Missä paras vaihtaa rahaa?

Uuno Puro

Auttakaa kaverit, olen menossa Tallinnaan pikavisiitille eikä ole paljoa kokemusta. Missä on paras vaihtaa euroja kruunuiksi? Onko Suomen pankeissa kova riistomeininki, entäs Helsingin rahanvaihtopisteissa esim. rautatieasemalla? Vai kannattaako vaihtaa Virossa? Sen tiedän että Tallinnan sataman mestassa on epäedullinen kurssi.

6

756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taloudellinen

Virossa on paljon rahanvaihtopisteitä, jotka mainostavat hyvää kurssia, mutta se on hämäystä. Ne ostaa sillä kurssilla euroja eivät myy krooneja. Kurssiin vaikuttaa vaihdettava määrä. 200:lla eurolla saa jo paremman kurssin. Itse vaihdan Tavid:sissa 200e kurssi 15.58 = 3116 eek. Osoite Aia 5 lähellä Viru aukiota,siniset markiisit. Tuletörje muuseumin takana (kalkkikivinen rakennus,missä korkea torni)

• kurssi

Viime viikonlopulla tuli käytyä Tallinnassa ja yllättävää kyllä paras kurssi oli laivalla 15.00 kun taas Tallinnassa kurssi oli yleisesti 13.50-14.00 tuli kierrettyä useampikin vaihtopiste joten ahneeksi ovat käyneet,tästä eteenpäin itse ainakin vaihdan jo suomessa suurimman osan tai laivalla.

• kerppe

- Saavuttuasi rahanvaihtopaikkaan, katsot taulusta sinä päivänä olevan euron kurssin.
      - Luet ja yrität ymmärtää, mitä tarkoittaa pienellä tekstillä olevat asiat taulun reunoilla.
      - Lasket kännykän laskimella paikan vaihtokurssin mukaan summan euroja, jotka aiot vaihtaa.
      - Vuorosi tultua, kumarrut luukulle, tai istut asiakkaan paikalle ja kysyt: Paljonko teiltä saa vaihdossa (esim) 100 euroa krooneiksi? Jos ei ymmärrä, niin yksinkertaistat: Sata euroa krooneiksi? Kassa laskee summaa ja sinä tuijottelet kännykällä laskettua. Kassa sanoo summan ja sinä vertailet kännykän summaa.
      - Jos päätät hyväksyä hinnan, kaivelet nyt sitä sataa euroa tiskille.
      - Mutta voit vielä ottaa pakit tästä, kaupanteko vaan ei nyt onnistunut.

Jotenkin noin pärjäät ensikertalaisena, yleisin munaus on kait työntää rahaa vaihtajalle ja ihmetellä jälkeenpäin paskaa kurssia.
      Viikonloput ja pienet summat vaikuttavat kurssiin.
      Kiire tilanteissa joutuu tyytymään lähimmän paikan kurssiin.

Virallisen kroonin vaihtokurssin ja edullisimat vaihtopaikat Tallinnassa joudut googlaamaan, vaihtopaikat löytyy tuolla oikean yläkulman haulla täältäkin.
      Jos päädyt vaihtamaan pankissa, niin samat ohjeet, ne ottaa yleensä vähän vaihtopalkkioita.

Nuo neuvot siis vaihtaessa Tallinnassa.

• ja viralliset

• Munaravi

kävin viime viikolla Tallinnassa, ja kurssi oli satamassa jotain 14...ajeltuani ostoksille Sikupillin Prismaan, siellä sai rahanvaihtopisteessä 15,58..et silleen

• Ikäväni Tallinnaan..

...on tullu vaihdettua siinä AIA-kadulla, lienee se sama mistä tuo eräs kertoikin. Sielä on ok- kurssi, eikä muita palkkioita. Siel on aina jono, mikä kertonee suosiosta ja siitä että homma pelaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2952
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2827
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      25
      1582
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe