Päivän epistolan aiheena on lahkojen jäsenten ankea elämä. Olen useasti kirjoittanut siitä, kuinka ankeaa ja masentavaa elämä oli adventistina ja tässä kysesisessä lahkossa. Lapsuudessa oli todella kiusallista, että en voinut harrastaa samoja harrastuksia kuin ns. tavalliset lapset. Jalkapallo jäi pois, koska en voinut osallistua viikonloppuisin turnauksiin onnettoman sapatin takia, samoin jääkiekko ei onnistunut. Pesäpalloleirit sai unohtaa kesäisin samasta syystä ja niin edelleen ja niin edelleen. Tietenkin asiaan vaikuttaa se, että perheemme oli ns. kovan linjan adventisteja, eli Ellen White oli julistettu (ja hänen sanansa) Jumalan yläpuolelle ja mitään vastaansanomista ei ollut. Kaikki päivät ja viikonloput oli pyhitetty Ellenin sekavien höpinöiden opiskeluun, luonnollisesti etenkin sapatti.
Tästä seurasi se, että lapsena eristyi muista, tavallisista ihmisistä. Kaikki ystävät, jos niitä sattui olemaan, olivat tämän kyseisen humpuukijärjestön sisältä. Tämä on tietenkin lahkojen tarkoituskin, sillä eristämällä jäsenet normaalista yhteiskunnasta on lammaslaumaa helpompi hallita, niin henkisesti kuin muutenkin.
Näiden kirjoitusteni johdosta minua on syytetty valehtelijaksi ja vääristelijäksi, joka on näissä lahkoissa/kulteissa normaali puolustautumismekanismi. Niin nimimerkki järkihoi kuin Stork ja jopa Alex-kasi, joka ei ole ikinä tähän kulttiin kuulunut, väitti minun vääristelevän ja tahallisesti antavan väärää kuvaa tämän uskonnollisen kultin jäsenyyden harmeista.
No nyt ilokseni huomasin, että adventtikirkko itse antaa minulle synninpäästön ja voitte todeta, että en ole valehdellut, vaan kirjoitukseni on ollut kylmää tosiasiaa, joka paljastuu adventtikirkon virallisilta sivuilta.
http://www.adventist.fi/news_entries/215
Aluksi on huomattava se, että tämä kirjoitus antaa todella masentavan kuvan tästä kultista, tosin rehellisen, niin on ihmeteltävää, että miksi tällaista halutaan edes julkaista sellaisella palstalla, jota kuka tahansa pääsee lukemaan. Se antaa sellaisen kuvan, että adventtikirkko taitaa Suomessa olla aika kaaoksessa ja kukaan ei enää vahdi sitä, millainen kuva annetaan ulospäin, muodossa tai toisessa.
Mutta siellä lukee vaikkapa näin:
>> Palautepalaverissa tuntui vallitsevan yksimielisyys siitä surullisesta tosiasiasta, että monilla meistä seurakunnan jäsenistä ei juurikaan ole ystäviä seurakunnan ulkopuolella ja toisilla ei ehkä edes seurakunnan sisällä. >>
Pyydän huomauttaa, että siellä lukee näin: MONILLA MEISTÄ ei ole juurikaan ystäviä seurakunnan ulkopuolella, saatikka edes seurakunnassa. Siellä ei sanota, että joillakin on ongelmia asian kanssa, vaan monilla. Minä uskaltaisin sanoa, että lähes kaikilla, etenkin nuorilla ja juuri niistä syistä, joita ylempänä toin esiin. Nämä kultit vangitsevat ihmisen ja eristävät hänet yhteiskunnan ulkopuolelle ja ystävät koostuvat kulttilaisista tai edes heitä ei ole turvana, jos ajatukset ovat murheelliset.
JATKUU SEURAAVASSA VIESTISSÄ.......
Ankea elämä lahkossa
94
815
Vastaukset
- Bushmanni
Tässäpä loput, kun viestistä tuli taas aika pitkä....
Tietenkin pitää kysyä, että miksi näin on? No suurin syy on tietenkin kultin älyttömät säännöt, joita ei välttämättä halua mainostaa, eikä pysty mainostamaan, eikä niistä tavallisten ihmisten kanssa pysty puhumaan, koska lahkolainen sisäisesti tietää, että ymmärrystä ei heru. Jo siksi haluaa monesti pysyä poissa normaalien ihmisten seurasta alitujuisesti ja vapaaehtoisesti. Tämän adventtikirkko myöntää itse samassa jutussa:
>>>> Kokoussarjan jälkipuinneissa huomattiin, että tavanomainen mainoslehtisten jakaminen ei tuottanut juurikaan tulosta. Olisi tarvittu huomattavasti enemmän henkilökohtaista, ystävältä ystävälle mainontaa. Mainonta sähköpostien välityksellä tyrehtyi myös siihen, että seurakuntalaiset eivät lähettäneet mainoksia eteenpäin tutuilleen odotetulla innolla..... Passiivisuus tässä asiassa voi olla osoitus siitä, miten jäsenet kokevat oman seurakuntansa koskettavan omaa elämäänsä ja kuinka tärkeänä he seurakuntaa pitävät. >>>
Tuo kertoi hyvin paljon tämän kultin tilasta, etenkin jäsenten henkisestä tilasta. Ei juuri kukaan halua tai kehtaa mennä mainostamaan tätä kulttia ja sen opetuksia heille jotka täytyisi saada kultin jäseniksi, jotta se säilyisi hengissä. Suurin osa jäsenistöä on kultissa kiinni vain ja ainoastaan "veren perintönä", eli kulttiin on kasvettu lapsesta ja siellä ollaan muodon vuoksi niin kauan kuin omat vanhemmat elävät, koska heidän mieltään ei haluta pahoittaa eroamalla lahkosta, koska silloin menisivät loputkin ihmissuhteet karille.
>>> Tai niin kuin Kalervo Aromäki totesi, passiivisuus ystävien tilaisuuksiin kutsumisessa voi myös olla osoitus, että seurakuntalaisemme eivät ole halukkaita ilmaisemaan, keitä he ovat. >>>
Tässä se sanotaan hyvin selkeästi: tämän kultin jäsenyyttä hävetään, eikä sitä missään tapauksessa haluta tuoda ilmi, kuten kultti haluaisi tapahtuvan.
>>> Kokoussarjan edetessä tuli yhä selvemmäksi, että adventtikirkon rooli yhteiskunnallisena vaikuttajana Suomessa on ollut liian mitäänsanomaton. >>
Miksi? Johtuisiko se niistä asioista, joista olen pari vuotta puhunut: nämä lahkot ja kultit kiinnostavat enää määrättyä sosiaalista yhteiskuntaluokkaa ja sieltä ei vaikuttajia tule. Masentavaa mutta totta.
Mutta olihan siellä positiivinenkin uutinen: seitsemän ihmistä jymäytettiin liittymään tähän ankeaan kulttiin ja heillä alkoi nyt sitten elämänmuutos. Ystävyyssyhteet katkeavat tavallisiin ihmisiin ja alkaa karu arki amerikkalaisessa järjestössä.- onhan heitä
Tietenkään jo valmiiksi jyrjäytynelle voi lahko olla jopa parempi paikka kuin muu elämä. Kun vain jaksaa uskoa lahkon ajatuksiin, niin kuitenkin siellä näytellään ystävällistä, kysellään kuulumisia ja kokee kuuluvansa johonkin. Silloin itseasiassa aivan sama mitä lahko opettaa, ei sillä ole mitään väliä, vaan toisella korvalla vain kuunnellaan ne jutut ja tärkeämpää se että joku edes huomaa on tämä ehkä pienikin vähenevä yhteisö mihin kuulua.
Ei se välttämättä niin erikoista aina, joskus jotkut syrjäytyneet voivat kokea jopa luonnollista vetoa tuonne jos vähän kaikki muutkin ovat siellä kuin puulla päähän lyötyjä. Ja väliin joku prosessori käy puhumassa viisaita sekä hänkin osoittaa ymmärrystä meitä maan matosia kohtaan.
Eikä noiden syrjäytyneiden huulilta kuule Ellenin sanaa, eivät he julista sitä oppia eikä ajattele mitään pahaa muista ihmisistä, vaan he vain arkoina menevät seurakuntaan silloin kun siellä on tilaisuus eikä siihen liity heillä kuin vain sosiaallinen tapahtuma. - $DA
tärkeä lisäys tuolla adventtikirkon sivuilla se, että paljonko tuohon kaikkeen kultin järjestämään missioon 2010 paloi euroja/kulttiin "kalastettua" 7 raukkaa kohden.
Missiohan alkoi 2009 tammikuussa.
Olen varma siitä että nuo kultin "bisneksen" pyörittäjät surevat sitä, että rahaa paloi ihan turhaan, kun vain 7 liitettiin kultin jäsenkirjoihin ja samaan aikaan 30 poistui luonnollisen poistuman kautta.
Tämä oli se suurin suru.
Varmasti ovat Suomen adventtikirkon bisnestahot saaneet pääkonferenssin kautta rikinkatkuista palautetta huonosti hoidetusta työstä.
Eihän tuollainen toiminta ole viisasta, kun rahavirrat on ihan väärään suuntaan. - Bushmanni
$DA kirjoitti:
tärkeä lisäys tuolla adventtikirkon sivuilla se, että paljonko tuohon kaikkeen kultin järjestämään missioon 2010 paloi euroja/kulttiin "kalastettua" 7 raukkaa kohden.
Missiohan alkoi 2009 tammikuussa.
Olen varma siitä että nuo kultin "bisneksen" pyörittäjät surevat sitä, että rahaa paloi ihan turhaan, kun vain 7 liitettiin kultin jäsenkirjoihin ja samaan aikaan 30 poistui luonnollisen poistuman kautta.
Tämä oli se suurin suru.
Varmasti ovat Suomen adventtikirkon bisnestahot saaneet pääkonferenssin kautta rikinkatkuista palautetta huonosti hoidetusta työstä.
Eihän tuollainen toiminta ole viisasta, kun rahavirrat on ihan väärään suuntaan.Minäkin näköjään hiukan vääristelin virallista tekstiä, sillä siellähän luki näin:
7 ihmistä ilmaisi halunsa tulla kasteelle.
Seitsemän ihmistä ilmaisi halunsa tuossa tilaisuudessa tulla kasteella. Ei se tietenkään tarkoita sitä, että he menisivät kasteelle, vaan he saattoivat vain ystävällisesti vastata harkitsevansa asiaa, kuten jokainen ihminen tuossa kiusallisessa tilanteessa tekiksi, jotta ei pahoittaisi toisen mieltä.
Rahasta ei tietenkään tarvitse kantaa huolta, sillä adventtikirkko tekee miljardibisnestä. Taisi olla tulot jäsenistön selkänahasta vajaa 3 MILJARDIA dollaria viimeksi valmistuneella tilikaudella. - $DA
Bushmanni kirjoitti:
Minäkin näköjään hiukan vääristelin virallista tekstiä, sillä siellähän luki näin:
Seitsemän ihmistä ilmaisi halunsa tuossa tilaisuudessa tulla kasteella. Ei se tietenkään tarkoita sitä, että he menisivät kasteelle, vaan he saattoivat vain ystävällisesti vastata harkitsevansa asiaa, kuten jokainen ihminen tuossa kiusallisessa tilanteessa tekiksi, jotta ei pahoittaisi toisen mieltä.
Rahasta ei tietenkään tarvitse kantaa huolta, sillä adventtikirkko tekee miljardibisnestä. Taisi olla tulot jäsenistön selkänahasta vajaa 3 MILJARDIA dollaria viimeksi valmistuneella tilikaudella.Suhteutettuna Suomen adventtikirkon jäsenistöön taisi kuitenkin kirpaista jonkun verran.
"Mersua ei nyt saatukkaan. Täytyy tyytyä vanhaan menopeliin."
Harmittaahan se niin, että pitää vuodattaa kyyneleitä oikein advarien virallisilla nettisivuilla. - voi! voi!
Bushmanni kirjoitti:
Minäkin näköjään hiukan vääristelin virallista tekstiä, sillä siellähän luki näin:
Rahasta ei tietenkään tarvitse kantaa huolta, sillä adventtikirkko tekee miljardibisnestä. Taisi olla tulot jäsenistön selkänahasta vajaa 3 MILJARDIA dollaria viimeksi valmistuneella tilikaudella.Halusivat antaa vain vielä paremman kuvan mitä todellisuudessa olikaan.
Äkkinäinen voisi kuvitella, että kasteita oli 7, mutta todellisuudessa ilmeisesti ei yhtään, koska eivät maininneet kastetuista mitään.
Olivat vain luvanneet tulla kasteelle, joskus toiste tai toiseen kulttiin liittymällä.
Vai olivatko luvanneetkaan?
Jospa joku huonokuuloinen "vanha pieru" oli vain kuullut väärin? - Ajatteliana
Ehkä hän on Erakko kultissa? pahasti erakoituneena jossain puska kultissa eläen luonnon varaisesti keräys-asteella! Koeta elää vapaana. Minun vanhempani eivät pakoittaneet minua mihinkään kulttiin. Tosin isäni koetti opettaa minua Juomarien ryyppyseuran kulttiin kuuluvaksi. Kuitenkin kunnon Krapulan saatuani, huomasin, että tämä kultti ei sovi minulle.
Minä olen kehittänyt itseäni sortamisen hylkäämiseen ja ihmisen luonnolliseen vapauteen, jossa ihminen voi laajan elämän kaistan avulla oppi ymmärtämään tämän tuhotuvan maailman kurjaa tilaa, jossa kurjat tulevat kurjemmiksi ja sortajat tulevat entistäänkin röyhkeimmiksi. Mieleeni on tullut maailman suurin uskonto. Tämä Reincarnation katsomus. Ehkä tämä lienee Filosofialtaan eniten Järkeen käypä; näet katsoin YouTubesta Tämän kokemuksen muistajia.
Tulee mieleeni Netti-Antti Ja Riitta. ehkä heille tulisi uudessa elämässään heidän luonteensa mukainen elämä. Ehkä heistä olisi toisesta koiraksi ja vastaavasti toinen toimisi myrkkykäärmeenä! Näet mielipiteeni on, että jokainen kuppikunta voi pysyä omassa karsinassaan ilman toisten härnäilyä. Onhan tämä toisten härnäily ihan tavallista kiusaamista netissä. Lienee mielestäni paras ratkaisu kohdallani tutkia tämä Jälleen syntymä hieman tarkemmin, koska suurin osa maailmasta on tämän katsomuksen puolesta eläjiä.
Näet Tämä hykyinen maailma on todella kurjille ihan oikea Helvetti Ja Suurrikkaille on tämäelämä se oikea paratiisi. Kurjat ovat vain kadottaneet Paratiisin! - Bushmanni
Ajatteliana kirjoitti:
Ehkä hän on Erakko kultissa? pahasti erakoituneena jossain puska kultissa eläen luonnon varaisesti keräys-asteella! Koeta elää vapaana. Minun vanhempani eivät pakoittaneet minua mihinkään kulttiin. Tosin isäni koetti opettaa minua Juomarien ryyppyseuran kulttiin kuuluvaksi. Kuitenkin kunnon Krapulan saatuani, huomasin, että tämä kultti ei sovi minulle.
Minä olen kehittänyt itseäni sortamisen hylkäämiseen ja ihmisen luonnolliseen vapauteen, jossa ihminen voi laajan elämän kaistan avulla oppi ymmärtämään tämän tuhotuvan maailman kurjaa tilaa, jossa kurjat tulevat kurjemmiksi ja sortajat tulevat entistäänkin röyhkeimmiksi. Mieleeni on tullut maailman suurin uskonto. Tämä Reincarnation katsomus. Ehkä tämä lienee Filosofialtaan eniten Järkeen käypä; näet katsoin YouTubesta Tämän kokemuksen muistajia.
Tulee mieleeni Netti-Antti Ja Riitta. ehkä heille tulisi uudessa elämässään heidän luonteensa mukainen elämä. Ehkä heistä olisi toisesta koiraksi ja vastaavasti toinen toimisi myrkkykäärmeenä! Näet mielipiteeni on, että jokainen kuppikunta voi pysyä omassa karsinassaan ilman toisten härnäilyä. Onhan tämä toisten härnäily ihan tavallista kiusaamista netissä. Lienee mielestäni paras ratkaisu kohdallani tutkia tämä Jälleen syntymä hieman tarkemmin, koska suurin osa maailmasta on tämän katsomuksen puolesta eläjiä.
Näet Tämä hykyinen maailma on todella kurjille ihan oikea Helvetti Ja Suurrikkaille on tämäelämä se oikea paratiisi. Kurjat ovat vain kadottaneet Paratiisin!>>>> Missähän kultissa Busmanni nykyään on, Ehkä hän on Erakko kultissa? >>>
Olen hylännyt kultit ja ihmistä orjuuttavat järjestöt. Jokainen näistä humpuukijärjestöistä on toinen käsi ojossa ja toinen käsi taskussa nyrkissä ottamassa sinut henkisesti hallintaasi ja jokaisen järjestön tarkoitus on haalia mahdollisimman monta viatonta ihmisparkaa saaliiksensa, jotta olisi suurempi (ainakin paperilla) kuin kilpaileva järjestö.
Minusta on hienoa, että adventtikirkko joko tahallisesti tai tahattomasti antaa itsestään tietoa, joka kuuluisi lähinnä sisäiseen muistioon kiertämään laatikosta toiseen, jotta saamme oikean kuvan järjestön toiminnasta ja jäsenistön tilasta.
Tällä kertaa ei ole kukaan, edes numeropeelo, vielä voinut väittää minun valehtelevan, kun oma kultti vakuuttaa sanani oikeaksi.
Tosin he eivät ymmärrä sitä, mistä kaikki johtuu, koska sisäsiittoinen itsepetos estää näkemästä todelliset syy- ja seuraussuhteet. He syyttävät yhteiskuntaa ympärillä, vapaata tiedonvälitystä yms asioita, vaikka todelliset syyt ovat kultti itse ja sen orjuuttavat säännöt, jotka fiksut ihmiset ymmärtävät, mikäli heitä ei ole täysin henkisesti alistettu ja he ymmärtävät lähteä matkoihinsa.
Lähteminen on helppoa. Sano hyvästi ja astu ovesta vapaaseen maailmaan, jossa odottaa rakastava Jumala orjuuttavan humpuukiukon sijaan. - yhä jäsen
>>>>Ei juuri kukaan halua tai kehtaa mennä mainostamaan tätä kulttia ja sen opetuksia heille jotka täytyisi saada kultin jäseniksi, jotta se säilyisi hengissä
Minun ongelmani oli melko alusta asti se, että tiesin, että tähän kulttiin en ketään muuta toisi ja johdattelisi (saatoin tosin jakaa mainoslehtisiä). Syynä oli yksinkertaisesti se, että tutustuttuani ajan kanssa tarkemmin kultin opinkohtiin, en voinut uskoa joitain niistä lainkaan todeksi. Miten voisin suositella jotakuta uskomaan sellaisia asioita, joita en itsekään usko? Kun silloin aikanaan näitä kohtia nopeasti käytiin läpi, en vielä osannut muodostaa kantaani niiden suhteen - se on mahdotonta näin lahjattomalle kuin minä. Joten ajattelin, että en nyt anna tämän vaivata sen enempää. Olin juuri kuitenkin adventistien välityksellä löytänyt aivan uudenlaisen suhteen Jumalaan, olin antanut elämäni Jumalalle. Ja vaikka sellaisessa tilanteessa ei moni ilmeisesti koe kovin kummoisia asioita, minulla oli onni kokea tunnetasolla jotakin, joka mullisti elämäni.
Sillä tärkeintähän on pyytää ja ottaa Kristus "omaan sydämeensä". Silloin on jo saanut anteeksi kaikki hairahdukset, ylilyönnit ja muut turhat kiemurat, joihin kultit ja lahkot jäsenensä kietovat.
Kun minut seurakunnan oman vihkosen kautta pakotettiin ottamaan kantaa Ellenin profeetan asemaan, tein henkisesti selkeän pesäeron adventismiin. Uskoin kuitenkin pitäväni kiinni mm. sapatista, mutta kuinkas kävikään...? Satuin lukemaan kirjoituksen, jonka kirjoittajasta minulla oli ennakkoon huono kuva, sillä hänhän oli entinen adventisti ja puhui mm. sapatista mielestäni soopaa. Kirjoituksen luettuani aloin hitaasti tajuta, että eihän se oikeastaan olekaan soopaa, vaan selvää asiaa. Adventistisessa tutkiskelutavassa kerrotaan, miten tämä tai tuo on Raamatun kanta ja miten tämä on niin raamatullista, kun otetaan koko Raamattu huomioon. Katin kontit! Kun adventistit esittelevät vaikkapa sapattia, he johtavat ihmisiä harhaan sillä, että eivät kerrokaan aivan koko totuutta, vaan sopivan osan irrallisia palasia, mikä sekin saattaa olla melko vakuuttavan tuntuista.
Aika hämmästyttävää, että adventistit yrittävät saada ihmisiä uskomaan adventismiin esittelemällä opinkohtiaan vakuuttavasti, mikä vie runsaasti aikaa ja ilmeisesti rahaakin ja joka näyttää olevan melko hedelmätöntä. Kun "janoinen" ihminen tulee pyytämään janoonsa vettä, sitä vettä, jota Jeesus antaa, niin sitä ei osata antaa. Eipä kyllä taida olla kovin paljoa parempi tilanne muissakaan seurakunnissa. Minunkin kohdallani keskityttiin enemmänkin moniin sivuseikkoihin. Kun kuvaannollisesti huusin, että minun on jano, ettekö voi antaa sitä vettä jo, mitä täällä jossakin pitäisi olla, koska vainuan sen, minulle tarjottiin jotakin, mikä muistutti kuivaa pullaa - syö tästä, jos jano helpottaisi. Kun lopulta sain juotavaa, niin sitä ei tarjonnut kukaan pastori eikä paikalla edes ollut yhtään adventistia. Vain minä ja Jumala. - 234234234
sitten vastapainoksi, että
1) minä en häpeä olla adventisti ja kertoa sitä muille
2) minulla on ystäviä ja tuttuja seurakunnan ulkopuolellakin
että semmottii... - 234234234
234234234 kirjoitti:
että semmottii...olet adventisti opillisten näkemysten vuoksi.
- Bushmanni
yhä jäsen kirjoitti:
>>>>Ei juuri kukaan halua tai kehtaa mennä mainostamaan tätä kulttia ja sen opetuksia heille jotka täytyisi saada kultin jäseniksi, jotta se säilyisi hengissä
Minun ongelmani oli melko alusta asti se, että tiesin, että tähän kulttiin en ketään muuta toisi ja johdattelisi (saatoin tosin jakaa mainoslehtisiä). Syynä oli yksinkertaisesti se, että tutustuttuani ajan kanssa tarkemmin kultin opinkohtiin, en voinut uskoa joitain niistä lainkaan todeksi. Miten voisin suositella jotakuta uskomaan sellaisia asioita, joita en itsekään usko? Kun silloin aikanaan näitä kohtia nopeasti käytiin läpi, en vielä osannut muodostaa kantaani niiden suhteen - se on mahdotonta näin lahjattomalle kuin minä. Joten ajattelin, että en nyt anna tämän vaivata sen enempää. Olin juuri kuitenkin adventistien välityksellä löytänyt aivan uudenlaisen suhteen Jumalaan, olin antanut elämäni Jumalalle. Ja vaikka sellaisessa tilanteessa ei moni ilmeisesti koe kovin kummoisia asioita, minulla oli onni kokea tunnetasolla jotakin, joka mullisti elämäni.
Sillä tärkeintähän on pyytää ja ottaa Kristus "omaan sydämeensä". Silloin on jo saanut anteeksi kaikki hairahdukset, ylilyönnit ja muut turhat kiemurat, joihin kultit ja lahkot jäsenensä kietovat.
Kun minut seurakunnan oman vihkosen kautta pakotettiin ottamaan kantaa Ellenin profeetan asemaan, tein henkisesti selkeän pesäeron adventismiin. Uskoin kuitenkin pitäväni kiinni mm. sapatista, mutta kuinkas kävikään...? Satuin lukemaan kirjoituksen, jonka kirjoittajasta minulla oli ennakkoon huono kuva, sillä hänhän oli entinen adventisti ja puhui mm. sapatista mielestäni soopaa. Kirjoituksen luettuani aloin hitaasti tajuta, että eihän se oikeastaan olekaan soopaa, vaan selvää asiaa. Adventistisessa tutkiskelutavassa kerrotaan, miten tämä tai tuo on Raamatun kanta ja miten tämä on niin raamatullista, kun otetaan koko Raamattu huomioon. Katin kontit! Kun adventistit esittelevät vaikkapa sapattia, he johtavat ihmisiä harhaan sillä, että eivät kerrokaan aivan koko totuutta, vaan sopivan osan irrallisia palasia, mikä sekin saattaa olla melko vakuuttavan tuntuista.
Aika hämmästyttävää, että adventistit yrittävät saada ihmisiä uskomaan adventismiin esittelemällä opinkohtiaan vakuuttavasti, mikä vie runsaasti aikaa ja ilmeisesti rahaakin ja joka näyttää olevan melko hedelmätöntä. Kun "janoinen" ihminen tulee pyytämään janoonsa vettä, sitä vettä, jota Jeesus antaa, niin sitä ei osata antaa. Eipä kyllä taida olla kovin paljoa parempi tilanne muissakaan seurakunnissa. Minunkin kohdallani keskityttiin enemmänkin moniin sivuseikkoihin. Kun kuvaannollisesti huusin, että minun on jano, ettekö voi antaa sitä vettä jo, mitä täällä jossakin pitäisi olla, koska vainuan sen, minulle tarjottiin jotakin, mikä muistutti kuivaa pullaa - syö tästä, jos jano helpottaisi. Kun lopulta sain juotavaa, niin sitä ei tarjonnut kukaan pastori eikä paikalla edes ollut yhtään adventistia. Vain minä ja Jumala.Tuohon kirjotukseesi ei ole mitään lisättävää. Ihan nousi iho kananlihalle, koska jotenkin palasi muutama karmea muisto mieleen, kun kuvasit aika elävästi henkeä, joka adventtikirkossa vallitsi.
>>>> Kun kuvaannollisesti huusin, että minun on jano, ettekö voi antaa sitä vettä jo, mitä täällä jossakin pitäisi olla, koska vainuan sen, minulle tarjottiin jotakin, mikä muistutti kuivaa pullaa - syö tästä, jos jano helpottaisi. >>>
Tuosta voisi tehdä laulun! Tai inhorealistisen maalauksen, joka käsittelee uskonnollisia järjestöjä, jotka kilpailevat sillä, kuka on opillisesti puhtain. - Bushmanni
234234234 kirjoitti:
olet adventisti opillisten näkemysten vuoksi.
>>> olet adventisti opillisten näkemysten vuoksi. >>
Taas möläytit totuuden kulttiin kuulumisen syystä.
Et sinä siellä Kristuksen takia ole, vaan opillisten näkemysten vuoksi. Tämän takia kultteihin juuri kuulutaan. Ei Jumalalla ole mitään sijaa näissä kulteissa, vaan kärpäset pörräävät opillisten asioiden ympärillä.
Kiitos tästä, sillä sinulta näköjään välillä saa totuudenkin siemeniä! - täälläkin
234234234 kirjoitti:
että semmottii...edelleen adventsiti, huolimatta vuodesta 2005 tällä palstalla kulkeneena. Jumala on hyvä, vaikka koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
Minun asiani ei ole olla tuomari kenellekään, joten tässä olen ja pysyn.
Olkoon, että olen tyhmä, raukka tms. miksi täällä adventistit nimitellään. Ei se haittaa. Äiti sanoi aina: Ei haukku haavaa tee, ellei paha koira purra saa. Niin se on ollut maailman sivu, haukutaan ihmetellään, mutta silti en häpeä seurakuntaani, se on mikä on. Kerron sen kaikille, jotka haluavat kuulla.
Se on puutteellisten ihmisten kokoelma, joista ei täydellistä saa, vaikka kaikki yhteen liitettäisiin. Näin se vain on. Toisaalta sekin on totta, ettei teistä ulkopuolellakaan olevista yhtäkään hyvää saisi, joten tasoissa ollaan taivastiellä.
Me menemme omaa tietämme, te omaanne, joten uskoen eteenpäin kaidalla tiellä. Lopputuloksen määrää Jumala taivaassa, jolla on valta lopettaa tämä kaikki. - 234234234234
Bushmanni kirjoitti:
>>> olet adventisti opillisten näkemysten vuoksi. >>
Taas möläytit totuuden kulttiin kuulumisen syystä.
Et sinä siellä Kristuksen takia ole, vaan opillisten näkemysten vuoksi. Tämän takia kultteihin juuri kuulutaan. Ei Jumalalla ole mitään sijaa näissä kulteissa, vaan kärpäset pörräävät opillisten asioiden ympärillä.
Kiitos tästä, sillä sinulta näköjään välillä saa totuudenkin siemeniä!ymmärrät sitten..
oikeat opilliset näkemykset = oikea kuva Jeesuksesta. - benedi
ihan asiaakin, suurimmalta osaltahan asiat näyttävät olevan tuon suuntaisessa
tilassa!
Kyseessä ei liene opin vika, vaan ihmisten jotka ovat tuon opin käsittääneet noin eristäväksi!
Jeesushan söi ja joi syntisten kanssa, eli lainrikkojathan ovat syntisiä, eikä hän eristäytynyt heistä!
Itse asiassa Jeesus tuli juuri syntisten takia, heitä kutsumaan ja heille puhumaan ja heitä kuuntelemaan!
On sääli että Bushmannin vanhemmat eivät saaneet sinua käsittämään että " vapauteen Kristus
vapautti meidät"
Jos nyt olisitkin päässyt pelaamaan sapattisin, niin olisitko antanut vapauden olla yllykkeeksi lihallesi,
ja olisit tehnyt niitä samoja tekoja kuin kaveriporukkakin siellä pelaaja matkoilla?
Saattahan olla, että olisit kuitenkin ollut sielläkin ns. yksin, koska et olisi kuitenkaan voinut
maistaa, etkä koskea naisiin, jota kuitenkin pelireissuilla tapahtuu!
Olisit tuntenut itsesi yklsinäiseksi, ..jos taas olisit puhunut heille, että hekin olisivat tulleet ns. vapaiksi
siis synnistä, niin olisivatko he sinua kuulleet!
Toisaalta joko olisivat tai ei, niin olisitpahan kertonut!
Mutta et sinä tästä asiasta sen takia kerro, että sinua harmittaa kun et päässyt kaveriporukan kanssa matkaan, että iankaikkinen evankeliumi olisi tullut julistettua heille!
Olihan sinulla tilaisuuksia julistaa Jumalan sana heille, jo harkoissa!!
Mutta etpä kait sitten tehnyt sitäkään,...koska hävetti olla maailmankaikkeuden suurimman
Kuningaan palvelija, koska et voinut sitä heille näyttää, ja siten ylvästellä Jumalan tuntemisessasi!
Jos olisit voinut tehdä sen, olisit tehnyt sen omaksi kunniaksesi, kuinka mahtava kaveri sinulla on!
Tuskin olisit kertonut millainen tämä sinun kaverisi on!
Olisit halunnut tuntea itsesi suureksi, kavereittesi edessä, jos olisit saanut hänet
vierellesi taiottua!
Otahan järki käteen, ja mieti vielä vuodatuksesi perusteita, ja sitäkin mitä erinomaista sinä
luulit niillä kavereillasi olleen, jota sinulla ei ollut!!
Syntikö sinua siellä olisi kiehtonut? Omasta kokemuksestani voin sanoa, että synnin tekeminenhän se
kiehtoo ja kiinnostaa noilla reissuilla!
Eivät vanhempasi välttämättä tyhmiä olleet, kun pitivät sinut sapattikoulun penkillä, vaikka minä ensiellä juuri käykkään!
Jos kultissa on ankeaa, niin eiköhän se ankeus ole näitten kulttilaisten sydämissä,...onhan sinulle
tarjottu iloa ja vapautta Jeesuksessam ilman kulttia!
Mutta kelpasiko valkeus ja vapauskaan sinulle?
tieduselee benedi Ajatteliana kirjoitti:
Näet Tämä hykyinen maailma on todella kurjille ihan oikea Helvetti Ja Suurrikkaille on tämäelämä se oikea paratiisi. Kurjat ovat vain kadottaneet Paratiisin!Ajatteliana kirjoitti: «Missähän kultissa Busmanni nykyään on:
Ehkä hän on Erakko kultissa? pahasti erakoituneena jossain puska kultissa eläen luonnon varaisesti keräys-asteella!»
Tämä kommentti tuoksuu siltä, että kirjoittaja pitää uskonnollisia yhdyskuntia käytännössä ainoina sosiaalisen elämän tarjoajina. Fundamentalistiset ja eksklusivistiset lahkot pyrkivätkin hankkimaan monopolin jäsentensä sosiaaliseen elämään. Ja ovatpa aika taitavia siinä. Ei-meikäläiset osataan demonisoida.
Mutta fakta on se, että verkostoitumiseen ja sosiaaliseen elämään on lukemattomia muita ja paljon terveempiä keinoja kuin kuuluminen tunnustukselliseen uskonnolliseen yhteisöön. Erityisesti tämä terveysnäkökohta on tärkeä silloin, kun yksilöllä on niin paljon järkeä päässään, ettei hän yksinkertaisesti kykene uskomaan uskontunnustuksen mukaiseen hölynpölyyn.
Kannattaa ottaa selvää mahdollisuuksista toimia vapaaehtoistyön, musiikin, urheilun, paikallispolitiikan, ja ties minkä aiheisen yhdistystoiminnan parissa. Paras on sellainen valinta, jossa voi kokea toiminnan merkitykselliseksi.
Tervetuloa tänne maailmaan! Tämä ei ole niin paha paikka kuin teille on kerrottu adventistien kokouksissa.- Ajatteliana
Bushmanni kirjoitti:
>>>> Missähän kultissa Busmanni nykyään on, Ehkä hän on Erakko kultissa? >>>
Olen hylännyt kultit ja ihmistä orjuuttavat järjestöt. Jokainen näistä humpuukijärjestöistä on toinen käsi ojossa ja toinen käsi taskussa nyrkissä ottamassa sinut henkisesti hallintaasi ja jokaisen järjestön tarkoitus on haalia mahdollisimman monta viatonta ihmisparkaa saaliiksensa, jotta olisi suurempi (ainakin paperilla) kuin kilpaileva järjestö.
Minusta on hienoa, että adventtikirkko joko tahallisesti tai tahattomasti antaa itsestään tietoa, joka kuuluisi lähinnä sisäiseen muistioon kiertämään laatikosta toiseen, jotta saamme oikean kuvan järjestön toiminnasta ja jäsenistön tilasta.
Tällä kertaa ei ole kukaan, edes numeropeelo, vielä voinut väittää minun valehtelevan, kun oma kultti vakuuttaa sanani oikeaksi.
Tosin he eivät ymmärrä sitä, mistä kaikki johtuu, koska sisäsiittoinen itsepetos estää näkemästä todelliset syy- ja seuraussuhteet. He syyttävät yhteiskuntaa ympärillä, vapaata tiedonvälitystä yms asioita, vaikka todelliset syyt ovat kultti itse ja sen orjuuttavat säännöt, jotka fiksut ihmiset ymmärtävät, mikäli heitä ei ole täysin henkisesti alistettu ja he ymmärtävät lähteä matkoihinsa.
Lähteminen on helppoa. Sano hyvästi ja astu ovesta vapaaseen maailmaan, jossa odottaa rakastava Jumala orjuuttavan humpuukiukon sijaan.Ajatteliana pohdin joskus, näiden kulttien eri syntymuotuja. Meninin historian kulussa aikaan vuoden 312 ajan tapahtumiin. Tämä aika on hyvin merkityksellinen tässä historian kulussa, näet tällöin, pääsivät senaikaiset Ktistityt pois pois Coloseumista, missä heitä vietiin villipetojen raateltaviksi. Tämä Milvian sillan taistelu oli känne kohta tämän ajan Kristittyjen kohdalla. Näet hieman aikaisemmin olivat Rooman sotilas-luokka tuonut Rooman valtakuntaan Mithra uskonnon. On hyvin ymmärrettävää, että kaksi saman kaltaista uskontoa ei soveltunut yhteen, Näin mainittavaksi tulee tämä lyhyesti mainittu avioliitto Mithra Ja Kristillisten avioliitto, Jonka itse Keisari Constantin suuri vihki ja pyhitys päiväksi Keisari määräsi sunnuntai päivän oman aurinkojumalansa päiväksi. Vieläpä hän hyvyydessään teki sen, että hän lahjoitti oman jumaluutensa tälle Jeeskselle ja hän teki tästä Jeesksesta aurinko Jumalan pojan. Siis Constantin Jeesksesta syntyy pyhä aurinko Jumaluuden pyhyys luokka, jonka me tunnemme nykyään Catolisena seurakuntana, jossa on iso ketju noita Jumalan pojan viran sijaisuuksia.
Ei tämä EG White ole tehnyt mitään seurakuntaa, vaan William Millerin oletukset eivät osuneet kohdalleen ja näin aivan sattumalta saivat tämä alkuperäisen Sapatin vieton setsemännen päivän pabtisteilta. Näihin aikoihin on tämä Ellen vasta 17 ikäinen, joka alkaa Profvetoida. Tämä Lauvantain pyhitys on alkuperäistä Jeesus Kristillisyyttä jota on nykyään moninaisia joukkoja eri kuppikunnista, joilla on kaikilla aivan omat opetuksensa. En vastaa enempää tälle palstalle, koska olen erimieltä kaikkien kanssa. Vanhan ikäni tähden lopetan kirjoittelut!
- Bushmanni
Huomasin uutta virallista palstaa lukiessani, että adventisteilla näyttää sittenkin olevan huumorintajua, joko tahatonta tai tahallista, kun he käsittelevät järjestönsä ongelmia.
http://www.adventist.fi/news_entries/213
Minusta tuo ensimmäinen kysymyksen muotoon aseteltu lause on aika hauska, mutta ne tiedä, että näkeekö järjestön jäsen siinä hauskuutta:
Miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
Niin. Tämä on minustakin mystinen kysymys, mutta lähestyn sitä ehkä toisesta näkökulmasta kuin tämä amerikkalainen järjestö. Mutta paljon puhuva kysymys taas, jota ei ehkä kannata laittaa esille, sillä siitä voi saada täysin väärän kuvan järjestön nykytilasta, kuin mitä järjestö haluaisi antaa ulospäin.
Miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
Sitä minäkin ihmettelen, koska yhtään järkevää syytä en tiedä olla amerikkalaisen uskonnollisen järjestön jäsen aikuisena, silloin kun pystyy itse määräämään itsestään Silloin todellakin kannattaa ottaa jalat alleen eikä taakse kannata vilkuilla, kuten suurin osa adventisteista tuntuu tekevänkin. Järjestö itsekin pohtii, että miksi kaikki eivät ole näin järkeviä ;)- yhä jäsen
>>>Miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
1. Ehkä juuri näillä joillakin on ihmissuhteita muihin seurakuntalaisiin, ystäviä, sukulaisia, kenties puoliso.
2. Ehkä nämä jotkut edustavat niitä ihmisiä, jotka kokevat elävänsä uskoaan todeksi - heidän elämässään adventismin tarjoamat opit ovat totta.
3. Ehkä suuri osa muista ovat niitä, joille kristinusko ei merkitse juuri mitään. Ja olisi aivan sama, mihin lahkoon heidän vanhempansa kuuluisivat.
4. Ehkä nämä jotkut ovat niin hyvin aivopestyt, että eivät pysty näkemään adventistien opeissa mitään vikaa ja uskovat kaiken, mitä seurakunnan kaitsijat (jokuhan tätäkin laivaa ohjaa) kertovat mm. Ellen G. Whitesta.
5. Tai ehkä niinkuin minä. Olen yhä jäsen, vaikka en juurikaan perusta adventismin opeista, en maksa kymmenyksiä, en perusta päivistä saati ruokarajoituksista. Mieluusti seuraan kirkon tilauksesta jakamaa Raamatun Sanoma -tutkiskeluvihkosta, sillä sen idea on hyvä, vaikka omissa tutkiskeluissani tulisinkin usein ilmeisesti erilaisin johtopäätelmiin kuin oppaan laatijat ovat tarkoittaneet. Lisäksi minulla on joitain ystäviä adventtikirkossa ja he ovat kristittyjä siinä missä kuka muu tahansa - sydämellisiä ja kunnioittavat toista, vaikka toisella olisikin erilainen näkemys kuin adventisteilla.
6. Minäkään en halua tuhota ystävyyssuhteita, mutta sen lisäksi en jaksa nähdä vaivaa erota seurakunnasta. On aivan yks' hailee, kuuluko johonkin seurakuntaan vai ei. Tuttuja minulla on muistakin seurakunnista, mutta en haluaisi liittyä mihinkään niistäkään, sillä jokaisella näistä lahkoista on omat ahdistavat pakkonsa ja perinnäissääntönsä. - sydämen tilan
yhä jäsen kirjoitti:
>>>Miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
1. Ehkä juuri näillä joillakin on ihmissuhteita muihin seurakuntalaisiin, ystäviä, sukulaisia, kenties puoliso.
2. Ehkä nämä jotkut edustavat niitä ihmisiä, jotka kokevat elävänsä uskoaan todeksi - heidän elämässään adventismin tarjoamat opit ovat totta.
3. Ehkä suuri osa muista ovat niitä, joille kristinusko ei merkitse juuri mitään. Ja olisi aivan sama, mihin lahkoon heidän vanhempansa kuuluisivat.
4. Ehkä nämä jotkut ovat niin hyvin aivopestyt, että eivät pysty näkemään adventistien opeissa mitään vikaa ja uskovat kaiken, mitä seurakunnan kaitsijat (jokuhan tätäkin laivaa ohjaa) kertovat mm. Ellen G. Whitesta.
5. Tai ehkä niinkuin minä. Olen yhä jäsen, vaikka en juurikaan perusta adventismin opeista, en maksa kymmenyksiä, en perusta päivistä saati ruokarajoituksista. Mieluusti seuraan kirkon tilauksesta jakamaa Raamatun Sanoma -tutkiskeluvihkosta, sillä sen idea on hyvä, vaikka omissa tutkiskeluissani tulisinkin usein ilmeisesti erilaisin johtopäätelmiin kuin oppaan laatijat ovat tarkoittaneet. Lisäksi minulla on joitain ystäviä adventtikirkossa ja he ovat kristittyjä siinä missä kuka muu tahansa - sydämellisiä ja kunnioittavat toista, vaikka toisella olisikin erilainen näkemys kuin adventisteilla.
6. Minäkään en halua tuhota ystävyyssuhteita, mutta sen lisäksi en jaksa nähdä vaivaa erota seurakunnasta. On aivan yks' hailee, kuuluko johonkin seurakuntaan vai ei. Tuttuja minulla on muistakin seurakunnista, mutta en haluaisi liittyä mihinkään niistäkään, sillä jokaisella näistä lahkoista on omat ahdistavat pakkonsa ja perinnäissääntönsä.Se on parhainta. Mikä on sinun sydämesi tila, kun Jumala sitä katselee?
Oletko niitä puolisydämisiä, jotka eksyttävät molemmat, sekä uskovat, että uskomattomat?
Jumala odottaa uskollisuutta ja vastuuta. - yhä jäsen
sydämen tilan kirjoitti:
Se on parhainta. Mikä on sinun sydämesi tila, kun Jumala sitä katselee?
Oletko niitä puolisydämisiä, jotka eksyttävät molemmat, sekä uskovat, että uskomattomat?
Jumala odottaa uskollisuutta ja vastuuta.>>>>Mikä on sinun sydämesi tila, kun Jumala sitä katselee?
Tämä taitaa olla juurikin se askartelupuuhastelu, jota monikin kristitty puuhastelee - hukkaavat aikansa keskittymällä itseensä ja siihen, miten voisivat tehdä itse itsensä paremmaksi Jumalan edessä. Turhaan, sillä Jeesus teki sen jo pari tuhatta vuotta sitten, mikä minun mielestäni on se paras juttu!
>>>>Oletko niitä puolisydämisiä, jotka eksyttävät molemmat, sekä uskovat, että uskomattomat?
>>>>Jumala odottaa uskollisuutta ja vastuuta.
Jaa-a... ihmiset, jotka eivät ole ymmärtäneet aivan kokonaan evankeliumia, perustavat asemansa Jumalan edessä juurikin omiin tekosiinsa ja tuntemuksiinsa ja ovat valmiita sälyttämään tätä raskasta taakkaa myös muiden päälle. Tämä onkin yksi syy, miksi kultit ja lahkot aiheuttavat henkistä pahoinvointia. Kulteissa eletään "maailmallisesti" eli etusijalla ovat "älä tartu, älä maista" kaltaiset ajatukset.
Kuinka helposti te puhuttekaan Jumalan suulla ja kerrotte mielellänne, mitä Jumala odottaa ja tahtoo - siis teidän lähellänne olevilta ihmisiltä, muttei teiltä itseltänne.
