TOTAALINEN YH!

iloinentoukka

Olen yrittänyt löytää edes jonkinlaista vertaistukea, mutta ei tunnu oikein löytyvän... minun tilanteeni siis on aika hankala.. olen siis totaalisen yksin 2 kk ikäisen lapseni kanssa. Niin on varmasti moni muukin yh, mutta minua kiinnostaisi onko kukaan yhtä yksin??! Asun siis "vieraassa" kaupungissa, jossa minulla ei ole YHTÄÄN ystävää, kaveria, tuttavaa, eikä ketään kenen puoleen kääntyä. Sukulaiset ja ystävät asuvat kaikki vähintään 300 kilometrin päässä. Kenestäkään ei siis ole apua. Olen autoton, työtön eikä minulla koulutusta, missä välissä sitäkään edes lähtisi koskaan hakemaan...

4

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totaaliyhäri

vastaus: koulutus on luontevaa lähteä hakemaan lapsen lähestyessä kolme vuotta, eli kun ensin nautit äitiyslomasta ja vanhempainlomasta, sen jälkeen kodinhoidontuella olet kotona. Lapset ovat niin hetken aikaa pieniä ja alle kolmevuotisen paras paikka ei välttämättä ole päiväkoti.

Koska sinulla ei siellä ole tuttuja, niin mikä estää hakemasta opiskelupaikkaa toisesta kaupungista?

Koulutuksen jälkeen on luentavaa mennä töihin ja lapsikin on silloin kutakuinkin esikouluikäinen. Töissä olet lapsen ollessa koulussa, jolloin alkaa lapseen kulumaan enempi rahaakin.

Onko lähettyvilläsi äitilapsijumppaa, äitilapsikahviloita, leikkipuistoja? Mukaan kaikkeen mahdolliseen mitä on.

Missä kaupungissa asut?

• tiptopmamma

Olisiko sinun sitten mahdollista muuttaa lähelle sukulaisia ja ystäviä.

Onko jokin asia, mikä sinut nykyiseen kotikaupunkiisi sitoo? Jollei niin kannattaa kyllä harkita lähemmäs sukulaisia muuttoa.

Toki sinun tilanteessasi on mahdollista varmasti saada joku tukiperhe, mutta sellaisesta avusta en ainakaan itse yksinhuoltajana näe kovinkaan kauaskantoista apua. Lapsesikin kannalta olisi varmasti hyvä, mikäli olisi mahdollista nähdä sukulaisia ( ja saada sieltä myös hyviä mieskontakteja).

Jos taas et missään nimessä voi kuvitella lähteväsi nykyisestä kotikaupungista, niin ota asia puheeksi neuvolassa ja vaatimalla vaadi itsellesi tukea. Liian paljon nykyään saa lukea itsensä totaalisesti väsyttäneistä vanhemmista.

Parempaa kevättä .

• idass

Minä olin kanssa aika yksin,ennenkuin muutin 9kk vauvan kanssa samalle paikkakunnalle missä asuvat omat vanhempani ja useampi ystävä.Miksi jäisit nykyiseen asuin paikkaasi kerta siellä ei tukea ole:)
        Mutta saat varmasti apua myös perhetyöntekijöistä..

• Itse olen myös muuttanut 300km päähän sukulaisista ja ystävistä. Uusien tuttavuussuhteien luominen ei todellakaan ole helppoa. Missä asut? On MLL:n perhekahviloita, yhteis-ja yksinhuoltajien ry jne joihin kannattaa tutustua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe