Pitäisikö karjalan neitoa latvoa. Jossakin kehotetaan n. 10 s korkuisena leikkaamaan latvaa. Kiitos vastauksista!
Karjalan neidon latvominen
3
2782
Vastaukset
- tuuheampi
Minä olen latvonut pari kertaa, tulee tuuheampi, vaikka se muutenkin tekee haaroja.
- kokkeilija
Jos latvotaan, juurrutetaanko vedessä vai laitetaanko suoraan multaan?
kokkeilija kirjoitti:
Jos latvotaan, juurrutetaanko vedessä vai laitetaanko suoraan multaan?
leikkauspinnan kuivahtaa esim. pöydällä pari tuntia. Karjalanneito on ns. vetinen kasvi, joka mätänee helposti. Paras on laittaa kevyeen turpeeseen, kastella alakautta ja pistä muovipussista huppu ruukun päälle (josta on kulma leikattu pois, ettei kosteus nouse liian korkeaksi).
Juurrutuspurkit voivat olla ihan niitä pienempiä, tarkoitus kun on vaan saada juuret aikaseksi. Sijoita ruukut johonkin jossa on alalämpöä ja kuitenkin valoisaa, ei suoraa aurinkoa.
Pidä kasvualusta kosteana, mutta varo tukehduttamasta märkään. Mahdolliset nuput kannattaa karsia pois (vievät turhaa energiaa tässä vaiheessa).
Osa juurtuu, osa ei. Kun juurtuneista selvästi huomaa kasvuunlähdön, istuta uudelleen isompaan rukkuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219