http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1110248/bb-kilpailija-musiikin-voimalla-maailmanennatykseen
Mitä luulette, syntyykö uusi maailmanennätys? :D
958 km / 24 h
23
2302
Vastaukset
Fillari-lehti kirjoittaa samasta aiheesta:
"Marianna innostui ennätysjahdista pyöräiltyään viime kesänä ympäri Suomea. Matkaa kertyi noin 3000km ja aikaa kului 5 viikkoa. Hän kiersi pyörällä Helsingistä Länsirannikkoa pitkin Sodankylään ja Itä-Suomen puolelta takaisin Helsinkiin."
Mariannan kova itseluottamus perustuu tarkkoihin matemaattisiin laskelmiin ja loogisiin päätelmiin. Jos kunto on niin kova, että pystyy polkemaan 3000km 35 päivässä, niin täytyyhän silloin pystyä polkemaan 1000km yhden vuorokauden sisällä. Vai miten se oli?
Minun mielestäni vuorokausi putkeen pyörän selässä kuulostaa jo uskomattoman kovalta suoritukselta, vaikkei vauhti olisi edes kummoinen. Tämä maailmanennätys edellyttäisi 40km/h keskinopeuden ylläpitoa vuorokauden ympäri. Enpä lähtisi satunnaisella kuntosalitreenillä ja fillaroinnilla hankitun peruskunnon puitteissa edes yrittämään.- vauhtihullu
Miesten maailmanennätys 24 tunnissa tasaisella velodromilla erikoispyörällä on 860km... loput voi päätellä itse
- dsf
vauhtihullu kirjoitti:
Miesten maailmanennätys 24 tunnissa tasaisella velodromilla erikoispyörällä on 860km... loput voi päätellä itse
siis 890km, sori
- pyöräpyörä
Mahtavaa! Olen varma, että tuo onnistuu! Täällä internettipyöräilijät kateellisena vinkuvat, kun eivät itse hoksanneet noin hienoa juttua. Voisin polkea osan matkasta jopa mukana, on tuo vaan niin upea juttu.
- vauhtihullu
vaan siitä mikä ylipäänsä on mahdollista, saa olla nimittäin jo aika yliluonnollinen kestävyys jos tuohon kykenee. Mutta jos kykenee niin siinähän meillä olisi uusi superluokan urheilutähti ja veisi varmasti mukanaan hyvää kuvaa Suomestakin. Varmasti tuollainen kiinnostaisi ulkomaitakin, varsinkin jos pystyy tuohon ilman piristeitä (tai no piristeilläkin olisi ihan hullu kova).
- vallista
matkaa.
- Fillaristi!
Tehtävä on mahdoton!
Viime lokakuussa Maria Parker ajoi nojapyörällä 20km:n lenkkiä kiertäen 388km 12h aikana, virallisesti valvotuissa olosuhteissa.
http://www.youtube.com/watch?v=b9GPDJctkXsEli jos Marianna onnistuisi, niin kyseessä olisi ehkä kestävyyslajien historian kaikkien aikojen kovin ennätys.
Siispä kannustetaan yrittämään! Jo pelkkä yrittäminen on upeaa.- iPod Krisis
Epäilen kyllä itse pyöräilyn keskeytyvän jo ennen Suomenselkää...
- iPod Krisis
iPod Krisis kirjoitti:
Epäilen kyllä itse pyöräilyn keskeytyvän jo ennen Suomenselkää...
"Mariannan maailmanennätyspyöräily Hei ryhmäläiset! Kiitos teille että olette mukana :) Ja olkaa edelleen mukana tämänkin jälkeen! Pyöräreissu siirtyy Juhannuspäivästä eteenpäin,koska olen nyt 2 viikkoa ollut liikuntakiellossa ylirasituksen takia. Selkääni hoidetaan hieronnalla,fysioterapialla ja levolla.To 24.pv seuraava aika selän tutkimiseen ja sillo...in osataan jo katsoa että millainen aikataulu tähän tarvitaan! Uutisoin mahd pian. ♥ Marianna :)Näytä lisää
20. kesäkuuta kello 11:12 · Kommentoi · Tykkää" - Voi Elämä
iPod Krisis kirjoitti:
"Mariannan maailmanennätyspyöräily Hei ryhmäläiset! Kiitos teille että olette mukana :) Ja olkaa edelleen mukana tämänkin jälkeen! Pyöräreissu siirtyy Juhannuspäivästä eteenpäin,koska olen nyt 2 viikkoa ollut liikuntakiellossa ylirasituksen takia. Selkääni hoidetaan hieronnalla,fysioterapialla ja levolla.To 24.pv seuraava aika selän tutkimiseen ja sillo...in osataan jo katsoa että millainen aikataulu tähän tarvitaan! Uutisoin mahd pian. ♥ Marianna :)Näytä lisää
20. kesäkuuta kello 11:12 · Kommentoi · Tykkää"Tuo rimpula nyt tuskin jaksaa 1/3 matkasta pyöräillä, kun lopettaa ylirasituksen takia.
- Voi elämä
Voi Elämä kirjoitti:
Tuo rimpula nyt tuskin jaksaa 1/3 matkasta pyöräillä, kun lopettaa ylirasituksen takia.
Ja toiseksi tämä on teinien säälittävä kikka kerran telkkarissa esiinnyttyään yrittää julkisuuteen takaisin.
- Fillarivaari
Voi elämä kirjoitti:
Ja toiseksi tämä on teinien säälittävä kikka kerran telkkarissa esiinnyttyään yrittää julkisuuteen takaisin.
Hän ehkä ajaa 24 tunnin aikana 350 km, joka on jo todella hyvä saavutus.
Fillarivaari kirjoitti:
Hän ehkä ajaa 24 tunnin aikana 350 km, joka on jo todella hyvä saavutus.
Olen itse ajanut aikoinaan nuorena reilusti yli 300km ehkä n. 350km vuorokaudessa täyden retkivarustuksen kanssa, joten realistisesti voisin odottaa häneltä ainakin 450km / 24h: keskinopeus 18.75km/h eli 25km/h ajovauhti (tasaisella 32km/h, ylämäet hitaampaa) ja taukoihin jää aikaa.
Jäädään odottamaan. Toivottavasti yrittää tosissaan, se on jo arvostettavaa.- ei varmasti
Yusa kirjoitti:
Olen itse ajanut aikoinaan nuorena reilusti yli 300km ehkä n. 350km vuorokaudessa täyden retkivarustuksen kanssa, joten realistisesti voisin odottaa häneltä ainakin 450km / 24h: keskinopeus 18.75km/h eli 25km/h ajovauhti (tasaisella 32km/h, ylämäet hitaampaa) ja taukoihin jää aikaa.
Jäädään odottamaan. Toivottavasti yrittää tosissaan, se on jo arvostettavaa.aikanaan 360 km 9 tuntiin 47 minuuttiin. Tuolla vauhdilla ei päästä vielä ennätykseen ! Suomessa ei taida olla kuin 2-3 naista, jotka pystyvät ajamaan 40 km tuntiin. Olisi hyvä jos neiti pystyy ajamaan edes 30 keskarilla muutaman tunnin, sekin vaatii jo aika kovan kunnon naisihmiseltä !!
ei varmasti kirjoitti:
aikanaan 360 km 9 tuntiin 47 minuuttiin. Tuolla vauhdilla ei päästä vielä ennätykseen ! Suomessa ei taida olla kuin 2-3 naista, jotka pystyvät ajamaan 40 km tuntiin. Olisi hyvä jos neiti pystyy ajamaan edes 30 keskarilla muutaman tunnin, sekin vaatii jo aika kovan kunnon naisihmiseltä !!
Niin. Sitä ei moni ymmärrä, että kestävyyslajeissa optimaalisen suorituskyvyn rakentaminen kestää 7-10v systemaattista, progressiviisesti kovenevaa treeniä. Muutaman vuoden, puhumattakaan yhdestä vuodesta, hullunlailla treenaamisesta ei tule kuin vammoja.
- Jännitystä peliin
Yusa kirjoitti:
Niin. Sitä ei moni ymmärrä, että kestävyyslajeissa optimaalisen suorituskyvyn rakentaminen kestää 7-10v systemaattista, progressiviisesti kovenevaa treeniä. Muutaman vuoden, puhumattakaan yhdestä vuodesta, hullunlailla treenaamisesta ei tule kuin vammoja.
Aikoo toteuttaa yrityksensä, kun en ole nähnyt mitään kommenttia missään?
Oliko kyseessä pelkkä pissisjuttu!
Veikkaampa ettei tule onnistumaan tavoitteessaan! - Makeat naurut!
Jännitystä peliin kirjoitti:
Aikoo toteuttaa yrityksensä, kun en ole nähnyt mitään kommenttia missään?
Oliko kyseessä pelkkä pissisjuttu!
Veikkaampa ettei tule onnistumaan tavoitteessaan!On aloittanut ennätysjahdin, vai aloittaako milloin, kuka tietää.
- ........
Makeat naurut! kirjoitti:
On aloittanut ennätysjahdin, vai aloittaako milloin, kuka tietää.
Tulehan Marianna fillaroimaan!
- nytrew
........ kirjoitti:
Tulehan Marianna fillaroimaan!
Syön kilon paskaa paljaaltaan jos tuo pimu pystyy ajamaan 1000 km 24 tunnin aikana, edes kuntopyörällä.
Kovan ennätyksen tekivät kahdeksan sälliä polkiessaan Nordkapista Gibraltariin nonstoppina 1:llä nojapyörällä. Aikaa kului 11 vrk. 20 h ja 10 min.
Suoritus antoi aiheen espanjankielisiin uutisiin, joten kai se jonkinmoinen urakka oli sekin.
Laskekaas piruuttanne vrk matka, ottakaa huomioon että pyörä eteni koko ajan kuskinvaihtoa ja pieniä ruokataukoja lukuunottamatta!
Kyseessä oli vielä treenatut jätkät, että kova on tyttärellä usko, jos meinaa onnistua!
- tunnissa?
Miksei Marianna polje vajaata tuhatta kilometriä 12 tunnissa? Sehän onnistuisi tuplaamalla keskinopeuden 80 kymppiin. Molemmat tavoitteet ovat ihan yhtä todennäköisiä.
Sitten hieman perusmatematiikkaa: Marianna tuskin pystyy polkemaan koko vuorokautta, joten taukojakin on pidettävä. Ainakin on käytävä pissalla ja välillä pitäisi syödäkin. Oletetaan, että BB-Marianna pitää lyhyen 5 minuutin tauon joka toinen tunti. Eli hän ajaa 1 h 55 min ja sitten on 5 min paussi. Taukoja tulee yhteensä 11 kpl, joihin kuluu aikaa 55 minuuttia. Ajoaikaa jää siis 23 h 5 min. Tämä edellyttäisi keskinopeutta 41,5 km/h. Kilometriin saisi kulua aikaa enintään 1 min 26 s. BB-Mariannan kannattaisi alkajaisiksi ajaa kilometrin matka ja ottaa aika. Jos aikaa kuluu yli 1 min 26 s, niin parasta olisi unohtaa koko juttu. Jos menee alle tuon ajan, niin hyvä. Tosin kannattaa miettiä, pystyykö ajamaan samaa vauhtia koko vuorokauden.
Onko kenelläkään tietoa, kuinka monta kilometriä BB-Mariannan me-yritys kesti? Eli pääsikä Kehä I:n pohjoispuolelle?- Seuraaja!
Saanut vielä edes satulaa jalkoväliinsä, saati päässyt matkan alkuun. Uhoamista noilla pikkujulkuilla piisaa, näytöt ovatkin sitten vähissä. Aivan normaalia hölötystä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.832804- 651088
Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.200932Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa85876Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau4855- 34840
Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti39839- 52816
- 43805
- 41788