Eroon himosta

Monerest1

Tilanteeni on tämä,että minulla NS sokerivatsa,muuten olen todella hoikka tosin nyt painoni on alkanut nousemaan kun en enään kykene hillitsemään makeanhimoani,urheilen mutta en enään kykene kuluttamaan syömääni määrää, syön suklaata,karkkia,jäätelöä ihan hirveitä määriä pvässä ja siihen päälle muu ruoka. Miten makeanhimon voi pitää kurissa ja päästä siitä ehkä jopa täysin eroon?
Auttakaa kiltit ihmiset..

64

11325

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hi mos

piti kirjoittaa eroon himoksesta (himos). On omaa pöljyyttä kun ei osaa olla ottamatta.

• ???????!!!

????????????

• kokeilisit

Tahkoa

• ,,,
        ???????!!! kirjoitti:

????????????

Kuinka moni teistä kitisijöistä
        on tähän mennessä,
        ottanut jokaisen rokotteen kiltisti,
        syö jtn,masennuslääkkeitä,
        ei ole kuullutkaan uusista ruokalain säädöksistä,
        kuluttaa viihdettä,pelaa ym,
        uskoo lähes kaiken paskan jonka lehdestä lukee,
        kuvittelee politiikoilla olevan jtn,valtaa jne jne.

Jos vastasit yhteenkään kyllä olet menetetty sielu!

Aamu alkaa vauhdikkaasti:
        http://www.youtube.com/watch?v=Oyn0cmyKa3Q

Ja loppuu lyhyesti,mutta ytimekkäästi:
        http://www.youtube.com/watch?v=Ft7R5qp_NCE&feature=related

Aitoa uutisvirtaa:
        http://nwohavaintoja.blogspot.com/

• Matti Viikate
      • uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Jostain olen lukenut että kun jättää hiilareiden syönnin niin makeanhimokin katoaa tai olen kuullut sitäkin että joskus ihminen ei osaa erottaa esim. makeanhimoa janosta, kokeile ihan vettä ryyppiä että talttuskos himo sillä.....

• do'h :)
        uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu kirjoitti:

Jostain olen lukenut että kun jättää hiilareiden syönnin niin makeanhimokin katoaa tai olen kuullut sitäkin että joskus ihminen ei osaa erottaa esim. makeanhimoa janosta, kokeile ihan vettä ryyppiä että talttuskos himo sillä.....

Makeanhimo taltutetaan tasapainoisella ruokavaliolla. Hiilareita ihminen tarvitsee aivojen käynnissä pitoon. Proteiineja lihasten käynnissä pitoon. Kummastakaan ei tule luopua missään nimessä. Jos et syö lihaa, niin korvaat proteiinin paljon proteiiniä lisäävillä tuotteilla.

Syö monta kertaa päivässä vähän sen sijaan että mätät yhden ison aterian ja lopun aikaa sitten makeaa ja muuta mössöä.

• marianneK
        do'h :) kirjoitti:

Makeanhimo taltutetaan tasapainoisella ruokavaliolla. Hiilareita ihminen tarvitsee aivojen käynnissä pitoon. Proteiineja lihasten käynnissä pitoon. Kummastakaan ei tule luopua missään nimessä. Jos et syö lihaa, niin korvaat proteiinin paljon proteiiniä lisäävillä tuotteilla.

Syö monta kertaa päivässä vähän sen sijaan että mätät yhden ison aterian ja lopun aikaa sitten makeaa ja muuta mössöä.

Hah, no minä teen juuri noin. Syön kaksi kertaa päivässä PALJON ja mätän päälle piirasta, suklaata yms. Olo on tosi hyvä ja olen hoikka. Kevyttuotteita ei meille osteta. Mikä kenellekin sopii näet...

• f32423
        do'h :) kirjoitti:

No ihan tiedoksi että ihminen pärjää hyvin pienellä hiilarimäärällä, tyyliin joitakin kymmeniä grammoja päivässä. Tämä siksi että kun hiilarit lasketaan alas, aivot alkavat käyttää rasvaa energiana, ja glukoosi(eli hiilareista muodostuva sokerivarasto) katoaa.

Juuri tähän perustuu vähähiilihydraattinen dieetti, kroppa muuttaa käyttämänsä perusenergia muodon ja rasvaa alkaa palamaan. Hiilihydraatti on suurin lihavuuden aiheuttaja länsimaissa. Ei se myrkkyä ole missään nimessä, mutta on monia tapoja syödä.

Nyt ollaan tilanteessa jossa hyvät toimivat rasvat muutetaan kaupan hyllyllä kovetetuiksi kasvisrasvoiksi jne. Light-tuotteet ovat yleensä rasvattomia tai vähärasvaisia mutta sisältävät sokeria ja enemmän hiilareita jopa kuin normaalirasvaiset tuotteet. Ongelma tässä on se että rasvojen saaminen vähenee huomattavasti ja nekin rasvat ovat epäterveellisiä. Vastaavasti hiilareiden määrä nousee ja ihminen lihoo jos syö runsaasti näitä light-tuotteita koska kuvittelee että niitä voi syödä miten haluaa.
        Kaikki ylimääräinen hiilihydraatti kropassa muuttuu läskiksi. Rasva mitä syöt ja käytät, ei muuta läskiksi. Siihen perustuu vähähiilihydraattisen ruokavalion ydin, koska kroppaa poltaa jatkuvasti rasvaa, se ei kerry läskiksi kroppaan.

Mikään ruokavalio ei ole täydellinen, toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Siksi virallinen lautasmalli on vaarallinen jos sitä suositellaan kaikille. Samoin vähähiilarinen ei sovi tietenkään kaikille, eikä mikään muukaan dieetti(=ruokavalio).

• G
        f32423 kirjoitti:

No ihan tiedoksi että ihminen pärjää hyvin pienellä hiilarimäärällä, tyyliin joitakin kymmeniä grammoja päivässä. Tämä siksi että kun hiilarit lasketaan alas, aivot alkavat käyttää rasvaa energiana, ja glukoosi(eli hiilareista muodostuva sokerivarasto) katoaa.

Juuri tähän perustuu vähähiilihydraattinen dieetti, kroppa muuttaa käyttämänsä perusenergia muodon ja rasvaa alkaa palamaan. Hiilihydraatti on suurin lihavuuden aiheuttaja länsimaissa. Ei se myrkkyä ole missään nimessä, mutta on monia tapoja syödä.

Nyt ollaan tilanteessa jossa hyvät toimivat rasvat muutetaan kaupan hyllyllä kovetetuiksi kasvisrasvoiksi jne. Light-tuotteet ovat yleensä rasvattomia tai vähärasvaisia mutta sisältävät sokeria ja enemmän hiilareita jopa kuin normaalirasvaiset tuotteet. Ongelma tässä on se että rasvojen saaminen vähenee huomattavasti ja nekin rasvat ovat epäterveellisiä. Vastaavasti hiilareiden määrä nousee ja ihminen lihoo jos syö runsaasti näitä light-tuotteita koska kuvittelee että niitä voi syödä miten haluaa.
        Kaikki ylimääräinen hiilihydraatti kropassa muuttuu läskiksi. Rasva mitä syöt ja käytät, ei muuta läskiksi. Siihen perustuu vähähiilihydraattisen ruokavalion ydin, koska kroppaa poltaa jatkuvasti rasvaa, se ei kerry läskiksi kroppaan.

Mikään ruokavalio ei ole täydellinen, toinen sopii toiselle ja toinen toiselle. Siksi virallinen lautasmalli on vaarallinen jos sitä suositellaan kaikille. Samoin vähähiilarinen ei sovi tietenkään kaikille, eikä mikään muukaan dieetti(=ruokavalio).

Eieieieieiiiii. Aivot EI pysty käyttämään rasvaa energiaksi, ne pystyy käyttämään vain glukoosia. Maksa pystyy tietyistä rasvahapoista ja aminohapoista muokkaamaan glukoosia aivoille ja ihan täysin nälkäpaastossa muodostuu ketoositila, jossa maksa tuottaa ketoaineita joita aivot pystyvät hätätilassa käyttämään. Mutta rasva eikä proteiinit sellaisenaan ei pääse aivosoluihin energiaksi asti!!!!

Ja glukoosia keho ei sellaisenaan varastoi, glukoosia on vain veressä, keho varastoi hiilihydraatit glykogeeninä maksaan ja lihaksiin.

Tarkista faktat ennen kuin alat niistä kellekkään saarnaamaan...

Vähähiilihydraattiseen diettiin ja sen toimivuuteen sen enempää puuttumatta

Terveisin lääkäriopiskelija

• M1A2

Olen lukenut, että kromin syönti auttaa makeanhimoon. Pahaa oloa ei myöskään kannata hoidattaa suklaalla, vaan esim. lenkkeilemällä.
      Kaikki tummat (täysjyvä) ruoka-aineet auttavat myös. Palavat hitaasti eli sokeritasapaino pysyy kurssissa.

• Meitsiläinen

Itse olen huomannut, että kun syön tarpeeksi proteiinia, ei tee mieli makeaa ja olen sentään melkoinen sokerihiiri. Myös selkeä herkkulakko auttaa. Kun on muutaman päivän ilman, himot tasoittuu. Kuvittelin itseni eräänlaiseksi narkkariksi, kun joka päivä tarttui kaupasta mukaan pullaa ja karkkia enkä pystynyt olemaan ilman, ilman että tuli kamalat vieroitusoireet.

• minttulaku

minulla,olen kuin narkkari karkin suhteen,pystyn olemaan jonkin aikaa ilman makeaa.En tiedä mutta jokin ikäänkuin laukaisee karkinhimon aikaaajoin tulee tunne jee tänään olin hyvä,ansaitsen palkinnon,siis karkkikauppaan.Messut on varsinainen kompastuskivi,en voi kulkea makeiskojun ohi ostamatta näitä pitkiä ihania lakuremmejä,syön ne kaikki kerralla ja sitten on paha olo.Vuoden alusta aloitin karkkilakon,ja täytyy sanoa että kärsin kyllä vierotusoireista,sittemmin kyllä retkahdin.Syön kuitenkin muuten terveellisesti,joka päivä paljon kasviksia,ja rasvaa olen välttänyt jo monta vuotta.Työni puolesta tiedän tasan tarkkaan mitä,oikea ruokavalio sisältää ja miten turhaa ja vahingollista tämä karkkien mässäily on.Ikäväkseni mieheni vielä kantaa kotiin karkkeja ja jäätelöä,ehkä olen altis jäämään koukkuun erilaisiin nautintoaineisiin.Tupakkaa olen vedellyt melkein lapsesta asti,alkoholi näytteli suurta osaa monta vuotta elämässäni,josta nyt onneksi olen kuitenkin päässyt lopullisesti eroon toivoakseni(2008 join viimeisen kuppini)Ehkä vielä joskus löytyy selkärankaa tämänkin asian selättämiseen,mutta ymmärän kyllä hyvin ihmisiä joilla tämä riippuvuus ilmenee,koitetaaan kestää.

• Miksi?
        minttulaku kirjoitti:

minulla,olen kuin narkkari karkin suhteen,pystyn olemaan jonkin aikaa ilman makeaa.En tiedä mutta jokin ikäänkuin laukaisee karkinhimon aikaaajoin tulee tunne jee tänään olin hyvä,ansaitsen palkinnon,siis karkkikauppaan.Messut on varsinainen kompastuskivi,en voi kulkea makeiskojun ohi ostamatta näitä pitkiä ihania lakuremmejä,syön ne kaikki kerralla ja sitten on paha olo.Vuoden alusta aloitin karkkilakon,ja täytyy sanoa että kärsin kyllä vierotusoireista,sittemmin kyllä retkahdin.Syön kuitenkin muuten terveellisesti,joka päivä paljon kasviksia,ja rasvaa olen välttänyt jo monta vuotta.Työni puolesta tiedän tasan tarkkaan mitä,oikea ruokavalio sisältää ja miten turhaa ja vahingollista tämä karkkien mässäily on.Ikäväkseni mieheni vielä kantaa kotiin karkkeja ja jäätelöä,ehkä olen altis jäämään koukkuun erilaisiin nautintoaineisiin.Tupakkaa olen vedellyt melkein lapsesta asti,alkoholi näytteli suurta osaa monta vuotta elämässäni,josta nyt onneksi olen kuitenkin päässyt lopullisesti eroon toivoakseni(2008 join viimeisen kuppini)Ehkä vielä joskus löytyy selkärankaa tämänkin asian selättämiseen,mutta ymmärän kyllä hyvin ihmisiä joilla tämä riippuvuus ilmenee,koitetaaan kestää.

Eikös rasvan välttely just johda siihen että alkaa tehdä herkkuja mieli? Kovat rasvat nyt tietysti on pahasta mutta pehmeitä rasvoja ihminen tarvitsee ja jos ei niitä saa, tekee mieli kaikkea epäterveellistä.

• b234234
        Miksi? kirjoitti:

Eikös rasvan välttely just johda siihen että alkaa tehdä herkkuja mieli? Kovat rasvat nyt tietysti on pahasta mutta pehmeitä rasvoja ihminen tarvitsee ja jos ei niitä saa, tekee mieli kaikkea epäterveellistä.

Rasvojen välttely johtaa suurempiinkin ongelmiin kuin vain makeanhimo.

Rasvoista vaarallisia ovat vain transrasvat ja kovetetut rasvat. Eläinrasvat ja kasvisrasvat ovat hyviä.
        Eli juurikin margariini on pahasta koska sisältää kovetettua kasvisrasvaa. Voi on hyvästä ja lihojen rasva.

• paraskin sanoja

kokeilin pari vuotta sitten huvikseni Atkinsiä, jos unohdetaan alun tiukka 2 viikon vaihe, on tiukalla hiilareiden kontrollilla uskomaton vaikutus siihen, miten makeata ei enää edes tee mieli. Siitä saisit ehkä vähän paremmin otetta itseesi, heikkoa luonnettahan tuo tuommoinen on. Älä mene nälkäisenä kauppaan, älä osta kotiin suklaata, karkkia äläkä jäätelöä, tai osta ihan pieniä määriä. Kaupassa se luonne testataan, kotona jos ne on, tulee varmasti syötyä. Päätä 1 päivä viikossa, jolloin ahmit, sekin on toimiva juttu. Sillä voi pärjätä sitten ne muut 6. Konsteja monia. Mieti, mikä harhauttaa oman pääsi parhaiten. Turha selittää, että makeanhimo olisi jotenkin isompi kuin muilla, kyllä se himo kaikilla on, toiset vain osaavat annostella, ja kyllähän se makea ruokkii makeanhimoa, helpostihan se ahmimiseksi menee jos alkuun pääsee. Jos olet todella hoikka, kadut myöhemmin mielettömästi jos päästät nyt tuolla heikkoudella itsesi lihavaksi. Sieltä takaisintulo hoikaksi se vasta vaikeata on. Tee se helpommin NYT!

• Tosi mummo

mutta silti vain minut vieläkin aika usein valtaa makean himo. Ei se mene ohitse millään rahkalla tai munalla tms. Se on tosiaan MAKEAN HIMO. Koska nyt sitten onnettomuudekseni olen II-tyypin diabeetikkokin, niin minun on ollut ihan pakko suitsia himoani. Nuo edellä olevat neuvot, että et ostaisi makeaa kotiin, on tosi pätevä. On satavarmaa, että kotiin ostetut namit katoavat alta aikayksikön vaikka miten olisit päättänyt että syöt säästellen. itse jo uskon sen. Kerran viikossa syön jotain mielimakeaa tai -rasvaista. Se päivä on perjantai. Etukäteen jo päätän, mitä tänä perjantaina ostan ja syön sen sitten täydessä vapaudessa ja syyllisyyttä tuntematta. Makeaa minun on toki vältettävä, mutta en kokonaan. Ostan pastillirasioita 3 - 4, tai 2 - 3 erilaista jäätelötötteröä tai berliininmunkin tai keksipakan tai grillattua porsaankylkeä tai
        , tai...
        Sitten taas pärjäänkin melkein tuskatta seuraavaan viikkoon, kun tiedän, että silloin on taas namipäivä. Ensin tuntui, että perjantai ei tule koskaan, mutta nyt se jo tulee kerran viikossa.
        Kaupassa käydesä vältyn ostamasta makeaa sillä, että auton etuistuimella on (yhtäkkisiä matalia verensokereita varten) karkkipussi tai keksipakka, josta menomatkalla panen suuhuni pari kolme kappaletta. Kun pääsen kauppaan, ei enää tee mieli makeaa ostaa ja niin selviän kotiin kilttinä tyttönä.
        Tärkeintä on minulle ainakin, että en joudu syyllisyyden kierteeseen, jonka tullessa helposti sortuisin lohduttamaan itseäni karkilla. Minulla on 50 vuoden kokemus taistelusta ylipainoa ja makean ahmista kohtaan, niin että todella tiedän. Olenm kyllä ylipainoinen, mutta olen lopettanut itseni arvostelemisen ja opettelen käyttäytymään maltillisesti ja itseäni arvostaen. Ääneen kehun itseäni kun onnistun. :)
        Jos joskus sorrun, niin armahdan itseni ja yritän uudelleen ja onnistun.
        Tsemppiä!

• toinen mummo
        Tosi mummo kirjoitti:

