Aloittelijalle apua!!

Sormi suussa

Mulle on tulossa "ei ihan vielä aikuinen muttei mikään vauva" viljakäärme ja nyt menikin sormi suuhun. Olen yrittänyt löytää tietoa ja saada jopa eläinkaupoista tietoa kuinka minun pitäisi sijoittaa lämmityskaapeli terraan. Vastausta ei tunnu löytyvän vaan jokainen jolta kysyn sanoo ei ei, älä tee noin vaan näin. Koska olen aloittelija haluan tietysti oppia kaiken ja käärmeelle parhaimmat elin olosuhteet.

Lasinen terra on noin 60x70x40 ( l x k x s ) jossa on puunrunko kiipeilyä vaten, muutamat keraamiset piilopaikat, juoma-astia, kylpyastia, "riippumatto" ja pohjamateriaalina mörttiröpöä. Terrassa myös eläinkaupasta ostettua sisustus kasvia. Terra on luukullinen eli ns sivusta avattava ja käärmeen vielä kasvaessa vaihdamme hänelle isomman terran (haaveena k120 x l100 x s80 ).

Kuinka siis asettelen lämmitys kaapelin terraan vai laitanko sen ns ulkopuolelle pohjalle (eli korotan terraa tukevasti ja lämmityskaapeli sinne väliin??) Jos laitan kaapelin terraan tuleeko paloriskiä mörttiröpön kanssa? (lämmittimessä säädettävissä oleva teho) Voiko kaapelin piilottaa esim luonnonkivistä ja silikonista tehtyyn kivimuodostelmaan jolloin kivet olisivat lämpimät vai tarvitseeko lämmitys paikan olla aina ns suojainen kolo? Myös siitä suljetaanko lämmitin yöksi on ollut erimielisyyttä samoin kuin siitä onko lämmitin koko ajan päivällä päällä vai sykleissä? Jostain luin että n 10h lämmitin päällä ja 14h pois...??

2

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 13+20

herppi.net ja matelijat.info on hyviä osoitteita, kannattaa tutustua :)