Jos haluat, voit pyytää, että Raamatun Jeesus tulee sydämeesi ja elämääsi. Et ehkä koe mitään, et ehkä tunne mitään, mutta se on alku. Voi jopa olla, että olet jo joskus pyytänyt Jeesuksen elämääsi, mutta vielä vuosia sen jälkeenkin tuskailet, kun et tunne mitään. Haet itsestäsi merkkiä, josta voisit päätellä uskosi tilan, voit näytellä hurskasta, jotta ainakin muut näkisivät sinut Jumalan lapseksi. Voit muuttaa puhetyyliäsi ja kiroillessasi sanoa perkeleen sijaan kukkanen, luopua korvarenkaista ja pukeutua eri tavalla. Voit yrittää uskoa yhä enemmän ja enemmän, mutta ei se mitään auta. Ei pantteri voi pilkkujaan muutella eikä ihminen pysty itsestään pusertamaan uskoa edes sen kuuluisan sinapinsiemenen vertaa. Mutta meillä onkin Raamattu ja sen myötä hyvää tietoa siitä, miten voimme tietää suhteestamme Jumalaan. Otetaan esimerkiksi vaikka vain yksi pieni jae.
(Joh. 1:12) Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen.
Jos olet ottanut Jeesuksen vastaan, pyytänyt Hänet elämääsi, olet Jumalan lapsi. Lapsen kasvaminen aikuiseksi vie tunnetusti paljon aikaa, jopa 30 vuotta. Niinpä meitä on hiukan eri-ikäisiä Jumalan lapsia. Tunne vapaasti riemua siitä (muttei mikään pakko), että olet Jumalan lapsi - ei syytä huoleen.
Vielä kerran, kun tämä on aika vaikeaa: Jumalan lapseksi et pääse pusertamalla itsestäsi sitä uskoa, jota sinussa ei kuitenkaan ole (puhumattakaan uskollisuudesta ja vastuusta), vaan ottamalla Jeesuksen sydämeesi, siis elämääsi. Se tapahtuu yksinkertaisella tavalla ja sitä sanotaan rukoilemiseksi ja sen voit tehdä missä ja milloin huvittaa.
Joh. 6:26-29
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: ette te minua sen tähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan siksi, että saitte leipää ja söitte itsenne kylläisiksi. Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään." He kysyivät: "Mitä meidän tulee tehdä, että tekomme olisivat Jumalan tekoja?" Jeesus vastasi: "Uskokaa häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Se on Jumalan teko."
Tuossakin on mielenkiintoisia asioita, jotka avautuvat - miten kellekin. Siinä näet palasen ehtoollisen symboliikkaa, sinetin olemusta ja sitä, miten uskokin on Jumalan teko. Mutta ehkä tässä jo tulikin jo yhteen viestiin tarpeeksi tekstiä.
Adventtikirkko ja Bushmannin vanhemmat opettivat hänelle, että se joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. Monelle ahdas kristillinen kasvatus vieroittaa niistä ystävistä, jotka haluavat tehdä sitä mitä itse haluavat ja kulkea omaa tietään.
Oman tien kulkijoita on myöskin adventistien keskuudessa, eikä ylifariseuskaan hyväksy kaikkea opillisesti vanhentuneita tai uusia käsityksiä, jotka poikkeavat siitä mitä Raamattu selvästi opettaa.
Tälläisiä ahdistavia kohteita ovat aurinkoon liittyvä sapatin pito Pohjoismaisissa olosuhteissa, jossa aurinko ei aina laske ollenkaan, tai sitten loistaa yötä päivää.
Lisäksi eriäviä mielipiteitä on naispappeudesta ja Jeesuksen tulemisen jouduttamisesta, jossa ohitetaan se päivä jonka Jumala on säätänyt ja määrännyt, jona Hän tuomitsee maailman vanhurskaudessansa.
Kyllä adventistit ajattelevat tulkintoja eri tavoin, mutta ei heitä ole estetty sanomasta näkemyksiään seurakunnan edessä, ei ainakaan ylifariseuksen kohdalla ja vihollisistakin on tullut ystäviä seurakunnassa.
Kyllä Bushmannin tulisi nähdä ettei adventtisanoma perustu kulttiin, vaan Ellen G. Whiten kautta monien uskonpuhdistajien sanoma perustuu nykyiseenkin totuuteen Katolisen kirkon vaikutuksesta kirjoitettuihin tosiasioihin, joissa nykyään elämme.
Ellen G. Whiten kirja "Suuri Taistelu" on uskontohistorian dokumentti menneistä ja tulevasta kirkkohistorian kehityksestä, joka toteutuu aikanamme.
Ellen G. Whiten kirjojen hengellinen sisältö vastaa Pietismin ajan hengellistä kurinalaisuutta, joka ahdistaa nykyajan ihmistä tiukoilla säännöillä, jotka koskevat kaikkia elämän alueita, mutta eivät sinällään ole tuomittavia tai vääriä. ylifariseus lukee niitä mielellään.
ylifariseus ei pidä pahana, vaikka Körttiläisetkin vieläkin haluavat pukeutua Pietistisen ajan mukaan tiukkoina Luterilaisina ja ovat sukua adventistien perusnäkemyksille pyhyydestä.
Jotkut kokevat myöskin Lestadiolaiset ahdasmielisinä korostaessaan synninpäästöä seurakunnassaan ja saa synnintekijän kysymään papilta vieläkö minun synnilleni kuuluu sovitus hänen tunnustaessaan syntinsä ja pappi vastaa Kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä. Tämänkin kultin ajatukset ja syylliseksi julistaminen saa myöskin ylifariseuksen katumaan tekojaan.
ylifariseuksen ystävät löytyvät kaikista seurakunnista ja toivoisin, että Bushmannikin löytäisi ystäviä myös sieltä mistä hän ei ole uskonut niitä löytävänkään.
Eräs loukkaantunut ystävä tuli adventtikirkkoon kädessään helisevä lehmänkello, jolla hän tahtoi herättää seurakunnan unestaan ja näkemään tosi asiat, joihin Bushmannikin pyrkii.- Bushmanni
Pistetään nyt vertailun vuoksi, että miten muilla menee. Tässä ensin adventtikirkon saldoa vaikkapa Chilestä:
http://www.adventiststatistics.org/view_Summary.asp?FieldInstID=1315126
SDA:lla on Chilessä paperilla 125 420 jäsentä. Jos suhde todellisten ja paperilla olevien jäsenten välillä on sama kuin Suomessa, niin todellinen määrä on varmaan 60 - 70000 välillä.
Sitten pahin kilpailija, eli mormonikirkko, joka myös jyrää tätä nykyä enää kehitysmaissa, vaikkakin vielä joitain vuosikymmentä sitten se ei määrätyistä syistä sallinut värillisiä ihmisiä järjestöönsä, mutta nyt kun muita ei enää ole edes tulossa, niin rotusortopolitiikasta on ollut pakko luopua.
Tässäpä youtube-pätkää mormoneilta:
http://www.youtube.com/watch?v=VzCcCacfnfU
Professori Dr. Ted Lyon palveli Chilessä mormonikirkon johtajana (lukuisilla hienoilla titteleillä) ja hänkin puhuu (ehkä) hiukan ohi suunsa ja siitä saamme kuulla totuuden, joka paperilla on täysin toisen näköistä:
Chilessä on 545 000 jäsentä (MAP-kirkon) joista käy kirkossa 58 000 (vajaat 12 %). Viimeisen viidentoista vuoden aikana mormonikirkkoon liittynyt 250 000 uutta jäsentä. Samana aikana kuitenkin kirkossa kävijöiden määrä on lisääntynyt vain 2 000:lla hengellä.
Eipä ole helppoa tätä nykyä millään amerikan järjestöllä, oli sitten lupaukset kuoleman jälkeisestä elämästä ja sen onnesta miten suureelliset tahansa. Mormonithan lupaavat, että jos olet oikein tomera mormoni, niin kuoleman jälkeen pääset itse jumalaksi jollekin kivalle planeetalle, joten heidän lupauksensa pesevät adventtikirkon lupaukset 6-0 ja silti sanoma ei pure, kuin paperin luvuissa.
Sanomattakin on selvää, että ei ole mormonillakaan ystäviä oman kultin ulkopuolella ja taatusti menevät ystävyys- yms suhteet ikkunasta pihalle, kun nimi kastepaperiin on saatu.lopetettiin USA:ssa adventtikirkossa myöhemmin kuin muussa yhteiskunnassa.
Mm. pääjohdon lounastiloihin ei värillisillä ollut pääsyä vielä silloin, kun kaupallisiin ravitsemusliikkeisiin värilliset jo laskettiin sisälle.
Tätä joskus 1990-luvulla SPA-kirkossa korkeassa asemassa ollut heppu pyysi anteeksi, mutta anteeksipyyntö oli muotoiltu niin, että minusta se oli enemmänkin henkilökohtainen kuin kirkon VIRALLINEN anteeksipyytö.
Tiedossani ei ole, että virallista anteeksipyyntöä olisi koskaan tapahtunut.
Jos kuitenkin on, sen julkistamista lienee pihdattu. Ehkä se on printattu Adventist Reviewhin niin pienillä kirjaimiila, että niiden lukemiseen tarvitaan mikroskooppia?
Jos jollakin on päinvastaista, eksaktia tietoa, haluaisin linkin sellaiselle sivulla, jolla asianomainen haluaa todistaa olettamani vääräksi.- Bushmanni
Tuomas-kuoma kirjoitti:
lopetettiin USA:ssa adventtikirkossa myöhemmin kuin muussa yhteiskunnassa.
Mm. pääjohdon lounastiloihin ei värillisillä ollut pääsyä vielä silloin, kun kaupallisiin ravitsemusliikkeisiin värilliset jo laskettiin sisälle.
Tätä joskus 1990-luvulla SPA-kirkossa korkeassa asemassa ollut heppu pyysi anteeksi, mutta anteeksipyyntö oli muotoiltu niin, että minusta se oli enemmänkin henkilökohtainen kuin kirkon VIRALLINEN anteeksipyytö.
Tiedossani ei ole, että virallista anteeksipyyntöä olisi koskaan tapahtunut.
Jos kuitenkin on, sen julkistamista lienee pihdattu. Ehkä se on printattu Adventist Reviewhin niin pienillä kirjaimiila, että niiden lukemiseen tarvitaan mikroskooppia?
Jos jollakin on päinvastaista, eksaktia tietoa, haluaisin linkin sellaiselle sivulla, jolla asianomainen haluaa todistaa olettamani vääräksi.Täytyy todellakin pitää mielessä, että nämä amerikan lahkot olivat muinoin ja heidän jumalansa, jota he kauppaavat, vain valkoisille.
Silloisen Raamatun tulkinnan mukaan tähän johtopäätöseen tultiin tai sitten kuten mormonikirkossa kävi, niin Josept Smith saamien (jumalalta peräisin olevien) näkyjen johdosta värillisiltä pääsy kirkkoon kiellettiin.
Samalla tavalla Raamattuun vedoten hävitettiin intiaani Yhdysvalloista ja suljettiin heidät reservaatteihin. Se perusteltiin Raamatulla koko hässäkkä.
Eipä tilanne ole nykyäänkään helppo, sillä hetki sitten pongasin adventistien uutissivustolta uutisen, jossa tätä vaikeaa tilannetta käsiteltiin:
http://news.adventist.org/2010/03/diversity-from-moder-1.html
American Adventism not only had to cope with issues of integration between Anglo- and African-Americans, but increasingly also saw large numbers of Latinos, Middle-Easterners, Asians and Africans join their ranks and change the composition of the church. In many European countries the effect might be even more dramatic. The Adventist Church in countries like England and France has changed forever, and is now largely of African decent. .... No one can (or should) deny that the new reality causes problems. jne jne jne.
Nämä ovat aina olleet valkoisten kirkkoja ja heitä on villinnyt jumala, joka on valkoisten jumala. Nyt he ovat helisemässä uuden monikulttuurisen väetön kanssa, mutta siinäpä helisevät. - 234234234
Bushmanni kirjoitti:
Täytyy todellakin pitää mielessä, että nämä amerikan lahkot olivat muinoin ja heidän jumalansa, jota he kauppaavat, vain valkoisille.
Silloisen Raamatun tulkinnan mukaan tähän johtopäätöseen tultiin tai sitten kuten mormonikirkossa kävi, niin Josept Smith saamien (jumalalta peräisin olevien) näkyjen johdosta värillisiltä pääsy kirkkoon kiellettiin.
Samalla tavalla Raamattuun vedoten hävitettiin intiaani Yhdysvalloista ja suljettiin heidät reservaatteihin. Se perusteltiin Raamatulla koko hässäkkä.
Eipä tilanne ole nykyäänkään helppo, sillä hetki sitten pongasin adventistien uutissivustolta uutisen, jossa tätä vaikeaa tilannetta käsiteltiin:
http://news.adventist.org/2010/03/diversity-from-moder-1.html
American Adventism not only had to cope with issues of integration between Anglo- and African-Americans, but increasingly also saw large numbers of Latinos, Middle-Easterners, Asians and Africans join their ranks and change the composition of the church. In many European countries the effect might be even more dramatic. The Adventist Church in countries like England and France has changed forever, and is now largely of African decent. .... No one can (or should) deny that the new reality causes problems. jne jne jne.
Nämä ovat aina olleet valkoisten kirkkoja ja heitä on villinnyt jumala, joka on valkoisten jumala. Nyt he ovat helisemässä uuden monikulttuurisen väetön kanssa, mutta siinäpä helisevät.kirkon virallinen kanta on aina ollut, että rotusorto on väärin. Ei se ole kuulkaa kirkon vika jos jotkut jäsenet ovat sitten toimineet toisin.
- 234234234
adventistivihasi on siis itseaiheutettua soopaa.. niinpä niin. ex-adventistit ovatkin AINA pahimmat totuudet vastustajat.
ja asia on niin, että sinä vihaat vanhempiasi etkä niinkään kirkkoa.- Bushmanni
>>> ja asia on niin, että sinä vihaat vanhempiasi etkä niinkään kirkkoa. >>>
Vanhempani ovat tämän kultin oppien tulosta, eli kuka on syypää?
Kuten sanoin, niin minua on kuvattu valehtelijaksi, kun olen kertonut, että kultin jäsenenä ystävät kultin ulkopuolella ovat vähissä, josko niitä on ollenkaan. Oma järjestösi vahvisti sen, jos osasit lukea antamani linkin takaa jutun oman lahkosi viralliselta sivulta.
Lisäksi jutusta käy sangen selkeästi ilmi, että kultissa kiinni olevat joko häpeävät jäsenyyttään tai eivät muuten välitä toimia kulttinsa parhaaksi, mitä se sitten tarkoittaakaan.
Sinä olet täällä se, joka kirjoittaa soopaa rivi toisensa perään. Oma lahkosi, omilla virallisilla sivuillaan vei aseet kädestäsi, joilla olet yrittänyt heikoin eväin puolustella kuolevaa kulttiasi. - koska sanoit.
Sanotaan se sitten näinkin.
Kun ihmisen luonne kasvaa perheessä, olkoonkin se millainen tahansa, voi se nousta vanhempia vastaan.
Sitä se on minullakin, eli tavallani koen vihaisuuden tunnetta vapaa- ajattelijoita kohtaan, koska sen hedelmiä niitettiin meidän perheessä. Kasvoin monessa suhteen niin kielteisissä näkemisissä, että vieläkin vuosikymmenten jälkeen joudun niittämään sitä satoa, vaikka kuinka olen yrittänyt katkoa niitä juuria elämästäni pois.
Eli olen yrittänyt päästä irti vääristä vaikuttimista, mitä se on tuonut elämääni.
Olen monen uskovan perheen lapsiin, jotka elävässä uskossa jatkavat matkaa isien kylvämän terveen uskon näköalaa kateellinen ja onnellinen. Heillä on hyvä osa.
Siksi tavallaan ymmärrän Bushmannia, mutta tavallaan säälinkin sentähden, että ihminen ei löydä todellisen uskon vapautta, joka ei syyllistäisi kaikkia vaan hosuu ampuen mikä liikkuu.
Se on kahle ja siinä syyllistetään vanhemmat.
Onko vanhempi aina onnistunut kasvattaja? Ei varmaankaan, kaikki pyrkivät hyvään ja näkemyksensä mukaan oikeaan. Jos tämän ymmärtää, voi antaa anteeksi, joka on prosessi, itsele, vanhemmille ja sille näkemykselle, mikä ruokkii väärää henkeä.
Mutta se on prosessi. Se täytyy nähdä ja alkaa katkoa niitä juurikahleita elämässä.
Ehkä se on monella hakusessa. Siksi nämä palstat huokuu eri puolilla sydänvammaisia ihmisiä.
Kirjoitukset pilkat, asioiden vääntämiset on vain eksyneitten sielunvihollisen meitä vammauttamien raajarikkojen sanojen summaa.
Se ei koskaan pääty ajassa, mutta iankaikkisuudessa kyllä.
Parasta olisi anteeksiantamus, itselle ja lähimmäiselle.
Eri uskonsuunnat ovat aikaamme varmaankin Jumalan sallimuksesta, koska olemme vajaamittaisia tiedostammekin, näin puntaroimme näkemyksiä sekä oletuksia, tulkintoja.
Jos se olisi langenneessa maassa yksi ja ainoa näköala, luulen, että silloin olisimme paljon metsässä, kuin tiellä.
Nyt olisi vain löydettävä se tila, että Jeesuksen opetuslapseus saavuttaisi sen mitan, ettemme syyllistäisi kaiksessa toista, koska oma tietommekin on vajaamittaista.
Adventismissa on paljon hyvää kuten monessa muussakin, mutta kenellekään en antaisi sitä viimeistä sanaa. Vain Raamattu ja sen kautta sydämen vapaus valita sen hyvä, mikä ehkä eri luonteenpiirteisiimme sopii uskossa elettäväksi. Luulisin, että juuri meidän luonteemme sanelee paljon suuntaa, mihin päin katselemme. Ehkä toinen pitää uskossa enemmän "sotilaallisesta" järjestyksestä, kuin toinen pää, mutta uskon päämäärä on rakkaus, joka kuvaa viimekädessä sitä rakkauden hedelmää Hengessä, saako se sijansa meissä. Vanhepien rakkaus, siitäkin huolimatta, että he olivat vapaa- ajattelijoita, on Jumalan mielenmukaista, kuten lähimmäisen rakastaminen, sitäkin joka ei ajattele, niinkuin minä ajattelen.
Ehkä siinä on tavoittelemisen paikkaa.
Eiköhän jokainen löytänyt itsensä näistä osasista, meidänkin lisäksi, siis jos rehellisiä olemme itsellemme. - adventisti
että "numeropeelo" vihaa kaikkia.
Adventistejä, muihin kirkkokuntiin kuuluvia, Jeesusta ja kaikkea muuta mikä liikkuu ja on olemassa.
Itseänsä hän vain palvoo peilin edessä.
Hän lulee itse olevansa jumala.
Sinut on tunnistettu!
"" Vierailevaksi puhujaksi päätettiin kutsua adventtikirkon Trans-Euroopan osaston evankelioimistyön ja seurakuntien istuttamistyön johtaja ""
Kyseisen vierailevan Trans-Euroopan VIRALLISET evankelioimissivut tässä (voi, voi, voi) :
http://endtime.net/
"" Alkukankeuden jälkeen vapaaehtoiset löytyivät ja kokoussarjan ehkä tärkein anti olikin paikallisseurakuntien evankelioimisinnon syttyminen ja passiivisuudesta herääminen. ""
(Yllläolevat lainaukset: http://www.adventist.fi/news_entries/215 )
Jos se on samankaltaista, kohti eristäytymistä heräämistä, kuin Timo Flinkin hallinnoimalla
mikkelinseudulla, niin voi, voi, voi ...
" Mikkelin Adventtiseurakunta on vetäytynyt toistaiseksi syrjään E4-aluetyöryhmän toiminnasta. "
( http://www.ecredo.fi/e4mikkeli/yhteysverkostossa/mikkelin_adventtiseurakunta/ )Trans-Euroopan osaston nettisivut löytyvät osoitteesta www.ted-adventist.org.
endtime.net ei ole kirkon sivu ollenkaan. Se on pienen mutta äänekkään ryhmän sivu, joka operoi kirkon jäsenistön laitamilla, ja osittain vastoin kirkon näkemyksiä.
Mikkelin adventistit eivät ole eristäytyneet. Minä olen henkilökohtaisesti jättäytynyt pois E4 toiminnasta, koska minulla ei ole siihen aikaa ja pidän mieluummin omat kokoussarjani, jossa julistan niitä totuuksia, joita meille on julistettavaksi annettu. En ole koskaan ollut mitenkään ekumeninen henkilö, koska nykyekumenia perustuu käytännössä totuuden hylkäämiseen.
- alex-kasi
ainakin niin paljon kuin nyt jaksoin - ja täytyy tunnustaa että perhe-elämäsi lapsena ei ole ollut kovinkaan onnellista.
Nyt on kuitenkin niin että sinun elämäsi kurjuus ei ole mikään mitta millä mitata muiden elämää, ei edes adventistien - eikä sinun vanhempiesi enemmän tai vähemmän kummailliset uskomukset ole sekään mikään mitta - ei edes perhe elämällesi - sillä ei kukaan meistä ole syytön, et edes sinä - vaikka yritätkin syyttää vanhempiasi ja sitä kautta adventisteja ja adventismia kurjasta lapsuudestasi.. olen varma että jokaisessa kirkossa on samanlaisia vaikeuksia - esimerkiksi kun katsot (jos nyt et ummista jälleen silmiäsi) Benny Hinnin touhuja --- SE on priritismiä ja humpuukia .. mutta sitä että valitat ja herjaat niitä jotka TUTKIVAT Raamattua on vaikea ymmärtää .. vain siksikö että vanhempasi menivät (kuten sanot) metsään uskossaan??
Se on niiiiin HELPPOA panna etiketti ihmisten otsaan ja väittää että jokainen jolle olet pannut saman etiketin on myös samanlainen.. Siitä on selvästikin tullut sinulle pakkomielle - vietät aikaasi internetissä ja puhut potaskaa ihmisistä--
En ihmettelisi jos kertioisit vain lapsuudestasi ja kuinka tiukkaa teidän perheessä oli - mutta ihmettelen SUURESTI että luulet että se (siis sinun perheesi epäonnistumiset) olisi jonkinlainen normi muille ihmisille..
Yritä ymmärtää teidän perheen ongelmat ovat teidän perheen ongelmia ja muiden perheiden ongelmat ovat muiden perheiden ongelmia.
alex- tosi on.
ihminen tuo tänne nettiin perhe asioitaan jokaisella meillä on ollut omat vaikeudet vanhempiemme kanssa koska vanhemmat muka olivat liian tiukkoja kasvatuksessaan, ainakin lapsena niin ajattelin, mutta nyt kiitän luterilaisia vanhempiani että he kasvattivat niin tiukasti.
Nyt on ollut sitä vapaan kasvatuksen aikaa ja näemme minkä se on nuorison johtanut, huumeisiin ja muihin paheisiin, että annan kiitokset busmannin vasnhemmille että heillä oli tiukka kuri pojalle, olis saanut olla viellä tiukempikin kun tuollainen jonnin joutava suun soittaja on tullut, olisivat viellä saaneet opettaa hänelle parempia käytöstapoja. - Bushmanni
Minä vallan unohdin, että sinäkin olet tätä palstaa seuraamassa, niin en vääntänyt kaikkea rautakangesta. Teen sen nyt, niin jospa sinäkin ymmärtäisit.
Aluksi lue adventtikirkon VIRALLISILTA sivuilta tekstiä, jonka sinullekin annoin.
Siellä luki näin: Palautepalaverissa tuntui vallitsevan yksimielisyys siitä surullisesta tosiasiasta, että monilla meistä seurakunnan jäsenistä ei juurikaan ole ystäviä seurakunnan ulkopuolella ja toisilla ei ehkä edes seurakunnan sisällä.
No minä sitten kerroin, että mistä se johtuu: Se johtuu vaikkapa siitä, että sinä eristäydyt jo lapsesta normaaleista ihmisistä, koska sapatin takia esimerkiksi useat urheiluharrastukset ovat täysin poissa laskuista, koska et voi osallistua viikonloppuleireille tai turnauksiin, jotka ovat viikonloppuisin, koska silloin sattuu olemaan myös sapatti.
Näin kävi esimerkiksi minulle. Se ei ole minun vanhempieni vika, koska he vain noudattivat tämän mielipuolisen kultin sääntöjä, mutta se johti siihen, että ystäviä kultin ulkopuolella ei ollut.
Tämä sama tilanne on lähes kaikilla, jotka tähän kulttiin kuuluvat.
Ei minun elämäni ollut kurjaa, koska minäkin uskoin niihin typeriin sääntöihin. Tietenkin minua harmitti, kun ystäväni saivat pelata, olla ja harrastaa, mutta murhettäni lievensi se, kun tiesin heidän joutuvan kadotukseen. Tämä on tietenkin puppua, mutta silloin se lievensi harmia.
Mutta fantasioi sinä vain Benny Hinnistä, jos se sinulle lohtua tuo. Minusta hän on samanlainen huijari kuin on koko adventtikirkko. Ei mitään eroa. Samaa paskaa ja kurjuutta ja orjuutta tarjoaa hänkin, mutta eri väriseen paperiin käärittynä.
>> En ihmettelisi jos kertioisit vain lapsuudestasi ja kuinka tiukkaa teidän perheessä oli - mutta ihmettelen SUURESTI että luulet että se (siis sinun perheesi epäonnistumiset) olisi jonkinlainen normi muille ihmisille >>>
Niin Alex. Kun ihminen ei ymmärrä, niin se ei ymmärrä. Adventtikirkko omilla sivuillaan kertoi, että monilla adventtikirkon jäsenillä EI OLE ystäviä kultin ulkopuolella, eikä edes sen sisällä.
Sinä kun olet suuri ajattelija, niin voisitko nyt omin sanoin kertoa, että miksi tämän kultin jäsenillä ei ole ystäviä kultin ulkopuolella?
Lisäksi sivuilla lukee näin: Tai niin kuin Kalervo Aromäki totesi, passiivisuus ystävien tilaisuuksiin kutsumisessa voi myös olla osoitus, että seurakuntalaisemme eivät ole halukkaita ilmaisemaan, keitä he ovat.
Kertooko tuo VIRALLISELTA sivulta napattu kirkon OMA havainto, että tämän kultin jäsenet kokevat tämän yhteisön sellaiseksi, että sen eteen kannattaa tehdä työtä? Ovatko adventtikirkko -nimiseen kulttiin kuuluvat sinun mielestäsi ylpeitä tästä kultista tämän VIRALLISELTA sivulta poimitun analyysin perusteella?
Onko sinulle pakko kaikki taivuttaa rautakangesta, vai voisitko sinä edes silloin nähdä totuuden, kun tämä onneton kultti itse omilla sivuillaan jakaa totuuden sanoja?
Miten tämä voi olla sinbulle niin vaikeaa ymmärtää? Liity tähän onnettomaan kulttiin ja koe itse se onni ja autuus, jota sinä LUULET sen sisällä olevan!!!! - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Minä vallan unohdin, että sinäkin olet tätä palstaa seuraamassa, niin en vääntänyt kaikkea rautakangesta. Teen sen nyt, niin jospa sinäkin ymmärtäisit.
Aluksi lue adventtikirkon VIRALLISILTA sivuilta tekstiä, jonka sinullekin annoin.
Siellä luki näin: Palautepalaverissa tuntui vallitsevan yksimielisyys siitä surullisesta tosiasiasta, että monilla meistä seurakunnan jäsenistä ei juurikaan ole ystäviä seurakunnan ulkopuolella ja toisilla ei ehkä edes seurakunnan sisällä.
No minä sitten kerroin, että mistä se johtuu: Se johtuu vaikkapa siitä, että sinä eristäydyt jo lapsesta normaaleista ihmisistä, koska sapatin takia esimerkiksi useat urheiluharrastukset ovat täysin poissa laskuista, koska et voi osallistua viikonloppuleireille tai turnauksiin, jotka ovat viikonloppuisin, koska silloin sattuu olemaan myös sapatti.
Näin kävi esimerkiksi minulle. Se ei ole minun vanhempieni vika, koska he vain noudattivat tämän mielipuolisen kultin sääntöjä, mutta se johti siihen, että ystäviä kultin ulkopuolella ei ollut.
Ei minun elämäni ollut kurjaa, koska minäkin uskoin niihin typeriin sääntöihin. Tietenkin minua harmitti, kun ystäväni saivat pelata, olla ja harrastaa, mutta murhettäni lievensi se, kun tiesin heidän joutuvan kadotukseen. Tämä on tietenkin puppua, mutta silloin se lievensi harmia.
Mutta fantasioi sinä vain Benny Hinnistä, jos se sinulle lohtua tuo. Minusta hän on samanlainen huijari kuin on koko adventtikirkko. Ei mitään eroa. Samaa paskaa ja kurjuutta ja orjuutta tarjoaa hänkin, mutta eri väriseen paperiin käärittynä.
>> En ihmettelisi jos kertioisit vain lapsuudestasi ja kuinka tiukkaa teidän perheessä oli - mutta ihmettelen SUURESTI että luulet että se (siis sinun perheesi epäonnistumiset) olisi jonkinlainen normi muille ihmisille >>>
Niin Alex. Kun ihminen ei ymmärrä, niin se ei ymmärrä. Adventtikirkko omilla sivuillaan kertoi, että monilla adventtikirkon jäsenillä EI OLE ystäviä kultin ulkopuolella, eikä edes sen sisällä.
Sinä kun olet suuri ajattelija, niin voisitko nyt omin sanoin kertoa, että miksi tämän kultin jäsenillä ei ole ystäviä kultin ulkopuolella?
Lisäksi sivuilla lukee näin: Tai niin kuin Kalervo Aromäki totesi, passiivisuus ystävien tilaisuuksiin kutsumisessa voi myös olla osoitus, että seurakuntalaisemme eivät ole halukkaita ilmaisemaan, keitä he ovat.
Kertooko tuo VIRALLISELTA sivulta napattu kirkon OMA havainto, että tämän kultin jäsenet kokevat tämän yhteisön sellaiseksi, että sen eteen kannattaa tehdä työtä? Ovatko adventtikirkko -nimiseen kulttiin kuuluvat sinun mielestäsi ylpeitä tästä kultista tämän VIRALLISELTA sivulta poimitun analyysin perusteella?
Onko sinulle pakko kaikki taivuttaa rautakangesta, vai voisitko sinä edes silloin nähdä totuuden, kun tämä onneton kultti itse omilla sivuillaan jakaa totuuden sanoja?
Miten tämä voi olla sinbulle niin vaikeaa ymmärtää? Liity tähän onnettomaan kulttiin ja koe itse se onni ja autuus, jota sinä LUULET sen sisällä olevan!!!!että olet oikeassa, koska kaikki kirjoituksesi on suunnattu adventisteja vastaan. Jos niistä tekisi yhden postin niin johan olisi lukemista. Enkä ole kanssasi samaa mieltä siinäkään että vanhempasi ovat täysin vailla omaa tahtoa elämässään (?) eivätkä tajua mistään paljon mitään. He ehkä ? olivat yhtä itsepäisiä kuin sinä ja jankuttivat sitä samaa ja lopulta kyllästyit kuuntelemaan.. ja samalla kaipasit enemmän vapautta elämääsi - katselit kuinka muut nuoret elivät "vapaudessa" ... (siis ehkä onkin niin että syitä on vähän jokaisessa eikä vain adventismissa niinkuin haluat väittää) ...
Kun minä tutkin adventismia on siinä sellaisia piirteitä joihin en voi yhtyä - mutta myös sellaisia jotka voin jakaa heidän kanssaan - kun taas sinulla on ainoastaan pahaa sanottavaa ja tavallisesti alat kirjoittelemaan halventavasti niistä jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Mielestäni aliarvioit ihmisten kykyä ymmärtää asioita ja olet olevinasi viisaampi kuin oletkaan...
Esimerkiksi:
Kun minä kerron siitä mihin itse uskon ja yritän asiallisesti kertoa siitä niin sanot ettet ymmärrä siitä mitään - miksi sitten monet muut ymmärtävät ja että minä ymmärrän mitä he kirjoittavat vaikka en olisi edes samaa mieltä. Valitettavasti sinun asenteesi adventismiin on samanlainen - mitä he vain sanovatkin heität sitä samaa herjaasi jonka jokainen on jo lukenut sen sata kertaa.. Olen varma että suurin osa adventisteista on todella uskossa olevia ihmisiä jotka osaavat ajatella itse - siksi ei se todista mitään minkälaisia sinun vanhempasi olivat (jos se nyt edes on juuri niin kuin kerrot) .. tai minkälainen sinun lapsuutesi oli..
alex - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
että olet oikeassa, koska kaikki kirjoituksesi on suunnattu adventisteja vastaan. Jos niistä tekisi yhden postin niin johan olisi lukemista. Enkä ole kanssasi samaa mieltä siinäkään että vanhempasi ovat täysin vailla omaa tahtoa elämässään (?) eivätkä tajua mistään paljon mitään. He ehkä ? olivat yhtä itsepäisiä kuin sinä ja jankuttivat sitä samaa ja lopulta kyllästyit kuuntelemaan.. ja samalla kaipasit enemmän vapautta elämääsi - katselit kuinka muut nuoret elivät "vapaudessa" ... (siis ehkä onkin niin että syitä on vähän jokaisessa eikä vain adventismissa niinkuin haluat väittää) ...
Kun minä tutkin adventismia on siinä sellaisia piirteitä joihin en voi yhtyä - mutta myös sellaisia jotka voin jakaa heidän kanssaan - kun taas sinulla on ainoastaan pahaa sanottavaa ja tavallisesti alat kirjoittelemaan halventavasti niistä jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Mielestäni aliarvioit ihmisten kykyä ymmärtää asioita ja olet olevinasi viisaampi kuin oletkaan...
Esimerkiksi:
Kun minä kerron siitä mihin itse uskon ja yritän asiallisesti kertoa siitä niin sanot ettet ymmärrä siitä mitään - miksi sitten monet muut ymmärtävät ja että minä ymmärrän mitä he kirjoittavat vaikka en olisi edes samaa mieltä. Valitettavasti sinun asenteesi adventismiin on samanlainen - mitä he vain sanovatkin heität sitä samaa herjaasi jonka jokainen on jo lukenut sen sata kertaa.. Olen varma että suurin osa adventisteista on todella uskossa olevia ihmisiä jotka osaavat ajatella itse - siksi ei se todista mitään minkälaisia sinun vanhempasi olivat (jos se nyt edes on juuri niin kuin kerrot) .. tai minkälainen sinun lapsuutesi oli..
alexTässä on se perustavaa laatua oleva ongelma, että sinä Alex et ole koskaan ollut amerikkalaisen fundamentalistisen kultin jäsen, etkä kasvanut sellaisessa perheessä. Sinä et ole kasvanut sellaisessa perheessä, joka ottaa 1800-luvulla eläneen amerikkalaisen sekavan kotiäidin höpinät todesta. Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että seuraava lista on suoraan Jumalalta peräisin:
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/tavat.htm
Sinä et ole elänyt sellaisessa fundamentalistisessa perheessä, jonka vanhemmat uskovat vilpittömästi koko sydämestään, että TV on saatanasta, radio on saatanasta, kirjallisuus on saatanasta, elokuvat on saatanasta, korttipelit on saatanasta, teatteri on saatanasta, tanssiminen on saatanasta ja niin edelleen ja kaikki tämä vain siksi, koska sairas amerikkalainen kotiäiti on joskus väittänyt niin itse Jumalan kertoneen hänelle. TV:tä ei silloin vielä tosin ollut, mutta ei takerruta liian pieniin yksityiskohtiin.
Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että Jumala loi kaiken 6000 vuotta sitten kuudessä päivässä.
Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että maailmassa on tapahtunut n. 4000 vuotta sitten suuri vedenpaisumus, joka on tuhonnut kaiken elämän, vaikka siitä ei ole edes yhtä pientä todistetta.
>>> Enkä ole kanssasi samaa mieltä siinäkään että vanhempasi ovat täysin vailla omaa tahtoa elämässään (?) eivätkä tajua mistään paljon mitään. >>>
Et tietenkään ole, koska sinä et tiedä sitä, millaista on elämä fundamentalistisessa kultissa, joka on syntynyt Amerikan Yhdysvalloissa. Fundamentalismi vetoaa sellaiseen ihmiseen joka ei mielellään itse mieti asioita, sillä hän haluaa, että vastaukset ovat valmiita. Eivät vanhempani olleet vailla omaa tahtoa elämässä, vaan se koski vain uskon asioita. Kyllä he osasivat tehdä asioita itse omalla tahdollaan, mikäli asia ei koskenut itse uskoa.
>>> kun taas sinulla on ainoastaan pahaa sanottavaa >>>
Amerikkalaisissa lahkoissa ei ole mitään hyvää. Jos et usko, niin liity ihmeessä ja opi kantapään kautta!
Mutta pyysin sinulta paria vastausta kysymyksiin, joiden kysymysten laatu selviää adventtikirkon omalta viralliselta sivulta. Osaatko sanoa, että miksi jopa adventtikirkko itse on huomannut, että sen jäsenillä ei ole ystäviä kirkon ulkopuolella?
Osaatko kertoa, että miksi kirkko itsekin ihmettelee sitä, että nuoret, suurin osa nuorista hylkää kirkkonsa kasvettuaan aikuisiksi ja muutettuaan kotoa pois?
Jos sinä kykenet antamaan näihin adventtikirkkoa itseäänkin askarruttavaan kysymykseen järkevät vastaukset, niin sinä voit jopa pelastaa koko tämän kuolevan kultin. He itse eivät ymmärrä sitä, että mistä tämä johtuu, niin he kipeästi kaipaisivat edes jotakin vihjeita selvitäkseen ongelmasta, joka on konkreettinen ja viemässä heitä tuhoon. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
että olet oikeassa, koska kaikki kirjoituksesi on suunnattu adventisteja vastaan. Jos niistä tekisi yhden postin niin johan olisi lukemista. Enkä ole kanssasi samaa mieltä siinäkään että vanhempasi ovat täysin vailla omaa tahtoa elämässään (?) eivätkä tajua mistään paljon mitään. He ehkä ? olivat yhtä itsepäisiä kuin sinä ja jankuttivat sitä samaa ja lopulta kyllästyit kuuntelemaan.. ja samalla kaipasit enemmän vapautta elämääsi - katselit kuinka muut nuoret elivät "vapaudessa" ... (siis ehkä onkin niin että syitä on vähän jokaisessa eikä vain adventismissa niinkuin haluat väittää) ...
Esimerkiksi:
alexNo keksin sitten iloksesi hyviä puolia amerikalaisesta kultista nimeltään adventtikirkko.
Yksi hyvä puoli on se, että tämä kultti ei ole hengenvaarallinen, kuten on toinen amerikkalainen kultti, nimittäin jehovan todistajat. Heidän mystiset kieltonsa koskien vaikkapa verensiirtoja tappavat useita kulttilaisia joka vuosi, koska he kieltäytyvät moisesta kulttinsa sääntöihin vedoten.
Ja jos olet entinen tai nykyinen rikollinen, narkomaani tai muun vastaavan historian omaava henkilö, niin toki adventtikirkon jäsenyys on parempi vaihtoehto kuin jatkaa huumeiden käyttöä tai murhaamista. - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Tässä on se perustavaa laatua oleva ongelma, että sinä Alex et ole koskaan ollut amerikkalaisen fundamentalistisen kultin jäsen, etkä kasvanut sellaisessa perheessä. Sinä et ole kasvanut sellaisessa perheessä, joka ottaa 1800-luvulla eläneen amerikkalaisen sekavan kotiäidin höpinät todesta. Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että seuraava lista on suoraan Jumalalta peräisin:
http://www.adventtikirkko.fi/opetus/tavat.htm
Sinä et ole elänyt sellaisessa fundamentalistisessa perheessä, jonka vanhemmat uskovat vilpittömästi koko sydämestään, että TV on saatanasta, radio on saatanasta, kirjallisuus on saatanasta, elokuvat on saatanasta, korttipelit on saatanasta, teatteri on saatanasta, tanssiminen on saatanasta ja niin edelleen ja kaikki tämä vain siksi, koska sairas amerikkalainen kotiäiti on joskus väittänyt niin itse Jumalan kertoneen hänelle. TV:tä ei silloin vielä tosin ollut, mutta ei takerruta liian pieniin yksityiskohtiin.
Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että Jumala loi kaiken 6000 vuotta sitten kuudessä päivässä.
Et ole elänyt perheessä, joka uskoo, että maailmassa on tapahtunut n. 4000 vuotta sitten suuri vedenpaisumus, joka on tuhonnut kaiken elämän, vaikka siitä ei ole edes yhtä pientä todistetta.
>>> Enkä ole kanssasi samaa mieltä siinäkään että vanhempasi ovat täysin vailla omaa tahtoa elämässään (?) eivätkä tajua mistään paljon mitään. >>>
Et tietenkään ole, koska sinä et tiedä sitä, millaista on elämä fundamentalistisessa kultissa, joka on syntynyt Amerikan Yhdysvalloissa. Fundamentalismi vetoaa sellaiseen ihmiseen joka ei mielellään itse mieti asioita, sillä hän haluaa, että vastaukset ovat valmiita. Eivät vanhempani olleet vailla omaa tahtoa elämässä, vaan se koski vain uskon asioita. Kyllä he osasivat tehdä asioita itse omalla tahdollaan, mikäli asia ei koskenut itse uskoa.
>>> kun taas sinulla on ainoastaan pahaa sanottavaa >>>
Amerikkalaisissa lahkoissa ei ole mitään hyvää. Jos et usko, niin liity ihmeessä ja opi kantapään kautta!
Mutta pyysin sinulta paria vastausta kysymyksiin, joiden kysymysten laatu selviää adventtikirkon omalta viralliselta sivulta. Osaatko sanoa, että miksi jopa adventtikirkko itse on huomannut, että sen jäsenillä ei ole ystäviä kirkon ulkopuolella?
Osaatko kertoa, että miksi kirkko itsekin ihmettelee sitä, että nuoret, suurin osa nuorista hylkää kirkkonsa kasvettuaan aikuisiksi ja muutettuaan kotoa pois?
Jos sinä kykenet antamaan näihin adventtikirkkoa itseäänkin askarruttavaan kysymykseen järkevät vastaukset, niin sinä voit jopa pelastaa koko tämän kuolevan kultin. He itse eivät ymmärrä sitä, että mistä tämä johtuu, niin he kipeästi kaipaisivat edes jotakin vihjeita selvitäkseen ongelmasta, joka on konkreettinen ja viemässä heitä tuhoon.että ymmärtäisit mitä kirjoitin..
Miksikö nuoret eivät nykyään usko Jumalaan ja pysy kirkoissa?
Luulisin että suurin syy on mediaalinen hyökyaalto joka pyyhkii yli koko maailman.. Tulee niin paljon infoa että ihmisten ja erikoisesti nuorien on vaikea erottaa jyvät akanoista.. lisäksi on kilpailu kovaa jos haluaa osan tämän maailman hyvästä mukavan työn jossa on hyvä palkka, oman talon, auton, kesä mökin, veneen ulkomaan matkoja puhumattakaan sellaisista huvituksista mitä tämä maailma tarjoaa - seksi vetää puoleensa, väkivalta filmit ovat löytäöneet tinsä lähes jokaiseen olohuoneeseen, pop musiikki kiinnostaa ja niin edelleen..
Ei muuten ihme jos monet Jumalaan uskovat vanhemmat ovat huolissaan lapsistaan, tällä en tarkoita että heidät voisi panna kotiarestiin koko nuoruutensa ajan.. vaan vain sitä että on aika vaikeaa selittää elämästä kiinnostuneille nuorille että monet asiat ovat vaatallisia - eikä vain esimerkiksi huumeet... siinä tarvitaan paljon pedagoogista kykyä vanhemmilta, sillä helppoa se ei ole..
Voisimme ottaa tuon sinun kertomuksesi esimerkkinä siitä kuinka vaikeaa vanhemiesi oli välittää uskonsa sinulle - seurauksena siitä oli vain että valitat yhä kohtalostasi internetissä.
Eräs pastori sanoi Lifestyle TV:ssä joka näkyy täällä meilläkin päin viisaasti näin: Älä katso ihmisiä 100:sta % alkaen vaan 0% alkaen. Mielestäni hyvä neuvo koska me olemme vajavaisia ja jos vaadimme toisiltamme 100% on siitä aina seurauksena toisten vikojen puiminen (tuntuuko tutulta?) mutta jos katsomme toisiamme ilman liian suuria odotuksia (siis 0% alkaen) tulee todellinen ihminen paremmin esiin.. sillä silloin me näemme ihmisestä niin hyvät kuin huonot puolet..
Viisas mies tämä pastori Nils-Erik Lundberg ja adventisti, mies joka ei sovi sinun kuvauksiisi ollenkaan... (ja älä nyt unohda että minä en ole adventisti) - minä vain annan tunnustuksen siitä mistä se kuuluu antaa.. :) - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
No keksin sitten iloksesi hyviä puolia amerikalaisesta kultista nimeltään adventtikirkko.
Yksi hyvä puoli on se, että tämä kultti ei ole hengenvaarallinen, kuten on toinen amerikkalainen kultti, nimittäin jehovan todistajat. Heidän mystiset kieltonsa koskien vaikkapa verensiirtoja tappavat useita kulttilaisia joka vuosi, koska he kieltäytyvät moisesta kulttinsa sääntöihin vedoten.
Ja jos olet entinen tai nykyinen rikollinen, narkomaani tai muun vastaavan historian omaava henkilö, niin toki adventtikirkon jäsenyys on parempi vaihtoehto kuin jatkaa huumeiden käyttöä tai murhaamista.kokeile hakea joka päivä jotain positiivista adventisteista ja adventtikirkosta niin elämäsi helpottuu..
Muuten :)
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi. - kun tulen ulkoapäin
Bushmanni kirjoitti:
Miten tämä voi olla sinbulle niin vaikeaa ymmärtää? Liity tähän onnettomaan kulttiin ja koe itse se onni ja autuus, jota sinä LUULET sen sisällä olevan!!!!seurakuntaan? En ole ollut lapsena. Minulla ei ole rasitteita seurakunnassani. Olen ihan onnellinen, vaikka lähes kaikki ystäväni minut hylkäsivät, kun tulimme uskoon. Me olemme kauhistus entisille juoppokavereille. Muutama tosi ystävä sentään jäi, joten heihin olemme yhä yhteyksissä.
Tosin hekään eivät ole kiinnostuneita uskostamme. Joku on kommunisti, joku sosialisti joku kannattaa kokoomustakin, mutta uskosta he eivät välitä sen enempää. Heillä on kansankirkko, johon kuuluvat. Tosin nyt hieman on tullut juttua siitäkin, kun siellä mennään melkein laveaa tietä päätöksineen. Parempi on antaa Jumalan tulla lähelle heitä, ehkä hän sentään jonakin päivänä tekee vaikutuksen. Sitä odotellessa...
Tekihän Jumala minuunkin. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
että ymmärtäisit mitä kirjoitin..
Miksikö nuoret eivät nykyään usko Jumalaan ja pysy kirkoissa?
Luulisin että suurin syy on mediaalinen hyökyaalto joka pyyhkii yli koko maailman.. Tulee niin paljon infoa että ihmisten ja erikoisesti nuorien on vaikea erottaa jyvät akanoista.. lisäksi on kilpailu kovaa jos haluaa osan tämän maailman hyvästä mukavan työn jossa on hyvä palkka, oman talon, auton, kesä mökin, veneen ulkomaan matkoja puhumattakaan sellaisista huvituksista mitä tämä maailma tarjoaa - seksi vetää puoleensa, väkivalta filmit ovat löytäöneet tinsä lähes jokaiseen olohuoneeseen, pop musiikki kiinnostaa ja niin edelleen..
Ei muuten ihme jos monet Jumalaan uskovat vanhemmat ovat huolissaan lapsistaan, tällä en tarkoita että heidät voisi panna kotiarestiin koko nuoruutensa ajan.. vaan vain sitä että on aika vaikeaa selittää elämästä kiinnostuneille nuorille että monet asiat ovat vaatallisia - eikä vain esimerkiksi huumeet... siinä tarvitaan paljon pedagoogista kykyä vanhemmilta, sillä helppoa se ei ole..
Voisimme ottaa tuon sinun kertomuksesi esimerkkinä siitä kuinka vaikeaa vanhemiesi oli välittää uskonsa sinulle - seurauksena siitä oli vain että valitat yhä kohtalostasi internetissä.
Eräs pastori sanoi Lifestyle TV:ssä joka näkyy täällä meilläkin päin viisaasti näin: Älä katso ihmisiä 100:sta % alkaen vaan 0% alkaen. Mielestäni hyvä neuvo koska me olemme vajavaisia ja jos vaadimme toisiltamme 100% on siitä aina seurauksena toisten vikojen puiminen (tuntuuko tutulta?) mutta jos katsomme toisiamme ilman liian suuria odotuksia (siis 0% alkaen) tulee todellinen ihminen paremmin esiin.. sillä silloin me näemme ihmisestä niin hyvät kuin huonot puolet..
Viisas mies tämä pastori Nils-Erik Lundberg ja adventisti, mies joka ei sovi sinun kuvauksiisi ollenkaan... (ja älä nyt unohda että minä en ole adventisti) - minä vain annan tunnustuksen siitä mistä se kuuluu antaa.. :)Vastauksesi oli hyvin tyypillinen, koska nämä kultit ovat aivan samaa mieltä: ongelmat ovat kultin ulkopuolella, eivät tietenkään ihanassa kultissamme, joka on rakkauden ja vapaan ajattelun kehto jota Jumala suojelee kämmenellään.
Mutta mitäpä se kertoo tästä jumalasta, jota nämä lukuisat lahkot ja kultit kauppaavat?
He kauppaavat onnetonta paperinuken kaltaista hahmoa, jos kerran jokin televisio, internet tai työpaikka saa ihmisen unohtamaan tämän henkiolennon, jota nämä kultit kauppaavat jumalan nimellä. Onko tullut koskaan tällainen mieleen?
Ongelmat ovat näiden kulttien sisällä, esimerkiksi adventtikirkossa. Opit ovat niin älyttömiä, että ei tarvitse olla kovinkaan suuri ajattelija tajutakseen, että sellaista jumalaa ei ole olemassakaan, josta he höpisevät.
Timo Flink, adventtikikrkon kuukausipalkkainen virkailija ilmoitti juuri, että hän uskoo perversioon, nimeltään sunnuntailaki, vaikka se on täysin järjetön viritelmä ja oman aikansa (1800-luvun) tiukka tuote, jolla ei nykypäivänä ole edes teoreettisia mahdollisuuksia onnistua. Mutta niin hän vain uskoo tähän älyttömyyteen, koska kultissa on pakko uskoa kuten sanotaan, tai muuten olet entinen kuukausipalkkainen virkailija.
Nuori, jolle ei makseta palkkaa älyttömyyksiin uskomisesta, tajuaa paletin juonen ja häipyy, mutta nämä kuukausipalkkaiset untamot eivät tajua ongelmaa, joka heidän täytyisi kohdata niin sanotusti face to face.
Me voimme ottaa sinun kirjoituksesi esimerkkinä siitä, kuinka käy, kun yrittää koko ajan vierittää syytä jumalan epäonnistumisesta tavoittaa ihmisiä jonkin muun harteille, kuin itse järjestön, joka tätä sekavaa sekametelisoppaa yrittää ihmisille kaupata.
Bisnesmaailmassa on helpompaa. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on itse tuotteessa ja se muutetaan sellaiseksi, että se menee kaupaksi. Ainoastaan täydellinen typerys pitää sellaista tuotetta markkinoilla, joka ei tavoita sitä segmenttiä jolle se on markkinoinnin taholla suunnattu tai se ei mene ehkä kaupaksi ollenkaan. Sellainen tuote vedetään pikaisesti pois ja muutetaan sellaiseksi, että ihmiset haluavat sen tuotteen.
Näiden kulttien jumalaa ei ole olemassakaan, niin ei sille tietenkään löydy myöskään ostajia, niin yksinkertaista se on, rakas Alex.
Sellaista adventtikirkon jumalaa ei ole olemassakaan, joka olisi luonut maailman tyhjästä 6000 vuotta sitte nkuudessa päivässä, niin vaikea sellaista jumalaa on kenellekään kaupata.
Jos sitten on niin ikävästi, että tällainen jumala on oikeasti olemassa, niin sitten me olemme hyvin suurissa vaikeuksissa. Jos jumala on sellainen valehtelija, että hän loi kaiken 6000 vuotta sitten, ja sen jälkeen hän naamioi kaiken näyttämään miljardeja vuosia vanhalta ja hän naamio kaiken näyttämään siltä, kuin elämä polveutuisi yksinkertaisesta monimutkaiseen, niin mihin kaikkeen muuhun valheeseen sellainen jumala kykenee?
Voi olla, että meitä odottaa sellaiset tuskan liekit ja helvetin tulet, joista ei edes keskiajan ihmiset osanneet kuvitellakaan, edes pahimmissa painajaisissaankaan. Bushmanni kirjoitti:
Vastauksesi oli hyvin tyypillinen, koska nämä kultit ovat aivan samaa mieltä: ongelmat ovat kultin ulkopuolella, eivät tietenkään ihanassa kultissamme, joka on rakkauden ja vapaan ajattelun kehto jota Jumala suojelee kämmenellään.
Mutta mitäpä se kertoo tästä jumalasta, jota nämä lukuisat lahkot ja kultit kauppaavat?
He kauppaavat onnetonta paperinuken kaltaista hahmoa, jos kerran jokin televisio, internet tai työpaikka saa ihmisen unohtamaan tämän henkiolennon, jota nämä kultit kauppaavat jumalan nimellä. Onko tullut koskaan tällainen mieleen?
Ongelmat ovat näiden kulttien sisällä, esimerkiksi adventtikirkossa. Opit ovat niin älyttömiä, että ei tarvitse olla kovinkaan suuri ajattelija tajutakseen, että sellaista jumalaa ei ole olemassakaan, josta he höpisevät.
Timo Flink, adventtikikrkon kuukausipalkkainen virkailija ilmoitti juuri, että hän uskoo perversioon, nimeltään sunnuntailaki, vaikka se on täysin järjetön viritelmä ja oman aikansa (1800-luvun) tiukka tuote, jolla ei nykypäivänä ole edes teoreettisia mahdollisuuksia onnistua. Mutta niin hän vain uskoo tähän älyttömyyteen, koska kultissa on pakko uskoa kuten sanotaan, tai muuten olet entinen kuukausipalkkainen virkailija.
Nuori, jolle ei makseta palkkaa älyttömyyksiin uskomisesta, tajuaa paletin juonen ja häipyy, mutta nämä kuukausipalkkaiset untamot eivät tajua ongelmaa, joka heidän täytyisi kohdata niin sanotusti face to face.
Me voimme ottaa sinun kirjoituksesi esimerkkinä siitä, kuinka käy, kun yrittää koko ajan vierittää syytä jumalan epäonnistumisesta tavoittaa ihmisiä jonkin muun harteille, kuin itse järjestön, joka tätä sekavaa sekametelisoppaa yrittää ihmisille kaupata.
Bisnesmaailmassa on helpompaa. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on itse tuotteessa ja se muutetaan sellaiseksi, että se menee kaupaksi. Ainoastaan täydellinen typerys pitää sellaista tuotetta markkinoilla, joka ei tavoita sitä segmenttiä jolle se on markkinoinnin taholla suunnattu tai se ei mene ehkä kaupaksi ollenkaan. Sellainen tuote vedetään pikaisesti pois ja muutetaan sellaiseksi, että ihmiset haluavat sen tuotteen.
Näiden kulttien jumalaa ei ole olemassakaan, niin ei sille tietenkään löydy myöskään ostajia, niin yksinkertaista se on, rakas Alex.
Sellaista adventtikirkon jumalaa ei ole olemassakaan, joka olisi luonut maailman tyhjästä 6000 vuotta sitte nkuudessa päivässä, niin vaikea sellaista jumalaa on kenellekään kaupata.
Jos sitten on niin ikävästi, että tällainen jumala on oikeasti olemassa, niin sitten me olemme hyvin suurissa vaikeuksissa. Jos jumala on sellainen valehtelija, että hän loi kaiken 6000 vuotta sitten, ja sen jälkeen hän naamioi kaiken näyttämään miljardeja vuosia vanhalta ja hän naamio kaiken näyttämään siltä, kuin elämä polveutuisi yksinkertaisesta monimutkaiseen, niin mihin kaikkeen muuhun valheeseen sellainen jumala kykenee?
Voi olla, että meitä odottaa sellaiset tuskan liekit ja helvetin tulet, joista ei edes keskiajan ihmiset osanneet kuvitellakaan, edes pahimmissa painajaisissaankaan.että minä en ole virkailija.
Bushmanni kirjoitti:
Vastauksesi oli hyvin tyypillinen, koska nämä kultit ovat aivan samaa mieltä: ongelmat ovat kultin ulkopuolella, eivät tietenkään ihanassa kultissamme, joka on rakkauden ja vapaan ajattelun kehto jota Jumala suojelee kämmenellään.
Voi olla, että meitä odottaa sellaiset tuskan liekit ja helvetin tulet, joista ei edes keskiajan ihmiset osanneet kuvitellakaan, edes pahimmissa painajaisissaankaan.myös, että Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten. Sinun ongelmasi ei ole Adventtikirkko, vaan Raamattu, jonka todistusta sinä et halua uskoa, toisin kuin minä.
- Bushmanni
TimoFlink kirjoitti:
myös, että Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten. Sinun ongelmasi ei ole Adventtikirkko, vaan Raamattu, jonka todistusta sinä et halua uskoa, toisin kuin minä.
En minä usko joulupukkiinkaan, vaikka miljoonat lapset uskovat.
En usko myöskään mormonikirkon höpinöitä, vaikka hekin väittävät yhtä kiivaasti kuin sinä, olevansa Raamattuun perustuva järjestö. He väittävät olevansa kristillisin kirkko ja sekin höpinä ei minua vakuuta.
Heinäsirkalla ei edelleenkään ole neljää jalkaa, vaikka sekin lukee Raamatussa erittäin selkästi, vaan niillä on kuusi jalkaa.
21 Ainoastaan näitä te saatte syödä kaikista neliraajaisesti kulkevista vilisevistä siivekkäistä: niitä joilla on jalkojensa yläpuolella hyppyraajat maan pinnalla hyppelemistä varten. 22 Nämä ovat niistä ne, joita saatte syödä: vaeltava kulkusirkka lajinsa mukaan ja syötävä kulkusirkka lajinsa mukaan ja sirkka lajinsa mukaan sekä heinäsirkka lajinsa mukaan. 23 Ja kaikki muut vilisevät siivekkäät, joilla on neljä raajaa, ovat teille iljetys.
Myöskään aurinko ei kierrä maata, joka sekin lukee kirjaimellisesti tulkittuna hyvin selkeästi Raamatussa, mutta jostain syystä se ei aiheuta sinulle ongelmia, vaikka noin loogisesti ajateltuna pitäisi aiheuttaa. USA:sta tosin löytyy ongelmaan ratkaisu, koska siellä on uskonnollisia järjestöjä joiden mukaan aurinko todellakin kiertää maata, koska Raamatussa niin lukee.
Genesis on juutalaisten kansansatu, jolla ei ole mitään virkaa tänä päivänä KIRJAIMELLISESTI TULKITTUNA, vaikka jotkut siihen palavasti haluavat uskoa. Ei se uskomalla todeksi muutu, kuten ei muutu joulupukkikaan lapsille, vaikka lapsi luultavasti uskoo vielä tulisemmin siihen, kuin sinä omaan asiaasi.
Kuten tarkkanäköiset huomasivat, niin kirjoitin "kirjaimellisesti tulkittuna", kuten adventtikirkko vaatii täysin järjettömästi tekemään.
Raamattu ei ole mikään ongelma, ainakaan minulle. Teille se on, koska te ette pysty kauppaamaan niitä kirjaimellisiä tulkintoja enää nykypäivänä niin, että joku rahoittaisi sinunkin kuukausipalkkasi, enää kovin kauaa. - Bushmanni
TimoFlink kirjoitti:
että minä en ole virkailija.
Koska minä en pidä sinua Jumalan edusmiehenä, enkä välitä sinua sellaiseksi kutsua, niin kutsuin sinua kohteliaasti virkailijaksi, koska minusta sinulla ei ole mitään tekemistä oikean Jumalan kanssa.
Oman järjestösi jumalan kanssa sinulla on toki tekemistä ja voit olla sen jumalan jonkinlainen pastori, mutta kun me puhumme sinun amerikkalaista alkuperää olevan järjestösi jumalasta ja minun Jumalastani, niin silloin emme puhu samasta asiasta.
Luulen että olet samaa mieltä, mutta eri painotuksin. - Bushmanni
TimoFlink kirjoitti:
myös, että Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten. Sinun ongelmasi ei ole Adventtikirkko, vaan Raamattu, jonka todistusta sinä et halua uskoa, toisin kuin minä.
>>> Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten. >>>
Tässäpä se ongelman ydin on tiivistettynä, jota et tietenkään näe, jonka syy on osaltaan kuukausipalkka, jota järjestösi maksaa sinulle. Ei kannata potkia tutkainta vastaan, eli tässä tapauksessa ruokkivaa kättä vastaan.
Sinun järjestösi on valitettavasti korottanut Raamatun ja sen kirjaimellisen tulkinnan kaiken yläpuolelle, jopa Jumalan yläpuolelle.
Jumala ilmoittaa itsensä kaikkialla, ei vain Raamatussa. Jumala ilmoittaa itsensä esimerkiksi luonnossa, fossiileissa ja kaikessa. Jos sinä kiellät tämän Jumalan ilmoituksen ja kohotat Raamatun sen yläpuolelle, niin tällainen soppa siitä syntyy.
Sinä kiellät Jumalan ilmoituksen, koska tämä amerikkalainen järjestö pakottaa sinut näin tekemään. SInä hyväksyt osan ilmoituksesta, eli Raamatun ja vieläpä nostat sen korkeimmalle korokkeelle, mutta osan ilmoituksesta sinä joudut pakostakin hylkäämään, vaikka koko luomakunta on Jumalan ilmoitusta, ei vain yksi kirja, jota sinä tahdot palvoa enemmän kuin mitään muuta. - sda.manager
TimoFlink kirjoitti:
Flinkin väite:
>>>"että Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten" - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
Voi olla, että meitä odottaa sellaiset tuskan liekit ja helvetin tulet, joista ei edes keskiajan ihmiset osanneet kuvitellakaan, edes pahimmissa painajaisissaankaan.Kirjoitit:
---
Mitä oikein höpiset ? olenko minä muka joku kultti tai jonkun kultin jäsen?
Tuntuu pitävän hyvin paikkansa mitä tuossa aikaisemmassa vastauksessani kirjoitin.
## Esimerkiksi:
Kun minä kerron siitä mihin itse uskon ja yritän asiallisesti kertoa siitä niin sanot ettet ymmärrä siitä mitään - miksi sitten monet muut ymmärtävät ja että minä ymmärrän mitä he kirjoittavat vaikka en olisi edes samaa mieltä. Valitettavasti sinun asenteesi adventismiin on samanlainen - mitä he vain sanovatkin heität sitä samaa herjaasi jonka jokainen on jo lukenut sen sata kertaa.. Olen varma että suurin osa adventisteista on todella uskossa olevia ihmisiä jotka osaavat ajatella itse - siksi ei se todista mitään minkälaisia sinun vanhempasi olivat (jos se nyt edes on juuri niin kuin kerrot) .. tai minkälainen sinun lapsuutesi oli.. ##
Kirjoitit myös:
---
Huomaatko - nyt levitit asian koskemaan kaikkia lahkoja - puhe kai oli sinun ankeasta laosuudestasi adventisti-perheessä - Sanohan mitä itua on keskustella kanssasi jos aina menet asiattomuuksiin etkä välitä mitään siitä miten muut ajattelevat asian - yrität vain pakkosyöttää omia mielipiteitäsi kaikille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Ei kannata jatkaa .. ei ainakaan jos et lopeta noita asiattomuuksiasi.. Huomaa nyt .. ei minua sinun perättömät kirjoituksisi loukkaa, se on vain niin hedelmätöntä jatkaa koska tavallaan harrastat "yksinpuhelua" ..
alex - yhä jäsen
alex-kasi kirjoitti:
Kirjoitit:
---
Tuntuu pitävän hyvin paikkansa mitä tuossa aikaisemmassa vastauksessani kirjoitin.
## Esimerkiksi:
Kun minä kerron siitä mihin itse uskon ja yritän asiallisesti kertoa siitä niin sanot ettet ymmärrä siitä mitään - miksi sitten monet muut ymmärtävät ja että minä ymmärrän mitä he kirjoittavat vaikka en olisi edes samaa mieltä. Valitettavasti sinun asenteesi adventismiin on samanlainen - mitä he vain sanovatkin heität sitä samaa herjaasi jonka jokainen on jo lukenut sen sata kertaa.. Olen varma että suurin osa adventisteista on todella uskossa olevia ihmisiä jotka osaavat ajatella itse - siksi ei se todista mitään minkälaisia sinun vanhempasi olivat (jos se nyt edes on juuri niin kuin kerrot) .. tai minkälainen sinun lapsuutesi oli.. ##
Kirjoitit myös:
---
Huomaatko - nyt levitit asian koskemaan kaikkia lahkoja - puhe kai oli sinun ankeasta laosuudestasi adventisti-perheessä - Sanohan mitä itua on keskustella kanssasi jos aina menet asiattomuuksiin etkä välitä mitään siitä miten muut ajattelevat asian - yrität vain pakkosyöttää omia mielipiteitäsi kaikille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
Ei kannata jatkaa .. ei ainakaan jos et lopeta noita asiattomuuksiasi.. Huomaa nyt .. ei minua sinun perättömät kirjoituksisi loukkaa, se on vain niin hedelmätöntä jatkaa koska tavallaan harrastat "yksinpuhelua" ..
alexJaa - siis mikä nyt on niin hupaisaa...? No tietenkin se, miten ihmiset peilaavat toisiaan ja peilatessaan sanovat toisesta niitä asioita, joita peilistä näkevät, siis kuvaavat viesteillään tahattomasti itseään!
>>>>Sanohan mitä itua on keskustella kanssasi jos aina menet asiattomuuksiin etkä välitä mitään siitä miten muut ajattelevat asian - yrität vain pakkosyöttää omia mielipiteitäsi kaikille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
>>>>Ei kannata jatkaa .. ei ainakaan jos et lopeta noita asiattomuuksiasi.. Huomaa nyt .. ei minua sinun perättömät kirjoituksisi loukkaa, se on vain niin hedelmätöntä jatkaa koska tavallaan harrastat "yksinpuhelua" .. yhä jäsen kirjoitti:
Jaa - siis mikä nyt on niin hupaisaa...? No tietenkin se, miten ihmiset peilaavat toisiaan ja peilatessaan sanovat toisesta niitä asioita, joita peilistä näkevät, siis kuvaavat viesteillään tahattomasti itseään!
>>>>Sanohan mitä itua on keskustella kanssasi jos aina menet asiattomuuksiin etkä välitä mitään siitä miten muut ajattelevat asian - yrität vain pakkosyöttää omia mielipiteitäsi kaikille jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä.
>>>>Ei kannata jatkaa .. ei ainakaan jos et lopeta noita asiattomuuksiasi.. Huomaa nyt .. ei minua sinun perättömät kirjoituksisi loukkaa, se on vain niin hedelmätöntä jatkaa koska tavallaan harrastat "yksinpuhelua" ..Niinkuin kaikessa huomaa "peilaaminen" on vain hyvästä, vaikka se koetaankin muka vastenmielisenä ja hyökkäävänä. Näistähän se oppiminen muodostuu, vaikka meneekin välillä henkilökohtaisuuksiin. Minusta kaikenlainen keskustelu on tervettä kanssakäymistä eri tahojen kanssa ja näissä saamme itsellemme paikan ja suhteen muuhun ympäristöön. Hyvä näin:) Opetellaan ja saadaan palaset kohdalleen. Tämä olisi aika tylsä palsta jos täältä lähtee vänkääjät eli alexit, bushmannit, uskova_1, flink, Kantola jne. pois.
Kaikki ovat todellisia ihmisiä, joilla hakuisuutta.. loputtomiin:) Jumala hymyilee:)- Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Kirjoitit:
---
## Esimerkiksi:
Kirjoitit myös:
---
alex>>> Mitä oikein höpiset ? olenko minä muka joku kultti tai jonkun kultin jäsen? >>>
Tätä minäkin ihmettelen, että kirjoitinko minä todella näin, mutta kuten itse lainasit kirjoitustani, niin en minä kirjoittanut.
Minä kysyin sinulta, että osaatko arvata syytä sille, että nuoret jättävät kultit aikuistuttuaan, koska esim. adventtikirkko olisi tästä tiedosta erittäin kiitollinen.
Sinä vastasit, että syyt ovat jossain muualla kuin kultissa itsessään, eli olet samoilla linjoilla kuin itse nämä järjestöt. Vaikka sinä et kuulu mihinkään järjestöön, niin silti sinä kykenet samaan ajatteluun kuin nämä järjestöt.
Syyt ovat aina jossain muualla, kuin itse järjestössä ja sen umpihulvattomissa säännöissä ja opeissa.
Meillä bisnesmaailmassa jos jotain menee vikaan, niin vikaa etsitään ensimmäisenä peilin äärestä, koska siellä se vika aina on. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on tuotteessa, sen suunnittelussa ja mainonnassa, eli meissä tuotteen kehittelijöissä, myyjissä ja mainostajissa. Vika on kokonaisuutena siinä firmassa, joka tuotteesta vastaa.
Kirkot, lahkot ja kultit ovat myös nykyään bisnesyrityksiä, mutta he eivät vielä pysty myöntämään sitä tosiasiaa, että jos tuote ei myy, niin vika on AINA tuotteessa, ei kuluttajassa. Uskonnollisten järjestöjen mielestä vika on aina kuluttajassa ja siksi ne kuolevat, koska eivät kykene tunnustamaan tosiasioita.
Sinäkin sysäsit syyn internetin, työelämän kiireiden, tiedonvälityksen, yms epäolennaisuuden luokse, vaikka tosiasiallinen syy on itse onneton lahko/kultti/kirkko ja sen myymä kauppatavara, jonka parasta ennen päivämäärä on mennyt jo viime vuosituhannella, jos puhumme vaikkapa adventtikirkosta.
Ei minusta Jumalalla ole parasta ennen päivämäärää, vaan se on ja pysyy, mutta ne puljut, jotka kauppaavat jotain jumalaksi kutsumaansa, ovat itse menneet sössimään koko sopan ja tehneet sen sellaiseksi, että kuka tahansa järkevä kuluttaja huomaa sen pilaantuneeksi. - eremith32
alex-kasi kirjoitti:
kokeile hakea joka päivä jotain positiivista adventisteista ja adventtikirkosta niin elämäsi helpottuu..
Muuten :)
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.Sullehan tuntuu olevan vaikea sulattaa toisin ajattelevaa, eli terveesti elämän peruskysymyksiin asennoituviin: jotka eivät näe totuuskysymyksiä minkäänlaisiin ihmisten taikomiin oppirakennelmiin eli taika uskoon (teimo taimoniaan). Viisaathan kuuntelevat mieluummin niitä joitten ajatustapa eroaa jyrkästi heidän omastaan tietäen, että heidän onnistuu tavoittaa joku totuuden uusi vilahdus.
Minä ainakin olen lukenut lähes kaikki Bushmannin kommentit, ja olen hänen kirjoituksistaan löytänyt hyvin monta totuuden vilahdusta, ja samalla paljon ajateltavaa, olenhan itsekkin ollut adventtiyhteisön jäsen 20-vuotta sitten, ja tiedän aika paljon tuon yhteisön sisäpiirin "uskonnollisesta" elämästä ja siihen liittyvästä eettis-moraalisesta käyttäytymisestä. En tietenkään ollut siihen tyytyväinen, koska se poikkesi todella suuresti Jeesuksen Kristuksen antamasta Jumalalliseen rakkauteen perustuvasta elämän-ymmärryksestä.
Perinteisiin perustuvat uskonnon totuusnäkemykset ovat aivankuin, katsoisi totuutta harmaaksi likaantuneiden lasien läpi niin, että totuuden valo jää näkemättä. Olisi sinullekin todella viisast, e
ttä etsisit lukeneemman, ja sen tähden ajattelevamman Bushmannin kirjoituksista, niitä putoavia
totuuden jyväsiä, jotka rakentaisi sinun sisäistä elävää ymmärtämistä oikeudenmukaisesta
kristillisestä totuuteen johtavassa, ja yhteen kuuluvassa elämän ymmärryksessä. Mikä on tämä yhteen johtava elämän ymmärrys? Ei se ainakaan ole se, että sinä vakuutat omaa puhtauttasi ja raamatun mukaista uskoasi, ja sillä peilaat toisia jotka eivät voi sinua ymmärtää tuon raamattuun vetoavan uskosi tähden, koska näkemyksestäsi raamattuun ja siihen uskomisestasi huolimatta, niin kirjoituksistasi/kommenteistasi paljastuu suuri ristiriita sen käytäntöön sovittamisen kanssa.
Vai pyritkö vain teorioimaan ulkonaisen, eli kirjaimellisen tekstin avulla? Silloinhan on mahdotonta ymmärtääkkään tekstin sisäistä sanomaa joka siihen mahdollisesti on kätketty, sillä Vanhan Testamentin kirjoitusten sisään kätketty ajatelma - kertomus pitäisi yrittää löytää meidän sisäisestä ulkonaisesti käyttäytyvästä elämästämme, ja aina sen tekstin mukaan, joka paljastaa kulloisessakin elämän tilanteessa käyttäytymistämme. Mehän olemme se hiukkanen eli mikrokosmos, siitä äärettömästä kaikkeudesta jota edustamme Telluksellamme. Eli edustamme Isäämme Jumalaa, iankaikkista elämän henkeä, niin käytöksemme tulisi olla sen mukaista, eikä itsekästä luokkaantuvaa omaa minää, eikö niin Alex?
Ihminen on elämän ilmaisun kaksi "napaa". Hän on fyysillinen puoli, jota tulisi johtaa henkinen ihminen sisältäpäin, eli hänen sielussaan tulisi hallita se ikuinen Henki joka tähän maalliseen majaan otti "asuntonsa", eli itse Jumala ruumistui aineen muotoon johtaakseen sen tasapainoiseen yhteisymmärrykseen toisten ihmisten sielujen kanssa, "yksi sielu yksi ruumis" Kristuksessa/Rakkaudessa. Tähän suuntaan vetää järkevä ajattelu/ymmärrys, siksi vain se on oikea kehitys suuntaus ainakin Uuden Liiton raamatun ymmärryksen mukaan. Vuorisaarnan opetus johtaa järkeämme kehittämään samaan suuntaan, kuin Jeesus Kristus pyrkii meidät saamaan: ymmärtämään, että elämä on meille annettu sitä varten, että me sen kehittäisimme korkeimpaan siveellis moraaliseen tasoon, jolloin osaisimme täysin pyyteettömästi palvella toisiamme, eli rakastaa sillä rakkaudella jolla itse Mestari rakasti seuraajiaan opetuslapsiaan, tämä on henkisenkehitysopin tie. - Ihimettelen vain
Bushmanni kirjoitti:
En usko myöskään mormonikirkon höpinöitä, vaikka hekin väittävät yhtä kiivaasti kuin sinä, olevansa Raamattuun perustuva järjestö. He väittävät olevansa kristillisin kirkko ja sekin höpinä ei minua vakuuta.
Heinäsirkalla ei edelleenkään ole neljää jalkaa, vaikka sekin lukee Raamatussa erittäin selkästi, vaan niillä on kuusi jalkaa.
21 Ainoastaan näitä te saatte syödä kaikista neliraajaisesti kulkevista vilisevistä siivekkäistä: niitä joilla on jalkojensa yläpuolella hyppyraajat maan pinnalla hyppelemistä varten. 22 Nämä ovat niistä ne, joita saatte syödä: vaeltava kulkusirkka lajinsa mukaan ja syötävä kulkusirkka lajinsa mukaan ja sirkka lajinsa mukaan sekä heinäsirkka lajinsa mukaan. 23 Ja kaikki muut vilisevät siivekkäät, joilla on neljä raajaa, ovat teille iljetys.
Myöskään aurinko ei kierrä maata, joka sekin lukee kirjaimellisesti tulkittuna hyvin selkeästi Raamatussa, mutta jostain syystä se ei aiheuta sinulle ongelmia, vaikka noin loogisesti ajateltuna pitäisi aiheuttaa. USA:sta tosin löytyy ongelmaan ratkaisu, koska siellä on uskonnollisia järjestöjä joiden mukaan aurinko todellakin kiertää maata, koska Raamatussa niin lukee.
Genesis on juutalaisten kansansatu, jolla ei ole mitään virkaa tänä päivänä KIRJAIMELLISESTI TULKITTUNA, vaikka jotkut siihen palavasti haluavat uskoa. Ei se uskomalla todeksi muutu, kuten ei muutu joulupukkikaan lapsille, vaikka lapsi luultavasti uskoo vielä tulisemmin siihen, kuin sinä omaan asiaasi.
Kuten tarkkanäköiset huomasivat, niin kirjoitin "kirjaimellisesti tulkittuna", kuten adventtikirkko vaatii täysin järjettömästi tekemään.
Raamattu ei ole mikään ongelma, ainakaan minulle. Teille se on, koska te ette pysty kauppaamaan niitä kirjaimellisiä tulkintoja enää nykypäivänä niin, että joku rahoittaisi sinunkin kuukausipalkkasi, enää kovin kauaa.Sinä et usko Raamattuun, mutta adventistit uskovat.
Miksi se kiusaa sinua niin suunnattomasti että maailmassa on ihmisiä jotka uskovat Raamattuun? - Epäilen ---
Utulila kirjoitti:
Niinkuin kaikessa huomaa "peilaaminen" on vain hyvästä, vaikka se koetaankin muka vastenmielisenä ja hyökkäävänä. Näistähän se oppiminen muodostuu, vaikka meneekin välillä henkilökohtaisuuksiin. Minusta kaikenlainen keskustelu on tervettä kanssakäymistä eri tahojen kanssa ja näissä saamme itsellemme paikan ja suhteen muuhun ympäristöön. Hyvä näin:) Opetellaan ja saadaan palaset kohdalleen. Tämä olisi aika tylsä palsta jos täältä lähtee vänkääjät eli alexit, bushmannit, uskova_1, flink, Kantola jne. pois.
Kaikki ovat todellisia ihmisiä, joilla hakuisuutta.. loputtomiin:) Jumala hymyilee:)se oli Jumala joka hymyili..
- 234234234
Bushmanni kirjoitti:
Raamattu ei ole mikään ongelma, ainakaan minulle. Teille se on, koska te ette pysty kauppaamaan niitä kirjaimellisiä tulkintoja enää nykypäivänä niin, että joku rahoittaisi sinunkin kuukausipalkkasi, enää kovin kauaa.sanojes mukaan sinä ET USKO RAAMATTUA vaan kutsut sitä pelkäksi kansansaduksi. niinpä niin.
- Bushmanni
Ihimettelen vain kirjoitti:
Sinä et usko Raamattuun, mutta adventistit uskovat.
Miksi se kiusaa sinua niin suunnattomasti että maailmassa on ihmisiä jotka uskovat Raamattuun?Ei ollut oikeassa. Hän on kylläkin korottanut Raamatun, tai sen osan siitä, jonka hän hyväksyy kirjaimelllisena totuutena, kaiken yläpuolelle, jopa Jumalan yläpuolelle.
Hän ei itse hyväksy Jumalan ilmoitusta, jonka näemme mm. luonnossa. Hän hyväksyy vain ne määrätyt Raamatun osat, jotka miellyttävät hänen kuukausipalkkansa maksajaa. Muuta hän ei hyväksy. - 234234234234
Bushmanni kirjoitti:
Ei ollut oikeassa. Hän on kylläkin korottanut Raamatun, tai sen osan siitä, jonka hän hyväksyy kirjaimelllisena totuutena, kaiken yläpuolelle, jopa Jumalan yläpuolelle.
Hän ei itse hyväksy Jumalan ilmoitusta, jonka näemme mm. luonnossa. Hän hyväksyy vain ne määrätyt Raamatun osat, jotka miellyttävät hänen kuukausipalkkansa maksajaa. Muuta hän ei hyväksy.toisin päin. Sinä laitat darwinismin Jumalan yläpuolelle. Ja mitä luontoon tulee, niin se on synnin alla ja siten antaa vääristyneen kuvan joka asiasta.
- 234234234
sda.manager kirjoitti:
Flinkin väite:
>>>"että Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten"näsäviisastelet????
Jumala loi tämän planeetan tyhjästä. Eihän Flink väitä, että Jumalan sana olisi tyhjyyttä..
Lueppa kuule Genesis 1 uudestaan. Ei siellä sanotan, että Jumala olisi luonut eläimet jostain olevasta materiaalista. Hän PUHUI heidät olemaan. Siis loi tyhjästä. Ihminen on sitten vähän poikkeus. Entäs sitten??? - Bushmanni
234234234234 kirjoitti:
toisin päin. Sinä laitat darwinismin Jumalan yläpuolelle. Ja mitä luontoon tulee, niin se on synnin alla ja siten antaa vääristyneen kuvan joka asiasta.
Luonto on synnin alla?
Luonto antaa vääristyneen kuvan joka asiasta?
Mitä pillereitä olet popsinut?
Huumataanko teidät jotenkin, että saadaan uskomaan kaikki potaska vai mistä kenkä puristaa.
Ai niin... mitä on Darwinismi, koska minä en tiedä sitä, että mitä se on. Sitä ei taida olla olemassakaan kuin sinun typerissä märissä päiväunissa. - alex-kasi
Bushmanni kirjoitti:
>>> Mitä oikein höpiset ? olenko minä muka joku kultti tai jonkun kultin jäsen? >>>
Tätä minäkin ihmettelen, että kirjoitinko minä todella näin, mutta kuten itse lainasit kirjoitustani, niin en minä kirjoittanut.
Minä kysyin sinulta, että osaatko arvata syytä sille, että nuoret jättävät kultit aikuistuttuaan, koska esim. adventtikirkko olisi tästä tiedosta erittäin kiitollinen.
Sinä vastasit, että syyt ovat jossain muualla kuin kultissa itsessään, eli olet samoilla linjoilla kuin itse nämä järjestöt. Vaikka sinä et kuulu mihinkään järjestöön, niin silti sinä kykenet samaan ajatteluun kuin nämä järjestöt.
Syyt ovat aina jossain muualla, kuin itse järjestössä ja sen umpihulvattomissa säännöissä ja opeissa.
Meillä bisnesmaailmassa jos jotain menee vikaan, niin vikaa etsitään ensimmäisenä peilin äärestä, koska siellä se vika aina on. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on tuotteessa, sen suunnittelussa ja mainonnassa, eli meissä tuotteen kehittelijöissä, myyjissä ja mainostajissa. Vika on kokonaisuutena siinä firmassa, joka tuotteesta vastaa.
Kirkot, lahkot ja kultit ovat myös nykyään bisnesyrityksiä, mutta he eivät vielä pysty myöntämään sitä tosiasiaa, että jos tuote ei myy, niin vika on AINA tuotteessa, ei kuluttajassa. Uskonnollisten järjestöjen mielestä vika on aina kuluttajassa ja siksi ne kuolevat, koska eivät kykene tunnustamaan tosiasioita.
Sinäkin sysäsit syyn internetin, työelämän kiireiden, tiedonvälityksen, yms epäolennaisuuden luokse, vaikka tosiasiallinen syy on itse onneton lahko/kultti/kirkko ja sen myymä kauppatavara, jonka parasta ennen päivämäärä on mennyt jo viime vuosituhannella, jos puhumme vaikkapa adventtikirkosta.
Ei minusta Jumalalla ole parasta ennen päivämäärää, vaan se on ja pysyy, mutta ne puljut, jotka kauppaavat jotain jumalaksi kutsumaansa, ovat itse menneet sössimään koko sopan ja tehneet sen sellaiseksi, että kuka tahansa järkevä kuluttaja huomaa sen pilaantuneeksi.on "kultti"?
Sillä kun nuoret eivät kiinnostu uskon asioista ja kiinnostuvat muusta kuin kirkostaan (kirkko kuin kirkko) on syy on usein juuri noissa asioissa joista kirjoitin - nuoria vetää puoleensa muut asiat kuin Jumalan Sana.
Mutta luonnollisesti on eroa siinäkin mitä eri kirjoissa opetetaan, mutta totuus on että nykyään ihmiset tuntevat maailman politiikan paljon paremmin kuin Raamatun sanoman.
On aika kummallista että alat selittämään kaikenlaista sekavaa etkö todellakaan ole tietoinen että juuri näin asiat tänään menee.. maailma on tänään toisenlainen ja etenkin rikkaimmissa maissa on ihmisten ajatukset useimmitenn aivan muualla kuin uskonasioissa.. Ei kai se ole minun vikani että asiat on niinkuin on?? Turha kai sinun on minua syyttää..
Luehan kerran vielä mitä kirjoitin niin ehkä muutat mieltäsi ..
alex
Voi olla että jäsen luku kasvaa muutamissa kirkoissa - mutta se johtuu siitä että ihmisiä on enemmän kuin ennen .. - alex-kasi
eremith32 kirjoitti:
Sullehan tuntuu olevan vaikea sulattaa toisin ajattelevaa, eli terveesti elämän peruskysymyksiin asennoituviin: jotka eivät näe totuuskysymyksiä minkäänlaisiin ihmisten taikomiin oppirakennelmiin eli taika uskoon (teimo taimoniaan). Viisaathan kuuntelevat mieluummin niitä joitten ajatustapa eroaa jyrkästi heidän omastaan tietäen, että heidän onnistuu tavoittaa joku totuuden uusi vilahdus.
Minä ainakin olen lukenut lähes kaikki Bushmannin kommentit, ja olen hänen kirjoituksistaan löytänyt hyvin monta totuuden vilahdusta, ja samalla paljon ajateltavaa, olenhan itsekkin ollut adventtiyhteisön jäsen 20-vuotta sitten, ja tiedän aika paljon tuon yhteisön sisäpiirin "uskonnollisesta" elämästä ja siihen liittyvästä eettis-moraalisesta käyttäytymisestä. En tietenkään ollut siihen tyytyväinen, koska se poikkesi todella suuresti Jeesuksen Kristuksen antamasta Jumalalliseen rakkauteen perustuvasta elämän-ymmärryksestä.
Perinteisiin perustuvat uskonnon totuusnäkemykset ovat aivankuin, katsoisi totuutta harmaaksi likaantuneiden lasien läpi niin, että totuuden valo jää näkemättä. Olisi sinullekin todella viisast, e
ttä etsisit lukeneemman, ja sen tähden ajattelevamman Bushmannin kirjoituksista, niitä putoavia
totuuden jyväsiä, jotka rakentaisi sinun sisäistä elävää ymmärtämistä oikeudenmukaisesta
kristillisestä totuuteen johtavassa, ja yhteen kuuluvassa elämän ymmärryksessä. Mikä on tämä yhteen johtava elämän ymmärrys? Ei se ainakaan ole se, että sinä vakuutat omaa puhtauttasi ja raamatun mukaista uskoasi, ja sillä peilaat toisia jotka eivät voi sinua ymmärtää tuon raamattuun vetoavan uskosi tähden, koska näkemyksestäsi raamattuun ja siihen uskomisestasi huolimatta, niin kirjoituksistasi/kommenteistasi paljastuu suuri ristiriita sen käytäntöön sovittamisen kanssa.
Vai pyritkö vain teorioimaan ulkonaisen, eli kirjaimellisen tekstin avulla? Silloinhan on mahdotonta ymmärtääkkään tekstin sisäistä sanomaa joka siihen mahdollisesti on kätketty, sillä Vanhan Testamentin kirjoitusten sisään kätketty ajatelma - kertomus pitäisi yrittää löytää meidän sisäisestä ulkonaisesti käyttäytyvästä elämästämme, ja aina sen tekstin mukaan, joka paljastaa kulloisessakin elämän tilanteessa käyttäytymistämme. Mehän olemme se hiukkanen eli mikrokosmos, siitä äärettömästä kaikkeudesta jota edustamme Telluksellamme. Eli edustamme Isäämme Jumalaa, iankaikkista elämän henkeä, niin käytöksemme tulisi olla sen mukaista, eikä itsekästä luokkaantuvaa omaa minää, eikö niin Alex?
Ihminen on elämän ilmaisun kaksi "napaa". Hän on fyysillinen puoli, jota tulisi johtaa henkinen ihminen sisältäpäin, eli hänen sielussaan tulisi hallita se ikuinen Henki joka tähän maalliseen majaan otti "asuntonsa", eli itse Jumala ruumistui aineen muotoon johtaakseen sen tasapainoiseen yhteisymmärrykseen toisten ihmisten sielujen kanssa, "yksi sielu yksi ruumis" Kristuksessa/Rakkaudessa. Tähän suuntaan vetää järkevä ajattelu/ymmärrys, siksi vain se on oikea kehitys suuntaus ainakin Uuden Liiton raamatun ymmärryksen mukaan. Vuorisaarnan opetus johtaa järkeämme kehittämään samaan suuntaan, kuin Jeesus Kristus pyrkii meidät saamaan: ymmärtämään, että elämä on meille annettu sitä varten, että me sen kehittäisimme korkeimpaan siveellis moraaliseen tasoon, jolloin osaisimme täysin pyyteettömästi palvella toisiamme, eli rakastaa sillä rakkaudella jolla itse Mestari rakasti seuraajiaan opetuslapsiaan, tämä on henkisenkehitysopin tie.Kun Bushmanni kirjoitti adventisteja :) minulle sueuraavaa:
"No keksin sitten iloksesi hyviä puolia amerikalaisesta kultista nimeltään adventtikirkko.Yksi hyvä puoli on se että tämä kultti ei ole hengenvaarallinen, kuten on toinen amerikkalainen kultti, nimittäin jehovan todistajat. Heidän mystiset kieltonsa koskien vaikkapa verensiirtoja tappavat useita kulttilaisia joka vuosi, koska he kieltäytyvät moisesta kulttinsa sääntöihin vedoten. Ja jos olet entinen tai nykyinen rikollinen, narkomaani tai muun vastaavan historian omaava henkilö, niin toki adventtikirkon jäsenyys on parempi vaihtoehto kuin jatkaa huumeiden käyttöä tai murhaamista."
Ja minä vastasin Bushmannille että - "Hyvä alku" :) ja lisäsin että hänen tulisi kokeilla hakea joka päivä jotain positiivista adventisteista ja adventtikirkosta niin hänen ankea elämänsä helpottuisi (taka ajatukseni oli luonnollisesti että hänen olisi hyvä kääntyä pois negativismistaan enemmän positiiviselle linjalle) ja panin perään Raamatunlauseen jossa Raamattu kertoo että jokainen joka vihaa veljeään on "murhaaja" sillä murhastahan Bushmanni kirjoitti..
Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.
**
:) Sekös pani sinut vauhtiin
ja nyt sitten kirjoitit piiitkän kirjoituksen jonka aloitti ytimekkäästi näin: Voi hyvä alex, Sullehan tuntuu olevan vaikea sulattaa toisin ajattelevaa, eli terveesti elämän peruskysymyksiin asennoituviin: jotka eivät näe totuuskysymyksiä minkäänlaisiin ihmisten taikomiin oppirakennelmiin eli taika uskoon (teimo taimoniaan). Viisaathan kuuntelevat mieluummin niitä joitten ajatustapa eroaa jyrkästi heidän omastaan tietäen, että heidän onnistuu tavoittaa joku totuuden uusi vilahdus.
""
Vastaan tuohon vain että "Oi oi - se malka, se malka"..
Juuri sitä ei minun uskoni ole - siis taikauskoa - sehän tässä onkin asian ydin.
Koko se teidän oma-kuolemattomuutenne on pohjaa vailla niin Raamatullisesti kuin tieteellisesti Se jos mikä on taikauskoa joka sulkee Raamatun sanoman silmienne edessä ja kiinni on ja pysyy. Sillä eivät omakuolemattomuus-usko ja Raamatun sanoma sovi yhteen alkuunkaan.
Oletko koskaan ymmärtänyt mitä minä olen kirjoittanut tästä asiasta?
Ei sinun tarvitse olla samaa mieltä, kysyn vain oletko edes ymmärtänyt mistä kirjoitan?
Bushmanni ei ainakaan ole - ei kuulemma ymmärrä mitään siitä mitä minä kirjoitan - mutta monet ymmärtävät oikein hyvin - myös adventistit - toiset "ymmärtäjät" ovat samaa mieltä - toiset osittain samaa mieltä ja toiset erimieltä..ja pääasiahan on että he ovat tajunneet mistä on puhe joten heidän kanssaan voi keskustella asioista – että minä ymmärrän heitä ja he minua.
Eesimerkiksi - MIKSI Jumala on kuolematon?
Mitä Raamattu sanoo siitä – minun käsitykseni on että jos tajuat sen niin tajuat ehkä myös että miksi ihminen ei voi olla kuolematon ilman Jumalaa.
Adventismissakin on varmasti sellaista mihin en minäkään voi yhtyä mutta heillä on terve Raamatullinen pohja uskossaan joka perustuu Raamatun tutkimiseen - ilman spiritismiä ja kaatuiluja tai muuta hillumista (sellainen ei ole Jumalasta, ei minun uskoni mukaan ainakaan). ja se painaa enemmän kuin monet muut mahdolliset erehdykset Raamatun tulkinnoissa.
Minusta kaikki te jotka uskotte olevanne ikuisuusolentoja olette täysin metsässä, ja se on niin helppo näyttää toteen Raamatulla, mutta siitä ette keskustele sillä se on niin mahdoton asia puolustaa - ainakin jos ei ole kaatunut muutaman kerran jossain ja saanut päähänsä että "se on totta, se on totta, se on totta - voi voi kunhan minä nyt vain pelastuisin niistä helvetin liekeistä.. voi voi voi ... ja muutamat kaatajat heittävät löylyä lisää -- helvetti on totta ja sinne joudut jos et tee niinkuin me sanomme .. ja sitten Benny (esimerkiksi) huitaisee pikkutakilla ilmaa ja puole seurakunnasta makaa lattialla ja hytkyy kuin horkassa - ja sen sanotaan olevan Puhän Hengen vaikutusta.
Minä uskon Raamattuun ja Raamatun Jumalaan ja Poikaan ja lunastukseen .
Sinun kuolemattomuuteesi ilman että saat osan liittyä Jumalan vanhurkauteen Pojan kautta en usko tippaakaan. Minulle olet yhtä kuoleman oma kuin naapurin kissa - jokainen meistä on - jos emme saa Jumalan armoa ja sitä kautta iankaikkista elämää.
Koko teidän ikuisenpiinan höpötyksenne on minulle yhtä sairasta kuin kokouksissanne kaatuilut tai hurmostiloissa hytkymisenne.. täyttä potaskaa..
Sorry jos loukkaa - mutta totuus voi joskus kirvellä hieman..
toisin ajatteleva :)
alex - 234234234
Bushmanni kirjoitti:
>>> Raamattu esittää hyvin selkeästi Jumalan luoneen elämän tyhjästä vuosituhansia sitten. >>>
Tässäpä se ongelman ydin on tiivistettynä, jota et tietenkään näe, jonka syy on osaltaan kuukausipalkka, jota järjestösi maksaa sinulle. Ei kannata potkia tutkainta vastaan, eli tässä tapauksessa ruokkivaa kättä vastaan.
Sinun järjestösi on valitettavasti korottanut Raamatun ja sen kirjaimellisen tulkinnan kaiken yläpuolelle, jopa Jumalan yläpuolelle.
Jumala ilmoittaa itsensä kaikkialla, ei vain Raamatussa. Jumala ilmoittaa itsensä esimerkiksi luonnossa, fossiileissa ja kaikessa. Jos sinä kiellät tämän Jumalan ilmoituksen ja kohotat Raamatun sen yläpuolelle, niin tällainen soppa siitä syntyy.
Sinä kiellät Jumalan ilmoituksen, koska tämä amerikkalainen järjestö pakottaa sinut näin tekemään. SInä hyväksyt osan ilmoituksesta, eli Raamatun ja vieläpä nostat sen korkeimmalle korokkeelle, mutta osan ilmoituksesta sinä joudut pakostakin hylkäämään, vaikka koko luomakunta on Jumalan ilmoitusta, ei vain yksi kirja, jota sinä tahdot palvoa enemmän kuin mitään muuta.oikean Jumalan korottamlla ihmisten järjettömät viisastelut Jumalan ilmoituksen, Raamatun, yläpuolelle. Itse sinä kiellät Jumalan, ei Flink.
- 2323423443
Bushmanni kirjoitti:
Luonto on synnin alla?
Huumataanko teidät jotenkin, että saadaan uskomaan kaikki potaska vai mistä kenkä puristaa.
Ai niin... mitä on Darwinismi, koska minä en tiedä sitä, että mitä se on. Sitä ei taida olla olemassakaan kuin sinun typerissä märissä päiväunissa.jumalaton räksyttäjä. Säälittävä tyyppi.
Syntiinlankeemuksessa Jumala KIROSI luomakunnan synnin vallan alle. Ai niin. Sinähän et usko Raamattua, vaan väität sen olevan pelkkä satukirja. Sinun "jumalasi" on tasan itskeksitty epäjumala, joka ei voi sinua pelastaa tulevalta Jumalan vihalta. - Bushmanni
2323423443 kirjoitti:
jumalaton räksyttäjä. Säälittävä tyyppi.
Syntiinlankeemuksessa Jumala KIROSI luomakunnan synnin vallan alle. Ai niin. Sinähän et usko Raamattua, vaan väität sen olevan pelkkä satukirja. Sinun "jumalasi" on tasan itskeksitty epäjumala, joka ei voi sinua pelastaa tulevalta Jumalan vihalta.>>> Syntiinlankeemuksessa Jumala KIROSI luomakunnan synnin vallan alle. >>>
No selitäpä sinä ajatusten tonava, että miten tämä luonnossa näkyy ja miten luonto on täynnä väärää kuvaa joka asiasta?
Kyllä minua tämä kulttisi käy hiukan sääliksi, jos sinä olet todellakin parasta, mitä tällä kultilla on nykyään tarjolla liittyen argumentointiin missä tahansa asiassa.
Valitettevasti luonto kertoo Jumalan ilmoituksesta, eikä siellä ole näkyviässä mitään niistä houreista, joista sinä jupiset. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
on "kultti"?
Sillä kun nuoret eivät kiinnostu uskon asioista ja kiinnostuvat muusta kuin kirkostaan (kirkko kuin kirkko) on syy on usein juuri noissa asioissa joista kirjoitin - nuoria vetää puoleensa muut asiat kuin Jumalan Sana.
Mutta luonnollisesti on eroa siinäkin mitä eri kirjoissa opetetaan, mutta totuus on että nykyään ihmiset tuntevat maailman politiikan paljon paremmin kuin Raamatun sanoman.
On aika kummallista että alat selittämään kaikenlaista sekavaa etkö todellakaan ole tietoinen että juuri näin asiat tänään menee.. maailma on tänään toisenlainen ja etenkin rikkaimmissa maissa on ihmisten ajatukset useimmitenn aivan muualla kuin uskonasioissa.. Ei kai se ole minun vikani että asiat on niinkuin on?? Turha kai sinun on minua syyttää..
Luehan kerran vielä mitä kirjoitin niin ehkä muutat mieltäsi ..
alex
Voi olla että jäsen luku kasvaa muutamissa kirkoissa - mutta se johtuu siitä että ihmisiä on enemmän kuin ennen ..>>> Siis mielestäsi jokainen kirkko on "kultti"? >>>
Ei ole, vaan nämä amerikkalaiset höpöjärjestöt, kuten mormonit, jehovat ja adventtikirkko täyttävät loistavasti kultin määritelmän.
>>> Sillä kun nuoret eivät kiinnostu uskon asioista ja kiinnostuvat muusta kuin kirkostaan (kirkko kuin kirkko) on syy on usein juuri noissa asioissa joista kirjoitin - nuoria vetää puoleensa muut asiat kuin Jumalan Sana. >>>
Ymmärsin tämän kyllä, mutta kun se ei ole oikea syy, vaan oikea syy on se, että näiden kulttien kauppaaman sanoman parasta ennen päivämäärä on mennyt jo kauan aikaa sitten.
Jos nuori ei ole kiinnostunut näiden järjestöjen sanomasta, vaan he kiinnostuvat enemmän jostain muusta asiasta, niin silloin näiden järjestöjen sanomassa on jotain pahasti vialla.
Tämä on se totuus, jota nämä järjestöt eivät kykene myöntämään, etkä näköjään sinäkään.
Jos nuori kiinnostuu enemmän jalkapallosta, kavereiden kanssa hengailusta, roolipeleistä, koulun sählykerhoista, mopoilusta yms, niin silloin heidän sanomansa on kunnossa, koska he tavoittavat sen yleisön, joka tarvitaan tämän toiminnan ylläpitämiseksi ja tuotteiden markkinoimiseksi.
Jos nämä uskonnolliset järjestöt yrittävät tavoittaa nuoria, eikä se sanoma nuoria kiinnosta, tai jopa syntymästään saakka järjestön mukana olleet hylkäävät järjestön aikuisena, niin se todellinen vika on siinä järjestössä ja sen sanomassa.
Koskapa nämä järjestöt eivät tätä hyvin yksinkertaista totuutta usko, niin niiden on aikakin kuolla, eikä sillä haudalla juuri muistelijoita näy. - yhtään mitään
Bushmanni kirjoitti:
>>> Syntiinlankeemuksessa Jumala KIROSI luomakunnan synnin vallan alle. >>>
No selitäpä sinä ajatusten tonava, että miten tämä luonnossa näkyy ja miten luonto on täynnä väärää kuvaa joka asiasta?
Kyllä minua tämä kulttisi käy hiukan sääliksi, jos sinä olet todellakin parasta, mitä tällä kultilla on nykyään tarjolla liittyen argumentointiin missä tahansa asiassa.
Valitettevasti luonto kertoo Jumalan ilmoituksesta, eikä siellä ole näkyviässä mitään niistä houreista, joista sinä jupiset.synnin jälkiä luonnossa??? Oletko todella sitä mieltä? Onko luonto sinun mielestäsi yhä täydellinen, kuin Jumalan luomistöiden jälkeen hänen kädestään lähtenyt? Etkö näe saasteita, jotka tuhoavat luomakuntaa? Oletko sokea sokeain taluttaja? Etkö näe vääryyttä ja rikoksia, jotka tumelevat ihmiskuntaa, etkö näe siveettömyyttä, joka kaikista tuuteista tulee tuhoten ihmisyyttä? Oletko todella niin sokea?
Kun katson vain omaa puutarhaani, sielläkin näkyvät synnin jäljet oikein hyvin. Rikkaruohot, tuholaiset, kylmyys, jäätyminen, kuivuus yms.mitä nyt vuoden mittaan ilmeneekin. Tuon kaiken katson olevan synnin seurausta. Ellei Jumala suojelisi meidän työmme tuloksia raskaan työmme jälkeen, emme saisi puutarhastamme yhtään mitään. Paholainen kyllä pitäisi siitä huolen. Uskon, että hän mielellään pakastaisi meidän maailmamme, että saisi meidät ikuisesti ja pysyvästi pitää.
Onneksi on Jumala. "Hän säät ja ilmat säätää --- ja viljan vartuttaa", joten meillä on leipää tarpeeksi. Voimme luottaa Jumalan rakkauteen, joka on riittävä, ja elämme hänen yhteydessään turvallisesti. Onneksi meillä on voitettu vastustaja, joka ei koskaan saa meitä Jumalaan uskovia saaliikseen, vaikka miten suuri halu hänellä olisikin. Olemme hyvässä turvassa. - Bushmanni
yhtään mitään kirjoitti:
synnin jälkiä luonnossa??? Oletko todella sitä mieltä? Onko luonto sinun mielestäsi yhä täydellinen, kuin Jumalan luomistöiden jälkeen hänen kädestään lähtenyt? Etkö näe saasteita, jotka tuhoavat luomakuntaa? Oletko sokea sokeain taluttaja? Etkö näe vääryyttä ja rikoksia, jotka tumelevat ihmiskuntaa, etkö näe siveettömyyttä, joka kaikista tuuteista tulee tuhoten ihmisyyttä? Oletko todella niin sokea?
Kun katson vain omaa puutarhaani, sielläkin näkyvät synnin jäljet oikein hyvin. Rikkaruohot, tuholaiset, kylmyys, jäätyminen, kuivuus yms.mitä nyt vuoden mittaan ilmeneekin. Tuon kaiken katson olevan synnin seurausta. Ellei Jumala suojelisi meidän työmme tuloksia raskaan työmme jälkeen, emme saisi puutarhastamme yhtään mitään. Paholainen kyllä pitäisi siitä huolen. Uskon, että hän mielellään pakastaisi meidän maailmamme, että saisi meidät ikuisesti ja pysyvästi pitää.
Onneksi on Jumala. "Hän säät ja ilmat säätää --- ja viljan vartuttaa", joten meillä on leipää tarpeeksi. Voimme luottaa Jumalan rakkauteen, joka on riittävä, ja elämme hänen yhteydessään turvallisesti. Onneksi meillä on voitettu vastustaja, joka ei koskaan saa meitä Jumalaan uskovia saaliikseen, vaikka miten suuri halu hänellä olisikin. Olemme hyvässä turvassa.>>> Etkö näe saasteita, jotka tuhoavat luomakuntaa? >>>
Tämä on määrätyn tyyppisen synnin seurausta, esimerkiksi ahneuden. Tämän numeropeelon ajatus synnin jäljistä vain on erilainen, kuin mitä meillä muilla. Hän perustelee synnin seurauksilla vaikkapa sitä, että radiologiset mittaukset maan iästä eivät pidä paikkaansa, koska synti on tehnyt näistä mittausmenetelmistä toimimattomat.
No ihan hauska selitys, mutta miksi ihmeessä ydinvoima toimii tai palovaroitin huoneistossamme? Se perustuu juuri siihen, että ne toimivat juuri kuten niiden kuuluukin toimia, sillä me tiedämme radioaktiivisten aineiden käyttäytymisen hyvin tarkkaan, eikä synti vaikuta niihin millään tavalla.
>>> Etkö näe vääryyttä ja rikoksia, jotka tumelevat ihmiskuntaa, etkö näe siveettömyyttä, joka kaikista tuuteista tulee tuhoten ihmisyyttä? >>>
Tämä on myös synnin tekemisen seurausta.
>>> Kun katson vain omaa puutarhaani, sielläkin näkyvät synnin jäljet oikein hyvin. Rikkaruohot, tuholaiset, kylmyys, jäätyminen, kuivuus yms.mitä nyt vuoden mittaan ilmeneekin. >>>
Nämä eivät ole synnin seurausta, vaan esimerkiksi rikkaruohot ovat pelkästään luonnon moninaisuutta. Se, että ne saattavat olla haitaksi viljelykasveille, on sitten toinen juttu. Kylmyys ja jäätyminen ovat seurausta aivan muista asioista kuin synnistä.
>>> Ellei Jumala suojelisi meidän työmme tuloksia raskaan työmme jälkeen, emme saisi puutarhastamme yhtään mitään. >>>
Höpöhöpö. Sinä sen työn siellä teet korjaamalla rikkaruohot ja hävittämällä tuholaiset, eikä Jumala. Mikäli et hoida puutarhaasi, niin siellä ei menesty mikään. Ei se Jumala sitä hoida, vaan sinä.
>> Onneksi on Jumala. "Hän säät ja ilmat säätää --- ja viljan vartuttaa", joten meillä on leipää tarpeeksi. >>>
Näin ennen luultiinkin, mutta nyt me tiedämme hiukan enemmän ja osaamme ennustaa säätä, sekä muitakin ilmakehän ilmiöstä riippuvia asioista. - adventtisisar
Bushmanni kirjoitti:
Luonto on synnin alla?
Ai niin... mitä on Darwinismi, koska minä en tiedä sitä, että mitä se on. Sitä ei taida olla olemassakaan kuin sinun typerissä märissä päiväunissa.hei bushmanni: darwinismi kirjoitetaan pienellä, paitsi lauseen alussa. Viittaan kijoitukseesi 22.4.2010, tässä ketjussa, jossa sanot, ettet tiedä " Darwinismista mitään" ja kelloaika tälle tekstillesi on ollut 22:28
- Fniss!
adventtisisar kirjoitti:
hei bushmanni: darwinismi kirjoitetaan pienellä, paitsi lauseen alussa. Viittaan kijoitukseesi 22.4.2010, tässä ketjussa, jossa sanot, ettet tiedä " Darwinismista mitään" ja kelloaika tälle tekstillesi on ollut 22:28
Hei, adventtisisar! Bushmanni kirjoitetaan isolla alkukirjaimella myös keskellä lausetta.
- adventtisisar
Fniss! kirjoitti:
Hei, adventtisisar! Bushmanni kirjoitetaan isolla alkukirjaimella myös keskellä lausetta.
Olen jossain yhteydessä kirjoittanut, että kirjoitan kaiken Kolmiyhteiseen Jumalaamme liittyvät asiat Isolla alkukirjaimella. Myös Sapatin, vaikka tiedän sen suomen kielen vastaiseksi tavaksi. Korostan sillä niiden asioiden Pyhyyttä. Tietoisesti kirjoitan bushmannin aina pienellä,sillä kaikki mikä ei ole Jumalasta lähtöisin, kirjoitetaan minun logiikallani tästä lähtien pienellä. Itsenikin kirjoitan pienellä, tarkoituksella, sillä kuulun langenneeseen ihmiskuntaan.
Toki niitä nimimerkkejä, joita arvostan, yritän muistaa heitä kirjoittamalla heidän nimensä isolla: kuten: Alex, Sirkka-Iita, Anelmass, Timo Flink, Kai Arasola, eli käsittääkseni Kai A. - adventtisisaresi
adventtisisar kirjoitti:
Olen jossain yhteydessä kirjoittanut, että kirjoitan kaiken Kolmiyhteiseen Jumalaamme liittyvät asiat Isolla alkukirjaimella. Myös Sapatin, vaikka tiedän sen suomen kielen vastaiseksi tavaksi. Korostan sillä niiden asioiden Pyhyyttä. Tietoisesti kirjoitan bushmannin aina pienellä,sillä kaikki mikä ei ole Jumalasta lähtöisin, kirjoitetaan minun logiikallani tästä lähtien pienellä. Itsenikin kirjoitan pienellä, tarkoituksella, sillä kuulun langenneeseen ihmiskuntaan.
Toki niitä nimimerkkejä, joita arvostan, yritän muistaa heitä kirjoittamalla heidän nimensä isolla: kuten: Alex, Sirkka-Iita, Anelmass, Timo Flink, Kai Arasola, eli käsittääkseni Kai A.Niin ja Toinen Sisar. Siis tämä lisäys on adventtisisaren viestiin 23.5.2014 klo 6:39.
adventtisisar kirjoitti:
hei bushmanni: darwinismi kirjoitetaan pienellä, paitsi lauseen alussa. Viittaan kijoitukseesi 22.4.2010, tässä ketjussa, jossa sanot, ettet tiedä " Darwinismista mitään" ja kelloaika tälle tekstillesi on ollut 22:28
>>> hei bushmanni: darwinismi kirjoitetaan pienellä, paitsi lauseen alussa. >>
Juu, aivan kuten magnetismi tai mikä muu tahansa vastaava asia.
Kyseessä lienee ollut joko huolimattomuus tai sitten ehkä halusin korostaa kyseistä ismiä, että mikähän se sellainen darwinismi mahtanee olla, kun minulla ei ole siitä aavistustakaan.
Joten tervetuloa vaan keskustelemaan arvoisa adventtisisar. Mutta taidat olla yhtä aito "sisar" kuin jumalasi on eläväinen.
Mutta onhan se mukavaa, että kuolleilla jumalilla vieläkin on kannattajia, joten joku rikastuu jossain, niin näin ne kapitalismin rattaat pidetään pyörimässä.
- Sinä et
ikipäivänä ole ollut adventisti. Adventistit tuntee totuudellisuudesta, sinä valehtelet.
- Bushmanni
Kun minä ilmoitin, että vaikkapa lapsena oli kaverit aika vähissä, muualla kuin kultin sisällä, niin kirjoitettiin, että valehtelen.
Sitten onneksi adventtikirkko itse myönsi asian omilla sivuillaan:
Palautepalaverissa tuntui vallitsevan yksimielisyys siitä surullisesta tosiasiasta, että monilla meistä seurakunnan jäsenistä ei juurikaan ole ystäviä seurakunnan ulkopuolella ja toisilla ei ehkä edes seurakunnan sisällä.
Sitten olen kertonut, että moni (jopa suurin osa) hylkää tämän kultin heti, kun pääsee eroon vanhempiensa vaikutuspiiristä ja yllättäen minua sanottiin valehtelijaksi. Jälleen kerran adventtikirkko itse päästi minut valehtelijan roolista ja todisti sanani:
Adventtikirkko kysyy ilmeisen ihmeissään, että miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
Eikös ne siellä pysykään, kun minun piti olla valehtelija?
Joten missäs minä valehtelen? - hämmästynyt.
Bushmanni kirjoitti:
Kun minä ilmoitin, että vaikkapa lapsena oli kaverit aika vähissä, muualla kuin kultin sisällä, niin kirjoitettiin, että valehtelen.
Sitten onneksi adventtikirkko itse myönsi asian omilla sivuillaan:
Palautepalaverissa tuntui vallitsevan yksimielisyys siitä surullisesta tosiasiasta, että monilla meistä seurakunnan jäsenistä ei juurikaan ole ystäviä seurakunnan ulkopuolella ja toisilla ei ehkä edes seurakunnan sisällä.
Sitten olen kertonut, että moni (jopa suurin osa) hylkää tämän kultin heti, kun pääsee eroon vanhempiensa vaikutuspiiristä ja yllättäen minua sanottiin valehtelijaksi. Jälleen kerran adventtikirkko itse päästi minut valehtelijan roolista ja todisti sanani:
Adventtikirkko kysyy ilmeisen ihmeissään, että miksi jotkut adventistinuoret pysyvät aikuisinakin seurakunnassa?
Eikös ne siellä pysykään, kun minun piti olla valehtelija?
Joten missäs minä valehtelen?sivullisena että saatko sinä busman jonkun laisen mielihyvän kun sinä pidät aina adventti kirkkoa ja adventisteja aina hampaissasi, kun et koska hyväksy heitä niin jätä heidät pois mielestäsi, mutta jos onkin niin että sinä sittenkin kaipaat sinne kuulostaa nuo kirjoitukset vähän sellaiselta, koska minä ymmärrän niin jos mistä ei ole enää kiinostunut niin se häviää kokonaan muististakin, mutta sinulla aina vain näkyy kirkastuvan kotiin päin, kun haeskelet kaikki heidän sivunsakin, minä en kylläkään en ole niitä avannut mitä tänne olet tuonut.
- Bushmanni
hämmästynyt. kirjoitti:
sivullisena että saatko sinä busman jonkun laisen mielihyvän kun sinä pidät aina adventti kirkkoa ja adventisteja aina hampaissasi, kun et koska hyväksy heitä niin jätä heidät pois mielestäsi, mutta jos onkin niin että sinä sittenkin kaipaat sinne kuulostaa nuo kirjoitukset vähän sellaiselta, koska minä ymmärrän niin jos mistä ei ole enää kiinostunut niin se häviää kokonaan muististakin, mutta sinulla aina vain näkyy kirkastuvan kotiin päin, kun haeskelet kaikki heidän sivunsakin, minä en kylläkään en ole niitä avannut mitä tänne olet tuonut.
Vastaan ihan vaan tyydyttäkseni mielenkiintosi.
>>> kysyn sivullisena että saatko sinä busman jonkunlaisen mielihyvän kun sinä pidät aina adventtikirkkoa ja adventisteja aina hampaissasi, >>>
En saa. Haluan vain kertoa esimerkkejä siitä, kuinka VOI käydä ja millaista elämä VOI olla kun liittyy amerikkalaiseen kulttiin. Voi toki käydä niin, että elämä on ihanaa ruusuilla tanssimista, mutta adventtikirkon omakaan materiaali ei oikein tue sitä visiota.
>>> mutta jos onkin niin että sinä sittenkin kaipaat sinne kuulostaa nuo kirjoitukset vähän sellaiselta >>>
Jos kaipaisin, niin tietenkin menisin takaisin. Joskus muinoin kävi päässä ajatus, että josko tällaista järjestöä pystyisi sisältä päin muuttamaan, mutta ei sitä pysty. Kultit eivät muuksi muutu, vaikka voissa paistaisi. Ne muuttuvat ainoastaan tuhoutumalla ja nousemalla tuhkasta uusien ihmisten voimin. Toki voi olla, että ne uudetkin hirttäytyvät vanhoihin virheisiin, jolloin mikään ei tietenkään muutu.
>>> kun haeskelet kaikki heidän sivunsakin, minä en kylläkään en ole niitä avannut mitä tänne olet tuonut. >>>
Tietenkin yritän perustella mielipiteeni mahdollisimman hyvin ja mikäli tämän kultin oma materiaali tukee minua, niin hölmöhän olisin, jos en käyttäisi sitä materiaalia hyväkseni. Mutta sitten on heitä, jotka väittävät minua valehtelijaksi, eivätkä lue antamiani linkkejä, vaan haluavat elää omissa likaisissa harhoissaan. Heidän paikkansa on tämä kultti ja he toimivat siellä hyvin ajaen järkevät pois. - entinen mennyt
Bushmanni kirjoitti:
>>> kysyn sivullisena että saatko sinä busman jonkunlaisen mielihyvän kun sinä pidät aina adventtikirkkoa ja adventisteja aina hampaissasi, >>>
En saa. Haluan vain kertoa esimerkkejä siitä, kuinka VOI käydä ja millaista elämä VOI olla kun liittyy amerikkalaiseen kulttiin. Voi toki käydä niin, että elämä on ihanaa ruusuilla tanssimista, mutta adventtikirkon omakaan materiaali ei oikein tue sitä visiota.
>>> mutta jos onkin niin että sinä sittenkin kaipaat sinne kuulostaa nuo kirjoitukset vähän sellaiselta >>>
Jos kaipaisin, niin tietenkin menisin takaisin. Joskus muinoin kävi päässä ajatus, että josko tällaista järjestöä pystyisi sisältä päin muuttamaan, mutta ei sitä pysty. Kultit eivät muuksi muutu, vaikka voissa paistaisi. Ne muuttuvat ainoastaan tuhoutumalla ja nousemalla tuhkasta uusien ihmisten voimin. Toki voi olla, että ne uudetkin hirttäytyvät vanhoihin virheisiin, jolloin mikään ei tietenkään muutu.
>>> kun haeskelet kaikki heidän sivunsakin, minä en kylläkään en ole niitä avannut mitä tänne olet tuonut. >>>
Tietenkin yritän perustella mielipiteeni mahdollisimman hyvin ja mikäli tämän kultin oma materiaali tukee minua, niin hölmöhän olisin, jos en käyttäisi sitä materiaalia hyväkseni. Mutta sitten on heitä, jotka väittävät minua valehtelijaksi, eivätkä lue antamiani linkkejä, vaan haluavat elää omissa likaisissa harhoissaan. Heidän paikkansa on tämä kultti ja he toimivat siellä hyvin ajaen järkevät pois.ja vapaa kun olet päässyt kultista eroon, mitä sinä enää jauhat tuota yhtä samaa, minä kun erosin seurakunnastani niitten asioiden takia joita en hyväksynyt, niin en ajattele koko seurakuntaa, antaa jokaiselle ihmiselle vapaus ja seurakunnille myöskin jokaisen elää ja toimia tavallaan, mitä me ollaan heidän tomitsijoitaan, eikös sinullakin ole vapaus elää, eihän kai se sinun entinen seurakuntasi ajaa sinua takaa enää, niin anna heille myöskin vapaus, sillä sinä et tuolla menetelmällä saa muuta kun itsesi katkeraksi, niinkuin kirjoituksistasi sen huomaa.
- Vapaa mies
entinen mennyt kirjoitti:
ja vapaa kun olet päässyt kultista eroon, mitä sinä enää jauhat tuota yhtä samaa, minä kun erosin seurakunnastani niitten asioiden takia joita en hyväksynyt, niin en ajattele koko seurakuntaa, antaa jokaiselle ihmiselle vapaus ja seurakunnille myöskin jokaisen elää ja toimia tavallaan, mitä me ollaan heidän tomitsijoitaan, eikös sinullakin ole vapaus elää, eihän kai se sinun entinen seurakuntasi ajaa sinua takaa enää, niin anna heille myöskin vapaus, sillä sinä et tuolla menetelmällä saa muuta kun itsesi katkeraksi, niinkuin kirjoituksistasi sen huomaa.
oikein puhut, Jumalakin antaa ihmiselle vapauden valita - suorastaan kehoittaa omaan valintaan..
- Bushmanni
entinen mennyt kirjoitti:
ja vapaa kun olet päässyt kultista eroon, mitä sinä enää jauhat tuota yhtä samaa, minä kun erosin seurakunnastani niitten asioiden takia joita en hyväksynyt, niin en ajattele koko seurakuntaa, antaa jokaiselle ihmiselle vapaus ja seurakunnille myöskin jokaisen elää ja toimia tavallaan, mitä me ollaan heidän tomitsijoitaan, eikös sinullakin ole vapaus elää, eihän kai se sinun entinen seurakuntasi ajaa sinua takaa enää, niin anna heille myöskin vapaus, sillä sinä et tuolla menetelmällä saa muuta kun itsesi katkeraksi, niinkuin kirjoituksistasi sen huomaa.
>>> ja vapaa kun olet päässyt kultista eroon, mitä sinä enää jauhat tuota yhtä samaa, minä kun erosin seurakunnastani niitten asioiden takia joita en hyväksynyt, niin en ajattele koko seurakuntaa, antaa jokaiselle ihmiselle vapaus ja seurakunnille myöskin jokaisen elää ja toimia tavallaan, >>
Olet sitä mieltä, että useiden ihmisten tulee saada tehdä samat virheet kuin mitä sinä tai minä olemme tehneet?
Heitä ei saisi sinun mielestäsi varoittaa niistä mahdollisista ongelmista, joita liittyminen tällaiseen umpikaheliin järjestöön saattaa tuoda tullessaan?
Ei minun juttujani tarvitse uskoa, ei tietenkään. Jos joku haluaa omakohtaisesti kokea näiden kulttien sisäisen elämän, niin siitä vain rohkeasti kasteelle. Varmasti joku on löytänyt itselleen oivan paikan adventtikirkostakin, mutta taitaa suomesta löytyä runsain mitoin enemmän heitä, joilla ei ole niin ruusuinen kuva tällaisesta järjestöstä ja sen toiminnan eri metodeista.
>>> sillä sinä et tuolla menetelmällä saa muuta kun itsesi katkeraksi, niinkuin kirjoituksistasi sen huomaa. >>>
Tätä logiikkaa minä olen aina ihmetellyt? Kuinka ihmeessä ihminen muuttuu katkeraksi, kun hän pääsee eroon syövästä? Me voimme nimittää näitä kultteja syöväksi, koska sellaisia ne todellisuudessa ovat. Ne nakertavat ihmisen elävältä ja haluavat kaapata tämän elämän itselleen, kuten syöpäkin tekee.
Ei syövästä parantunut ihminen muutu katkeraksi, vaan hän haluaa kertoa sellaisille ihmisille, joilla syöpä on nyt, että älä ihmisparka masennu, sillä syövästä voi aina parantua ja minä olen sen parantumisen kokenut.
Sitten on heitä, joilla syöpä on ja he eivät halua uskoa, että siitä voi parantua, niin he kokevat syövästä parantuneen puheet kiusallisena ja se katkeroittaa syövän kanssa kamppailevia. Heistä tulee pahansuopia parantuneita kohtaan, koska heillä ei usko riitä parantumiseen ja he kokevat parantuneen luopiona, joka petti kaikki muut sairastuneet. - advari**
Bushmanni kirjoitti:
Tietenkin yritän perustella mielipiteeni mahdollisimman hyvin ja mikäli tämän kultin oma materiaali tukee minua, niin hölmöhän olisin, jos en käyttäisi sitä materiaalia hyväkseni. Mutta sitten on heitä, jotka väittävät minua valehtelijaksi, eivätkä lue antamiani linkkejä, vaan haluavat elää omissa likaisissa harhoissaan. Heidän paikkansa on tämä kultti ja he toimivat siellä hyvin ajaen järkevät pois.että adventistien pahimmat vainoojat tulevat olemaan juuri entisiä adventisteja.
Jos olisit Bushmanni fiksu, lopettaisit kirjoittelusi tänne ja pitäisit jo suusi kiinni. Taidat olla aika nuori iältäsi eikä sinulla taida olla minkäänlaista elämänkokemusta. Katsotaan nyt muutaman vuoden päästä mihin sitä Jeesusta tarvitaan. Siihen saakka - wiedersehen!
Tuo mitä lapsuudessasi olet saanut kokea kuulostaa tutultaj ja varmasti totta joka sana. Mutta niinkuin totesit kaikilla ei ole samanlaisia kokemuksia,itse kuulun niihin. Silti itse erehdyin rajoittamaan lasteni urheilu harrastuksia sapatin takia, vaikka meillä ei koskaan elettykkään EGW:ohjeiden mukaan, eikä hänestä(häntä) paasattukkaan. Ystäväpiirin osalta kokemuksemme myös eroavat, kun olin lapsi asuimme paikkakunnalla jossa ei ollut muita adventisteja, joten ystäväpiiri muodostui sen mukaan. Ja samanlaisissa olosuhteissa olemme asuneet myös perustettuani oman perheen. Meistä voisi sanoa, ettei meillä juurikaan ole ollut ystäviä seurakunnan sisäpuolella, se tilanne on kuitenkin vanhemmiten vähän muuttunut. Ja vielä se että olen paljon työssäni liikkunut tavallisissa "jätkäporukoissa", on varmasti vaikuttanut nasenteisiini ja tapoihini.
- Neuvoja*
Sinulla taitaa olla hankalahko Secti: Koeta päästä eroon hankaluuksistasi. Minä yleensä poistun pois hankaluuksista mikäli minulle on mahdollista. Kokeile opetella Benny Hinnin Hypnoosi taidot ja alat pitää kokouksia Ja kaadat ihmisiä. Kyllä varmasti lahkoisuutesi unohtuu.
- Bushmanni
Ei minulla enää ole hankala elämä. Tämäkin kirjoittelu tänne on minusta hauskaa ajankulua.
Jos et sattunut lukemaan noita antamiani linkkejä adventtikirkon viralliseen materiaaliin, niin sieltä selviää, että tällä hetkellä tässä järjestössä mukana olevilla ei taida olla niin lokoisaa ja mukavaa lopunajan odottelua Jumalan hellässä varjeluksessa kuin annetaan välillä tälläkin palstalla ymmärtää.
Adventtikirkko itsekin on pakottanut itsensä huomaamaan, että adventtikirkon jäsenilllä ei ole ystäviä kirkon ulkopuolella, kaikilla ei edes kirkon sisällä. Miksi?
Adventtikirkko on pakottanut itsensä huomaamaan sellaisen karmea tosiasian, että hyvin harvat nuoret jäävät täysi-ikäistyttyään tämän ankean järjestön jäseneksi. Miksi he hylkäävät vanhempiensa uskon?
Minusta syy on itse järjestössä, kuten järkevää on ajatella. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on tuoteessa, ei siinä, joka ei tuotetta halua.
Järjestö itse haluaa ajatella, että vika on käyttäjässä, koska tuote on täydellinen ja siinä ei ole mitään vikaa.
Vaikka nämä järjestöt ovat nykyisin bisnesyrityksiä niin hyvässä kuin pahassakin, niin silti he eivät vielä kykene ajattelemaan oikean bisnesyrityksen tavoin siinä tärkeimmässä asiassa, eli asiakas on aina oikeassa. Jos tuote ei kelpaa asiakkaalle, niin asiakasta täytyy nöyränä kuunnella, että miten tuotetta täytyy muuttaa, jotta se taas kelpaa. Sen sijaan järjestöt syyllistävät asiakkaan, että paska olet sinä, kun hyvä ei kelpaa. Bushmanni kirjoitti:
Ei minulla enää ole hankala elämä. Tämäkin kirjoittelu tänne on minusta hauskaa ajankulua.
Jos et sattunut lukemaan noita antamiani linkkejä adventtikirkon viralliseen materiaaliin, niin sieltä selviää, että tällä hetkellä tässä järjestössä mukana olevilla ei taida olla niin lokoisaa ja mukavaa lopunajan odottelua Jumalan hellässä varjeluksessa kuin annetaan välillä tälläkin palstalla ymmärtää.
Adventtikirkko itsekin on pakottanut itsensä huomaamaan, että adventtikirkon jäsenilllä ei ole ystäviä kirkon ulkopuolella, kaikilla ei edes kirkon sisällä. Miksi?
Adventtikirkko on pakottanut itsensä huomaamaan sellaisen karmea tosiasian, että hyvin harvat nuoret jäävät täysi-ikäistyttyään tämän ankean järjestön jäseneksi. Miksi he hylkäävät vanhempiensa uskon?
Minusta syy on itse järjestössä, kuten järkevää on ajatella. Jos tuote ei mene kaupaksi, niin vika on tuoteessa, ei siinä, joka ei tuotetta halua.
Järjestö itse haluaa ajatella, että vika on käyttäjässä, koska tuote on täydellinen ja siinä ei ole mitään vikaa.
Vaikka nämä järjestöt ovat nykyisin bisnesyrityksiä niin hyvässä kuin pahassakin, niin silti he eivät vielä kykene ajattelemaan oikean bisnesyrityksen tavoin siinä tärkeimmässä asiassa, eli asiakas on aina oikeassa. Jos tuote ei kelpaa asiakkaalle, niin asiakasta täytyy nöyränä kuunnella, että miten tuotetta täytyy muuttaa, jotta se taas kelpaa. Sen sijaan järjestöt syyllistävät asiakkaan, että paska olet sinä, kun hyvä ei kelpaa.Lapsesta asti adventtiseurakunnassa tai samoin monessa muussakin totaalisuuteen pyrkivässä lahkossa olleet ovat usein niin kulttuurisesti ja sosiaalisesti riippuvaisia kerhostaan, etteivät eroa vaikka lakkaisivat uskomasta tunnustuksen mukaan.
Tiedän useita tämän sortin adventisteja.
Minulla ei rehellisyys sallinut pysymistä jäsenenä. Eroaminen oli valtava helpotus, kun saattoi luopua kaksoiselämästä ja olla joka suuntaan rehellinen.
- uskova
jota sinä et tunne, siksi sinä ymmärtämättömyydessäsi samaistat Jumalan ja vanhempasi.
Sinä uskot kiduttavaan jumalaasi ja valitat kun eivät vanhempasi tee samoin.
Häpeisit.Hassu "uskova",
eikö Bushmanni ole tehnyt riittävän selväksi sen, että hänen maailmankuvassaan ei ole jumalia ollenkaan, ei kiduttavia eikä kutittavia.
Sadistinen Jumala löytyy Vanhan testamentin tarinoista, uskoipa niihin tai ei.
- Untamo*
Lahkossi onnellinen, niin neuvoni on: Polje kytkinä ja aja ulos, eihän aika mies koko ikäänsä itke menneisyyttään. Minäkin olen aloittanut kolme kertaa elämäni tyhjästä. Enkä minä ole jatkuvasti naukumassa menneen talven lumista. ota nykyinen elämäsi aivan rennosti. Ota aiheeksesi vaikka taivaan tähtitiede. se voi antaa sinulle enemmän ymmärrystämitä nuo viime talven lumet sinulle antavat. taidat olla vain palstalla netti-kiusaajana?
- samat ajatukset
voihan se tietysti tuntua suloiselta kun jotenkin saa antaa takaisin, kun tuntee että on tullut huonosti kohdelluksi uskovaisilta vanhemmilta kotona, mutta siinä hupenee nopeaa vauhtia koko elämä ja varmasti kaduttaa kerran että sen tuhlasi internetissä kinaamiselle, varsinkin kun ei koskaan tule esiin edes mitään uutta.
- Annu kirjautumatta
Bushmanni vastaa, mutta näinhän juttuja riittää. Olen adventisti, mutta en koe olevani laatikossa. Päinvastoin silmäni aukesivat oikein selälleen, kun tähän seurakuntaan liityin. Olen huomannut, että ymmärrän maailman menoa huomattavasti paremmin, kuin ennen muualla ollessani.
Saman olen huomannut toisissa seurakunnissa olevista ystävistäni. Heillä on murhe ja pelko tulevasta ja ainainen huolehtiminen, mitä tulee tapahtumaan. Yritämme parhaamme mukaan kertoa heille tulevasta, mutta harvat haluavat kuunnellakkaan mitään. Onkohan parempi murehtia, vaikka ei sillä tavalla päiviään voi lisätäkään?
Vaikka en ole tuolla laatikossasi, olen silti suojassa, sillä tiedän taivaallisen Isäni vartioivan jokaista hetkeäni. Olen turvassa hänen johdossaan ja voin luottaa, että hänen kanssaan minulle ei tapahdu mitää ylitsepääsemätöntä.- Hengen Tuli
väärään turvallisuuden tunteeseen onkin juuri itsepetosta.
Sanotte: "Meillä on kaikki tieto ja käskyt tiedossa, voimme olla turvallisella mielellä".
Matt. 24:11 "Monia vääriä profeettoja nousee, ja he eksyttävät monia.
12. Laittomuuden päästessä valtaan useimpien rakkaus kylmenee.
13. Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu."
Laittomuudessa ei ole kysymys Jumalan lain hylkäämisestä tai sen vastustamisesta, vaan ihmisen kapinasta itseään Jumalaa ja hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta ja PYHÄÄ HENKEÄ vastaan. Väärä oppi näkyy rakkaudettomuutena.
Ellen White on juuri tuo "laittomuuden" lapsi.
Hän unohti tyystin tärkeimmän käskyn.
Rakkauden käskyn.
Ellen G. White:ssä itsessään ei ollut muuta, kuin tuomion ja syytöksen henki, joka on isästä perkeleestä. Syyttäjämme on itse Saatana. PYHÄ HENKI on puolustajamme.
Ellen oli katkeroitunut ja sairas ihminen. Hän oli saatanan välikappale. Hän ei edes itse elänyt opetuksensa mukaan.
- adventtisisar
Moi. Lukekaas tämä. Onko niitä riesoja ollut muita?
- ilot
iloista elämää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565390Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2341576- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3141127Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3061058