Amatöörinäytelmä Saiturin joulusta

Aloitteleva ohjaaja

Olen suunnittelemassa lukioni tulevaan joulujuhlaan näytelmää Saiturin joulusta. Vaikka jouluun onkin vielä monta kuukautta aikaa, olen laatinut käsikirjoituksen tammikuussa ja etsinyt näyttelijöitä. Sain idean näytelmälle, kun kävin katsomassa sen uusimman elokuvaversion ja huomasin, että hahmoissa on samantapaisia piirteitä kuin eräissä kavereissani. Olen sovittanut käsikirjoituksen noin 15-20 minuutin mittaiseksi näytelmäksi, olen ohjaaja ja tuottaja sekä myös Scroogen näyttelijä. Alun perin päärooliin kaavailtu kaverini kieltäytyi roolista ilman, että edes luki kässäriä. Sitten eräs toinen, jolle tarjosin roolia, ehdotti, että minä olisin Scrooge, koska tunnen tarinan niin hyvin ja tarjoutui apulaisohjaajaksi.

Eräät näyttelijät halusivat käsikirjoitukseen muutoksia. Muokkasin kässäriä kavereiden toiveiden mukaan, mutta kuitenkin niin, ettei juonesta tule liian irrallista ja että alkuperäistarinan henki ja sanoma säilyvät.

Kysyisin nyt kuitenkin vielä vinkkejä ohjaustyöhön ja esityksen suunnitteluun. Esimerkiksi miten lavastusta toteutettaisiin ja mistä rekvisiittaa voitaisiin saada/tehdä sekä esimerkiksi äänitehosteissa ja siitä, kuinka kohtauksesta A voidaan siirtyä luontevasti kohtaukseen B.

0

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
        Tunteet
        37
        4835
      2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
        Maailman menoa
        490
        1498
      3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
        Maailman menoa
        77
        1080
      4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
        Idän uskonnot
        359
        998
      5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
        Ikävä
        77
        923
      6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
        Maailman menoa
        53
        901
      7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
        Ikävä
        59
        840
      8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
        Ikävä
        228
        804
      9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
        Ikävä
        48
        758
      10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
        Haapavesi
        57
        717
      Aihe