Maanis-depressiivisyys

Mikä vikana?

Ennen join paljon enemmän, nyt muutaman kerran vuodessa. Homma tuppaa menemään aina pieleen ja mokailen niin pahasti, että saan kohta katua katkerasti. Kuvio menee seuraavasti:

1. ottopäivä: ihan ok, kaikki menee hienosti
2. ottopäivä: ei lainkaan niin hyvin, vaan jo huonommin. Loivennan jo.
3. ottopäivä: otan enää pari kolme kaljaa. Olo on maaninen, puhetta tulee perhanasti, mokailen ja töppäilen tosi pahasti, en mieti mitä sanon. Puhun sellaista mitä en normaalisti koskaan sanoisi. Sitten, yhtäkkiä, kroppa sanoo seis ja korkki kiinni. Sänkyyn makaamaan.
4. - 11. päivä: sängyn pohjalla. ruoka ei maistu, sokeriliemellä elän. jotain velliä myös. Kauheat paniikkitilat, itsemurha-ajatukset, toisaalta kuolemanpelko, ihan hirveetä aikaa.

Siis "kankkunen" kestää 6 - 7 päivää.

Mistä ihmeestä voi olla kyse. Tiedän sokeriarvojen heilahtelevan. Usein olen ollut 3-5 kk kokonaan ilman alkoholia ennen ottamista. Krapulavaiheessa käyn todennäköisesti lähellä kuolemaa, tai ainakin siltä tuntuu.

Apuja asiaan? Joku vitamiinivaje, sokeri, mikä? Kellään kokemuksia?

2

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erno Ilma

Ei taida kyseessä olla pelkkä kankkunen, haima, maksa, sokeritauti tai mielenterveys menossa. Suosittelen keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa.

• Lihaliemikuutio

Itselläni vastaavanlainen tarina. Ja nykyään otan sen kaksi kertaa vuodessa, mutta se onkin aina yksi viikko. Ja seuraavan viikon olen hirveän kipeänä, kun en ole syönyt. Mutt YKSI LIHALIEMIKUUTIO ja kuumaa vettä esim. tuoppiin jossa on kahva pilli siinä se kaksi tuntia meneekin taas ja vieressä ämpäri. Tänään aamulla oli sellainen olotila. Mutta vitutti parvekkeella muovipusseissa tyhjät tölkit, ajattelin ne viedä kauppaan ja teinkin sen. Oho. Mutta takaisinpäin tullessa meinasin saada sydänpysähdyksen kun arviolta tuli 50-100 armeijan äijiä rynkyt ojossa talon kulmantakaa. Meni hieman aikaa ennenkuin tajusinkin, että näillähän on kaupunki harjoitukset meneillään. Ja kokopäivän hymyilly tällekkin jutulle. Vettä ja lepo on parasta syö unohda kaljat viinat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2653
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2592
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1187
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe