leikit

rr

Tyttöni lopettelee kuudetta luokkaa, menee siis yläasteelle syksyllä. Hän leikkii vieläkin kaverinsa kanssa esim kahvilaa, laulajj ja barbeilla. Toisaalta myös jo meikkaa kouluun ja on kuin muutkin ikäisensä. Onkohan tytön kehityksessä jotain pielessä kun vielä leikkii?

4

474

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyttärien äiti

Ei tyttäresi kehityksessä ole mitään vikaa. Tuohon ikään nimenomaan kuuluu se, että välillä leikitään niinkuin ennenkin ja välillä opetellaan isompien juttuja niiinkuin esim. meikkaamista. Kyllä ne muutkin ikäsisensä näin tekevät, vaikkei se sitä leikkimistä ehkä ulkopuolisille kerrotakaan.
      Ei lapsilla ole eikä saakaan olla kiirettä aikuistumiseen ja aikuisten juttuihin. Kyllä se aikuistuminen tulee sitten tulee aikanaan ja luulatavasti pikemmin kuin odotatkaan. Meikkaamiset ei ole ehkä se ensimmäinen juttu. Eihän kenenkään ole pakko meikata. Nuoret ovat kauniita ilman meikkiäkin. Tuossa iässä ehkä enemmän kiinnostaa naiseksi kehittyminen muuten, niinkuin esimerkiksi rintojen ja karvoituksen kasvaminen, kuukautisten alkaminen, ja mitä se tarkoittaa, jne. Siltikin sitä leikkiäkin vaikkapa barbeilla tarvitaan.
      Älä siis ole huolissasi.

• melissa88

Ihan normaalia! Tyttösi ehtii vielä ihan hyvin aloittaa isojen tyttöjen puuhat. ja varmasti aloittaakin nopeemmin mitä huomaatkaan. :)
      Itse leikkisin vielä seiskalla juuri tuollaisia leikkejä ja kasilla aloinkin jo juhlimaan ja tutustumaan aikuisten leikkeihin ja alkoholiin yms. hurja muutos ehtii kyllä tapahtua enemmin tai myöhemmin, mutta tuon ikäisenä leikki on ihan normaalia. :)

• ifolor

Aivan ihanaa että tuollaisia lapsia vielä tänä päivänä on!:D Kaikilla niin kiire aikuisiksi vaikka sitä lapsuutta pitäis elää nii kauan ku "mahollista".Itse sain 13v lahjaksi vielä barbien.Tosin se leikkiminen oli melkolailla jo hiipunut mutta silti näin kolmenkympin kynnyksellä olen iloinen että leikittiin niinkin myöhäiseen ikään.Tuntuu että lapsuus tuli elettyä eikä kiirettä aikuisten juttuihin ollut.Elä missään nimessä huolestu!Ole onnellinen että sulla tuollainen tytär  

• basine85

Olen leikkinyt myöhään, baby born nuken sain 9vuotiaana jolla nyt leikkii lapseni, hienoimmat barbiet sain 10-12vuotiaana. Varmaan oli omakin äitini huolissaan silloin kehityksestäni, mutta nyt olen ainakin omasta mielestäni tavallinen kohta 25vuotias pian kahden lapsen äiti. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2532
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      22
      1536
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1480
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1342
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe