ok, NYT JÄRKYTYIN! :O

ei voi olla näin :'(

Kyllähän tiesin että bernit ovat lyhytikäisiä, mutta kun katselin videoita niistä you tubesta, oli siellä PAALJON kommentteja kuinka hänen koiransa oli kuollut jopa alle 1 vuotiaana!Ja että pelkää koiransa kuolevan jo ennen ensiimmäistä ikävuotta ja ym. :O omg, onko se yleistä että ne niiiin nopeasti kuolla kupsahtavat?!? :'( joku vika niillä varmaan oli(?) (mikä?) pitää kattoo kasvattaja tarkkaan ja etenkin koiran sukupuu luulisin. niin minä ainakin aion tehdä jos bernin (tai minkä muun vaan) otan, minä haluan sellaisen, mutta en nyt tiedä...pelottaa jos kuolee NOIN nuorena! :L
-Onko se yleistäkin? ;O

2

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihanat bernit

Ei kannata huolestua. Ei se ole niin yleistä kuin tarkoitushakuisissa videoissa annetaan ymmärtää. Kuoleehan niitä muidenkin jalostettujen rotujen koiria nuorena. Syöpä lienee yleisin kuolinsyy. Meidän bernit on eläneet yli 8-v ja tällähetkellä on yksi 5-v terve ja virkeä narttu. Nykykoirat on niin jalostettuja ettei ole mikään ihme miksi ne sairastavat niin paljon, mutta asiaahan tutkitaan kovasti ja yritetään saada rotu terveemmäksi. Bernit ovat suosittuja, eikä ihme, onhan se aivan ihana ja upea koirarotu, enkä muuta voisi itselle kuvitellakaan. Valitettavasti on myös kasvattajia, jotka eivät välitä koiran terveydestä pätkääkään, pääasia vaan että saavat paljon pentueita ja bisnes pyörii.

• olisin .:

valmis hoitamaan ihan "tunteen kanssa" enkä todellakaan mitään bisneksiä pyörittele. Haluan siitä pitkän ystävän, ja siksi pelottaakin, jos se kuoleekin nuorena :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5130
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      513
      1689
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe