oisko kellään tietoa, kuinka päästä eroon ns. navetan hajusta vanhan maalaistalon sisällä (ei enää karjaa)? mitä remonttia voi tehdä? vai voiko tehdä mittään :( ?
Hajuhaitta/maalaistalo
7
412
Vastaukset
- Myyntiedustaja 53643
Olen ollut erään firman myyntiedustajana.
Kävin Forssassa Euromarketissa ja tuli juttua että siinä paikalla on ennen ollut navetta.
Naiset kertoivat, että edelleen sateella ja keväällä tulee navetan haju alakertaan.
Maata on sentään kaivettu, tuotu uutta tilalle jne. - desinfektio
Turussa on pari tuholaistorjuntaan erikoistunutta yritystä. Ilmeisesti he suorittavat myös desinfiointia. Luulen, että kerrostaloasunnon palon jälkeen he menevät poistamaan savun hajua. Minulla ei ole tässä nyt puhelinluettelon keltaisia sivuja käsillä. Voi kuitenkin olla, että ei kannata kutsua kaukaa Turun ulkopuolelta.
- vaniljan tuoksu
Tuli mieleeni jonkun niksi. Imetään pölynimurin pussiin vanillinisokeria. Imuroidaan normaalisti kuten siivotessa. Sehän on tehokas levitystapa riippuen suodatuksesta, ei poisteta suodatinta.
- navetan haju
Kun kaupungissa ei ole riittävästi tonttitarjontaa, lapsiperheet siirtyvät maaseudulle. Syntyy maaseutuväestön ja palkkatyössä olevien yhteinen asuinseutu, kuten Sauvo. Toivottavasti tulijat saavat jonkinlaisen yhteyden maatalouselinkeinoa harjoittaviin. Maanviljelijät kylläkin ovat hyvin ennakkoluulottomia, johtuen vapaasta elämänmenosta luppoaikoineen. Kanssakäymistä on kuitenkin vaikea saada normaaliksi rakenteita murentamatta. Mielestäni yliaktiivisuutta on vältettävä, elämänmenon pohjavire maaseudulla on rauhallinen. Kyläily aiheuttaisi alkoholismia ja siitä seuraisi väkivaltaa.
Kysyjät ovat ilmeisesti irtirepäisseitä. Nyt heidän pitäisi saada kotitaloonsa asutun haju välillä kylmäksi jääneeseen taloon. Vika ei ole aikaisempien asukkaiiden. En ole moralisoimassa, vaan uskon, että ihmiset aina esittävät todellisen ongelman. Vanhan maatalon korjaaminen on hankalaa sokkeloisen rakenteen takia. - kaupunkilaistollo ma
vanhassa maalaistalossa ei ole hajuhaitta. Se on asennekysymys.
Mutta jos vanhat lattiat, niin lattialautojen välissä on varmasti savea ja lehmänlantaa kulkeutunut vuosikymmenien aikana saappaissa. Sitten on ehkä maalattu yli ja lattiat ovat vanhan tunnelmalliset ja kuluneet. Ja kun lattioita pestään tai kostealla pyyhitään, niin navetan haju/tuoksu tulee vahvempana nenään.
Vai olisiko hirsien välissä käytetty tasoitteena lehmänlannasta ja savesta leivottua laastia?
Syitä voi olla monia, maalaisjärjen käyttö vanhassa maatalossa olisi hyvä. - enkko
Vaikea on päästä hajuhaitoista oli se siten navetan tai kettu-tarhan haju
Sillä se tartuu jopa vaateisiin- on rahan hajua!
Vanhassa talossa se kuitenkin on kauan sitten ryypätyn rahan hajua...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374835Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4901498Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59840
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57717