Kymmenkunta vuotta sitten aloin kotisivujen tekemisen FrontPage Expressillä. Se oli silloin ilmainen Microsoftin ohjelma. Myöhemmin se tuli maksulliseksi. Olen ollut ohjelmaan erittäin tyytyväinen.
Jouduin ostamaan uuden pöytäkoneen ja siihen W7-käyttöjärjestelmän. Nyt en saa FrontPagea mistään. Olen yrittänyt kokeilla muiden editoreiden käyttöä mutta maksaisin vaikka mitä jos saisin takaisin entisen. Tein sillä tuhansia tiedostoja ja luulen että pärjäisin sillä loppuelämäni!
Mistä FrontPage?
19
1183
Vastaukset
- 8+18
saisitkin sen jostain niin ei taatusti toimi w7 versiossa...
Jos on halua kokeilla niin openoffice ajaa samaa asiaa, eli voit tehdä samalla tavalla sivuja kuin fpe:ssa... - as-keetti
syy miksi kannattaa tehdä sivut suoraan koodaten tekstieditorilla.
Olen eräänkin kerran törmännyt sivujen ylläpitäjiin joiden vuosien
työ on lähes mennyt hukkaan kun tuttu väline on kadonnut
bittitaivaaseen.- Jermo123
Onpa vissiin aika epästandardiin muotoon tehty sitten näitä sivuja, jos yhden ohjelman vaihtaminen kadottaa kaiken tiedon...
Ehkäpä kyse ei ole siis ohjelman käytöstä vaan jälleen kerran sen näppiksen ja tuolin välissä olevasta massasta. Ei käsin koodaamista/merkkaamista voi suositella tosissaan ihmisille, jotka eivät koe näpertelyn paloa sydämessään. Frameworkit/cms:t yms tuottavat aivan riittävän hyvää peruskoodia näille perussaiteille, mitä suomi24:n palstoilla käsitellään.
Threadin aloittajalle: kokeile ihmeessä jotain ilmaista ohjelmistoa, kuten nyt vaikka open officen tarjoomaa. Tai siirry suoraan CMS-käyttäjäksi vaikka wordpressin, drupalin tai joomlan avulla kun et ilmeisesti ole kuitenkaan ihan käsin koodaaja -tyyppiä. Elämä helpottuu kummasti kun pääsee Frontpagen ikeestä irti, usko pois. - as-keetti
Jermo123 kirjoitti:
Onpa vissiin aika epästandardiin muotoon tehty sitten näitä sivuja, jos yhden ohjelman vaihtaminen kadottaa kaiken tiedon...
Ehkäpä kyse ei ole siis ohjelman käytöstä vaan jälleen kerran sen näppiksen ja tuolin välissä olevasta massasta. Ei käsin koodaamista/merkkaamista voi suositella tosissaan ihmisille, jotka eivät koe näpertelyn paloa sydämessään. Frameworkit/cms:t yms tuottavat aivan riittävän hyvää peruskoodia näille perussaiteille, mitä suomi24:n palstoilla käsitellään.
Threadin aloittajalle: kokeile ihmeessä jotain ilmaista ohjelmistoa, kuten nyt vaikka open officen tarjoomaa. Tai siirry suoraan CMS-käyttäjäksi vaikka wordpressin, drupalin tai joomlan avulla kun et ilmeisesti ole kuitenkaan ihan käsin koodaaja -tyyppiä. Elämä helpottuu kummasti kun pääsee Frontpagen ikeestä irti, usko pois."..jos yhden ohjelman vaihtaminen kadottaa kaiken tiedon... "
Ei se tieto tosiaan katoa, mutta osaaminen siihen kiinni pääsemiseksi täytyisi
jotenkin uudistaa omaa tietämystään ja se on monelle vaikeaa.
"...wordpressin, drupalin tai joomlan avulla...2
alkup. kysyjä sanoi koodanneensa FP:llä tuhansia sivuja.
Niiden vääntäminen Joomlaan tai Drupaliin on kyllä melkomoinen urakka
jos ei "koe näpertelyn paloa sydämessään". Jermo123 kirjoitti:
Threadin aloittajalle: kokeile ihmeessä jotain ilmaista ohjelmistoa, kuten nyt vaikka open officen tarjoomaa. Tai siirry suoraan CMS-käyttäjäksi vaikka wordpressin, drupalin tai joomlan avulla kun et ilmeisesti ole kuitenkaan ihan käsin koodaaja -tyyppiä. Elämä helpottuu kummasti kun pääsee Frontpagen ikeestä irti, usko pois."Onpa vissiin aika epästandardiin muotoon tehty sitten näitä sivuja, jos yhden ohjelman vaihtaminen kadottaa kaiken tiedon..."
Frontpage todellakin tekee rikkinäisiä sivuja.
"Ei käsin koodaamista/merkkaamista voi suositella tosissaan ihmisille, jotka eivät koe näpertelyn paloa sydämessään."
Kyllähän se tekniikka on ihan suunniteltu käsin kirjoitettavaksi.
"Frameworkit/cms:t yms tuottavat aivan riittävän hyvää peruskoodia näille perussaiteille, mitä suomi24:n palstoilla käsitellään."
Ja jokainen erilainen ja jokainen pitää erikseen omaksua. Itseasiassa näiden omaksuminen on yllättävän työlästä kun ottaa huomioon, että jos saitin boilerplate pohjasta lähtee tekemään niin tarvitsee suunnilleen osata (X)HTML:stä alle 10 tagia eikä tarvitse osata mitään monimutkaisia tekniikoita.
Frontpagen kehitys lopetettiin 4v takaperin, eli sitä ei saa mistään eikä varmaan toimi nykykäyttöjärjestelmissä. Eikä sillä muutenkaan tee yhtään mitään koska se tekee rikkinäisiä sivuja. Et varmasti siis pärjää loppuelämää.
- LeoM
En voi kuvitella ohjelmaa jolla voisi tehdä kotisivuja nopeammin kuin FronPagen tyyppisellä ohjelmalla. Siinä ei ole yhtään turhaa. Yhden sivun voi tehdä muutamassa minuutissa:
uusi sivu - klik
taulukko halutun kokoinen - klik
tekstiä, kuvien klikkaamista taulukkoon, linkit jne.
Katsokaapa tekemiäni kotisivuja
www.kolumbus.fi/leo.mirala
Sivuillani ei mielestäni ole yhtään krääsää, pelkkää asiaa, kuten Koffin mainoksessa: Sisältö on olennaista!
Olen tehnyt 10 vuotta samalla tavalla, vain pieniä muutoksia, esim. kuvat ovat suurentuneet vuosien varrella. Sivuillani on käynyt satoja tuhansia vierailijoita.
HTML-koodia olen joutunut muutaman kerran tarkastelemaan kun jokin yksityiskohta ei ole muuten selvinnyt. FP voi tietysti tehdä mutkikasta koodia mutta koskaan ei ole muisti loppunut. Sitä olen joskus ihmetellyt että miksi jotkut vääntävät koodia itse. Viimeeksi harrastin sitä 40 vuotta sitten Univacin Spurt-assemblerkoodia. - varsinkin netti
LeoM kirjoitti:
En voi kuvitella ohjelmaa jolla voisi tehdä kotisivuja nopeammin kuin FronPagen tyyppisellä ohjelmalla. Siinä ei ole yhtään turhaa. Yhden sivun voi tehdä muutamassa minuutissa:
uusi sivu - klik
Sivuillani ei mielestäni ole yhtään krääsää, pelkkää asiaa, kuten Koffin mainoksessa: Sisältö on olennaista!
Olen tehnyt 10 vuotta samalla tavalla, vain pieniä muutoksia, esim. kuvat ovat suurentuneet vuosien varrella. Sivuillani on käynyt satoja tuhansia vierailijoita.
HTML-koodia olen joutunut muutaman kerran tarkastelemaan kun jokin yksityiskohta ei ole muuten selvinnyt. FP voi tietysti tehdä mutkikasta koodia mutta koskaan ei ole muisti loppunut. Sitä olen joskus ihmetellyt että miksi jotkut vääntävät koodia itse. Viimeeksi harrastin sitä 40 vuotta sitten Univacin Spurt-assemblerkoodia.on täynnänsä vastaavia ohjelmia kuin FrontPage, opettele
joku toien.
Etuja tuossa luettelitkin, mutta alkuperäisessä kysymyksessä paljastui, että
olet törmännyt myös niiden vakavaan ongelmaankin, eli jossain vaiheessa
jatkuvuus on katkolla. LeoM kirjoitti:
uusi sivu - klik
HTML-koodia olen joutunut muutaman kerran tarkastelemaan kun jokin yksityiskohta ei ole muuten selvinnyt. FP voi tietysti tehdä mutkikasta koodia mutta koskaan ei ole muisti loppunut. Sitä olen joskus ihmetellyt että miksi jotkut vääntävät koodia itse. Viimeeksi harrastin sitä 40 vuotta sitten Univacin Spurt-assemblerkoodia.Ja näkyy olevan ylläpito kovin hankalaa.. Joka ikinen alasivu vähän vinksallaan etusivuun nähden että ei ole yhtenäistä ulkoasua. Oikeilla työkaluilla vaihtaa halutessaan koko sivustolle vaikka tiettyjen alaotsikkojen fontit saman näköiseksi. Jollain frontpagella saa säätää joka sivun erikseen.. Eli selvä häviö.
Jostain syystä sivun kaventaminen ei onnistu myöskään ilman vaakaskrollia, enpäs tiedä onko tämä sinun mokailua vaiko Frontpagen sössimistä. Lopputulos kuitenkin se, että tuollaiset asiat heikentää sivuston toimivuutta mobiililaitteilla.
Ja huomaa kyllä että et sitten ole 40v aikana koodia kirjoittanut kun nykypäivänä on usein helpompaa koodata tuotannonohjausjärjestelmä kuin alkaa säätää jonkun SAP:n kanssa. On nääs nykyiset työkalut ihan eri planeetalta kirjoituksessa, ja esimerkiksi valmista pohjakoodia voi heittää jonkun tekstiliipaisimen perään, että muutamalla napin painalluksella on valmis siisti rakenne johon vain täyttelee sisällön.
Eipä siinä mitään, jos haluaa tehdä sivustot hitaammin ja hankalammin niin kyllähän niitä Frontpagen tapaisia kömpelöitä työkaluja löytyy. Esimerkiksi Kompozer ja Seamonkey olisivat ilmaiseksi saatavia työkaluja. Frontpage on kuitenkin kuollut, että sen voit unohtaa.- LeoM
M-Kar kirjoitti:
Ja näkyy olevan ylläpito kovin hankalaa.. Joka ikinen alasivu vähän vinksallaan etusivuun nähden että ei ole yhtenäistä ulkoasua. Oikeilla työkaluilla vaihtaa halutessaan koko sivustolle vaikka tiettyjen alaotsikkojen fontit saman näköiseksi. Jollain frontpagella saa säätää joka sivun erikseen.. Eli selvä häviö.
Jostain syystä sivun kaventaminen ei onnistu myöskään ilman vaakaskrollia, enpäs tiedä onko tämä sinun mokailua vaiko Frontpagen sössimistä. Lopputulos kuitenkin se, että tuollaiset asiat heikentää sivuston toimivuutta mobiililaitteilla.
Ja huomaa kyllä että et sitten ole 40v aikana koodia kirjoittanut kun nykypäivänä on usein helpompaa koodata tuotannonohjausjärjestelmä kuin alkaa säätää jonkun SAP:n kanssa. On nääs nykyiset työkalut ihan eri planeetalta kirjoituksessa, ja esimerkiksi valmista pohjakoodia voi heittää jonkun tekstiliipaisimen perään, että muutamalla napin painalluksella on valmis siisti rakenne johon vain täyttelee sisällön.
Eipä siinä mitään, jos haluaa tehdä sivustot hitaammin ja hankalammin niin kyllähän niitä Frontpagen tapaisia kömpelöitä työkaluja löytyy. Esimerkiksi Kompozer ja Seamonkey olisivat ilmaiseksi saatavia työkaluja. Frontpage on kuitenkin kuollut, että sen voit unohtaa.Kiitoksia palautteesta, enpä ole ennen saanut asiantuntijan arvioita sivuistani.
Mielestäni kaikkein tärkeintä on ollut saada kuvat ja teksti jakeluun. Vaikka joka talvi olen käynyt useilla työväenopiston kursseilla, en ole tällaisiin asioihin saanut oppia. Myöskään neuvontapisteet eivät osaa neuvoa. On mielestäni parempi saada yksinkertaiset sivut näkyville kuin päiväkausia yrittää etsiä ulkonäön parannuksia joita kuitenkaan ei löydä.
Nyt olen yrittänyt tehdä sivuja OpenOffisella. Kuvankäsittelyohjelmalla tein 900 p leveitä kuvia, jotka näkyisivät selaimella koko ruudun kokoisina. Kun sijoitin kuvat OpenOfficiin, ne olivat pienentyneet kolmanteen osaan. OpenOffic käyttää senttejä taulukon mitoissa, mitähän se tarkoittaa, paperin vai kuvaruudun leveyttä? Tälläisten ongelmien kanssa joudun pähkäilemään päiväkausia.
Koneenvaihdon takia kotisivujen teko on ollut keskeytyksissä jo yli kuukauden. Ilmeisesti tekemistä pitää jatkaa vanhalla läppärillä olevalla FrontPagella ja PaintShop Prolla vaikka sillä tekeminen on kovin hidasta. Tehomikro jää sitten surffailuun ja pasianssiin.
Tässä tulikin eläkevaarin mietteitä nuorisolle! LeoM kirjoitti:
Kiitoksia palautteesta, enpä ole ennen saanut asiantuntijan arvioita sivuistani.
Mielestäni kaikkein tärkeintä on ollut saada kuvat ja teksti jakeluun. Vaikka joka talvi olen käynyt useilla työväenopiston kursseilla, en ole tällaisiin asioihin saanut oppia. Myöskään neuvontapisteet eivät osaa neuvoa. On mielestäni parempi saada yksinkertaiset sivut näkyville kuin päiväkausia yrittää etsiä ulkonäön parannuksia joita kuitenkaan ei löydä.
Nyt olen yrittänyt tehdä sivuja OpenOffisella. Kuvankäsittelyohjelmalla tein 900 p leveitä kuvia, jotka näkyisivät selaimella koko ruudun kokoisina. Kun sijoitin kuvat OpenOfficiin, ne olivat pienentyneet kolmanteen osaan. OpenOffic käyttää senttejä taulukon mitoissa, mitähän se tarkoittaa, paperin vai kuvaruudun leveyttä? Tälläisten ongelmien kanssa joudun pähkäilemään päiväkausia.
Koneenvaihdon takia kotisivujen teko on ollut keskeytyksissä jo yli kuukauden. Ilmeisesti tekemistä pitää jatkaa vanhalla läppärillä olevalla FrontPagella ja PaintShop Prolla vaikka sillä tekeminen on kovin hidasta. Tehomikro jää sitten surffailuun ja pasianssiin.
Tässä tulikin eläkevaarin mietteitä nuorisolle!"Nyt olen yrittänyt tehdä sivuja OpenOffisella. Kuvankäsittelyohjelmalla tein 900 p leveitä kuvia, jotka näkyisivät selaimella koko ruudun kokoisina."
Pikselimitat ovat olleet kuolemassa pois. 13v. Vuonna 1997 saatiin CSS standardi joka mahdollistaa mittayksiköinä em yksikön, jossa kaikki suhteutetaan fontin kokoon. 1em olisi m -kirjaimen leveys. CSS:ää päästiin käytännössä hyödyntämään vasta joskus 2003 puolivälistä lähtien kun ihmisille oli levinnyt käyttöön selaimia jotka sitä ymmärsi.
Kaikki ei onnistu pikselimitoilla vieläkään, sillä jos tekstiä tai jotain vastaavaa tarkkuutta vaativaa vektorikuvaa skaalataan bittikarttamuodossa niin se näyttää paskalta. Tähän on ratkaisuna SVG joka ilmeistyi vuoden 2001 lopulla. Vielä vaan ei ole tarpeeksi levinnyt käyttöön selaimia jotka sitä tajuaisi. Oletettavasti sitten kun Internet Explorer 9:n julkaistaan niin voi näissäkin asioissa unohtaa pikselimitat, eli varmaan joskus 2011 lopulla Microsoftin kehitystahdin tuntien.
Jotta asian merkityksellisyyden ymmärtää niin 900px leveys on hyvin iso. Ihmisillä on käytössä taskukoneita joissa näytön leveys ei ole välttämättä kuin 640px. Oman läppärini näytön koko sitten taas on 1024x600.. Pikselimitoista luopiminen auttaa kun kaikki säätyy sen mukaan millainen fonttikoko on käytössä.
Itse tallennan kuvat webbisivuille maksimissaan 1280x720 kokoisina, mutta pidän selaimen näkymän korkeuden ylärajana mikä vielä yleensä näkyisi 30em, ja mileveytenä 52em. Jos tulee pystysuuntainen vierityspalkki niin taitto pitää sovittaa niin, että toimii vielä 50em leveytenä. Luonnollisesti sivujen pitää venyä ja vanua jos tilaa riittää isommilla näytöillä. Ja vaikka tilaa riittäisi niin leipätekstin leveyden pidän maksimissaaan 50em leveytenä. Tämä tuntuu toimivan hyvin ja sama sivu toimii kännykässä kuin myös projektorilla seinälle heitettynä.
"Tälläisten ongelmien kanssa joudun pähkäilemään päiväkausia."
Ja (X)HTML/CSS:ää kirjoitettaessa, ei tarvitse pähkäillä yhtään. Voi vaihtaa konetta ja tekstieditoria ja hommat toimii. En oikeasti tiedä miten OpenOfficella onnistuu nettisivujen teko, eikä kiinnosta koska itselläni on käytössä Gedit millä kirjoitan sivut.
Sivujesi sisältö on kyllä mielenkiintoinen vaikka työkalut olisikin kömpelöt ja tekniikka kökköä.- Semmottia ...
M-Kar kirjoitti:
Ja näkyy olevan ylläpito kovin hankalaa.. Joka ikinen alasivu vähän vinksallaan etusivuun nähden että ei ole yhtenäistä ulkoasua. Oikeilla työkaluilla vaihtaa halutessaan koko sivustolle vaikka tiettyjen alaotsikkojen fontit saman näköiseksi. Jollain frontpagella saa säätää joka sivun erikseen.. Eli selvä häviö.
Eipä siinä mitään, jos haluaa tehdä sivustot hitaammin ja hankalammin niin kyllähän niitä Frontpagen tapaisia kömpelöitä työkaluja löytyy. Esimerkiksi Kompozer ja Seamonkey olisivat ilmaiseksi saatavia työkaluja. Frontpage on kuitenkin kuollut, että sen voit unohtaa.FrontPagella, ainakin muutamalla viimeisimmällä versiolla päivittäminen oli ihan yhtä helppoa kuin millä hyvänsä muullakin ohjelmalla tai cms:llä (luullakseni jopa kätevämpää). Myös ohjelman tuottamaa html:ää saattoi säätää niin, että ihan riittävän laadukasta jälkeä teki ja ainahan oli mahdollista käydä fiilaamassa html:ää.
>> Oikeilla työkaluilla vaihtaa halutessaan koko sivustolle vaikka tiettyjen alaotsikkojen fontit saman näköiseksi.
Kyllä FP:ssä saattoi käyttää ihan täysin css-tyylejä, joten tuo ei tosiaankaan ollut ongelma. Myös samoina toistuvat osiot saattoi tehdä omiksi sivuksi ja upottaa toiseen/toisille sivuille, esim. valikot ym. sivuilla toistuvat sisällöt.
Parasta kuitenkin oli se, että tiedostojen ja hakemistojen hallinnassa saattoi muokata hakemistopolkuja ja muuttaa tiedostonimiä niin, että ohjelma muutti ne html:ään.
Nimenomaan FP oikein käytettynä vältti turhan sivu-sivulta päivittämisen.
Itse kokeilin taannoin Kompozeria mutta enpä oikein innostunut. Liki samalla vaivalla teen nykyisin sivuja ihan tekstieditoreilla, css:llä ja php:lla. Käyttäisin edelleen FP:ä, mutta kun se ei oikein ymmärrä tuota div-taittoa. Semmottia ... kirjoitti:
FrontPagella, ainakin muutamalla viimeisimmällä versiolla päivittäminen oli ihan yhtä helppoa kuin millä hyvänsä muullakin ohjelmalla tai cms:llä (luullakseni jopa kätevämpää). Myös ohjelman tuottamaa html:ää saattoi säätää niin, että ihan riittävän laadukasta jälkeä teki ja ainahan oli mahdollista käydä fiilaamassa html:ää.
>> Oikeilla työkaluilla vaihtaa halutessaan koko sivustolle vaikka tiettyjen alaotsikkojen fontit saman näköiseksi.
Kyllä FP:ssä saattoi käyttää ihan täysin css-tyylejä, joten tuo ei tosiaankaan ollut ongelma. Myös samoina toistuvat osiot saattoi tehdä omiksi sivuksi ja upottaa toiseen/toisille sivuille, esim. valikot ym. sivuilla toistuvat sisällöt.
Parasta kuitenkin oli se, että tiedostojen ja hakemistojen hallinnassa saattoi muokata hakemistopolkuja ja muuttaa tiedostonimiä niin, että ohjelma muutti ne html:ään.
Nimenomaan FP oikein käytettynä vältti turhan sivu-sivulta päivittämisen.
Itse kokeilin taannoin Kompozeria mutta enpä oikein innostunut. Liki samalla vaivalla teen nykyisin sivuja ihan tekstieditoreilla, css:llä ja php:lla. Käyttäisin edelleen FP:ä, mutta kun se ei oikein ymmärrä tuota div-taittoa."Myös samoina toistuvat osiot saattoi tehdä omiksi sivuksi ja upottaa toiseen/toisille sivuille, esim. valikot ym. sivuilla toistuvat sisällöt."
Mitenkäs sillä sitten onnistuisi sitten sellainen toiminnallisuus, että jos sivustolle tullaan tietystä osoitteesta niin tehdään asia X ja jos tullaan jostain toiselta sivustolta niin tehdään asia Y ? Entäpä jos haluaisi kuvagallerian jossa 50 kuvaa ja niiden selailuun olisi ihan käyttöliittymä? Pitäisikö sitä tehdä erikseen sivut joka ikiselle kuvalle...- vblurpage.com
LeoM kirjoitti:
uusi sivu - klik
HTML-koodia olen joutunut muutaman kerran tarkastelemaan kun jokin yksityiskohta ei ole muuten selvinnyt. FP voi tietysti tehdä mutkikasta koodia mutta koskaan ei ole muisti loppunut. Sitä olen joskus ihmetellyt että miksi jotkut vääntävät koodia itse. Viimeeksi harrastin sitä 40 vuotta sitten Univacin Spurt-assemblerkoodia.Hyvä Leo!
Itsekin olen vääntänyt yli kymmenen vuotta FrontPagella (2002-versio), ja hyvin toimivat sivut vielä nykyisissä selaimissa. En ole oikein kiinnostunut tietokantapohjaisista ratkaisusta (esim. PHP MySQL), vaikka kieltämättä se nopeuttaisi sivujen päivittämistä. - Ei ollenkaan...
M-Kar kirjoitti:
"Myös samoina toistuvat osiot saattoi tehdä omiksi sivuksi ja upottaa toiseen/toisille sivuille, esim. valikot ym. sivuilla toistuvat sisällöt."
Mitenkäs sillä sitten onnistuisi sitten sellainen toiminnallisuus, että jos sivustolle tullaan tietystä osoitteesta niin tehdään asia X ja jos tullaan jostain toiselta sivustolta niin tehdään asia Y ? Entäpä jos haluaisi kuvagallerian jossa 50 kuvaa ja niiden selailuun olisi ihan käyttöliittymä? Pitäisikö sitä tehdä erikseen sivut joka ikiselle kuvalle...html-editorista, ei sen kummemmasta jolla tosin voi käsitellä css:ää ja taitaa sieltä löytyä valmiita scriptejäkin ja mahdollisuus työstää scriptejä.
Jos halutaan tehdä jotain muuta, silloin tietysti vaaditaan hieman toisenlaisia työkaluja, ohjelmointia tai valmiita scriptejä. Esimerkiksi galleria-scriptejä löytyy ihan valmiinakin. Tosin, FP:lläkin voi ihan hyvin tehdä pienehköjä kuva-gallerioita niin, että tehdään ns. sivupohja, johon upotetaan valikko (itsenäinen tiedosto, helppo muuttaa ja muutos siirtyy jokaiselle sivulle). Kopioidaan x määrä ko. sivua ja liitetään kuvat. Monesti se työläin homma on kuvien käsittelyssä (riippuen tietysti mikä on vaatimustaso). Eikä framejenkaan (tai iframejen) käyttö kuva-galleriassa ole huono vaihtoehto joka onnistuu FP:llä vaivattomasti.
Eräs erityisen käyttökelpoinen piirre FP:ssä oli: Asetuksista saattoi määrittää, ettei ohjelma ota kantaa koodiin, jolloin sivuja saattoi muokata mennen tullen sekä wysiwyg että html-näkymissä ja html-näkymään saattoi tuoda valmista, jopa jollain muulla värkillä tehtyä koodia.
- as-keetti
vähän vanhempi kone ja siihen sellainen käyttis (XP, Win2000) jossa se
FrontPage toimii.
Ei maksa montaa kymppiä ja FP vie niin vähän konereursseja että työkoneena
toimii ihan hyvin.
Nykyään kun on mm. noita muistitikkujakin halvalla niin ei tietojen siirto
koneiden välillä ole mikään ongelma.
Minullakin on vanhoihin käyttöohjelmiin niihin sopivia myllyjä, jopa
(saa nauraa) erästä juttua pyörittää Win95-kone kun uudemmassa
ei toimi. - MM
MS Sharepoint Designer 2007 on korvannut FrontPagen, ja lisäksi sen saa ilmaiseksi Microsoftin sivuilta. Se on myös suomenkielinen ohjelma
- LeoM
Saattaa olla hyväkin ohjelma mutta sitäkään ei saa Windows 7:aan,
- sfF
LeoM kirjoitti:
Saattaa olla hyväkin ohjelma mutta sitäkään ei saa Windows 7:aan,
Minulla pyörii joutilaana FrontPage 2000-paketti.
Jos kiinnostaa niin laita tarjous heyjude@suomi24.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738