silmien turvotus ja kutina

allergiaa?

Silmät ovat hyvin hyvin turvonneet eikä turvotus päivän mittaan laske. Lisäksi niitä kirvelee, eikä allergialääkkeet (Zyrtec, ym) auta ollenkaan.
Etenkin meikin poiston jälkeen, kun silmiä siinä räpeltää, ne alkaa urpoamaan välittömästi vaan enemmän, ja silmissä on ihan hirveä tunne; silmässä myös näkyy silloin sellanen läpinäkyvä kalvo, jonka rajareunat siis näkyy ihan selvästi. Se tuntuu sitten siltä, että silmiä ei pysty liikutella paljoa ja kun ne laittaa kiinnikin, niin saa ihan painaa luomet kinni että silmät menevät ihan kiinni.
Oon tosi huono selittään tätä, mutta koska tätä on nyt melkein viikon jatkunut, aina vaan paheten, niin alkaa vähän hirvittään koska allergialääkkeetkään ei tosiaan auta. Eli olisko tämä jotakin muuta kuin mahdollista allergiaa jollekin? Osaako kukaan sanoa, itse en paljon allergioistakaan tiedä koska ei ole sellaisia ikään todettu!

2

4358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • altistaa
    • .....

Tuon silmien ärsytyksen saa loppumaan 10 minuutissa oikeilla lääkkeillä. Sinulla on luultavasti allerginen sidekalvojen tulehdus. Mene pikaisesti lääkäriin ja pyydä kortisoni- tai steroidi silmätipat (esim. Allergan FML liquifilm 1mg/ml). Kyseiset tipat normalisoi silmät melkein välittömästi. Lisäksi pyydä, että lääkäri kirjoittaa kunnon "resepti-allergia" lääkkeet.
      Suosittelen yhdistelmähoitoa, eli tabletti (esim. Aerius 5mg), nenäsuihke (esim. Avamys) ja silmätipat (esim. Zaditen).

Eli kannattaa sitte tosiaan käyttää tippoja ja suihkeita tablettien lisäksi, koska pelkkä sisäinen lääke ei aina vaikuta tarpeeksi. (...siis jos oireesi johtuvat siitepöly allergiasta)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe