koulu ja dysfasia

äiti54321

Poika on nyt 5,5 v. Todettu dysfasia 1,5 v. sitten. Lääkärin mielestä suomi kieli on huono, puheterapia ei onnustuu melkein vuosi, mä en voi kuljettaa häntä toiseen kaupunkiin ja puheterapeutti ei halua mennä päivähoitoon, suomi on toinen kieli. Nyt on ehdottu ja tullut jo kutsu erityiskouluun, mutta koulu on 20 km kotoa, ja luokassa silloin kun opettaja kertoo jotain hän näyttää viittomanakielenä saman tien. Lääkärin kanssa oli puhuttu että haluaisin että poika menisi kouluun 8 vuotiaana, hän suostui, mutta kuitenkin suositteli toi koulu. Mitäs vois tehä koska en halua että poika joka päivä olisi taksilla 40 km..... ja en halua että hän menisi sinne kouluun. Puhuin lastenopettajan kanssa hän kertoi että tää on tuki hänelle ja kieltäytyä tästä ei saa. Onks asiat näin? Eli jos minä en halua sitä lapsille niin mun kuitenkin pakko ottaa sitä vastaan?Auttakaa please

1

866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JaanaM

Kas kun ei tähän ole vastattu. Asia on varmaan ratkennut jo, mutta vastaan nyt kuitenkin että voitte hakea lykkäystä koulun aloitukseen lääkärin suosituksella jos esim päiväkodissa käy ja voisi siellä saada vastaavaa tukea (viittomia ym mikä vauhdittaa kehitystä). Erityiskoulu voi matkasta huolimatta (minne saa varmaan kunnan maksaman taksikuljetuksen) olla hyvä vaihtoehto missä lapsesi voisi viihtyä ja onnistua. Hyvää syksyä teille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1791
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1571
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1529
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      99
      1455
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      79
      1387
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1239
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      275
      1158
    8. Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta

Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään
      Pirkkala
      19
      1102
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1041
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      1015
    Aihe