Maatilaleiri

Maatilamatkailu

Olen pyörittellyt ajatusta maatilaleiristä. Leiri olisi tarkoitettu esim. n.10-14 vuotiaille lapsille ja olisi viikonlopun mittainen eli 3 päivää.
Lapset majoitettaisiin yläkerrassa. Iso talo, yli 300m2. Täyshoito kuuluisi tottakai.

Ideana olisi että lapset pääsisivät tutustumaan maalle ja eläinten hoitoon. Saisi juottaa vasikoita, talutella niitä, syöttää, harjailla yms. Kesäksi sitten hommaisin myös muutaman lampaan, pari possua, muutaman kanan, pupuja ja ponin. Lapset saisivat näitäkin hoidella.
Eläimistä voisi pitää myös hieman teoria-opetusta.

Muutakin ohjelmaa olisi. Esim. sulkapalloa, kalastusta, leikkejä, traktorin kyytiin pääsisi, muurinpohjalättyjen paistoa yms. mukavaa. Elämyksiä maalla ja eläinten parissa.

Leirin osallistuja määrä voisi olla 5 lasta. Leiriviikonloppu voisi olla n. 150e.
Olisiko ideaa, laittaisitko oman lapsesi tälläiselle leirille?

5

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaseudulle vaan

Laittaisin mielelläni oman lapseni sellaiseen viikonlopun viettoon ja takuulla tykkäisi. Minulla vaan ei olisi varaa sinun mainitsemaasi hintaan...

• mimmilehemä

olemassakin. sun kaavailema hinta on vain lapsiperheen ulottumattomissa

• äiti kolmelle

Hinta on kyllä todella kova, lapseni kyllä mielellään lähtisi tuollaiselle leirille.

• Unskihukkanen

Minusta hinta ei todellakaan ole kova kolmesta päivästä täysihoidolla...kannattaa kokeilla!!

• maaaaaltaaaaa

en minäkään pidä pahana 2 yöstä ja 3 päivästä 150 euroa. lapsen saa täysihoitoon, pois itseltä, huoli ja vastuu muilla. ja vielä mielekkääseen toimintaan. mutta niinhän se on, että kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. mistään ei haluta maksaa.

aloittaja: hio ajatustasi, idea on loistava. minä kyllä maksaisin tuon. sisaralea tietty voisit ajatella. 150 maksaisin yhdestä mutta 300 kahdesta voisin jo miettiä, että mitäs sillä koko perhe....

poniajelua, uimista, saunomista, makkaran paistoa nuotiolla, eläinten hoitoa, kalastusta, leipomista.... oikein kaupunkilapsen unelmaloma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2580
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2542
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1557
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe