Mitä tehdä kauhee ääni ;(

paskaäänimulla:(

Mulla on jo pitkää ollu koulussa kauhee poikamainen ja käheä ääni. Ja jotkut on sanonu että mulla on mouruma ääni :,( Kotona mulla on kaunis ääni sit.. en tiiä mistä tää johtuu. Tekis mieli tehä itsari :( Mitä mä oikeesti teen! En ees jännitä koulus mitää! Silti mulla on nii kauhee ääni vaikka kui yritän puhuu hyvin nii se muuttuu sellaseks hirveeks.. :(

5

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitikin

Koulussa voi olla pölyinen tai kuiva ilma ja se aiheuttaa kurkun käheyttä. Käy kouluterveydenhoitajan luona juttelemassa, voihan olla että olet vaikka allerginen jollekin mitä koulun ilmassa on. Nyt on muutenkin sellainen aika vuodesta, että allergiat jyllää ja yksi jos toinenkin mörisee ;)

• tsemppiä!

Olet ilmeisesti tyttö, kun kuvailet ääntäsi poikamaiseksi? Suosittelen käymään korva-,kurkku- ja nenätautien lääkärillä. Olin toisella luokalla ala-asteella, kun ääneni muuttui käheäksi, möreäksi ja helposti väsyväksi. Syynä oli äänihuulien (onneksi hyvänlaatuinen) kasvain, joka painoi äänihuulia. Havaitsemishetkellä se tukki neljänneksen "ilmatilasta" ja aiheutti öisiä hengityskatkoksia. Leikkaushoito auttoi.

Toivottavasti ääniongelmasi johtuisivat vain huonosta ilmasta tms harmittomasta, mutta kannattaa käydä lääkärillä.

• fasfasdsadff

Aina kannattaa tutkituttaa, ettei taustalla ole yllä mainittuja ongelmia, kilpirauhas ongelmaa yms
        '
        Tietysti sitä alkaa tarkkailemaan omaa ääntään ja sitten "kuulee" sen möreämpänä kuin se todellisuudessa onkaan.

Meillä on naapurissa poika, jolla kimeä ääni. Kaverit kiusasivat niin kauan, että eipä poika ole puhunut kodin ulkopuolella enää 7 vuoteen.

• tsemiä tsemiä!

..mutta vastaanpa silti vielä. Ääneen vaikuttaa monikin asia, mutta mikäli syyksi ei löydy mitään terveydellistä, kannattaa hakeutua ääniterapeutille tai puheterapeutille, kysäise asiasta esim. oman paikkakunnan terveyskeskuksesta tai koulun terveydenhoitajalta ja kerrot kuinka iso asia sinulle on. Ihmisen on mahdollista harjoitella äänenkäyttöään ja jopa muuttaa ääntään. Tämä toki vaatii ohjattua harjoittelua (ja paljon), mutta älä vaivu epätoivoon, asiaan voi vaikuttaa!

• zayzay

moi kannattaa käydä lääkärillä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1821
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1579
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      102
      1523
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1437
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      278
      1218
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1080
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1071
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1022
    Aihe