Onko olemassa?

Oireeton allergiako?

Vitamiini ja hivenaine allergiaa?

Tuttavani väittää olevansa allerginen kaiken ruoka, eläin, hyönteisten pistoille, home, siitepöly, nikkeli, pöly, hajusteet, kuten maali ym. lisäksi vielä B-vitamiinille ja Kromille, sinkille ja mangneesiumille ym.

Kuitenkin hänellä ei koskaan ole ihottumaa, nuhaa, yskää, kutinaa, vuotavia silmiä ym.

Itse olen allerginen (lievästi) ja kärsin kirvelevistä silmistä ja punoittavasta ja kutiavasta ihosta, kun altistun allergiaa tuottavalle asialle.

Tuttavani saa kelalta kuntoutusta ja jatkuvia sairaslomia, jolloin värjää hiuksia ja kulmiaan (ei ikinä tyvikasvua) ja käyttää 24h. päivässä huulipunaa ja kaiken laisia ihotuotteitta että näyttäisi nuoremmalta, ja näyttääkin :-)

Se mikä tässä harmittaa, on se, että oma allergisuuteni on silmiin pistävä vaiva, mutta hän vaan on niin ... ärsyttävä, kun hän selittää, ettei voi ikinä syödä sianlihaa ja sitten kyllä kinkku uppoaa, kun tarjotaan ja mantelia allergiaakin on ja kerran minulla oli piirakkaa, missä oli manteleita ja sanoin siitä hänelle, mutta silloin hän ei tuntunut muistavan allergiaansa ollenkaan.

Miksi joku haluaa valehdella tälläistä?
Tosin hän valehtelee muitakin juttuja ja ei syö verenpaine lääkkeitänsä ja ei käytä koskaan silmälaseja edes autolla ajaessa, vaikka lapsesta asti on ollut silmälasit ja ikää on 53v.
Aortan pidentymäkin hänellä on ollut jo 20 vuotta ja kun kysyin rasituskokeesta, että milloin on viimeksi tehty, hän oli hämmillään ja sanoi, ettei koskaan.

2

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ast.+allerg+atopia

oireilee esim. vatsakivulla ja ripulilla, ei minulle mitään iho-oireita tms. koskaan tule.

Millaista kuntoutusta hän saa, sairauslomalla?Vai onko hän kuntoutustuella? Kuntoutusrahaa vai mitä?

• oireetonta allergiaa

Hän on saanut näitä kuntoutuslomia, missä ollaan n. kaksi viikkoa kerralla ja siellä kuntoillaan ja saadaan kaikkia hoitoja. Tosin hän ei kuntoile kuitenkaan, kun on kuukautiset juuri silloin ja tamboonista hän saa hiivan ja hän ei voi jumpata, kun välineissä on kumia ja hän on niin allerginen ja ja vaikka mitä.

Luulosairaus hänellä kai on, tai sitten hän vaan tahtoo sairaseläkkeelle, mutta se ei käynytkään niin helposti, kun hän luuli ja siten sairauksia on tullut lisään.

Hän on oikeasti "hieno nainen" tyylikäs, tekopyhä, joka luistaa asiasta kuin asiasta teeskennellen allergiaa.

mutta tuo B-vitamiini allergia kyllä kiinostaa, sillä kyseinen ihminen syö kyllä mitä vaan... mutta kun joku suositteli hänelle allergiaan teho vitamiini ja hivenaine kuuria, niin jo alkoi siltäkin saralta tulemaan ongelmia.

Ei hänellä mitään ilmavaivoja tai vatsakipuja ole normaalia enempää. Hän nimenomaan väittää, että hänen silmät punoittaa, henkeen ottaa, iho kutiaa, yskittää... mutta en ole koskaan kuullut tai nähnyt vaikka joka päivä melkein nähdään. En edes muista, koska hänellä oli viimeksi normaali flunssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1478
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe