tuonne turhan piiloon, joten nostan tämän esille, koska kysymyksessä on erään palstan vakiokirjoittajan kirjoitusten (valheiden) taso paljaimmillaan. Kun minä kirjoitan näin:
""Evoluutio toimii perinnöllisyyden, muuntelun ja luonnonvalinnan avulla. Se ei toimi niin, että jos sinä harjoittelet juoksua, sinun lapsesi olisivat parempia juoksijoita. Tämä on kerrottu sinulle jo ainakin sata kertaa."
Hänen vastauksensa on:
"Sitähän minäkin olen yrittänyt teille evoille selittää mutta kun teidän oppinne lähtee siitä, että kun heimo alkaa juoksennella niin lapsista tulee automaattisesti hyviä juoksijoita heistäkin"
Eli, kun minä kirjoitan, miten evoluutioteorian mukainen evoluutio toimii, tämä kirjoittaja katsoo asiakseen väittää, että hän olisi muka koko ajan selittänyt, että juuri tätä hän onkin tarkoittanut ja että me muka edustaisimme tuollaista näkemystä, että harjoitellut ominaisuudet periytyisivät, vaikka minä juuri kerroin miten evoluutio toimii aivan toisella periaatteella, eli perinnöllisyydellä, muuntelulla ja luonnonvalinnalla.
Harvoinpa missään näkee näin suoraa valehtelua, mutta tällä palstalla näkee, nimenomaan näiden kreationistien toimesta. Sääli on, että jotkut kreationistit ottavat tämän kirjoittajan opetukset vieläpä tosissaan ja luulevat, että niillä olisi jotain perusteita, kuten esimerkiksi laktoositoleranssin perustuminen perinnöllisten muutosten sijaan oppiviin geeneihin tai vaikkapa ettei jää voi liikkua tasamaata ja kuljettaa hiekkaa ja irtokiviä, mikä on nykyajassakin havaittu ilmiö. Tämä kirjoittaja puolustaa valheiden lisäksi tietämättömyyttä, jotta hänen edustamallaan humpuukkiuskonnolla olisi mahdollisuuksia menestyä.
Tämä jäisi
16
375
Vastaukset
- jb
se mitä Sinä sanot ei useinkaan pidä paikkaansa edes evoluutiosta,, vaan puhut ihan omaa evotéologiaasi.
Tokihan evokkien piirissä on ajatus siitä että pikauoksijan, ja varsinkin pitkänmatkan rystyjuoksijan ominaisuudet periytyvät ja vieläpä ihan itse tuota vakuuttelit jokin aika sitten naama punaisena.
Vai etkös ole kuullut turkana-boystä? Väitit että se on ihmisen lähimpiä esi-isiä ja siksi se oli mielestäsi rystypitkänmatkanjuoksija jonka ominaisuuden periytyivät ihmiselle asti. Vai valhtelitko vain?
Ja kerrohan että ketä noin kovasti moitit että voidaan tarkistaa ettet puhu ihan pötyä niinkuin tapasi on aina ollut.- vanha-kissa
sonnansuoltaja. Hirvinautaa pukkaa jälleen.
Kannattaisiko tämän jb/viksumpi/mikälie/corfu - lepakkohemmo jättää ihan omaan rauhaansa. Se on hukannut palikkansa jo ajat sitten. - Turkana
""Mutku mutku se mitä Sinä sanot ei useinkaan pidä paikkaansa edes evoluutiosta,, vaan puhut ihan omaa evotéologiaasi.""
Korjaa toki jos tiedät, että kerron väärin. Mutta se ei ole korjaamista että keksit mielikuvituksellasi nimettömiä tiedemiehiä, joiden lausuntoja muka olet lukenut, vaan kerro lähde, nimet ja perusteet.
""Tokihan evokkien piirissä on ajatus siitä että pikauoksijan, ja varsinkin pitkänmatkan rystyjuoksijan ominaisuudet periytyvät ja vieläpä ihan itse tuota vakuuttelit jokin aika sitten naama punaisena.""
Niin. Etkö sinä muka ymmärrä mistä tässä puhutaan: perinnölliset ominaisuudet periytyvät, hankitut eivät? LOL. Voitko muka olla niin tyhmä?
""Vai etkös ole kuullut turkana-boystä? Väitit että se on ihmisen lähimpiä esi-isiä ja siksi se oli mielestäsi rystypitkänmatkanjuoksija jonka ominaisuuden periytyivät ihmiselle asti. Vai valhtelitko vain?""
Aivan, sen perinnölliset pitkänmatkanjuoksijan ominaisuudet olivat valikoituneet luonnonvalinnan avulla. ei niin, että sen isä olisi harjoittanut juoksua ja siksi sillä olisi ollut nuo ominaisuudet.
""Ja kerrohan että ketä noin kovasti moitit että voidaan tarkistaa ettet puhu ihan pötyä niinkuin tapasi on aina ollut.""
Kysymys oli tietysti Möttöskästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9090602/44256701 - Turkana
Turkana kirjoitti:
""Mutku mutku se mitä Sinä sanot ei useinkaan pidä paikkaansa edes evoluutiosta,, vaan puhut ihan omaa evotéologiaasi.""
Korjaa toki jos tiedät, että kerron väärin. Mutta se ei ole korjaamista että keksit mielikuvituksellasi nimettömiä tiedemiehiä, joiden lausuntoja muka olet lukenut, vaan kerro lähde, nimet ja perusteet.
""Tokihan evokkien piirissä on ajatus siitä että pikauoksijan, ja varsinkin pitkänmatkan rystyjuoksijan ominaisuudet periytyvät ja vieläpä ihan itse tuota vakuuttelit jokin aika sitten naama punaisena.""
Niin. Etkö sinä muka ymmärrä mistä tässä puhutaan: perinnölliset ominaisuudet periytyvät, hankitut eivät? LOL. Voitko muka olla niin tyhmä?
""Vai etkös ole kuullut turkana-boystä? Väitit että se on ihmisen lähimpiä esi-isiä ja siksi se oli mielestäsi rystypitkänmatkanjuoksija jonka ominaisuuden periytyivät ihmiselle asti. Vai valhtelitko vain?""
Aivan, sen perinnölliset pitkänmatkanjuoksijan ominaisuudet olivat valikoituneet luonnonvalinnan avulla. ei niin, että sen isä olisi harjoittanut juoksua ja siksi sillä olisi ollut nuo ominaisuudet.
""Ja kerrohan että ketä noin kovasti moitit että voidaan tarkistaa ettet puhu ihan pötyä niinkuin tapasi on aina ollut.""
Kysymys oli tietysti Möttöskästä:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9090602/44256701ennen kuin joku näsäviisas yrittää korjata niin toki tiedän, että geneettisten kytkimien asennot voivat muuttua esim. ruokavalion ansiosta tms. ja vaikuttaa ilmiasuun. Sen sijaan koko anatomian muuttuminen siksi, että vanhempi harrastaa juoksua ei ole mahdollista.
- jb
vanha-kissa kirjoitti:
sonnansuoltaja. Hirvinautaa pukkaa jälleen.
Kannattaisiko tämän jb/viksumpi/mikälie/corfu - lepakkohemmo jättää ihan omaan rauhaansa. Se on hukannut palikkansa jo ajat sitten.että sillä joka väittää että lepakolla ja delfiinillä on yhteinen esi-isä, on palikat vielä enemmän hukassa. ohan sen järkikin sanoo. Ainakin niille joille järki jotain sanoo.
Viittiikö kukaan noin löyhäpäisten kanssa jutella. Minä en ainakaan sano ensimmäistäkään sanaa.
- Merkki-Erkki
.....""Evoluutio toimii perinnöllisyyden, muuntelun ja luonnonvalinnan avulla. Se ei toimi niin, että jos sinä harjoittelet juoksua, sinun lapsesi olisivat parempia juoksijoita. Tämä on kerrottu sinulle jo ainakin sata kertaa....
Kyllähän minäkin olen lukentu möttöksän tekstit ja hän vastaa vain sinun valeeseesi. Valehtelet tuossa harvinaisen räikeästi omalla tyylilläsi möttöskän opettavan juoksuharjoittelun aiheuttavan perinnöllisiä muutoksia. >Ja sitten yrität olla näsäviisas ja alentuvasti selittää miten on kerrottu jo sata kertaa.
Eli m vastaa vain sinun valeeseesi ja vastaa aivan oikein. Pidä hhyvänäsi, sitä saat mitä tilaat. Puhu lapsi aina totta niin minulle neuvottiin. Kun sinäkin jätät valehtelun ja pilkalliset "kerrottu jo sata kertaa" - kommentit vähemmälle niin se toisi paljon asiallisuutta keskusteluun. Yrittäisit edes.- Turkana
""Kyllähän minäkin olen lukentu möttöksän tekstit ja hän vastaa vain sinun valeeseesi. Valehtelet tuossa harvinaisen räikeästi omalla tyylilläsi möttöskän opettavan juoksuharjoittelun aiheuttavan perinnöllisiä muutoksia.""
Voi voi. Kuule Merkki-Erkki, sinä taidat ihan oikeasti olla idiootti. Minä en tuossa valehtele Möttöskän opettavan juoksuharjoittelun aiheuttavan perinnöllisiä muutoksia. Päinvastoin, tuo oli vastaus Möttöskän kysymykseen: "Jos juoksu ei kehitä tulevaa lasta niin miten evoluutio olisi voinut toimia?" Se on suora vastaus tuohon kysymykseen, enkä puhu siinä Möttöskän näkemyksistä mitään.
""Ja sitten yrität olla näsäviisas ja alentuvasti selittää miten on kerrottu jo sata kertaa.""
Valehtelematta se on tällä palstalla kerrottu yli sata kertaa, kuinka evoluutio toimii.
""Eli m vastaa vain sinun valeeseesi ja vastaa aivan oikein.""
Vastaa aivan oikein???? Kun minä kerron, että evoluutio toimii evoluutioteorian mukaisesti perinnöllisyyden, muuntelun ja luonnonvalinnan avulla, eikä niin että harjoittelemalla saadaan ominaisuuksia, niin onko todellakin oikein vastata että evoluutio toimii meidän mukaamme harjoitettujen ominaisuuksien periytymisellä? Miten ihmeessä? minähän juuri selitin, ettemme niin luule.
""Pidä hhyvänäsi, sitä saat mitä tilaat.""
Huh. Olenko minä muka tilannut valheita kreationisteilta?
""Puhu lapsi aina totta niin minulle neuvottiin.""
Niin minullekin, mutta Möttöskälle ei. Sinua en vielä syytä tässä vaiheessa valehtelusta, koska olet näköjään liian tyhmä ymmärtääksesi kirjoitettua tekstiä.
""Kun sinäkin jätät valehtelun ja pilkalliset "kerrottu jo sata kertaa" - kommentit vähemmälle niin se toisi paljon asiallisuutta keskusteluun. Yrittäisit edes.""
LOL. Se on teidän kanssanne mahdotonta. te valehtelette aivan koko ajan joka asiasta ja jos ette valehtele, olette ymmärtäneet asian päin prinkkalaa, niin kuin sinä nyt. Mutta jos haluat noudattaa, kotoa saamaasi neuvoa, niin käypä korjaamassa virheellinen syytöksesi että minulla oli virhe siellä geenikeskustelussa ja myönnä totuudenmukaisesti että virhe olikin Möttöskällä ja sinulla. Sitten olisit noudattanut tuota vanhempiesi neuvoa, et ennen.
Tämä on juuri se, miksi minä en henkilökohtaisesti (enää) näe mitään syytä edes yrittää keskustella kreationistien kanssa vakavasti. Kreationismi on sairaus, jossa patologisella valehtelulla pyritään pönkittämään omaa uskoa / osoittamaan tieteen virheellisyyksiä. Jos valehtelija jää kiinni valheestaan, hän on hetken hiljaa ja pian taas julistamassa samaa valhetta uudelleen.
Keskustelu kreationistin kanssa on pelkästään yhdensuuntaista vuorovaikutusta: Kreationisti valehtelee minkä kerkiää ja kun "terve" ihminen vastaa valheisiin, ei kreationisti lue, ymmärrä tai halua ymmärtää. Valehtelu jatkuu ja jatkuu.. "Terve" ihminen toimii siis vain kuuntelijana vaikka yrittäisikin vastailla ja koska kuunneltavat jutut ovat äärimmäisen typeriä ja vailla totuusperää, en näe mitään järkeä ylläpitää tälläistä "keskustelua".- Turkana
en luule saavani ketään kreationistia muuttamaan mieltään ja luopumaan valheistaan, mutta näiden valheiden osoittamisella onkin tarkoituksenani estää kreationismia saamasta lisää uhreja.
- Sama krea vaan
Turkana kirjoitti:
en luule saavani ketään kreationistia muuttamaan mieltään ja luopumaan valheistaan, mutta näiden valheiden osoittamisella onkin tarkoituksenani estää kreationismia saamasta lisää uhreja.
Tunnet siis olevasi evouskon apostoli, jolle on uskottu evoilosanoman vieminen kaikille kansoille ja luomiseen uskomisen hävittäminen. Jotain sellaista tässä on moni jo epäillytkin.
Keneltä tuon tehtävän sait? - Turkana
Sama krea vaan kirjoitti:
Tunnet siis olevasi evouskon apostoli, jolle on uskottu evoilosanoman vieminen kaikille kansoille ja luomiseen uskomisen hävittäminen. Jotain sellaista tässä on moni jo epäillytkin.
Keneltä tuon tehtävän sait?""Tunnet siis olevasi evouskon apostoli, jolle on uskottu evoilosanoman vieminen kaikille kansoille ja luomiseen uskomisen hävittäminen. Jotain sellaista tässä on moni jo epäillytkin.""
Höpsis. Vastustan itsekin tuota Möttöskä/Outsiderin luomaa humpuukia, evouskoa, siinä suhteessa olemme täsmälleen samalla puolella rintamaa. Enkä suinkaan vastusta luomisuskoa, olenhan itsekin luomisuskoinen.
""Keneltä tuon tehtävän sait?""
Kuten huomaat, olit väärässä, en ajattele niin kuin vahingossa luulit. - jb
kinata evokkien kanssa jotka uskovat todistamattomiin asioihin kuten makroevoluutioon vain sen vuoksi että he kuvittelevat vahvassa evoluutio-uskossaan täydellisen sokeasti siihen että koska on erilaisia eliöitä, niin on pakko olla myös makroevoluutio. Kehäpäätelmästähän tässä on kyse eikä tieteestä.
On tosi typerää keskustella ajattelukyvyttömien evokkien kanssa jotka eivät osaa muuta kuin todistaa hypoteesin toisella hypoteesilla.
Pari vuotta olen kinunut edes yhtä todellista ja perusteellisesti tutkittua todistetta evoluutiosta, ja mitä olen saanut. Bakteerin propellipyrstön josta siitäkin tiedemiehet kiistelevät. Eikö teillä ole todellakaan mitään parempaa? - Turkana
jb kirjoitti:
kinata evokkien kanssa jotka uskovat todistamattomiin asioihin kuten makroevoluutioon vain sen vuoksi että he kuvittelevat vahvassa evoluutio-uskossaan täydellisen sokeasti siihen että koska on erilaisia eliöitä, niin on pakko olla myös makroevoluutio. Kehäpäätelmästähän tässä on kyse eikä tieteestä.
On tosi typerää keskustella ajattelukyvyttömien evokkien kanssa jotka eivät osaa muuta kuin todistaa hypoteesin toisella hypoteesilla.
Pari vuotta olen kinunut edes yhtä todellista ja perusteellisesti tutkittua todistetta evoluutiosta, ja mitä olen saanut. Bakteerin propellipyrstön josta siitäkin tiedemiehet kiistelevät. Eikö teillä ole todellakaan mitään parempaa?""Pari vuotta olen kinunut edes yhtä todellista ja perusteellisesti tutkittua todistetta evoluutiosta, ja mitä olen saanut. Bakteerin propellipyrstön josta siitäkin tiedemiehet kiistelevät. Eikö teillä ole todellakaan mitään parempaa?""
Hoh. Olet toki saanut paljon enemmänkin, kuten mm. fossiiliaineiston järjestäytyneisyyden evoluutioteorian mukaisesti miljardien vuosien ajalta. Esität ettei se muka pitäisi paikkaansa, mutta todellisuudessa itsekin tiedät, että se pitää, ethän uskaltanut lyödä vetoa siitäkään, että siitä kambrikauden kerrostumasta löytyisi yhtään nykynisäkästä, matelijaa tai vaikkapa lintua, kuten Raamatun mukaan olisi mahdollista. Syy, mikset uskaltanut lyödä vetoa on ilmiselvä, sinäkin todellisuudessa tiedät, että fossiiliaineisto on järjestynyt aikakausien mukaisesti. Ja linnut kehittyivät vasta yli 300 miljoonaa vuotta myöhemmin kuin tuon fossiiliaineiston merieläimet.
Mutta paras todiste evoluutiosta on tietysti eri lajien DNA:ssa, sen eroissa ja yhtäläisyyksissä eri lajien väleillä. Nuo todisteet, joista sinä et tietämättömyydessäsi ymmärrä mitään ja siksi luulet kyenneesi niitä kumoamaan. Mutta se ei tietenkään todellisuudessa käy niin, että sinä mielikuvituksellasi keksit tietämättömyyteen ja typeryyteen pohjautuvia tarinoita DNA:n syntymisestä tyhjästä maagisesti zimbsalabim, katsos kun sellaisten yliluonnollisten taikatemppujen ei ole ikinä missään mitenkään havaittu tuottavan lajeja ja niiden DNA:ta. Siispä sellaiset sadut eivät myöskään voi kumota sitä mitä tiedämme DNA:sta ja sen syntytavoista, vaikka sinä kuinka jankkaisit tietämättömyyttäsi ja esittelisit tyhmyyttäsi.
Ja kuten tiedät, makroevoluutiosta on suorat todisteet sekä luonnossa että laboratorioissa, joten tuon prosessin tiedetään olevan olemassa, eikä kukaan sinä mukaan lukien ole kyennyt esittämään yhtään syytä, miksei se olisi toiminut myös miljoonia vuosia sitten ja tuottanut biodiversiteettimme. - asianharrastaja
jb kirjoitti:
Pari vuotta olen kinunut edes yhtä todellista ja perusteellisesti tutkittua todistetta evoluutiosta, ja mitä olen saanut. Bakteerin propellipyrstön josta siitäkin tiedemiehet kiistelevät. Eikö teillä ole todellakaan mitään parempaa?Saahan sitä kinuta "edes yhtä todellista ja perusteellisesti tutkittua todistetta", kun käyttää kaksia punnuksia tyypilliseen tapaasi. Tieteentekijöille yksimielisesti kelpaavat todisteet pyyhkäiset köykäisinä syrjään samalla kun esität mielikuvituksellisia omia väitteitäsi ilman todisteen häivääkään. Turha edes kysyä, eikö itselläsi ole "mitään parempaa". On selvinnyt jo kauan sitten, ettei ole eikä tule.
- Turkana
Möttöskä on linjoilla, niin sinulla lienee aikaa kommentoida myös tätä kirjoitustani.
- Turkana
Tämä jää näköjään lukuisten Möttöskän vastaamattomien viestien joukkoon. Hän itsekin siis käytännössä tunnustaa, että kysymyksessä on valhe, jolle hänellä ei ole puolustusta, koska kreationistien vaikeneminen on heidän tapansa tunnustaa, että he eivät puhuneet totta. Vrt. vaikkapa Merkki-Erkin vaikeneminen siitä syytöksestään, että kenellä oli virhe geenikeskustelussa.
Sanonpa vaan että kysymyksessä on mitä härskein valhe tai lievemmässä tapauksessa mitä suurin typeryys, osoitus siitä, ettei Möttöskä lainkaan ymmärrä aihetta, jota hän on kritisoivinaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.1727202Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.2651803- 671264
Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei641167- 671156
- 551144
Bachelor-Joonas tapasi Monican isän - "Appiukko" antoi koulutusta vävypojalle - Katso kuvat tästä!
Joonas ja Monica ovat pitäneet yhtä Bachelor Suomi -kuvausten jälkeen. Tämä todistaa, että tosi-tv:ssä voi syntyä rakkau51098Tosiaankin, jos julkaisette täällä henkilötietoja
Minkäänlaisia, se on poliisiasia. VPN, proxy- tai julkinen yhteys ei salaa mitään. Poliisi pystyy jäljittämään ja saamaa931092Gallup: Mitä mieltä olet uudesta Putous-kaudesta: hyvä, keskinkertainen, huono?
Putous on saanut kuraa niskaan mm. kaksimielisistä jutuista. Ohjelma on lasten suosikki ja lapset toistelevat hokemia ti511075- 361026