mutta silti vain minut vieläkin aika usein valtaa makean himo. Ei se mene ohitse millään rahkalla tai munalla tms. Se on tosiaan MAKEAN HIMO. Koska nyt sitten onnettomuudekseni olen II-tyypin diabeetikkokin, niin minun on ollut ihan pakko suitsia himoani. Nuo edellä olevat neuvot, että et ostaisi makeaa kotiin, on tosi pätevä. On satavarmaa, että kotiin ostetut namit katoavat alta aikayksikön vaikka miten olisit päättänyt että syöt säästellen. itse jo uskon sen. Kerran viikossa syön jotain mielimakeaa tai -rasvaista. Se päivä on perjantai. Etukäteen jo päätän, mitä tänä perjantaina ostan ja syön sen sitten täydessä vapaudessa ja syyllisyyttä tuntematta. Makeaa minun on toki vältettävä, mutta en kokonaan. Ostan pastillirasioita 3 - 4, tai 2 - 3 erilaista jäätelötötteröä tai berliininmunkin tai keksipakan tai grillattua porsaankylkeä tai
        , tai...
        Sitten taas pärjäänkin melkein tuskatta seuraavaan viikkoon, kun tiedän, että silloin on taas namipäivä. Ensin tuntui, että perjantai ei tule koskaan, mutta nyt se jo tulee kerran viikossa.
        Kaupassa käydesä vältyn ostamasta makeaa sillä, että auton etuistuimella on (yhtäkkisiä matalia verensokereita varten) karkkipussi tai keksipakka, josta menomatkalla panen suuhuni pari kolme kappaletta. Kun pääsen kauppaan, ei enää tee mieli makeaa ostaa ja niin selviän kotiin kilttinä tyttönä.
        Tärkeintä on minulle ainakin, että en joudu syyllisyyden kierteeseen, jonka tullessa helposti sortuisin lohduttamaan itseäni karkilla. Minulla on 50 vuoden kokemus taistelusta ylipainoa ja makean ahmista kohtaan, niin että todella tiedän. Olenm kyllä ylipainoinen, mutta olen lopettanut itseni arvostelemisen ja opettelen käyttäytymään maltillisesti ja itseäni arvostaen. Ääneen kehun itseäni kun onnistun. :)
        Jos joskus sorrun, niin armahdan itseni ja yritän uudelleen ja onnistun.
        Tsemppiä!

hei. lainaa kirjastosta antti heikkilän kirja diabeteksen hoito ruokavalion avulla tai ravinto ja terveys
        varmasti muuttuu ajatus tai googleta antti heikkilä

• hoikka vm.-70

Kannattaa miettiä minkäverran kuitenkin ahmii tuona yhtenä päivänä ettei mene ne 6 päivää tämän ahmimisen korjailuun että kohtuus siinäkin....

• että se himo samanlainen kaikilla olis. Juuri samaisesta asiasta tuli dokumentti, jossa oli tutkittu sitä miksi toiset lihovat ja toiset eivät. Samaisessa dokumentissa tuli asiaa myös siitä kuinka joidenkin on paljon helpompi vastustaa herkkuja, koska heillä ei tosiaan ole samanlaista himoa niihin. Lisäksi on myös niitä ihmisiä jotka eivät tosiaan edes kykene syömään enmpää kuin keho tarvitsee, vaikka mieli tekisikin, mutta kun vaan ei laske.
        En menisi väittämään että heikosta luonteesta välttämättä johtuu, tuntematta edes ihmistä.
        Totta on että keho/makuaisti(?) tottuu melko nopeasti, eli jos välttää kokonaan rasvaisia tai makeita ruokia, ei niitä enää tee niin mielikään. Mutta kun niitä sitten alkaa syömään, niin palaa se mielitekokin.
        Itse sanoisin että kannattanee kokeilla vaihtaa terveellisempään makeaan, esim. vesimeloni, ananas... tms. saattaa helpottaa makeanhimoa.

• EI IHMISARVOA
        toinen mummo kirjoitti:

hei. lainaa kirjastosta antti heikkilän kirja diabeteksen hoito ruokavalion avulla tai ravinto ja terveys
        varmasti muuttuu ajatus tai googleta antti heikkilä

mutta...... minulla II tyypin diabetes, kaksisuuntainen mielialahäiriä, bibolaarisuus johtaa tilannetta. aina kun masennun alkaa makean himo enkä osaa lopettaa ennenkuin makea loppuu. mielialojeni mukana menee halu tietää mitään. en jaksa keskittyä lukemiseen. olen lihava. sanotaan ettei mieli ala lääkkeet lihota mutta kokemuksesta voin sanoa että lihottaa. olen yli 11 vuotta sairastanut ja 50 kg tullut lisää. harmittaa. ja nykyään lihava ei ole edes ihmisen arvoinen, mikä vie lopunkin halun laihduttamisesta ja elämisestä, en tainnut vastata oikein kysymykseesi mutta johonkin väliin haluan tämänkin valitukseni tunkea.
        SIISPÄ LÄPIPASKAT JOTKA VOITTE SYÖDÄ MITÄ VAAN LIHOMATTA, ANTAA PALAA VAAN.
        KAIKKI TE VIETTE MUUTENKIN ELÄMISEN HALUNI KUN OLEN LIHAVA JA SILTI SYÖN VÄHÄN.

• http://www.terveyshymy.fi/artikkelit/marjutin-hilliton-makeanhimo -
      en mainosta ,mutta
      joskus olen kuullut ja itsekin - popsinut "kitinvalkoisia "tabl - ostin niitä Anttilan luontaistuotteesta - ihan tav muovipussi - (200kpl / pussi) - tuota ennen suklaa oli in - nyk suklaa säilyy kaapissa - näkyvilläkin..
      Kalkkia ; hormoonit vaikuttavat k.o. tavoin...
      Tässä viestiketjussa mainitaan punaviini hyvänä.

• kasdja jks

hedelmiä varsinkin tuore ananas on TODELLA hyvää...ja rahkat esim itse herkuttelen luumu rahkalla ja siihen ei tarvi tosiaan lisätä sokeria. Ja onhan niitä sokerittomia karkkeja, jotkut on ihan o.k. Ja porkkana ja dippikin on ihan tosi hyvä karkin korvike.

Kun karkki himo iskee liian kovaksi kannattaa ostaa pussi jossa on kovia karkkeja kestää pidempään eikä jaksa syödä kaikkea kerralla.

• Näin itse

Ota yksi kromi tabletti päivässä. Estää makeanhimoa.

• Luurankoko

puheille ja äkkiä. Kyse on henkisestä heikkoudesta ja kirkko saattaa auttaa sua. Toisaalta, ei se sun iso vatsas ole muilta pois.

• aa

proteiinien puutteesta ja johtaa siihen.
        Jos sinulla on runsashappoinen vatsa (närästystä?) niin parhaiten saat hillittyä himoasi lihalla, esim. jauheliharuoka ja suola- tai häränlihaleikkele.
        Jos taas on vähähappoinen vatsa, silloin kalkkuna, broilerinkoipi tai tofu. Ruuan valmistamiseen hyvää oliiviöljyä, samoin salaattiin.
        Kaikkea viljaa on paras välttää, ainakin jonkin aikaa. Vehnä ja peruna ovat pahimmat.

• aa
        aa kirjoitti:

proteiinien puutteesta ja johtaa siihen.
        Jos sinulla on runsashappoinen vatsa (närästystä?) niin parhaiten saat hillittyä himoasi lihalla, esim. jauheliharuoka ja suola- tai häränlihaleikkele.
        Jos taas on vähähappoinen vatsa, silloin kalkkuna, broilerinkoipi tai tofu. Ruuan valmistamiseen hyvää oliiviöljyä, samoin salaattiin.
        Kaikkea viljaa on paras välttää, ainakin jonkin aikaa. Vehnä ja peruna ovat pahimmat.

makeanhimon torjuntaan.

• honeyhoneyhoney
        aa kirjoitti:

makeanhimon torjuntaan.

lusikallinen hunajaa, jonka annat liueta suussasi ja sekoittua sylkeen ja vasta sitten nielet? Itse käytän tätä taktiikkaa eikä tee mieli makeaa pitkään aikaan.
        Onhan siinä hunajassakin energiaa, mutta lusikallisessa taatusti vähemmän kuin pussillisessa karkkeja.

• pukkikoko

En nyt äkkiseltään tajua miten joku pastori vois dumpata jonkun makeanhimon. Kai niillekin vois ehdottaa /valittaa vähän muunlaisia onkelmia. Eikä ole sanottua että pastori olisi kotonaan syömättä/ahmimatta karkkia. Silloinhan se ois kuin puhuis kaalimaan vartijalle.

• Makeanhimo on seurausta liian hiilidydraattipitoisesta ruokavaliosta. Myös tottuminen vaikuttaa, kehittyy
      addektio, kuten mihin tahansa muuhunkin, alkoholi, tupakka, huumeet.

Tarvitaan vieroitusta, vähennä vähitellen makean määrää ja lisää ruokavalioon asteittain proteiinia sekä
      kasviksia. Itse korjasin aikoinaan homman jättämällä ensin kahvista sokerin, juon 10 kuppia päivässä, sitten
      kaiken vaaleasta viljasta tehdyn, pullat, vaalea leipä, pastat. Ainoastaan ruisleipää, sitäkin kohtuudella,
      3-4 viipaletta tai näkkileipää. Pääsin makeanhimosta, sekä vatsanseudun rasvoista, 22 kg, viidessä KK.ssa
      seuraavalla tavalla:

Aamupalan ei tarvitse olla mikään mahtava tankin täyttö, varsinkin jos se nautitaan aikaisin esim. ennen
      aamu kuutta. Heti heräämisen jälkeen keho ei ole valmis käsittelemään suurta ruokamäärää.
      Varsinkin sokeriset aamumurot ja jugurtit ovat pahasta. Jugurtti käy, mutta ilman sokeria.

Pieni annos mieluummin ruispuuroa lisättynä marjoilla ja tilkalla jotain maitotuotetta riittää.
      Jos kahvia tai teetä käyttää, ilman sokeria.

Välipalaksi jotain hedelmää, kaikki käy. Lounaalla kalaa, vähärasvaista lihaa, broileria ilman nahkaa.
      Runsaasti kasviksia, lämmitettynä ja salaattina, perunaa ei tai hyvin vähän, sama koskee riisiä tai pastaa.
      Pari palaa tummaa leipää. Vähärasvaista maitotuotetta ja runsaasti vettä.

Välipalaksi taas hedelmä, kahvia, teetä, pala näkkileipää.

Päivällinen kuten lounas, voi olla runsaampi.

Iltapalana kuppi teetä, pari palaa näkkileipää.

Leivän päällä jotain rypsiöljypohjaista levitettä, vähärasvaista juustoa kalkkunaleikettä ja salaattia, kurkkua. Runsaasti raikasta vettä. Salaatti ja vihannes annoksiin rypsiöljypohjaista kastiketta kohtuudella.
      Kala ja lämpimät vihannekset, yleensä pakasteita, kypsennys höyrykeittimellä, helppoa ja vaivatonta.

Lisäksi monivitamiini, kalkki ja mangneesium, sekä kalaöljy valmisteita, annostusohjeiden mukaan.
      Sopivasti liikuntaa ja lepoa niin vakuutan, että jo muutaman viikon kuluttua kiloja on karissut, eikä
      makeaa tee mieli.

• rasva ei tapa

Largotin ohjeet on muuten hyvät, mutta miksi ihmeessä pitää välttää rasvaa???? Olen syönyt voita ja voimariinia koko ikäni, jokseenkin runsaasti vielä, enkä ole havainnut siitä pienintäkään haittaa. Päin vastoin olen ikäisiäni (keski-ikäinen) nuoremman ja paremmin säilyneen näköinen ja ikäni ollut keskitasoa terveempi.

Pekka Puska on saanut vailla täyttä tieteellistä näyttöä olevilla projekteillaan koko Suomen ihmiset rasvakuikuloiksi, jotka täysin syyttä suotta karsastavat hyviä luonnollisia rasvoja.

P.S: tämä rasvahöyhötys sai alkunsa siitä kun tutkimuksin väitettiin projektikohteena olleen Pohjois-Karjalan väestön sydänkuolleisuuden vähentyneen dramaattisesti projektin toiminnan aikana. Siitä ei puhuttu mitään, että verrokkialueena olleessa Kuopion läänissä sydänkuolleisuus aleni vielä voimakkaammin, vaikkei siellä projektista ollut häntääkäään....

• rasva ei tapa kirjoitti:

Largotin ohjeet on muuten hyvät, mutta miksi ihmeessä pitää välttää rasvaa???? Olen syönyt voita ja voimariinia koko ikäni, jokseenkin runsaasti vielä, enkä ole havainnut siitä pienintäkään haittaa. Päin vastoin olen ikäisiäni (keski-ikäinen) nuoremman ja paremmin säilyneen näköinen ja ikäni ollut keskitasoa terveempi.

Pekka Puska on saanut vailla täyttä tieteellistä näyttöä olevilla projekteillaan koko Suomen ihmiset rasvakuikuloiksi, jotka täysin syyttä suotta karsastavat hyviä luonnollisia rasvoja.

P.S: tämä rasvahöyhötys sai alkunsa siitä kun tutkimuksin väitettiin projektikohteena olleen Pohjois-Karjalan väestön sydänkuolleisuuden vähentyneen dramaattisesti projektin toiminnan aikana. Siitä ei puhuttu mitään, että verrokkialueena olleessa Kuopion läänissä sydänkuolleisuus aleni vielä voimakkaammin, vaikkei siellä projektista ollut häntääkäään....

Ihminen tarvitsee rasvaa vodakseen hyvin, tarkoitin painonpudotuksen aikaista tilaa. Painon tultua
        normaaliksi voi tarkastella ruokavaliota pitkäällä tähtäimellä. Varovasti kokeilemalla mikä sopii.
        Koska rasva tunnetusti sisältää huomattavasati energiaa on syytä silloin kun halutaan pikaista painon
        pudotusta välttää kaikkea rasvaa.

Varsinkin jos on kyse kuten, alkukirjoittajalla nimenomaan keskivartaloon, eli yleensä sisäelinten ympärille kertyneestä rasvasta, joka on haitallisempaa kuin pinnallinen löysä, usein paljon nestettä sisältävä rasva. Pääasiassa hän oli lihonut liiallisen makean, eli hiilihydraattien syönnistä

Joillekin sopii voit ja läskit, anoppini eli Pohjoiskarjalassa liki 95- vuotiaaksi syötyään ikänsä täyttä maitoa
        ja voita sun muuta sianihraa ollen aina normaalipainoinen.
        Hänen miehensä taas kuoli kuusikymppisenä sepelvaltimoiden tukkeuman aiheuttamaan sydäninfarktiin
        samalla ruokavaliolla. Oltuaan yli kymmenen vuotta tyäkyvyttömyyseläkkeellä nitrojen varassa.

Edellisessä kommentissani puhunkin vain omasta kokemuksestani, ainakin minulla se toimi, jokainen
        voi laatia omanlaisensa dietin.

Jos on hankkinut liiallisella hiilihydraatilla tai makeilla alkoholijuomilla keskivartalolihavuuden, kuten
        huomattavalla osalla suomalaisia on käynyt, kuten itsellenikin kävi, oli surkeaa kun kengän-nauhojen
        solmimisessa tuli ongelmia, varpaankynsien leikkaamisesta puhumattakaan. Sokeriarvot heittelivät,
        hyvä ettei puhjennut 2-tyypin diabetes, tauti joka on kovasti yleistymässä. Siinäkin on enemmänkin
        kyse rasva,- kuin sokeri ongelmasta. Homma korjaantuu kun pääsee eroon sisäelinten ympärille
        kertyneestä rasvasta.

Painon palattua normaaliksi jokainen syököön mitä rasvaa itselleen luulee tai tietää olevan sopivinta.
        Rasvaahan elimistö ilman muuta tarvitsee. Jotenkin henkilökohtaisesti uskon välimerenmaiden ruoka-
        valioon, paljon vihanneksia, kasvikunnan tuotteita yleensäkin, runsaasti kalaa, koska kalan sisältämän
        rasvan on kiistatta todettu vähentävän haitallista kolesterolia veressä. Sama vaikutus on rypsiöljyllä.
        Siis rasvoja molemmat ja erittäin energiapitoisia, laihduttajan syytä tarkkailla määriä.

Asiasta on turha väitellä, itse olen pysynyt hoikkana, eikä makeaa todellakaan tee edes mieli, verrattuna
        aikaiseen elämään,oli kahvitauoilla pakko saada jotain makeaa, lisäksi iltaisin teki mieli suklaata tai muuta
        esim. sokerista kaakaota tai vastaavaa. Alkoholista maistuivat siiderit ja liköörit.

• shako

No niistä hiilareista: vai yksi päivä kokonaan ilman leipää, perunaa, pokkanaa, bataattia yms sokerikasoja ja tietty ilma karkkeja. Eipä toisena päivänä tule edes karkit mieleen. Voit jatkaa samaan malliin sitten jonkin aikaa, jonka jälkeen yksi omena t appelsiini tai lasillinen aplarimehua. Mehu on siis vaihtoehto. Myöhemmin voi ottaa palan tummaa - siis tummaa - suklaata päivässä. Muuten kasviksia ja lihaa, kalaa tai tofua, kananmunia juustoa jne, mitä kunkin omatunto sallii. Iha mielin määrin voit syödä ja vatsa häviää parisa viikossa. Mutta älä lopeta leikkiä, muuten voi olla vaikeaa alkaa uudelleen.

• villekalervopertti

Lopetat vaan syömisen thats it jos jatkat olet kohta tankki

• :):):)

Mullakin on hirvee makeanhimo, ja se tulee joka päivä. Juuri olen saanut laihdutettua takaisin normaalipainoon (-14kg), ja paine on nyt siis vielä kovempi kun on joutunut kieltäytymään makeista jo piiiitkän aikaa. Ei se helpota millään, ei vaikka lopettaisi kokonaan moneksi kuukaudeksi. Makeita omenia ja banaaneja yritän syödä himooni, ja miltei joka kerta se myös auttaakin! Ja se tuore ananas on parasta herkkua! Mä suosittelen kokeilemaan viinirypäleitä, ananasta, makeita omenia, banaania, päärynää jne... Niistä saa sitä hedelmäsokeria ja se tuntuu auttavan. Tummaa suklaata syön muutaman palan silloin tällöin suklaanhimoon, siinä on vaan se riski että koko levy menee kerralla. :/ Toivottavasti saat jostain voimia vastustaa mielitekojasi! Parempi olo tulee kun kerran viikossa tai kuukaudessa suo itselleen jonkin herkun, ja se herkku todella maistuu aivan ihanalta. Jos niitä kaikenaikaa syö niin siihen turtuu.

• ei namejakiitos

ojentaa rahasi karkkitehtailijoille ja sokeritehtailijoille, jäätelöfirmoille ja suklaatehtailijoille.???? Nehän vain halauavat pilata sinun terveytesi niin henkisen kuin fyysisenkin. Minä olen ajat sitten lopettanut rahan työntämisen paikkoihin, joilta ei saa rahalleen ja omaisuudelleen vastinetta. Mikä vastine rahalle on suklaapatukka tai karkkipussi puhumattakaan jäätelöstä. Kaikki nuo ovat arvottomia ja niistä ei kannata maksaa centtiäkään. Tuote, joka sairastuttaa ihmisen ei todellakaan ole rahanarvoinen. Pikemminkin karkkien, jäätelöiden, suklaan ja leivonnaisten myyminen on rikollista rahankeräystä. Nuo tehtailijat ovat keksineet ideansa valmistaa jotain sellaista, eli namia ja hyvänmakuista, jonka ostamista ihminen ei pysty vastustamaan. Ja varsinkin lapset ovat helppo nakki ko. namien myyjille. Keräävät todella suuret omaisuudet sairastuttamalla vielä ihmiset.

Käytä rahasi johonkin sellaiseen, joka ei vie terveyttäsi. Laske kuinka paljon sinulla menee kuukaudessa rahaa noiden namitehtailijoiden elättämiseen. Mene sillä rahalla vaikkapa matkoille tai osta kauniita vaatteita itsellesi.

Tupakka ja alkomyyjät ovat samassa sarjassa. Tupakkaa on pakko ostaa kun siitä ei pääse helpolla irti ja samoin joillekin Alkosta irrottautuminen on koko elämän ajan projekti. Sama kaikki namit.

Tuollaiset myyjät ja valmistajat saisi laittaa keskustorille jalkapuihin häpeämään. Arabimaissa pahantekijät hirtetään yleisön edessä. Joten terveisiä sinne karkkitehtaille ja namusetille liukuhihnojen viereen.

• pötkypate

Apteekista saa "ällöä" vieroitussuklaata.
      Ainaskin on ennen ollut,en tiedä onko tuotetta vielä myynnissä, kun on tullut tuo EY sun muuta .

• 19

Kuinka siitä pääsee eroon?

• Angi*

päästä sokerista ja makeasta yleensä on. ( Kalkki pilleri) Osta terveyskaupasta kalkkia ja syö niitä joko ohjeen mukaan tai itse päättelemälläsi tavalla. Olen kokenut saman, minulle kävi aivan samoin että hoikkuuteni katosi hitaasti mutta varmasti kaiken hyvän syömiseen.
      Luin jostain artikkelin, että aina kun on kalkista huutava pula keho rupeaa vaatimaan makeaa mutta se yrittääkin sähköttää että kalkki on loppu ja sitä tarvitaan paljon pitämään luut ja solut kunnossa. Minun äidillä on luiden pehmennys tauti ja hän sai sen noin 50 ikäsenä minä olen ohittanut tuon iän ja viimeksi lääkäri sanoi että minulla on mahdottoman hyvä luusto tiivis eikä näy mitään muutoksia. Lääkäri kysyi. Oletko syönyt kalkkia?

• jeps, sokrumaha

oli minullakin ennen valtava, ihan järkyytävät määrät kaikkea herkkua meni siis muun ruuan lisäksi. Mutta sitten olin kuukauden herkkulakossa ja sen jälkeen en ole enään kaivannut makeaa samalla tavalla. Pullaa/keksiä joskus syön kahvilla ja harvemmin ennään ostan karkkiakaan. Tuntu ensin hankalalta olla herkkulakossa mutta kovalla sinnillä se tapahtu. Herkuista ei enään lakon jälkeen ole tullut samanlaista nautintoa. Ja olen siis myös hoikka ja syön muuten ihan normaalisti, herkkulakon pidin ihan vain sen takia kun siihen meni niin hirveästi rahaa :D

• edghhgffhfdhdghdgh

Lopeta täysin kaiken makean syöminen aluksi on vaikeaa mutta kunhan vältät vähän aikaa niin alkaa helpottaa.

• sokerihimokas

Se on muuten sitten p*ska puhetta kun jotkut väittävät että makeanhimo menee ohi kun malttaa tarpeeksi kauan olla ilman. Osalla menee, osalla ei. Ihan sama kuin osa on luontaisesti helpompia lihomaan, kun toiset taas eivät.
      2kk olen itse pisimmillään ollut ilman sokeria, (siis ilman edes mitään mikroruokia missä on lisättyä sokeria) ja tilanne paheni vain päivä päivältä. 2kk kohdalla karkkihyllyn ohi kulkiessa tuntui että voin haistelemallakin saada imeytettyä itseeni sokeria, niin älytön se himo oli.
      En usko että ihminen, jonka kroppa palkitsee toisia paremmin endofriinilla sokerista, voi eroon päästä, pitää vain oppia hallitsemaan sitä jotenkin. Esimerkiksi niin, että jos jaksat olla 5 päivää ilman karkkia, saat sitten sitä vetää määrän x grammaa. Mitä tiukempana onnistut olemaan, sen paremmin saat palkita itsesi.

Ja sitten kysehän on teoriassa vain henkisestä vahvuudesta, mutta kenen keho ei kunnolla palkitse sokerista, niin onhan se heille henkisesti 100 kertaa helpompaa. Se, että onko kropassa "vikaa" kun se palkitsee sokerista, vai niillä joilla kroppa ei osaa palkita, on toinen juttu. Väittäisin että 2000 vuotta sitten on pärjännyt paremmin ne, joiden kroppa on istuttanut muistijälkeä makean ruuan lähteille, mutta nyky-yhteiskunnassa ominaisuus on vähän huono, kun sokeria on määrättömästi tarjolla.

• mod3r
      • liikuntaa

Harrastavana miehenä,on pyykkilautavatsa. Voin syödä mitä tahansa,ilman että vatsani olisi koskaan löysänä,tai olisi ummetusta. On mukavaa kesällä kulkea rannalla,kun on timmissä kunnossa oleva kroppa.

• trollinaattori
        liikuntaa kirjoitti:

Harrastavana miehenä,on pyykkilautavatsa. Voin syödä mitä tahansa,ilman että vatsani olisi koskaan löysänä,tai olisi ummetusta. On mukavaa kesällä kulkea rannalla,kun on timmissä kunnossa oleva kroppa.

vanhana näkyy... haha vitu trolli homo :D

• pistejapilkku2333

Normi teini istu enemmän siellä corollan takapenkillä ja juo siideriä...

• akolakkoonHolisti

Samaa mieltä ja jos ei haluu olla makeeseen koukus nii ainalöytyy vaihtoehtoja

• kromia

aloita 100mg päivässä jos on tosi paha makean himo, sitten tiputat 50mg. Auttaa koettu on

• yxäxä

ovat vastanneet tähän siten kuin itsekin ajattelen ja olen kokenut.

• Renesmee.
    • urakalla.

purkista

• 6234234

Makeanhimoon auttaisi esim:

kromi ravintolisänä

korvaat sokeripitoisen makean marjoilla tai kuivatuilla hedelmillä, joissa toki on sokeria mutta ei niin paljon eikä makeisten muita epäterveellisiä lisäaineita.

korvaa sokerituotteet makeutusaineilla makeutetuilla tuotteilla

rankin mutta toimiva tapa: jos lasket hiilihydraattien määrää rajusti, esim. alle 100 grammaan päivässä ja syöt enemmän rasvaa ja proteiinia, sokerinhimo lähtee lähes täysin. Tämä on ns. vhh-dieetti. Eli vähähiilihydraattinen ruokavalio. Mutta vaatii jo perunan, riisin, pastan, leivän rajua vähentämistä tai kokonaan syömättä jättämistä.

• minim...

Ala syömään säännölisesti maitohappobakteereita. Sen on kerrottu vaikuttavan makeanhimoon

• Mä olin ennen samanlainen kuin sä. Mä pääsin eroon makean himosta sillä et mä aloin rukoileen sen puolesta, puolivuotta siinä meni kunnes Jeesus vastasi eikä sen jälkeen ole ollut vaikeaa mennä karkkihyllyn ohi kaupassa. Kerroin Hänelle kuinka en pysty hillitsemään makean himoa ja että syön suklaata kuin leipää ja sit oon kipeä. Vetosin Raamatun lupauksiin Anokaa niin teille annetaan, Matt.7:7-8 Ja psalmi 36:7 Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi kuin suuri syvyys, ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra. Montakertaa kokeilin ja seisoin karkkihyllyn edessä että mitähän makeaa ottaisin ja läksin pois kun ei mikään kiinnostanut. Toimii Siunausta sinulle, liitän sinut rukous listaani.

• ymmärrän

Kuten tuolla aiemminkin kommenteja mulla tehoaa kun käyttää kromitabletteja. Syön muuten paljon marjoja ja vihanneksia mutta aika ajoin iskee makean ja vaan yleensä mahdoton himo ja tunne että aina pitäisi vaan syödä jotain. Silloin muistan että kromit olleet tauolla joten aloitan ns. yliannostuksella 4 pv ssä 2-3 päivää ja sitten siirryn 1 päivässä sen eron huomaa sitten heti. Mulla ei tuo kromi ilmeisesti imeydy ruuasta koska se pitää ottaa tabletteina.

• dym

turhien hiilihydraattien määrää ruokavaliossa (vaalea leipä pois sokeri pois) jne, makeanhimo yksinkertaisesti vain loppuu. Se vie muutaman päivän mutta toimii todella tehokkaasti. Huomasin itse joskus karpatessani ettei yksinkertaisesti enää tee mieli makeaa vaikka sitä nenän edessä olisi :D

• ex-sokerihiiri

• Mamma76

Ostapa luontaistuotekaupasta sellainen kuin 'candida' hiivanhäätökuuri. Voi johtua vatsa vaivat myös tuosta. Ja samalla täytyy myös muuttaa ruokavaliota, eli vehnäjauho, hiiva ja sokeri pois.

• isoiita

Makeanhimo on semmoinen että mitä vähemmän sitä syöt sitä vähemmän sitä tekee mieli.Liittyy jotenkin siihen hiilihydraattitouhuun.On olemassa semmoinen aine, jota voisit kysyä luontaiskaupoista, joka hillitsee sitä (olikohan sinkki.)Minulta katosi makeannälkä sillä.Voisit myös kokeilla korvata sen karkin esim porkkanatikuilla ja pahkinöillä tai marjoilla..eli jos tekee mieli hemmotella itseään tai muuten herkutella niin porkkanatikut on hyviä esim dipin kanssa.kuivatut hedelmät myös.Mutta joskus on vaan saatava suklaata...sitä ei voi korvata.

• glukoosifruktoosi

Valmisruokiin työnnetään usein sokeria niiden paskan maun parantamiseksi ja menekin lisäämiseksi. Monissa leivissäkin on paljon sokeria. Saat ehkä tietämättäsi koko ajan sokeria, mikä ylläpitää riippuvuutta. Tarkkaile piilosokerin saantia.

• maku**

Minä pääsin irti 'Fazerin sinisestä', jota meni aina levy kerrallaan, kun piti ottaa vain pari palaa !
        En ostanutkaan kotiin enää tuota himoitsemaani suklaata, vaan tummaa suklaata, jossa kaakaoprosentti on 75, tai vähintään 60. ( Ainakin Lidl myy). Sitä kun totuttelee syömään, niin ei enää tee mieli entistä vaihtoehtoa ja suklaanhimo on hävinnyt. Tuo tumma suklaa kun on niin tuhtia tavaraa, ja sanotaanhan sen olevan terveellistäkin :)

• nyt sitten

"Monissa leivissäkin on paljon sokeria."

meille, missä leivissä on paljon sokeria!

Tuoteselosteet näkyville!

• eivät

• Wisdom cries
        eivät kirjoitti:

"Monissa leivissäkin on paljon sokeria."

ollenkaan tue väitettäsi:

http://www.vaasan.com/public/fi/01_tuotteet/02_tummat/index.jsp?tt_view=12004

Se vie makean himon. Olen lukenut että myös viinan himo lähtee ko. ruokavaliolla. Se on muutenkin terveellinen elämäntapa eikä ole vaikea ylläpitää ja mm. Antti Heikkilällä on hyviä kirjoja aiheesta.

Joku kirjoitti saaneensa Jumalalta avun makean himoon. Uskon sen olevan totta. Mutta uskon, että Luoja haluaisi myös että söisimme terveellisesti ja viettäisimme muutenkin tervettä elämää kehoamme kunnioittaen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5837
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      608
      2296
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      1001
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe