Olen lähdössä Bangkokiin, ja nyt haluaisinkin tietää kokemuksia Air Francesta sekä Finnairista. Hinnoissa ei juurikaan eroja ole lähtöpäivinäni. Turistiluokassa siis mentäisiin.
Air France lentää Pariisin kautta. Konetyyppi on AIRBUS A340-300. Onko viihdejärjestelmiä? Entä ateriat? Matkalaukkujen painorajat?
Entä Finnair, millä koneella nykyisin lentää Bangkokiin? Onko viihdejärjestelmiä?
Kaikki tieto otetaan kiitollisena vastaan! :)
Air France vai Finnair?
14
1081
Vastaukset
- cdg
Miksi haluat lähteä kiertämään ja jättämään laukkusi Pariisiin jos hintaeroa ei ole?
- J1-
Finnairilla siis myös välilasku, Hong Kongissa.
- kautta
Pariisin kautta on noin 2000km pidempi matka (great circle mapperi mukaan) eli enemmän koneessa istumista. Lisäksi cdg on kenttänä täysin hanurista.
Mene Honkkarin kautta, paitsi jos vaihtoaika on tolkuttoman pitkä. - ei eroja
Käytännössä tuo tarkoittaa että lennät Finnairilla ensin Pariisiin ja siitä Air Francella Bangkokiin, vaikka lentosi tunnus alkaisikin AF Helsingistä saakka. CDG on todella yksi niistä kentistä jotka hukkaavat matkalaukkuja kaikkein eniten, joten jos lennät sitä kautta, ota parin päivän tarvikkeet käsimatkatavaroihin. Kumpikin on ihan perinteinen lentoyhtiö, joten painorajoissa tai aterioissa ei ole sen kummempia eroja. Jos hinnassa ei ole eroa, valitse Finnair koska HongKong on parempi kenttä vaihtaa. Sinulla ei siis ole välilaskua vaan koneen vaihto. Välilaskussa jatkaisit samalla koneella.
Jos ei ole väliä hieman Finnairin suuremmasta todennäköisyydestä, että matkatavarat eivät tule samassa koneessa niin Air France. Molempien konekalusto on suunnilleen samanlaista, mutta AF palvelu on parempaa, jos ei oteta huomioon suomenkieltä.
- J1-
Kiitos kaikille vastaajille!
Finnairin puoleen olen kääntymässä.. Tietäiskö joku vielä noista viihdejärjestelmistä?- weewewe
Ainakin finskillä on A330 ja A340 koneissa joita kaukolennoilla käytetään jokaisella oma viihdejärjestelmä, ei siis katossa kuten vaikkapa B757 vaan edessä olevan istuimen selkänojassa.
- L. Ento
weewewe kirjoitti:
Ainakin finskillä on A330 ja A340 koneissa joita kaukolennoilla käytetään jokaisella oma viihdejärjestelmä, ei siis katossa kuten vaikkapa B757 vaan edessä olevan istuimen selkänojassa.
Finnairin Bangkokin lento ei tod. tee mitään välilaskuja Honkkariin, et taida olla ihan ajan tasalla tiedusteluinesi.
- J1-
L. Ento kirjoitti:
Finnairin Bangkokin lento ei tod. tee mitään välilaskuja Honkkariin, et taida olla ihan ajan tasalla tiedusteluinesi.
Joo no en lähtenyt enää korjailemaan, kun joku sen tossa jo sanokin. Eli siis ei välilaskua, vaan koneenvaihto.
- AF
Olen lentänyt AF:lla Pariisista Pekingiin ja siinä oli jokaisella oma viihdejärjestelmä.
- 5-9
J1- kirjoitti:
Joo no en lähtenyt enää korjailemaan, kun joku sen tossa jo sanokin. Eli siis ei välilaskua, vaan koneenvaihto.
Nimenomaan. Ja aivan toisen yhtiön lennolle.
- J1-
5-9 kirjoitti:
Nimenomaan. Ja aivan toisen yhtiön lennolle.
Hienoa, että ymmärsit. ;)
- vaihdolla eikä ilman
J1- kirjoitti:
Hienoa, että ymmärsit. ;)
Kun joku saisi vielä kysyjän ymmärtämään ettei Finnair lennä Hong Kongista Bangkokiin.
- cxvmnbxcvnb
AF kirjoitti:
Olen lentänyt AF:lla Pariisista Pekingiin ja siinä oli jokaisella oma viihdejärjestelmä.
Affella saatiin ripuli (paskaa ruokaa) ja toinen vaihtoehto kun on mitä on niin itse ottaisin vaihtoehto C:n.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164