liikenteessä!?
Ikäväkseni pitää tunnustaa, että mun otsasuoneni alkavat liian helposti pullistelemaan ratin takana.
Tuntuu, etten yhtään kertaa pääse töistä kotiin, etteikö joku veli venäläinen rekallaan tupruta edellä mustaa savua, roiskuttaa kuraa tuulilasiin, ohi ei pääse, vastaantulijoita aina tien täydeltä.
Tai sitten joku pablo köröttää edellä keskiviivaa hipoen täydet 70 lasissa.
Liikennevaloissa syttyy vihreä, lähtevätkö edellä olevat heti??
No tasan eivät, mietitään niin kauan, että hyvässä lykyssä syttyvät jo taas punaiset.
Sitten sitä taas näkee jo itekin punasta, mut nyt ollaankin ekana valoissa ja tehään Ritari Ässät....
Eikä hiljennetä ennen seuraavaa peltipolliisia.
Hermoiletko
12
219
Vastaukset
ajan nykyisin niin vähän ja lyhyitä matkoja, etten ehdi hermostumaan.
Tosin nuo venäläiset rekat joskus pelottavat tällä vuoristoradalla.
Joskus 70-luvulla ajoin joka viikonloppu 400 km ja viikolla työmatkoja varmaan 200-300 km, mutta
en muista, että olisin pahemmin hermostunut silloinkaan liikenteeseen. Enemmän siihen riivatun Fiat 127 autoon.- Adria
En mä hermoile yleensä, mutta ajattelemiseen kykenemättömyys liikenteessä, niinkuin muussakin ihmisten välisessä kanssakäymisessä ärsyttää.
No heps hei Sinulle kiva minttupuu!
Eikö ny kukaan vastaa Sun kirijootuksehen? No jos me täältä Tiitun kanssa tullahan häsyyhin.
Se on tualla liikentehes tuallaasta, siellä on niin monenmoosta kulukijaa. Se tua raskasliikenne menöö hitaammin, niis rekois on sellaaset rajottimet, ne vaan lakkaa vetämästä pikkuusen alle 90 km. kohoralla.
Ne tarkistetahan aina vuosikatsastuksen yhteyres. Niillä säästää polttoainetta ja parantaa muiren tienkäyttäjien ja omaakin turvallisuutta, että kaikki sais tulla hyvillä mielin kotiinsa, eikä kenenkään kotona alakaas ne itkunkäräjät onnettomuuren jäläkehen.
Itte mä pelekäänkin kovaa vauhtia, tekniikka vaan on aina kiinnostanu.
Sillälaalla rauhallisesti soon otettava ja alamanakaas on päiviä, turha hätääly nosta muuta ku verensokuria.
Pitää mennä ny köksäämähän jotaan syömistä.
terv. näkäkäänen seppä ja Tiitu kulta.- Anjaniina
sillon on sanottava, että olet vaarallinen kuski.
Rekoista voi jättäytyä tarpeeksi taakse, tai ohittaa reippaasti.
On parempi että se pablo köröttää 70 jolloin se hallitsee autonsa, kuin et se ajas 100, eikä hallitsis.
Liikenne on yhteispeliä, oma ennakointi auttaa kummasti.
Jos provosoituu muiden tavasta liikkua, silloin pitää olla satavarma siitä, että itse ei hölmöile KOSKAAN.
Silloin vasta on varaa olla muille vihainen.
Ja sellasta kuskia en ole vielä nähnyt...
Ei millään pahalla, mut provosoituva kuski on oikeesti vaarallinen.. En yleensä hermoile, mut joskus ku on kiire ja joutua pitää, sillon on ehkä herkemmässä, jos joku piippolanvaari köröttää seittemääkymppiä, kahdeksnkympin rajotuksella, eikä ohi pääse, sit ärrät lentää:))))
Nyt onki sit kiva ajella, ku imuroin auton ja pyyhkäilin sisäpinnat ikkunoista, et muutenkin pölyjä, joo pesin kans kumimatot,,, että olin reipas! Hyvä minä:)))piippolanvaari!!! :D :D
Päivän naurut, kiitos Sasus....
Ja Sepälle, mun mielestä vakionopeudensäädin on jees, mut sitä noilla tupruttavilla velivenäläisillä ei oo.
Luulisin ainakin. Koska jos edellä ajaa kotimainen rekka, se ajaa himpun verran yli 80km/h, voi vielä pitää hyvän turvavälin, eikä mee köröttelyyn hermo.
Sit parkkiksilla just nää piippolanvaarit on oma lukunsa, mut joo, ei ny......
- Yxitypy
Vieläpä aika tuoreessa muistissa tuo pinnan palaminen.
Eilen, kun ajettiin 600 kilsan matka etelästä kotiin, meinas mennä hermot. 100 kilsan nopeusrajoitus alueella kun jotkut körötteli 80.
Menomatkalla etelään liikenne sujui (ihme kyllä) tosi joustavasti, kun kaikki autot ajoivat letkassamme oikeaa nopeutta.
Olen sitä mieltä, että eniten vaaratilanteita liikenteessä aiheuttavat juuri nuo hidastelijat, ja toinen ryhmä hurjastelijat. Pitäähän se jokin ärsyttää.
Minua ei ärsytä, jos joku menee ohi, ei ärsytä, jos joku ajaa hitaammin.
Mutta se jurppii, jos on tyhjä tie, niin joku ruusperi ajaa ruotsalaistuntumassa (takapuskurissa kiinni) pitkiä matkoja, ei mene ohi, eikä jää yhtään jälkeen ajoi mitä vauhtia hyvänsä.
Kerran kun on perään tultu, niin ei huvita saada niskaa kipeeksi toista kertaa.- ...
Pitääpi vaan suhtautua, että mikäpä täällä on pörryytellessä. Pitäähän sitä olla ylitarkkaavainen "noitten muitten" takia, mutta kun niille ei voi mitään. Perustava kannustin tähän on kai pelko. Ei kiinnosta joutua onnettomuuteen, etenkään jos ite on ollut jotenkin tarkkaamaton.
Mä oon niin paljon ollut tien päällä joskus, että en jaksa hermostua. Onhan tuo nähty, että pitemmällä matkalla noit samat autot vetää ohi vaarallisissa paikoissa ties kuinka monta kertaa, ne kun käy kaikilla huoltsikoilla, kovaa ajaminen kun on väsyttävää.
Ei sen puoleen, kyllä mäkin osaan lujaa ajaa. Mutta nykyään ei oikein voi. Liikaa liikennettä ja liikaa peltipoliiseja. Tavallisia tutkia ei tarvi pelätä, niitä on todella harvoin. Hmmm, kai kahdet ylinopeussakot eläissään tullut, niistäkin aikaa jo vuosikymmenet.
Emiten tympii kaupungissa ajaminen. Mä kun en aja työkseni, enkä siis tunne reittejä ja kaupunkeja kovin hyvin. Siinä kun koittaa turistina katella liikennettä, reittejä, liikenteenohjausmerkkejä, eteen hyppiviä lastenvaunuja, hyi hitto. Ja kaiken lisäksi on noit ammattilaiset sujahtelemassa, kaikenmaailman taksit ja jakeluautot. Se oikeesti on raskasta ajaa.
Reiteistä tulee aina mieleen tsadinliikenne. Vaikka pirulauta kuinka kattelet ajoreitit etukäteen ja kartturi on kyydissä, joka kerta hokaa ajavansa Mannerheimintietä päästä päähän haliessaan kääntymispaikkaa ja loppujen lopuksi löytää ittensä aina Haagasta :DDD Tän kaupungin liikennesuunnittelu on anuksesta, vaikka nuori kaupunki ja leveät kadut.
Isoissa kaupungeissa on helpompaa, ja pienissä ei pääse eksymään kovin kauas. Ai niin, on täällä yks parannus ollut. Muutama vuosi sitten keksivät sen, mikä on ollut käytännössä kaikkialla muualla maapallolla aina. Linja- autoissa on pääteaseman nimi. Riittää kun löytää oikean reitin ja seurailee sitten linjureita, jos ei muuten löydä perille.
