (et liikaa neuvoa/käskeä). yritä vain usein ja yhtä sitkeästi ja viimein veljesi taipuu ja alkaa juttelemaan. ja sitten voitte yhdesä käydä sitä vanhempiesi eroa läpi, kerro miltä sinusta tuntui silloin ja miltä tuntuu nyt ja kerro myös että sinua surettaa katsoa veljesi riehumista. älä dramatisoi liikaa, kerro vain se mitä näet ja miksi se pelottaa tai hämmentää sinua eli muista perustella. älä kiellä häntä niin touhuamasta-sano vain että se tosiaan hämmentää ja pelottaa ja tunnet itsesi surulliseksi ja avuttomaksi ja sano että kaipaat sitä samaa veljeä joka hän oli ennekuin alkoi riehumaan. anna hänelle vuoro puhua silloin kun hän alkaa puhua.
      jos veljesi ei suostu juttelemaan sinulle, ohjaaa vaikka mailaamaan minulle (hoitsukundi@suomi24.fi) niin katson voisinko ulkopuolisena auttaa jotenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      104
      3384
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3073
    3. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      20
      1933
    4. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      69
      1906
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      38
      1857
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1741
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1439
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1349
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1337
    Aihe