Mul o sanottu, et mää puhun muka jotai murret, vaik miälestäni mää puhun iha yleiskiält? Vai kui o?
Toiste miälest tää o viä kaike lisäks ruma murre. Must ei o, eikä muitteka miälest, jokka tääl asuu ja puhuu tälläi samallail. Mut arvakkaa ny mist tää murre o kotosi ja laittakaa jottai omal murtellanne, ni mää arvaa sit mist sää voisit ol kotosi.
Arvaa mikä murre?
11
1572
Vastaukset
- sjuiodhfgg
Sää oot jostain Akaan länsi-lounaispuolelta. Voisikko olla jostain Urjalan, Humppilan tai Punkalaitumen suunnalta? Aika paljon tossa on tamperelaista, mutta jotenkin muistuttaa myös lounaismurteita.
- 62
rauman suunnalta??
- tullin kautta tullut
62 kirjoitti:
rauman suunnalta??
"Mul o sanottu, et mää puhun"
"vaik miälestäni mää puhun"
"jokka tääl asuu ja puhuu tälläi samallail."
Ei tuo oikein sovi Raumalle. En tosin ole alkuasukas. - ruma koira
tullin kautta tullut kirjoitti:
"Mul o sanottu, et mää puhun"
"vaik miälestäni mää puhun"
"jokka tääl asuu ja puhuu tälläi samallail."
Ei tuo oikein sovi Raumalle. En tosin ole alkuasukas.turun murre!
- herpderpa
Turku on Suomen persereikä.
- Porilainen myös
Ei kovin kaukana Porin murteesta, ellei peräti nykyistä Porin murretta. Vanhassa klassisessa porissahan oli paljon ruotsalaisuutta niin sanastossa kuin äänteissäkin.
- Minunkin mielestä
Kyllä aloittajan teksti muistuttaa Porin murretta. Kerran radiossa Joensuun nuoret sanoivat, että Porin murre on kauhein murre. En ole sen jälkeen ihmetellyt asiaa.
Lounais-Suomesta. Tarkemmin en osaa sanoa. Ei minua ärsytä.
- Minästä tiijän
Laitilan murretta tuo on !
- Porilainen tytsy
Oon porilainen 14v tyttö ja en puhu tollai ja mul sanotaa et puhun iha porin murret. En käyt äätä nii paljoo ainakaa ku alottaja.
- porilainen tyttö
lisää viä. Ainakaa ihan nykyistä porii tuo ei oo.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692663
- 632614
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251106