Olen tekemässä lisensiaatin tutkintoa kielten alalta, mutta jotenkin nyt huomasin, ettei tuo tutkijan ura taida olla minua varten. Voiko opettajan pedagogisia opintoja tehdä siis jatko-opiskelijana? Pitääkö niihin hakea valintakokeen kautta vai saako jatko-opiskelija tehdä niitä ilman valintakokeeseen osallistumista?
Vai onko paras että keskeytän koko lisensiaattipaskatutkintoni ja haen jotain muuta kautta pedagogisiin opintoihin?
Työkokemusta minulla on tasan 0 päivää.
Opettajan pedagogiset opinnot maisterin tutkinnon jälkeen?
3
1098
Vastaukset
- leea123
Itse kaipaisin vastausta samaan kysymykseen, eli jos joku tietää niin olisi mukava kuulla :)
- kyselijätyyppi
Olisi kiva itsekin tietää lisää tästä aiheesta.
- ///
Niinkuin et kyselee täältä eikä tsekkaa ko. mestan opinto-oppaasta? Helsingin Yliopistossa on mun mielestä pääsykokeet pedagogisiin. Niihinhän otetaan kai jotenkin erikseen jo tutkinnon suorittaneita ja sit opiskelijoita. Jos tutkinnon suorittaneena yrität sillä perusteella tuossa opiskelijakiintiössä sisään, että olet jatko-opiskelija, niin kysele sieltä mihin oot tekemässä sitä lisuria et miten se menee. Ammattikorkeakouluthan kouluttaa sit ammatillisia opettajia. Sinnekin on karsintaa, mut ei valintakokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692653
- 632604
- 681772
- 241597
- 201530
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81187- 251096