metropolia hoitotyön pääsykokeet, anfy- kirja

Allikalli

moikka! millaisia kysymyksiä saattaa tulla tuosta anatomian ja fysiologian kirjasta? KAuheen vaikealukuinen ainakin.. *huoh*.. ehkä yritän panostaa tuohon etiikan kirjaan :D toivottavasti siitä tulee enemmän kysymyksiä. onko muita tulijoita?? reilu viikko onneksi vielä lukuaikaa :)

50

2335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KerranKätilöksiHain

Kysymyksiä tulee 65kpl tosta etiikka kirjasta ja 65kpl anatomia ja fys. kirjasta.. Joten suosittelen panostamaan kumpaankin.

Kysymykset on tosi tarkkoja ja "kompakysymyksiä" joten kannattaa oikeesti perehtyä pieneenkin nippelitietoon, jotta niihin osaa vastata.

Ja täällä on jo ainakin MILJOONA keskustelua samasta "hoitotyön pääsykokeet, metropolia"-aiheesta, joten selaile niin löydät tarkempia tietoja millaset kokeet ovat.

• Miee1

Tuttuni oli viime syksynä kätilöiden pääsykokeissa juuri metropoliassa, ja hän kertoi että vain pari viimeistä kysymystä kokeen lopussa liittyi tuohon fysiologiaan ja anatomiaan. Siis ihan vain muutama. :o
        Muutenkin olen kuullut että aivan selkeä painotus on tuohon etiikan suuntaan. Voi tietysti vaihdella, mutta viimeksi siis näin. :)

• 0099
        Miee1 kirjoitti:

Tuttuni oli viime syksynä kätilöiden pääsykokeissa juuri metropoliassa, ja hän kertoi että vain pari viimeistä kysymystä kokeen lopussa liittyi tuohon fysiologiaan ja anatomiaan. Siis ihan vain muutama. :o
        Muutenkin olen kuullut että aivan selkeä painotus on tuohon etiikan suuntaan. Voi tietysti vaihdella, mutta viimeksi siis näin. :)

Ja tuo ihan loogistakin, etiikkaa yli 400 sivua, anatomian kirjasta n. 60 sivua :)

• kätilöh
        Miee1 kirjoitti:

Öööh.. Myös minä olin viime syksynä kätilön pääsykokeissa metropoliassa ja puolet kysymyksistä liittyi tohon anatomiaan ja fysiologiaan ja puolet etiikkaan!!

• Allikalli
        kätilöh kirjoitti:

Öööh.. Myös minä olin viime syksynä kätilön pääsykokeissa metropoliassa ja puolet kysymyksistä liittyi tohon anatomiaan ja fysiologiaan ja puolet etiikkaan!!

Vähä vaihtelevaa infoa:D Voitko sanoa jonkun esimerkin fys&ana kysymyksistä?

• Miee1
        Allikalli kirjoitti:

Vähä vaihtelevaa infoa:D Voitko sanoa jonkun esimerkin fys&ana kysymyksistä?

Anteeks anteeks mokailuni, tarkotin että tää mun tuttu oli käyny kätilön pääsykokeissa vuosi sitten KEVÄÄLLÄ! Ei siis syksyllä! :DD Ja tällöin pari viimestä kysymystä oli vaan liittyny fys.ana-juttuihin.

Mut tosiaan näyttäs että nuo vaihtelee ihan miten sattuu eri kertoina. Huiii, täytynee vielä kertailla tota fysiologiaa ihan kunnolla tää viimenen viikko. Vaikka edelleen uskon että suurempi painoarvo on etiikalla kun se aluekin on laajempi.

• MsPanic
        Miee1 kirjoitti:

Anteeks anteeks mokailuni, tarkotin että tää mun tuttu oli käyny kätilön pääsykokeissa vuosi sitten KEVÄÄLLÄ! Ei siis syksyllä! :DD Ja tällöin pari viimestä kysymystä oli vaan liittyny fys.ana-juttuihin.

Mut tosiaan näyttäs että nuo vaihtelee ihan miten sattuu eri kertoina. Huiii, täytynee vielä kertailla tota fysiologiaa ihan kunnolla tää viimenen viikko. Vaikka edelleen uskon että suurempi painoarvo on etiikalla kun se aluekin on laajempi.

esimerkkiä heittää, että minkä tyyppistä kenties vois tulla tosta fysiologia ja anatomia osiosta? :)

• Allikalli
        Miee1 kirjoitti:

Oon yrittäny lukea tota solu- osiota, on kyllä semmosta hepreaa --> "panostus" etiikankirjaan suosiolla :D

• Kätilöhakija
        MsPanic kirjoitti:

esimerkkiä heittää, että minkä tyyppistä kenties vois tulla tosta fysiologia ja anatomia osiosta? :)

Ne kysymykset on rasti ruutuun tyylisiä. eli vastaus vaihtoehdot kyllä, ei ja en osaa sanoa. Oikeasta vastauksesta saa pisteitä, väärästä menettää ja EOS vastauksesta ei menetä eikä saa pisteitä. Kysymykset on siis väittämiä tyyliin "solun uloinkerros on nimeltään tuma" ja sit pitää vastata :D Mut ne kysymykset oli ainakin mulle tosi vaikeita. Ja etiikka kysymyksetkin on sellasta pilkun viilausta että pitää muistaa pikkutarkkoja juttuja ulkoa.. Esim. vuosilukuja jne..

• Allikalli
        Kätilöhakija kirjoitti:

Ne kysymykset on rasti ruutuun tyylisiä. eli vastaus vaihtoehdot kyllä, ei ja en osaa sanoa. Oikeasta vastauksesta saa pisteitä, väärästä menettää ja EOS vastauksesta ei menetä eikä saa pisteitä. Kysymykset on siis väittämiä tyyliin "solun uloinkerros on nimeltään tuma" ja sit pitää vastata :D Mut ne kysymykset oli ainakin mulle tosi vaikeita. Ja etiikka kysymyksetkin on sellasta pilkun viilausta että pitää muistaa pikkutarkkoja juttuja ulkoa.. Esim. vuosilukuja jne..

Missä suhteessa sulla oli ne kysymykset? 50/50? Ei kyllä vahvat fiilikset oo siihen kirjatenttiin :/

• kätilöhakija
        Allikalli kirjoitti:

Missä suhteessa sulla oli ne kysymykset? 50/50? Ei kyllä vahvat fiilikset oo siihen kirjatenttiin :/

Niin, puolet kysymyksistä on etiikan kirjasta ja puolet anfysta. Ja kysymyksiä oli joko 120 tai 130 yhteensä.

• Allikalli
        kätilöhakija kirjoitti:

Niin, puolet kysymyksistä on etiikan kirjasta ja puolet anfysta. Ja kysymyksiä oli joko 120 tai 130 yhteensä.

Pääsitkö silloin kouluun? :)

• Kätilöhakija
        Allikalli kirjoitti:

Pääsitkö silloin kouluun? :)

En sitten halunnutkaan alalle vaan mielummin terveydenhoitajaksi joten hain toiseen kouluun seuraavassa haussa :) En siis kouluun päässyt. Tosin pääsykokeisiin lukeminen ei paljon innostanut, joten tiedot oli hyvin vähäisiä ja lähinnä "arvalla" heitin vastaukset. Ryhmätilanne siellä menikin sitten todella hyvin..

• Allikalli
        Kätilöhakija kirjoitti:

En sitten halunnutkaan alalle vaan mielummin terveydenhoitajaksi joten hain toiseen kouluun seuraavassa haussa :) En siis kouluun päässyt. Tosin pääsykokeisiin lukeminen ei paljon innostanut, joten tiedot oli hyvin vähäisiä ja lähinnä "arvalla" heitin vastaukset. Ryhmätilanne siellä menikin sitten todella hyvin..

hyvä että pääsit mieluisalle alalle :) Pakko vielä udella että mistä keskustelitte ryhmässä? :)

• Kätilöhakija
        Allikalli kirjoitti:

hyvä että pääsit mieluisalle alalle :) Pakko vielä udella että mistä keskustelitte ryhmässä? :)

Saahan sitä udella. Meillä oli aiheena "miten parantaisit nuorten terveyspalveluja" tai jotain vastaavaa :)

Tsemppiä! Millon sulla on pääsykokeet siis?

• Allikalli
        Kätilöhakija kirjoitti:

Saahan sitä udella. Meillä oli aiheena "miten parantaisit nuorten terveyspalveluja" tai jotain vastaavaa :)

Tsemppiä! Millon sulla on pääsykokeet siis?

Mielenkiintoinen aihe :) Mulla ois ens viikon maanantaina, sh- linjalle. Oon jo asennoitunu syksyllä hakemaa toiseen kouluun ku ei millää saa itteään niskasta kiinni et alkais lukemaan noita eepoksia..

Kiitos tsempistä :)

• kätilöhakija
        Allikalli kirjoitti:

Mielenkiintoinen aihe :) Mulla ois ens viikon maanantaina, sh- linjalle. Oon jo asennoitunu syksyllä hakemaa toiseen kouluun ku ei millää saa itteään niskasta kiinni et alkais lukemaan noita eepoksia..

Kiitos tsempistä :)

Juu, onhan tällä alueella noita sh-kouluja vaikka kuinka paljon ja moniin on tsiljoona kertaa helpompi päästä kuin metropoliaan :)

Haitko toisella sijalla minne? Mietin vaan että jos metropoliasta saat hyvät pisteet jotka ei kuitenkaan kyseiseen kouluun riitä, niin voit päästä tokalla sijalla olevaan kouluun hyvinkin :)

• Allikalli
        kätilöhakija kirjoitti:

Juu, onhan tällä alueella noita sh-kouluja vaikka kuinka paljon ja moniin on tsiljoona kertaa helpompi päästä kuin metropoliaan :)

Haitko toisella sijalla minne? Mietin vaan että jos metropoliasta saat hyvät pisteet jotka ei kuitenkaan kyseiseen kouluun riitä, niin voit päästä tokalla sijalla olevaan kouluun hyvinkin :)

Kakkosena mulla oli laurean sh-linja.. Tosin kattelin tän kevään hakutilastoja laurean osalta et ei ois ekana hakutoiveenakaan riittäny pisteet edes pääsykokeeseen :D Vähän oli aloituspaikkoja ja paljon hakijoita.. Meikällä ku ei mitkää huippu lähtöpisteet ole :)

Noh, jospa huomenna sais jommankumman kirjan avattua ;)

• kätilöhakija
        Allikalli kirjoitti:

Kakkosena mulla oli laurean sh-linja.. Tosin kattelin tän kevään hakutilastoja laurean osalta et ei ois ekana hakutoiveenakaan riittäny pisteet edes pääsykokeeseen :D Vähän oli aloituspaikkoja ja paljon hakijoita.. Meikällä ku ei mitkää huippu lähtöpisteet ole :)

No mutta jos saat metropoliasta nyt niin hyvät pisteet että riittäis siihen laureaan sitten :) Monet kun saattaa päästä kakkossijhan kouluun vaikkei pisteet olis riittäny sen koulun pääsykokeisiin :) Valintakoeyhteistyö on siinä suhteessa hyvä juttu :) ;)

• pian kätilö
        Allikalli kirjoitti:

Oon yrittäny lukea tota solu- osiota, on kyllä semmosta hepreaa --> "panostus" etiikankirjaan suosiolla :D

pääsykokeessa testataan motivaatiota, jos haluat tarpeeksi sisälle, olet lukenut molemmat kirjat (ts pääsykoe aineiston) hyvin. Ei nyt mitään " mitä lukee sivun 27 alareunassa", mutta kuitenkin, aika nippelitietoa. Harvaan kysymykseen voi mitään päätellä, väärästä vastauksesta meni muistaakseni miinusta joten jos ei tiedä, kannattaa melkein laittaa tyhjä vastaus.
        minäkin olen lopulta aika dorka ja päässyt kuitenkin sisään :) isot tsempit hakijoille, paratussa metropoliassa on paljon hyvääkin :)

• apua?
        Allikalli kirjoitti:

Mistä noi tän kevään hakutilastot ja pisterajat löytyy??

• -

• niiiiiiiiiiii

• -
        niiiiiiiiiiii kirjoitti:

vielä oo.. Laurean sivuilta

Mutta tuolta ne löytyy sitten kun löytyy..

• asdasdaa
        pian kätilö kirjoitti:

pääsykokeessa testataan motivaatiota, jos haluat tarpeeksi sisälle, olet lukenut molemmat kirjat (ts pääsykoe aineiston) hyvin. Ei nyt mitään " mitä lukee sivun 27 alareunassa", mutta kuitenkin, aika nippelitietoa. Harvaan kysymykseen voi mitään päätellä, väärästä vastauksesta meni muistaakseni miinusta joten jos ei tiedä, kannattaa melkein laittaa tyhjä vastaus.
        minäkin olen lopulta aika dorka ja päässyt kuitenkin sisään :) isot tsempit hakijoille, paratussa metropoliassa on paljon hyvääkin :)

Onko tuolla pääsykokeissa erikseen matematiikan laskuja? Oon ollu koko ajan siinä uskossa että olis, mutta nyt kun otin silmän käteen ja luin kutsun tarkemmin, niin ei kyllä löydy mitään mainintaa...?!

• åäåä
        asdasdaa kirjoitti:

Onko tuolla pääsykokeissa erikseen matematiikan laskuja? Oon ollu koko ajan siinä uskossa että olis, mutta nyt kun otin silmän käteen ja luin kutsun tarkemmin, niin ei kyllä löydy mitään mainintaa...?!

Ootko lukenut hyvin? Mulla takkuaa pahasti

• asdasdaa
        åäåä kirjoitti:

Ootko lukenut hyvin? Mulla takkuaa pahasti

Siis ei oo matikkaa ollenkaan? Voihan s**tana, oon ihan kusi sukassa kerrannu prosenttilaskuja, yksikkömuuntoja yms :D Mutta se taiskin tosiaan olla jonkun toisen koulun koe, jossa noita ois tarvinnu osata. Huoh.

Kun luin noi kirjat ekaa kertaa läpi, niin tuli fiilis, että en tajua mitään. Mutta nyt kun olen niitä toiseen kertaan selaillut läpi, niin tuntuu, että jotain jää jo mieleen. Ja sit jos niistä kysymyksistä saa aina yhden pisteen per oikea vastaus, niin eihän siinä kokeessa tarvitse osata puoliakaan, niin pisteet riittää jo sisäänpääsyyn. Eli aika helpolta vaikuttaa. Tuskin viime vuodesta pisterajat kauheesti nousee kun alotuspaikkojakin on muutama enemmän.

• åäåä
        asdasdaa kirjoitti:

Siis ei oo matikkaa ollenkaan? Voihan s**tana, oon ihan kusi sukassa kerrannu prosenttilaskuja, yksikkömuuntoja yms :D Mutta se taiskin tosiaan olla jonkun toisen koulun koe, jossa noita ois tarvinnu osata. Huoh.

Kun luin noi kirjat ekaa kertaa läpi, niin tuli fiilis, että en tajua mitään. Mutta nyt kun olen niitä toiseen kertaan selaillut läpi, niin tuntuu, että jotain jää jo mieleen. Ja sit jos niistä kysymyksistä saa aina yhden pisteen per oikea vastaus, niin eihän siinä kokeessa tarvitse osata puoliakaan, niin pisteet riittää jo sisäänpääsyyn. Eli aika helpolta vaikuttaa. Tuskin viime vuodesta pisterajat kauheesti nousee kun alotuspaikkojakin on muutama enemmän.

Miten ne pisteet jakautuu siinä kokeessa?? Paljonko saa kirjatentistä? Entä ryhmäkeskustelusta?

Mulla soljuu tuo etiikka paremmin, mutta aika kauheeta tekstiä toi toinen teos..

• asdasdaa
        åäåä kirjoitti:

Miten ne pisteet jakautuu siinä kokeessa?? Paljonko saa kirjatentistä? Entä ryhmäkeskustelusta?

Mulla soljuu tuo etiikka paremmin, mutta aika kauheeta tekstiä toi toinen teos..

Ei mulla oikeesti oo mitään hajua mistään pisteien jakautumisesta, kumpahan yritän itseäni rauhottaa ;D

Toi etiikan kirja vaikuttaa oikeestaan aika ilkeeltä. Siis periaatteessa tosi helppolukuista tekstiä, mutta ei niitä eri termien merkityksiä oikeesti enää jälkeenpäin muista. Siellähän voi olla vaikka väittämä, että "Makrotaso on ammattikunnan etiikan taso" ja sitten pitäs vaan muistaa noi termit ulkoa, että voi vastata.

Onneks mulla on se koe vasta keskiviikkona, niin saa pari ylimääräistä lukupäivää :P

• NroApw

jo ihan hulluna!! :))

• jojojoo

Kirjottelin just ton valmistavan tehtävän, en saanu ku reilun yhden sivun kasaan.. Mutta siinähän oliki mainittu vain maksimiputuus, ei onneks minimiä ;D

• ?!1111

Kokeet....?

• uuup

up

• jojojoo
        uuup kirjoitti:

up

Meni aikalailla persiilleen. Etenkin se keskustelu. Tai ei kai siinä ole tarkoituskaan olla mitään järkeä? Jauhetaan vaan shaissea itsestäänselvyyksistä? ;X

• Allikalli
        jojojoo kirjoitti:

Meni aikalailla persiilleen. Etenkin se keskustelu. Tai ei kai siinä ole tarkoituskaan olla mitään järkeä? Jauhetaan vaan shaissea itsestäänselvyyksistä? ;X

sama vika.. se kirjakuulustelukin oli sairaan vaikea mun mielestä.. :/

• jojojoo
        Allikalli kirjoitti:

sama vika.. se kirjakuulustelukin oli sairaan vaikea mun mielestä.. :/

Ei nyt sairaan vaikee, mutta kyllä mulla noin 10 pisteen edestä tuli rakseja "en tiedä" kohtaan...
        Paras kysymys oli se, että julkasko joku järjestö jonku eettisen läpyskän vuonna 1996? :D

• Allikalli
        jojojoo kirjoitti:

Ei nyt sairaan vaikee, mutta kyllä mulla noin 10 pisteen edestä tuli rakseja "en tiedä" kohtaan...
        Paras kysymys oli se, että julkasko joku järjestö jonku eettisen läpyskän vuonna 1996? :D

mitäs laitoit? ;) Mun lukemisella oli vaikee..

• hhhilda
        Allikalli kirjoitti:

mitäs laitoit? ;) Mun lukemisella oli vaikee..

Mistä aiheesta keskustelitte ryhmätilanteessa?

• pers
        hhhilda kirjoitti:

Mistä aiheesta keskustelitte ryhmätilanteessa?

Hyvän sairaanhoitajan ominaisuudet nyt ja tulevaisuudessa.

..Ei kai ihan sanatarkkaan noin ollu, mutta pointti...

Se tyttö joka aloitti keskustelun hihkasemalla, että sairaanhoitajan pitää olla ahkera ja empaattinen, sai aika nihkeän vastaanoton muiden keskusteluun osallistuneiden taholta :D

• jojojoo kirjoitti:

Oliko toi vitsi :P Sen julkas suomen sairaanhoitajaliitto 28.9.1996.

Aika monella näyttää olevan tuo fysan kirja hieman kujalla; suosittelen panostamaan siihen vaikka vähän heprealta vaikuttaakin. Itse koulussa pitää sitten opiskella kaikki luut ja lihakset suomeksi ja latinaksi, siin on helisemistä jos jo soluasioissa takkuilee

• ViuTTTTTT
        aresis kirjoitti:

Oliko toi vitsi :P Sen julkas suomen sairaanhoitajaliitto 28.9.1996.

Aika monella näyttää olevan tuo fysan kirja hieman kujalla; suosittelen panostamaan siihen vaikka vähän heprealta vaikuttaakin. Itse koulussa pitää sitten opiskella kaikki luut ja lihakset suomeksi ja latinaksi, siin on helisemistä jos jo soluasioissa takkuilee

No mutta ei siellä kokeessa kysyttykkään suomen sairaanhoitajaliittoa..

• baaaaala
        ViuTTTTTT kirjoitti:

No mutta ei siellä kokeessa kysyttykkään suomen sairaanhoitajaliittoa..

KYSYTTIINPÄS :D On kysytty myös joka vuosi aiemmin :D

• EijElämääää
        baaaaala kirjoitti:

KYSYTTIINPÄS :D On kysytty myös joka vuosi aiemmin :D

ihan toisesta liitosta (jostain ulkomaisesta) ja julkaistiinko sen ohjeet 1996.. Kannattaa lukea vähän tarkemmin, kompakysymyksiä ;)

Ja monta kertaa sä oot oikeen parka niissä kokeissa käynyt?? :o

• Charlotte....

Niin osaako kukaan sanoa, miten Metropolian hoitotyön koe pisteytetään? Kuinka paljon kirjakuulustelusta voi maksimissaan saada pisteitä ja kuinka paljon ryhmätehtävästä? Selvää on, että jos kirjakuulustelussa on 130 kysymystä, yhdestä oikeasta vastauksesta ei saa yhtä valintakoepistettä. Jos kenelläkään on mitään käsitystä kirjakuulustelun ja ryhmätehtävän pisteytysten suhteesta, kertokaa.

• mmmenni

Eikö se oo niin, että lopulliset pisteet muotoutuvat niin että 30 motivaatio, sosiaaliset valmiudet 15 ja oppimis- ja työskentelyvalmiudet 20. Eli varmaan toi koe sit on osa ainakin motivaatio ja oppimisvalmiuspisteitä. Luulis ainakin

• Charlotte...
        mmmenni kirjoitti:

Eikö se oo niin, että lopulliset pisteet muotoutuvat niin että 30 motivaatio, sosiaaliset valmiudet 15 ja oppimis- ja työskentelyvalmiudet 20. Eli varmaan toi koe sit on osa ainakin motivaatio ja oppimisvalmiuspisteitä. Luulis ainakin

kun ne ovat sosiaali- ja terveysalan yleiset valintaperusteet, eivätkä välttämättä kerro Metropolian hoitotyön kokeesta mitään. Esim. Metropolian sosiaalialan valintakokeen pisteytys menee niin, että aineistokokeesta saa 30 pistettä ja ryhmätehtävästä 35 pistettä. Tai ainakin aineistokoe on pisteytetty niin, että maksimipisteet ovat 30 pistettä. Ehkä joku Metropoliaan hoitotyöhön pyrkinyt osaa kertoa tarkemmin pisteytyksestä?

