Auttakaa minua muistamaan!

Saana_a

Olen koko päivän miettinyt pääni puhki erästä kirjaa, enkä millään saa kirjan nimeä tai kirjoittajaa päähäni! Olen soitellut kavereille ja sukulaisille, joista osa tiesi mitä kirjaa tarkoitin, mutta hekään eivät muista kirjan nimeä.
Kirjassa kerrotaan eräästä naisesta, joka on lapsena kehittänyt päänsä sisällä mielikuvitusmaailman, erään kylän, jonne pakeni välillä. Aikuisenakin hän kuvitteli tätä kehittelemäänsä maailmaa ja se hallitsi aika suuresti hänen elämäänsä. Mielikuvitusmaailman "päähenkilö" oli nainen, joka asui kylässä. Tarkkaan en muista,mutta sen verran ainakin, että mielikuvitusmaailman nainen pelasti yhden kylän lapsen leikkaamalla häneltä umpisuolen, ja tätä pidettiin ihmetekona. Hän teki leikkauskokeiluja eläimillä, joita pyydysti. Naista alettiin pitää kylässä jonkinlaisena jumalallisena olentona. Hänen piti erota perheestään, jotta voisi elää jumalallisena, koska muut ihmiset olivat "tavallisia". Nainen meni muistaakseni naimisiin kylän johtajan pojan kanssa, jonka hän surmasi. Naisesta tuli kylän "johtaja". Jossain vaiheessa hänen piti paeta metsään vuorille, hän synnytti siellä lapsen ja häntä auttoi yksi kylän tytöistä.

Nainen,joka kuvitteli tämän kaiken antoi mielikuvitusmaailman naisen hallita hänen elämäänsä.
Yhdessä välissä nainen tapaa miehen, joka ajattelee,että he ovat tunteneet toisensa jo satoja tuhansia vuosia ja että heidät on tarkoitettu yhteen. Miehellä on henkiolento,joka opastaa häntä ja kun nainen kertoo miehelle mielikuvitusmaailmastaan, ajattelee mies,että mielikuvitusmaailman nainen on kirjan naisen henkiolento. Mies vie naisen muitten "hihhuleiden" luo, jossa nainen huomaa kaikkie palvovan häntä ja kysyvän, mitä hänen mielikuvitusmaailman nainen tekisi.
Mies paljastuu melko psykopaatiksi, eikä meinaa päästä naista lähtemään suhteesta.

En ole varma,onko kaikki asiat tässä kuin kirjassa, kirjoitin sen mitä muistan kirjasta.
Jos joku tunnistaa, mitä kirjaa tarkoitan, niin auttakaa! Aloin ajattelemaan kirjaa ja nyt haluan palavasti lukea sen uudestaan, mutta en vain muista nimeä.

Olen miettinyt, onkohan kirjailija Torey Hayden, mutta en vain saa päähäni ja olen tutkinut hänen teoksiaan, mutta en löydä yhteneväisyyttä.

Olen tosi kiitollinen avusta. :)

3

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hahmottaja

Paljasjalkalääkäri?

• zxzx

Torey Haydenin Sähkökissa-kirjassa oli joku tuon tapainen sivujuoni. Välillä muistaaksein kirjassa seurattiin nykyajassa jotain poikaa ja välillä taas oli tarinaa naisesta "muinaisilta ajoilta", hyvin paljon tarina ainakin muistutti tuota kirjoittamaasi.

• Kirj:n professoriem.

kuuluisa Ruskaa pakkasessa tai Tuskan parahdus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2640
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe