Luonnetestiin osallistuminen.

hoilanenä

Olisi tarkoitus osallistua koiran kanssa luonnetestiin. Kysymys kuuluukin, että pitääkö omistajan itse viedä koira luonnetestiin? Vai saako joku toinen henkilö viedä koiran sinne, jos itse on kuitenkin mukana katsomassa. Eli löytyykö tästä mitään sääntöä?

3

390

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/F4CDD117-0973-49E2-8B5D-50A63D48F679/0/LT_saantovihko_A4.pdf

tuolta löytyy kaikki säännöt ja muut tiedot luonnetesteihin.
      ja siellä sivulla 3 kohdassa 9 sanotaan :

"9. Luonnetestiin osallistuvan vastuu
      Koiranomistaja/-ohjaaja vastaa koiran testitilanteessa aiheuttamista tai koiralle aiheutuneista vahingoista, tämä ei koske testaavaan tuo...." jne.

eli tuossa lukee "Koiranomistaja/-ohjaaja" eli se saa jolla jokin toinen henkilö kuin omistaja. kunhan sama henkilö toimii koiran kanssa koko testin ajan. (:

• mutta...

Mieti ensin pari kertaa miten koira käyttäytyy paineen alla tutun ja turvallisen omistajan kanssa tai vieraan henkilön?

Kyllä puuhunkin saa kiivetä p... edellä, mutta ei siinä juuri mitään järkeä ole... ;-)

• Olen tuossa sinäänsä samaa mieltä että kannattaa tarkkaan miettiä kenen kanssa koiran sinne laittaa..
        mutta on olemassa sellaisiakin esim. ystäväläni on rotikka jonka kanssa työskentelen ja harrastan minä eli vien itse sen toko kokeisiin sekä luonnetesteihin.
        joten jos koira on oppinut että jokin ihminen on ns. "työkaveri" niin sitten se on ok ja toinen on sitten se rakastava omistaja jonka kanssa touhutaan muuten.
        ja en nyt usko että kukaan kovin fiksu ihminen laittaisi koiraansa mitenkään kovin tuntemattoman ihmisen kanssa minnekkään luonne testiin, kai se ihminen on kumminkin ollu koiran kanssa tekemisissä ja tuntee sen.
        eikä se ohjaajan tarvitse olla juuri se oikea omistaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe