Irtisanomisen

peruuttaminen

Minut irtisanottiin muutama kuukausi sitten tuotannollisista- ja taloudellisista syistä, mutta työnantajani organisaatiosta löytyi minulle uusi työ vähän yli viikko sitten, minkä jälkeen olen ollut lomalla.

Lyhyt tilannekatsaus:
- Vanhan työni, josta minut irtisanottiin, piti loppua 31.5.2010.
- Uusi työni alkaa 1.8.2010
- Vanhasta työstäni minulla on kertynyt lomia (osa säästetty) n. 1,5 kk:n verran

Olen yrittänyt kysyä liiton lakimieheltä, miten minun pitää toimia, kun palaan lomilta, mutta en
ole saanut kunnon vastausta. Lakimies vain totesi, ettei tiedä, onko irtisanomiseni peruttu. Tietääkseni näin ei ole ainakaan toistaiseksi tehty. Yritin kysyä, pitäisikö minun pyytää sellainen kirjallisesti, mutta en ole saanut tähän vastausta. Sovimme ennen lomia, että uuden työn työsopimus tehdään sitten, kun palaan lomilta. Meidän organisaatiossamme lakia tulkitaan usein hyvin omaperäisesti ja siksi
haluaisin tietää, miten tässä tilanteessa tulisi lain mukaan toimia. Luonnollisestikaan en haluaisi, että työsuhteeni katkeaa välillä.

Kaikki tiedonmurut otetaan suurella kiitollisuudella vastaan :)

2

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajateltuna

Laista en tiedä, mutta kertomuksesi perusteella työsuhteesi katkeaa joksikin aikaa.

Eli vanha työsuhteesi päättyy 31.5.2010 ja uusi alkaa 1.8.2010, eli olet ilman töitä kesä- ja heinäkuun.

Tuo, että uusi työsopimus allekirjoitetaan lomiesi jälkeen, niin sillähän ei ole mitään tekemistä sen kanssa, koska uusi työsi alkaa. Ainahan työsopimukset allekirjoitetaan joskus kauankin ennen kuin varsinainen työ alkaa.

• irtisanottu

Jos työsuhde päättyy 31.5. Sinulle maksetaan kesälomakorvaukset ja lomarat rahana.
      (Mitä siihen mennessä olet ansainnut)
      Lomapäivän palkka lasketaan kuukausipalkka/25 pv. (mikä rahana maksetaan)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe