Macin Office-tiedostot

AkeMakePeraMä

Macin ostaminen on alkanut houkuttelemaan kovasti, mutta yksi tyhmä kysymys ohjelmistoihin liittyen minulla olisi.

Eli töissä on käytössä MS Office. Saako näitä MS Office-tiedostoja auki Mac Officella? Vastaavasti, voinko tehdä kotona esim. Powerpoint-esityksen Mac Officella ja seuraavana päivänä töissä kokouksessa avata tuon tiedoston Microsoftin Officella? Olisi noloa jos esitystä ei saisikaan auki, varsinkin kun työkaverit on hyvin Mac-kielteisiä...

Innostus Mac-koneeseen on tullut loistavan iPhonen myötä. Parempaa ja helppokäyttöisempää älypuhelinta en ole ikinä nähnyt. Jos macbookit on yhtä hyviä, ei paluu pc-maailmaan enää kiinnosta.

7

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jamperi

Kiinnostaa myöskin se että pelittääkö normi wlan (siis pc:ssä toimiva) samanaikasesti macissä.

Officet kuulemma pelittää.

• jooooo

langaton verkko toimii meillä kotona löytyy useita pc koneita ja muutama mac ei ongelmia
        samoin office 2007 ja office 2008 mac ei sopivuus ongelmia

• mac mini..

Mulla on Mac Mini ja kotini langaton verkko toimii, mutta jos käynnistän Windowsin puolelle (BootCamp), se ei kirvelläkään suostu yhdistymään langattomaan verkkoon????? Eikä tuttujen Windows läppäritkään?

iPhone ja PlayStation 3 myös toimivan tässä langattomassa verkossa.

• 1stMacFinn

Olen 15 vuotta käynyt tiedostonvaihtoa Windows-Officen käyttäjien kanssa. Eipä juuri ongelmia ole näkynyt.

Seminaareissa on usein ollut mun MacBook Pro kiinni tykissä ja kaverit ovat antaneet omia PPT-tiedostojaan esitettäväksi. Eipä ole ollut vaikeuksia. Edes vaikka käytän itse eniten Keynotea (ja sillä avaan myös ne PPT:t).

Olen myös liittynyt monenlaisiin wlan-verkkoihin, onnistuen. 802.11 on 802.11 oli käytössä Windows tai Mac OS X. Ainoat ongelmat ovat olleet käyttäjätunnusten ja salasanojen kanssa, kun toisten ylläpitämissä verkoissa edes talon oma väki ei niitä tahdo löytää.

• Macit ovat kyllä PC koneita, se on vaan Applen merkki. Vähän niinkuin HP:llä on vaikka Elitebookit, (ja umpisurkeat Pavilionit!), Panasonicilla Toughbookit ja jne. Ja joo, on ne Macbookit hyviä, joskaan ei ainoita helppokäyttöisiä malleja.

• Totuus.

Vielä puolenkinkymmentä vuotta sitten mäkki oli hankala työhommissa, omituisia tiedostomuotoja. Syynä käyttäjät tallentelivat ties miten, kun eivät tajunneet formaateista yhtään mitään.

Nyt mäkkeihin saa jo tavallisia ohjelmia, eikä käyttäjä pääse enää tyhmyyttään tyrimään. Osta MsOffice, ei suotta tarvitse pelleillä mäkin omituisten ohjelmien kanssa ja tiedostojen muutteleminen jne on selkeetä, kun on ammatttiohjelma kotona ja töissä. Osta kuitenkin oikea versio, Home&Studenttia ei saa käyttää työhommissa.

• 1stMacFinn

Mä olen käyttänyt Maccia ihan työhommissa jo liki kakskytävuotta. Eikä ole vielä tullut vastaan omituisia tiedostomuotoja. Eikä muuten omituisia ohjelmiakaan.

Mutta hyvä kun kerroit, että niitä on, omituisia tiedostomuotoja ja omituisia ohjelmia, toivottavasti osaan sitten varoa kun tulee vastaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      40
      5161
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1740
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe