Menin muutama kuukausi sitten gynelle, koska kuukautisia ei kuulunut kahdeksaan kuukauteen e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Lisäksi painoni nousi nopeasti yli 10 kiloa, iho alkoi rasvoittua ja liiallista karvankasvua ilmaantui. Ultrassa todettiin polykystiset munasarjat. Verikokeissa verensokeri yms. muut oli normaalit, testosteroni oli korkea. Tädilläni on myös nuorena todettu PCO joka "parani" metformiini-lääkityksellä. Mietin, että mitenhän helposti lääkärit määräävät metformiinia? Vai määrätäänkö sitä jos sokerirasituskokeen tulokset ovat normaalit?
metformiini PCO:n hoitoon
Jobutksi
1
307
Vastaukset
Ilmeisesti metformiiniä määrätään aika herkästi jos on ylipainoa ja PCO. Itse aloitin Glucophage 1000mg lääkkeen toissapäivänä. Minulla on myös PCO ja ylipainoa. Kävin sokerirasituskokeessa, paasto oli 5.3 ja kahden tunnin päästä verikoe oli 6.3. Lääkäri sanoi että sokeriarvot on hyvät ja että lääke tulisi minulle laihdutuslääkkeeksi tulevia lapsettomuushoitoja varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881507
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101370- 751146
- 1151109
- 661068
- 74965
- 68895
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255890Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33803