Mutta isoilla teillä suurin ongelma just on noit, jotka ei isoilla teilla paljoa ajele. Ne vissiin kuvittelee olevansa ajamassa kelloa vastaan. Naurettavaksi asian tekee just se, että niillä menee matkaan enenpi aikaa kuin rauhallisesti ajellessa. Mainittakoon, että mun mökkimatka on kahdessa vuosikymmenessä pidentynyt kahdella tunnilla suuntaansa, liikenne lisääntynyt jne. Mutta se nyt vaan on niin. Ei mitenkään kaahaamalla pystyisi enää samoihin aikoihin, se vaan on niin. Pitää muistaa asia, kun lähtee liikenteeseen.
Noista ulkomaanpelleistä muuten mulla ei oo valittamista. Net on enimmäkseen pirun varovaisia, kun eivät ole kotikonnuillaan. Nyt alkaa kalustokin oleen jo asiallista, kulkevatkin jo jotenkuten. Oikeestaan ainoo, mihin kiinnittää huomiota, on Virolaiset katumaasturit, ne kaahaa. Vähän ollut epäilyä itellä, että ne on sumipoikia, joilla on viroon rekisteröidyt autot ja luulevat, että poliisit ei saa sakkoja maksatettavaksi.
=DW=totta mooses ärsyttävät kans.
Ja jyväjemmarit traktoreineen ja puimureineen, aarrgghh!!!
Onhan niiden venäläisten kalusto muuten parantunut, mutta talvilöpöä eivät raaski käyttää, nyt kun oli pakkastalvi, näki niitä hyytyneinä millon missäkin. Kuskiparat....
Kattelin tos talvella lähihuoltiksen pihassa jenkeistä tuota Mustangia 3,5 V8.
ajattelin että kerran kun sais ja kuolis pois.
No joopa, mitäpä Suomessa moisella pirssillä.
Enkä mä nyt ihan kauhee kaahari oo, kunhan vähän provoilin tossa ekassa viestissä....
Silti, hyvä piippolanvaari, kun seur. kerran körötät mun edellä, anna ees tietä......- ...
minttupuu kirjoitti:
totta mooses ärsyttävät kans.
Ja jyväjemmarit traktoreineen ja puimureineen, aarrgghh!!!
Onhan niiden venäläisten kalusto muuten parantunut, mutta talvilöpöä eivät raaski käyttää, nyt kun oli pakkastalvi, näki niitä hyytyneinä millon missäkin. Kuskiparat....
Kattelin tos talvella lähihuoltiksen pihassa jenkeistä tuota Mustangia 3,5 V8.
ajattelin että kerran kun sais ja kuolis pois.
No joopa, mitäpä Suomessa moisella pirssillä.
Enkä mä nyt ihan kauhee kaahari oo, kunhan vähän provoilin tossa ekassa viestissä....
Silti, hyvä piippolanvaari, kun seur. kerran körötät mun edellä, anna ees tietä......nopeusmittari. Ajele vaan ylinopeutta, jos pörssissä on rahaa, oma asias.
Toi maatalouskone juttu on muuten hankala. Kun tilakokoja on ollut pakko kasvattaa niin peltoja on vähän siellä sun täällä. Pahaan aikaan jokin nelostie on aika tuskaisa ajeltava muulle liikenteelle. Mutta siihen ei oikein ole ratkaisuja, teitten tekeminen pirun kallista. Se sentään on hyväpuoli, että kalusto on nykyaikaista ja valoja ja kolmioita on ihan varmasti, kun eikai kukaan uskalla ilman niitä tienpäälle edes lähteä.
Vaan maatalouskoneita on aina ollut tien päällä, ennen oli hevosetkin. Nyt vaan on muu liikenne lisääntynyt älyttömästi. Landellakin pakko ajaa omalla autolla kun bussilinjat on lopetettu kokonaan monista paikoin.
Ai niin, perässä roikkuvasta kuulemma pääsee helposti eroon, kun hätäpäsissään tekee paniikkijarrutuksen rusakon takia. Kertoivat huoltoasemalla.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih475907Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6132358Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591058- 771033
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778