Hiljainen ja tehokas prossutuuletin/siili?

Turhautunut

Eli kyseessä on 1200 Mhz Duron, joka ei ihmeitä vaadi, mutta nykyinen Glacialtech Igloo 2320 ajaa hulluuden partaalle. 25 dB mukamas, ja pah.

Tilalle tarvitsen siedettävän hintaisen ilmajäähyratkaisun (köyhä kun olen), jonka pitäisi ennen kaikkea olla mahdollisimman hiljainen. Hyvä olisi olla varalla tehoa myös uudempien Athlonien jäähyilyyn jos/kun päivitystä tapahtuu.

Mm. seuraavat ovat olleet tähtäimessä:
-Zalman CNPS7000A Cu tai AlCu
-Zalman CNPS5100 Cu tai AlCu
-Zalman CNPS6000 Cu tai AlCu
-Thermaltake Volcano 11
-Coolermaster Aero 8 Silent
-Coolermaster Jet 7
-Thermalright ALX/SLK/SP-sarjalainen ja esim. Papst tuuletin

Onko kokemuksia mitkä ovat aidosti hiljaisia? Kaikki nämä valmiit paketit lupaavat n. 20 dB melua ja Papstilla voisi pyrkiä vaikka 9 dB... Mitenkä todellisuudessa?

8

2352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamac

Oletko varma ettei se ole kumminkin virtalähteen tuuletin mikä pitää ääntä?

• Turhautunut

Ellei tehtaalla ole tehty käytännön pilaa asentamalla virtalähde emolle ja prosessori harmaaseen laatikkoon kotelossa niin kyllä. Kiitos huolenpidostasi mutta tosiaan kaipaisin tietoa hyvästä prossujäähdytyksestä joka on oikeasti hiljainen. Virtalähde on jo hoidettu.

• Jamac
        Turhautunut kirjoitti:

Ellei tehtaalla ole tehty käytännön pilaa asentamalla virtalähde emolle ja prosessori harmaaseen laatikkoon kotelossa niin kyllä. Kiitos huolenpidostasi mutta tosiaan kaipaisin tietoa hyvästä prossujäähdytyksestä joka on oikeasti hiljainen. Virtalähde on jo hoidettu.

"Ellei tehtaalla ole tehty käytännön pilaa asentamalla virtalähde emolle"

Hyvin heitetty :D Siin tapaukses varmaan kannattaa juu sitä prossutuuletinta miettiä.

Mä en oikeesti tiedä mitään noista kun en ole PC:tä muutamaan vuoteen sillä silmällä katellut, mutta jos ite jostainsyystä noita alkaisin värlkkään, niin kuvittellisin et vois päästä aika hiljaiseen tulokseen pistämällä pari potkuria yhden sijaan ja kumpikin jollain vastuksella pyörimään hitaasti... Mut kai se on hankalaa.. olis varmaan jo käytössä jos sen pystyis tekemään.

• ac/dc

vaihtoehto on tuo zalman 7000 alcu.
      mulla on 3.06 :n penan päällä tuollainen varustettuna nopeussäätimellä.
      aivan minimikierroksillakin (n. 1500) lämmöt
      pysyy kurissa, idlessä n. 45, kuormassa noin
      kymmenen astetta enemmän. (mATX -kotelossa ja
      yksi matalakierroksinen lisätuuletin).
      ja hiljainen on, kone on tuossa pöytälevyn alla
      ja juuri ja juuri kuuluu hiljainen matala humina.

• Rakentelija

Kato täältä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=108&conference=4500000000000149&posting=22000000002724387

• Make

Zalman CNPS7000A AlCu on äänetön, kierroksia minulla n. 1400 ja Celeron 2.1 pysyy koko ajan siinä 48 asteisena. Todella hyvä tuote!

• Jambo

Ostin juuri GlasialTech Silent Breezer 462II:n
      ja ei voi muuta kuin hämmästellä. En tiedä käykö sun prossuun mutta suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      101
      3184
    2. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      147
      1993
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      35
      1962
    4. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1951
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1607
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1433
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1351
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe