TV:n hääohjelmassa

anoppi josku

En muista kumpi ohjelmista, mutta siinä oli Karaokehäät ja Tauski laulamassa.

Mutta niissä häissä oli minusta mukavaa, kun hääpari kulki yhdessä alttarille ja lapset taisi olla morsiuslapsina. Minusta tämä tapa sopii hyvin parille, joilla on jo yhteinen koti ja lapsiakin. Tuntuu hassulta tällaisen parin kohdalla, että morsiamen isä "luovuttaa tyttärensä".

4

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun mielipide

Kaiken huippu on, jos morsian on pukeutunut viimeisen päälle perinteiseen tyyliin, siis kokovalkoisiin, huntuineen kaikkineen, isä luovuttaa ja parin lapset pyörivät ympärillä. Eiköhän siinä vaiheessa jo isän paikalle kuulu se sulhanen. Ennenvanhaan ei olisi tullut kuuloonkaan, että jo lapsia saanut morsian olisi käyttänyt huntua, eikä mieluusti enää perinteistä morsiuspukuakaan.

• ajat ja tavat

Niin, ja ennen vanhaan ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi käynyt töissä, ja oikein ennen vanhaan ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi saanut äänestää ja... En voi sille mitään, mutta minusta kyllä ehdottomasti huonoin perustelu ikinä on "ennen vanhaan ei näin kyllä tehty". Ajat muuttuu, muoti muuttuu, so what? Ja jos nyt joku jo äidiksi tullut haluaa, että se isä hänet alttarille saattaa, niin mitä sitten? Onhan sen tavan merkitys jo muutenkin muuttunut, ei morsian enää nykyään tarvitse isänsä lupaa naimisiin mennäkseen. Ennenhän se nimen omaan oli niin, että isältä kysyttiin ja kun isä hyväksyi, hän luovutti sitten tyttärensä. Mitä se sinua häiritsee miten muut toimivat?

• anoppi joskus
        ajat ja tavat kirjoitti:

Niin, ja ennen vanhaan ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi käynyt töissä, ja oikein ennen vanhaan ei tullut kuuloonkaan, että nainen olisi saanut äänestää ja... En voi sille mitään, mutta minusta kyllä ehdottomasti huonoin perustelu ikinä on "ennen vanhaan ei näin kyllä tehty". Ajat muuttuu, muoti muuttuu, so what? Ja jos nyt joku jo äidiksi tullut haluaa, että se isä hänet alttarille saattaa, niin mitä sitten? Onhan sen tavan merkitys jo muutenkin muuttunut, ei morsian enää nykyään tarvitse isänsä lupaa naimisiin mennäkseen. Ennenhän se nimen omaan oli niin, että isältä kysyttiin ja kun isä hyväksyi, hän luovutti sitten tyttärensä. Mitä se sinua häiritsee miten muut toimivat?

Alkuperäisessä kommentissa en mielestäni maininnut, että se minua häiritsee. Jokainen saa kulkea alttarille ihan miten haluaa, eihän se minulta pois.

Mutta pari kulkeminen yhdessä on minusta mukava tapa. Oikeastaan se voisi kuvastaa ajatusta, että yhteistä taipeletta jo jonkin aikaa kulkeneet haluavat kulkea sen yhdessä eteenpäin...Tämän keksin tässä kirjoittaessa.

Jos olen häissä, ei minua todellakaan häiritse kuinka kukin alttarille kulkee. Vieras tulee aina kutsuttuna juhliin, jotka ovat järjestäjänsä näköiset. Enhän minä voi moittia toisen juhlia. Ylipäätään mukavaa, että joku järjestää häät ja veilä kutsuu minutkin sinne.

Omatkin lapseni saavat varmaan saattajansa isästään jos heille joskus hääonni suodaan. Olen onnellinen, jos lapseni hyvän kumppani löytävät

• ajat ja tavat
        anoppi joskus kirjoitti:

Alkuperäisessä kommentissa en mielestäni maininnut, että se minua häiritsee. Jokainen saa kulkea alttarille ihan miten haluaa, eihän se minulta pois.

Mutta pari kulkeminen yhdessä on minusta mukava tapa. Oikeastaan se voisi kuvastaa ajatusta, että yhteistä taipeletta jo jonkin aikaa kulkeneet haluavat kulkea sen yhdessä eteenpäin...Tämän keksin tässä kirjoittaessa.

Jos olen häissä, ei minua todellakaan häiritse kuinka kukin alttarille kulkee. Vieras tulee aina kutsuttuna juhliin, jotka ovat järjestäjänsä näköiset. Enhän minä voi moittia toisen juhlia. Ylipäätään mukavaa, että joku järjestää häät ja veilä kutsuu minutkin sinne.

Omatkin lapseni saavat varmaan saattajansa isästään jos heille joskus hääonni suodaan. Olen onnellinen, jos lapseni hyvän kumppani löytävät

En toki kritisoinut alkuperäisen kirjoittajan tekstiä tai ideaa vaan hänelle vastanneen "mun mielipide" -kirjoittajan tekstiä, jossa minusta oli jokseenkin hapan asenne. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      30
      4569
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      468
      1374
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      358
      991
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      903
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      794
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      45
      720
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe