kumpi kannattavampi ostos? mieli piteitä kaivataan. tiedän kyllä jo mitsubishi clubin mut kysympä kuiten tämänki keskustelukanavan käyttäjiltä. kiitoksia
pajero 2,8 vai 3,2
8
683
Vastaukset
- juu'u.
on aina eteenpäin. Toki uusi moottori, uudet kujeet. Mutta erittäin hyvänä koneena sitä pidetty kuitenkin ja teknisesti 3 koppainen on 10-15 vuotta uudempi auto.
- sanoisin, että
mikä on käyttötarkoitus. Jos oikeaan maastoautokäytöön, niin vanha koppainen itsekantavalla korilla, mutta jos suomaliseen perinteiseen maastoautokäyttöön, niin ehdottamasti uusikoppainen 3,2 litraisella tämän vuosituhannen dieselillä
- pikku moka
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
- etsilleeen
Siis onhan toi 3gen parempi myös maastossa edelliseen verrattuna.
- joo.
Uusi myös metsään!
- joo.
pikku moka kirjoitti:
vanha on erillis rungolla ja nykyinen itsekantavalla korilla
Itseasiassa, esim. joustovaraa on gen3:ssa sekä edessä että takana enempi vakiona, mitä Gen 2:ssa.
Maavaraa on myös enempi.
Takalukko ainakin suomi-autoissa oli vakio. Ja facelift mallista takalukko lähti, mutta tilalle tuli luistonesto, jolla myös etuakseli saatiin vetämään. Eli kyllä sanoisin, että jos vakiomaasturia hakee, pelkällä renkaanvaihdolla aikoo mennä, niin Gen3 vie maastossakin pidemmälle mitä Gen2. :) Kyllä se kehittyi joka asiassa edeltäjäänsä verrattuna.
Jos enempi rakentaa offipeliä haluaa, niin sitten Gen2 hyvä. - se etu maastoajossa
joo. kirjoitti:
Uusi myös metsään!
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
- joo.
se etu maastoajossa kirjoitti:
verrattuna uuteen, että on kapeampi ja olikopa vielä lyhyempikin, niin se oikeasti mahtuukin ahtaissa tiloissa kulkemaan. Vähän sama asia kuin nykyiset vuoristo moottorikelkat. Ominaisuuksiltaan parempia kulkemaan ummessa, mutta kun ne eivät mahdu menemään metikossa suuren suksien raideleveytensä ansiosta.
Olet oikeassa, että uusi on hitusen leveämpi. Pitempikin saattaa vähäsen olla.
Leveys tuo tosin sen edun, että auto ei ole läheskään yhtä kaatumaherkkä. Painopiste myös selvästi alempi ja joustovarat hieman paremmat.
Gen 4 olisi metsään kaikista etevin vakiona tai pienillä muutoksilla, kuten renkaanvaihdolla.
On kakkoskoppaista toki selvästi helpompi rakentaa, jäykän taka-akselin vuoksi. Ja onhan vanha malli kevyempi, mistä myös etua etenkin pehmeissä paikoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753082
- 732954
- 681852
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191782- 271691
- 241667
- 211651
- 481317
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321306Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91299