Suklaa ja ihottuma.

Hmm??

Minulla on alkanut nyt ilmenemään suklaan syömisen jälkeen kutiavia alueita käsissä ja jaloissa. Suklaalevyn syömisen jälkeen ihottumaa oli molemmat kädet täynnä. Sellaista punaista pientä näppylää ja niitä ihan kirveli. Myös valkosuklaan jälkeen ilmenee kutiavia alueita. Olen allerginen ainakin siitepölylle, pähkinöille ym ja allergia taitaa olla ympärivuotista, sillä joudun ottamaan usein lääkkeen vaikka olisi talvi. Olisinkohan nyt herkistynyt suklaalle? Voiko suklaa-allergiaa testata jotenkin lääkärissä?

5

1138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musti0205

Syötkö paljon kerralla 200grammaa
      yleisesti liika määrä aiheuttaa kyseisiä oireita
      lopulta ei voida enää pientäkään määrää syödä

• Hmm??

Yhdessä vaiheessa söin joka päivä suklaalevyn. Tyyliin Fazerin sinisen tai vastaavan. Että voi olla, että tuli liikaa syötyä. :o Yleensä suklaan syömisen jälkeen, johonkin ilmestyy kutiava läiskä, joka kutisee hetken ja sitten kutina lakkaa ja seuraavaksi vaihtaa paikkaa. Yleensä jalkoihin tai käsiin.

• Miirara
        Hmm?? kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa söin joka päivä suklaalevyn. Tyyliin Fazerin sinisen tai vastaavan. Että voi olla, että tuli liikaa syötyä. :o Yleensä suklaan syömisen jälkeen, johonkin ilmestyy kutiava läiskä, joka kutisee hetken ja sitten kutina lakkaa ja seuraavaksi vaihtaa paikkaa. Yleensä jalkoihin tai käsiin.

Jos saat kutinaa ja ihottumaa suklaan syönnin jälkeen, olet herkistynyt suklaalle (tai kaakaolle todennäköisesti). Ei sitä tarvitse testata, jos kerran reaktio on noin selvä. Ja allergiatestithän ovat edelleen epäluotettavia. Eihän se allergiatesti mitään muuta: jos osoittautuisit allergiseksi, lopettaisit suklaan syönnin. Jos et osoittautuisi, mutta kutina jatkuu niin joudut lopettamaan suklaan syönnin.

Lopputulos on siis sama. Mutta lohdutuksen sana, itse olin jossain vaiheessa tosi herkkä suklaalle, mutta nykyään pystyn syömään sitä kohtuullisen määrän. Nää siis tulee ja menee!

• musti0205
        Hmm?? kirjoitti:

pidä taukoa syö vain kolmas päivä katso kyllä pitäis hävitä

• Coco4

Mäkin syön melkei päivittäin suklaata, nyt alkoi tulemaan kaulaan ja käsivarrelle ihottumaa.. Taidan pitää taukoo myös :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe