Iskelmä-Finlandia 2010...

Koskahan julkistetaan nuo tämän vuoden iskelmä- Finlandia ehdokkaat ? Oisko jollakulla tietoa siitä ?
Ketä muten veikkaatte tämän vuoden ehdokkaiksi ?
Mä veikkaan, että ainakin Mikko Alatalo ja/tai Hector kuuluu siihen porukkaan. Ne ei mun mielestä ole aikaisempina vuosiana vielä olleet ehdolla.

48

721

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heko heko

Pate Mustajärvi on ilmeisesti. Tampereen suunnalla kuuluu sitä, että olis saatava hänet ehdokkaaksi! Ja eiköhän se Kari Tapio liene myöskin! Sinä, kun niin kovasti hänestä pidät, niin olisihan se saatava ehdottomasti sillekin lavalle voittamaan. Eikös niin Justu? Tapsullinia ei missään tapauksessa, sitähän sinä inhoat sydämesi pohjasta!

• Pate Mustajärvi saattaa kyllä hyvinkin olla yksi niistä ehdokkaista. Paljon parempi se on kuin joku YÖ:n Olli Lindholm joka toissa vuonna voitti.
        Kari Tapio on jo saanut tuon palkinnon joten onneks sitä ei voi asettaa ehdolle toistamiseen.Mun suosikkini Tapsa Kansa on kans ollut kertaalleen ehdolla. Tapsa ansaitsis sen palkinnon kyllä ihan ehdottomasti, mutta kahta kertaa ei sama artisti saa olla ehdolla.

• Leuhka Tapsa
        Justiinax kirjoitti:

Pate Mustajärvi saattaa kyllä hyvinkin olla yksi niistä ehdokkaista. Paljon parempi se on kuin joku YÖ:n Olli Lindholm joka toissa vuonna voitti.
        Kari Tapio on jo saanut tuon palkinnon joten onneks sitä ei voi asettaa ehdolle toistamiseen.Mun suosikkini Tapsa Kansa on kans ollut kertaalleen ehdolla. Tapsa ansaitsis sen palkinnon kyllä ihan ehdottomasti, mutta kahta kertaa ei sama artisti saa olla ehdolla.

Voisi antaa törkeimmän käytöksen omaavan artistin tittelin eikä mitään muuta.

• Heko heko
        Justiinax kirjoitti:

Pate Mustajärvi saattaa kyllä hyvinkin olla yksi niistä ehdokkaista. Paljon parempi se on kuin joku YÖ:n Olli Lindholm joka toissa vuonna voitti.

Tuo edellinen oli hivenen huulella heitettyä. Kari on tosiaankin saanut sen palkinnon jo ja Taspuliin ei sitä ansaitse. Minun mielestäni ihan tosissaan sanoen nyt pitäisi kiinnittää huomiota jo nuorempiin artisteihin ja olisi mielnkiintoista ja mukavaa jos vuorostaan naisartisti sais tuon palkinnon. Hyviä ehdokkaista olis esim. Saija Tuupanen, Johanna Pakonen jne...!

• Leuhka Tapsa kirjoitti:

Voisi antaa törkeimmän käytöksen omaavan artistin tittelin eikä mitään muuta.

Tiedoksi vaan, että Tapsa ei oo leuhka, eikä törkeimmin käyttäytyvä artisti. Ja kyllä Tapsa ansaitsis sen Iskelmäfinlandin sinä missä joku Kari Tapiokin ja Antti Huovilakin sen on saanut.

• Haihatin
        Justiinax kirjoitti:

Tiedoksi vaan, että Tapsa ei oo leuhka, eikä törkeimmin käyttäytyvä artisti. Ja kyllä Tapsa ansaitsis sen Iskelmäfinlandin sinä missä joku Kari Tapiokin ja Antti Huovilakin sen on saanut.

Yön solisti ja Antti Huovila ovat jo pytyn pokanneet. Tapsan Ja Karin pitää heitää vaan paljon lavakeikkoja,että tulevat tutuiksi suuren yleisön kanssa.

• Mikko A. parempi

Jos tämä palkinto jaettaisiin tehdyn musiikin ja sillä osoitetun tason, suosion ja ansioitumisen perusteella, niin tämänvuotisista ehdokkaista täysin ylivoimainen olisi ollut Mikko Alatalo.

Hän sävelsi ja sanoitti listaykkösiä, ja voitti mm. monia Syksyn Säveliä jo kauan ennen kuin Laura V. oli edes syntynytkään. No eihän Voutilainenkaan mikään huono ole, en minä sitä sano, mutta eipä ole kyllä paljon mitään legendaarisen Mikko Alatalon rinnalla.

No siitä huolimatta valinta ei ollut mikään yllätys, kun tiedettiin että sen tekee Pirkko Mannola.

• amanda hki

Minun ja monen muunkin mielestä olisi hyvä että myös nuoria muusikkoja/ artisteja kannustettaisiin! Esim. Neljänsuora, Taikakuu, Tommi Soidinmäki, Mikko Mäkeläinen ja Suvi Teräsniska ansaitsisivat jonkinlaista tunnustusta tai kannustusta tekemästään työstään! Mitä mieltä muut?!

• Annu.

Aivan samaa mieltä. Kyllä nuoriakin pitäisi palkita ja kannustaa.

• juups_

Ei Iskelmä-Finlandia ole mikään kannustuspalkinto eikä ikä asia. Minusta palkinnon ansaitsee se joka on eniten ja pyyteettömästi tehnyt työtä iskelmämusan eteeen.

• juupsjoopsjiips

Noista kaikki on palkinnon ansainneet. Vaikka ovat nuoria, ovat vieneet iskelmämusiikkia kunniallisesti eteenpäin! Ehdottomasti nuorille omat palkinnot, hehän legendojen jälkiä jatkavat.

• Nuoremmista artisteista mä soisin sen palkinnon Tommi Soidinmäelle, Tomi Markkolalle tai Laura Voutilaiselle.

• poika ja kahvikuppi
        Justiinax kirjoitti:

Nuoremmista artisteista mä soisin sen palkinnon Tommi Soidinmäelle, Tomi Markkolalle tai Laura Voutilaiselle.

veikkaan, että Voutilainen voi olla vahvoilla ehdolle. En olisi tullut ajatelleeksi asiaa, ellei ylläoleva olisi maininnut nimeä.

• Inkeroisten omapoika
        juups_ kirjoitti:

Ei Iskelmä-Finlandia ole mikään kannustuspalkinto eikä ikä asia. Minusta palkinnon ansaitsee se joka on eniten ja pyyteettömästi tehnyt työtä iskelmämusan eteeen.

Pyyteettömästi kuten Huovilan Antti.

• Airi S

Ehdokkaat ja valitsija julkaistaan ma 22.3. 2010 klo 14 jälkeen. Suora lähetys julkkaritilaisuudesta katsottavissa Satumaa-sivustolla yle.fi/satumaa

• Nuottivierus

Mikäli voittajan valinnassa noudatetaan viime vuoden linjaa, niin ehdolla ovat todennäköisesti Matti Nykänen, M.A.Numminen ja Johanna Tukiainen.

• poika ja kahvikuppi

Toi sai hymyn huulilleni.

• paksu tuksu

paitsi että voisi sanoa monikossa: viime vuosina. muutama osumakin siellä mutta enemmän huteja. TUKSU on varmaan ansainnut ansioillaan tuon palkinnon, joo-oooo!

• poika ja kahvikuppi
        paksu tuksu kirjoitti:

paitsi että voisi sanoa monikossa: viime vuosina. muutama osumakin siellä mutta enemmän huteja. TUKSU on varmaan ansainnut ansioillaan tuon palkinnon, joo-oooo!

Aika hyvin arvasitte :) Mikko Alatalo, Jussi Raittinen, Juha Tapio, Laura Voutilainen ja Jean S.
        Itse veikkaan, että menee Alatalolle tai Voutilaiselle. Raittinen ehkä ansaitsisi sen, mutta onko Jussi Raittinen iskelmää sanan varsinaisessa merkityksessä? No ei ollut aiemmista ehdokkaista Olli Lindholm tai Kaija Kookaan mielestäni.

• Niin on!
        poika ja kahvikuppi kirjoitti:

Aika hyvin arvasitte :) Mikko Alatalo, Jussi Raittinen, Juha Tapio, Laura Voutilainen ja Jean S.
        Itse veikkaan, että menee Alatalolle tai Voutilaiselle. Raittinen ehkä ansaitsisi sen, mutta onko Jussi Raittinen iskelmää sanan varsinaisessa merkityksessä? No ei ollut aiemmista ehdokkaista Olli Lindholm tai Kaija Kookaan mielestäni.

No tuossa listassa on ainoastaan yksi nimi;Juha Tapio, joka sais voittaa. Mutta edellisen linjauksen periusteella se on Laura Voutilainen tai Mikko Alatalo

• Kaunis kotimaa

Pirkko Mannola valitsee voittajan, joten luulenpa että räiskyvän tyttöenergian puolelle kallistuu valinta tällä kertaa. Ja mikäpäs siinä! Joten jo etukäteen onnittelut - Lauralle!

• walivali
        Kaunis kotimaa kirjoitti:

Pirkko Mannola valitsee voittajan, joten luulenpa että räiskyvän tyttöenergian puolelle kallistuu valinta tällä kertaa. Ja mikäpäs siinä! Joten jo etukäteen onnittelut - Lauralle!

Tää valintasysteemi on ihan perseestä,yhden ihmisen mielipide,ilmankos sinne on kaikenlaista takatukkaa valittu.

• poika ja kahvikuppi
        walivali kirjoitti:

Tää valintasysteemi on ihan perseestä,yhden ihmisen mielipide,ilmankos sinne on kaikenlaista takatukkaa valittu.

Juha Tapiolla liian lyhyt ura takana, ja onkos Jean S. tehnyt muita kuin covereita?? Varma voittaja on Laura tai Alatalo. P. Mannola valitsee voittajan... huh pelkään että Alatalolle menee pysti.

• päivänselvää

Juha Tapiolla liian lyhyt ura takana, ja onkos Jean S. tehnyt muita kuin covereita?? Varma voittaja on Laura tai Alatalo. P. Mannola valitsee voittajan... huh pelkään että Alatalolle menee pysti.

oikeistolainen Mannola valitsee voittajaksi tietysti oikeistolaisen Alatalon (kesk.)

• Iskelmän lista
        päivänselvää kirjoitti:

oikeistolainen Mannola valitsee voittajaksi tietysti oikeistolaisen Alatalon (kesk.)

JEAN S on Pirkon valinta. Miks ei Vainionperä oo mukana ?

• äijä e-suomesta
        Iskelmän lista kirjoitti:

JEAN S on Pirkon valinta. Miks ei Vainionperä oo mukana ?

Vainionperä on ehdokkaana ensi vuonna :)
        ja Jean S. ei ole Pirkon valinta. Tosiaan, onko niillä muita kuin covereita?
        IskelmäFinlandian saa Laura tai Mikko A.

• Itsekin soittaja

Pirkko valitsee muusikon nimeltä JUSSI RAITTINEN.

• olen jo voittaja
        Itsekin soittaja kirjoitti:

Pirkko valitsee muusikon nimeltä JUSSI RAITTINEN.

mulleko maksat sen tonnin? OK olet ensi viikolla tonnin köyhempi.

• rock-kuningas
        olen jo voittaja kirjoitti:

mulleko maksat sen tonnin? OK olet ensi viikolla tonnin köyhempi.

Jos minä saisin asiasta päättää, Jussi Raittinen olisi ainoa palkitsemisen arvoinen noista kaikista! On saanut tähän mennessä ProFinlandian, ja hyvä että edes sen. Hyvä Jussi!

• Tonttu ulos kurkista
        rock-kuningas kirjoitti:

Jos minä saisin asiasta päättää, Jussi Raittinen olisi ainoa palkitsemisen arvoinen noista kaikista! On saanut tähän mennessä ProFinlandian, ja hyvä että edes sen. Hyvä Jussi!

Jussi ulos kurkistaa. VARMAAKIN varmempi voittaja tai sit on maailmankirjat sekaisin, tai Pirkko.

• Vee niinkuin voitto
        päivänselvää kirjoitti:

Eikös Laurakin ole ollut jossain kokoomuksen jutuissa mukana..? En usko että se on perusteena, mutta Lauran voittoon uskon.

• Mä tahdon rokata
        Tonttu ulos kurkista kirjoitti:

Jussi ulos kurkistaa. VARMAAKIN varmempi voittaja tai sit on maailmankirjat sekaisin, tai Pirkko.

harmi että nettiäänestys on jo ohi. Nyt voi äänestää vain enää textarilla tai soitolla. Raittiselle palkinto! Jean S. ei ole riittävän uskottava näin arvokkaalle palkinnolle ja Juha Tapiollakin liian lyhyt ura. Itse uskon, että pystin vie Laura.

• Kaunis kotimaa

Ja onnittelut Lauralle vielä näin jälkikäteenkin.

• r.moore

Kun Katri Helena ei aiemmasta ehdokkuudestaan huolimatta palkintoa saanut, kylläkin oli yleisön suosikki, meni siinä samalla gloria tämän palkinnon ympäriltä. Eli tuon missauksen jälkeen on ihan sama kuka voittaa ja mitä voittaa. Parempia on jäänyt palkinnotta joita nyt on ehdolla. Näistä klassisista iskelmälaulajista Katri Helenan lisäksi Tapani Kansa ja Danny olisivat palkintonsa ansainneet. Ja siellä on muutamat saaneet palkinnon joka ei minusta heille kuulu lainkaan. Viimevuotinen oli hyvä esimerkki palkinnon antamisesta "sopivalle".

• s.connery

mihin perustuu ajatus, että palkinnon pitää saada "suosituin" artisti? Esim. 2005 sen sai Jari S. ei ollut yllätys kenellekään... ja palvomasi Paula vei palkinnon jokunen vuosi sitten, eli jälleen se "suosituin"... jos palkinnon saajan täytyy olla SUOSITUIN onneksi olkoon jo etukäteen Laura...

Euroviisukarsinnoissakin oliko 2002 yleisö äänesti ARTISTIA ei laulua, joten tietty Jarista tuli Suomen euroviisuedustaja.
        Katri Helenaa on riittävästi palkittu jo muissa yhteyksissä.

• r.moore
        s.connery kirjoitti:

mihin perustuu ajatus, että palkinnon pitää saada "suosituin" artisti? Esim. 2005 sen sai Jari S. ei ollut yllätys kenellekään... ja palvomasi Paula vei palkinnon jokunen vuosi sitten, eli jälleen se "suosituin"... jos palkinnon saajan täytyy olla SUOSITUIN onneksi olkoon jo etukäteen Laura...

Euroviisukarsinnoissakin oliko 2002 yleisö äänesti ARTISTIA ei laulua, joten tietty Jarista tuli Suomen euroviisuedustaja.
        Katri Helenaa on riittävästi palkittu jo muissa yhteyksissä.

en tiedä onko Katri helena mitenkään "suosituin", luulenpa että tällä hetkellä hän ei sitä ole. Katri Helena on kuitenkin "klassisista iskelmälaulajista"se ainut ja ehdoton ensimmäinen ja oikea joka palkinnon olisi aikanaan ansainnut. Ei minulla muuta ole kuin oma mielipiteeni. Joten annathan minun olla tätä mieltä. Ja keksi omaperäisempi nimimerkki kuin että seuraat minua.

• Tapsan tahdeilla

oilvat esittelyssä tänään Tahtikadulla. Tietenkin vain yksi heistä sen saa, mutta oli vielä ennen iltaa mahdollisuus ylesiöllä kuulla kaikkia esiintyjiä. Luomusuihkun, eli äkillisen vesisateen, siivittämänä alkoi tuo hetki. Tunnelma tiivistyi, kun kansa pakkautui katosten suojiin. Estradin edustakin oli kuin Sakkolan rotuporsaat tiiviisti toisaan vasten. Laura V. aloitti kierroksen, muuten ainoana naispuolisena ehdokkaana. Häntä seurasi Juha Tapio, sitten saimme kuulla pari bändin sovitusta ennen kuin vuoroon asteli Jussi Raittinen. Mikko Alatalo seurasi hänen jälkeensä ja viimeisenä JeanS. Esiintyjä tasosta voisi olla miontakin mieltä, mutta oma ehdoton suosikkini löyti heti. Loisti innokkuudellaan ja esiintymisellään täysin ylivoimaisena muihin nähden. Nimittäin Juha Tapio. Kertakaikkisen hieno esitys. Taisipa olla muunkin yleisön mieleen, kun sai valtaisat aplodit - kaikkien suurimmat kuin kukaan muu esiintyjä! Yllättäen sain tilaisuuden jutella Juhan kanssa enemmänkin, kun hän tuli viereeni seisomaan jossakin vaiheessa tilaisuuden kulkua. Kivan tuntuinen kaveri kaikin puolin! No, iltapa sitten näyttää kuka saa tämän vuoden finlandiapalkinnon!

• Tapsen tahdeilla

valitsi siis tyylinsä mukaisesti Laura Voutilaisen iskelmäfinlandian voittajaksi vaikka yleisön suosikki Juha Tapio oli paljon paljon parempi. Jussi Raittisella oli pelkkää sössötystä koko esiintyminen! Eikä Mikko Alatalokaan millään muotoa säväyttänyt. JeanS oli mielestäni myös parempi kuin Voutilainen, vaikkei mitenkään Juha Tapioon verrattuna loistavaa esityksensä olleetkaan!

• Annu.

Tuota nyt ei katso erkkikään kun on niin surkeat ehdokkaat ja kaiken huipuksi se ällöttävä Tamminen sössöttämässä juontajana.

• ritari x

itse sinä annu.piste taas sösssötät. ikävä että sinulla ei ole muuta elämää kuin kaikkien muitteen haukkuminen. miten se tapsa kansan palsta jaksaa sinun kommenteiilla tänään...

• Annu.
        ritari x kirjoitti:

itse sinä annu.piste taas sösssötät. ikävä että sinulla ei ole muuta elämää kuin kaikkien muitteen haukkuminen. miten se tapsa kansan palsta jaksaa sinun kommenteiilla tänään...

Eipä itselläsi tunnu olevan muuta elämää kuin minun haukkuminen kun täällä jaksat päivystää. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä mutta kun minä teen sen omalla samalla nikilläni niin aina ollaan aukomassa päätä. Nikkisi voisi pikemminkin olla ritari ö. Kirjoituksesi ovat sitäpaitsi ihan outoa sönkötystä jossa ei ole päätä eikä häntää.

• hauki on kala
        Annu. kirjoitti:

Eipä itselläsi tunnu olevan muuta elämää kuin minun haukkuminen kun täällä jaksat päivystää. Jokaisella on oikeus kertoa mielipiteensä mutta kun minä teen sen omalla samalla nikilläni niin aina ollaan aukomassa päätä. Nikkisi voisi pikemminkin olla ritari ö. Kirjoituksesi ovat sitäpaitsi ihan outoa sönkötystä jossa ei ole päätä eikä häntää.

valitsi naisen. Ei kai tämä yllätyksenä tullut?!

• xzzzzzzzz
        hauki on kala kirjoitti:

valitsi naisen. Ei kai tämä yllätyksenä tullut?!

Mitä arvoa tuollaisella yhden ihmisen valinnalla on,ei mitään.

• voi voi
        xzzzzzzzz kirjoitti:

Mitä arvoa tuollaisella yhden ihmisen valinnalla on,ei mitään.

outoa, jos kahden radiohitin ihme Juha Tapio olisi palkinnon saanut. Voiko yleisö = Suomen äänestävä kansa olla väärässä? Voi.

• Pohjantähden alla

Petri Laaksonen ehdolle ensi vuonna! Vaihtelua nääs. Eija Sinikka ja Beritkin olisivat ehdokkuuden arvoisia, mutta taitaa nämä "päivän nimet" saada ehdokkuuden ainoastaan. Ja tosiaan: miksi se Sari Tamminen vai kuka lie pitää olla kaikissa musaohjelmissa juontajana? Aivan kuten Janne Katajakin ja Marco B. tulee jo korvista. Aina samat juontajat per kanava.

• LA

No jos noista olis itsen pitänyt valita niin Juha Tapio ehdottomasti eikä joku "höhlä" Voutilainen..tietäähän sen kun joku Mannolan horisko laitetaan valitsemaan.

• Kyllästyttävää

sari Tamminen on jo menneen talven lumia. Ja Janne Kataja on tosi surkea rääpäle kesäillan valssin juontajanan. Sarilla on se iän ikuinen kaava päällä. Paerempia juontajia varmasti löytyisi, mutta taitaa olla sama juttu juntajoien suosinnassa kuin oli esiintyjä valinnoissakin. Eipä montakaan yleisön suosikkia päässyt Kesäillan valssiinkaan esiintymään. Piti taas saada ne TV2 suosikit!

• Kehä kaartuu
        Kyllästyttävää kirjoitti:

sari Tamminen on jo menneen talven lumia. Ja Janne Kataja on tosi surkea rääpäle kesäillan valssin juontajanan. Sarilla on se iän ikuinen kaava päällä. Paerempia juontajia varmasti löytyisi, mutta taitaa olla sama juttu juntajoien suosinnassa kuin oli esiintyjä valinnoissakin. Eipä montakaan yleisön suosikkia päässyt Kesäillan valssiinkaan esiintymään. Piti taas saada ne TV2 suosikit!

Kenelle päätöksestä voi valittaa?!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2033
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1485
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1361
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      863
    Aihe