• jojojoo
        Charlotte... kirjoitti:

kun ne ovat sosiaali- ja terveysalan yleiset valintaperusteet, eivätkä välttämättä kerro Metropolian hoitotyön kokeesta mitään. Esim. Metropolian sosiaalialan valintakokeen pisteytys menee niin, että aineistokokeesta saa 30 pistettä ja ryhmätehtävästä 35 pistettä. Tai ainakin aineistokoe on pisteytetty niin, että maksimipisteet ovat 30 pistettä. Ehkä joku Metropoliaan hoitotyöhön pyrkinyt osaa kertoa tarkemmin pisteytyksestä?

Katsotaan tuleeko tästä mitään tolkkua... Maksimipisteet mitä voi saada on 70. Lähes kaikkissa muissa kouluissahan on 100. Mutta tän takia Metropolian sisäänpääsypisteet näyttää tilastoissa niin alhaisilta, mutta oikeasti Metropoliaan ei ole sen helpompi päästä kuinbmuuallekaan... Pisteitä siis tulee 30 kirjatentistä, 5 jos on ykkössijalla hakupapruissa ja 3 pistettä saa kun palauttaa valmistelevan tehtävän.

Eli loput 32 pistettä ratkotaan ryhmäkeskustelussa. Lehtorit eka lukasee läpi ryhmän valmistelevat tehtävät ja siinä sitten lörpötellään höpöhöpöö ja mä pääsin ainakin sisään varsin hyvillä pisteillä, vaikka mun mielestä se ryhmäjuttu meni huonosti. Ilmeisesti antoivat kumminkin painoarvoa hyvin kirjoitetulle valmistavalle tehtävälle ;D
        Ens viikolla siis sairaanhoitajaksa opiskelemaan, jei!

"Niin osaako kukaan sanoa, miten Metropolian hoitotyön koe pisteytetään? "
        Oikeasta vastauksesta saa 0.25 pistettä ja väärästä/tyhjästä vähennetään saman verran. Maksimissaan voi siis saada tuon 30. Ja se kirjatentti on kuulemma ollu samanlainen jo vuosien ajan. Itse kirjoittelin kotiin päästyäni niitä kysymyksiä paperille muistiin, että jos ei ois nyt ekalla kerralla tärpänny, niin ois ainaki tienny tärpit seuraavaan hakuun!

• Charlotte....
        jojojoo kirjoitti:

Katsotaan tuleeko tästä mitään tolkkua... Maksimipisteet mitä voi saada on 70. Lähes kaikkissa muissa kouluissahan on 100. Mutta tän takia Metropolian sisäänpääsypisteet näyttää tilastoissa niin alhaisilta, mutta oikeasti Metropoliaan ei ole sen helpompi päästä kuinbmuuallekaan... Pisteitä siis tulee 30 kirjatentistä, 5 jos on ykkössijalla hakupapruissa ja 3 pistettä saa kun palauttaa valmistelevan tehtävän.

Eli loput 32 pistettä ratkotaan ryhmäkeskustelussa. Lehtorit eka lukasee läpi ryhmän valmistelevat tehtävät ja siinä sitten lörpötellään höpöhöpöö ja mä pääsin ainakin sisään varsin hyvillä pisteillä, vaikka mun mielestä se ryhmäjuttu meni huonosti. Ilmeisesti antoivat kumminkin painoarvoa hyvin kirjoitetulle valmistavalle tehtävälle ;D
        Ens viikolla siis sairaanhoitajaksa opiskelemaan, jei!

"Niin osaako kukaan sanoa, miten Metropolian hoitotyön koe pisteytetään? "
        Oikeasta vastauksesta saa 0.25 pistettä ja väärästä/tyhjästä vähennetään saman verran. Maksimissaan voi siis saada tuon 30. Ja se kirjatentti on kuulemma ollu samanlainen jo vuosien ajan. Itse kirjoittelin kotiin päästyäni niitä kysymyksiä paperille muistiin, että jos ei ois nyt ekalla kerralla tärpänny, niin ois ainaki tienny tärpit seuraavaan hakuun!

Kiitos vastauksesta. Laitoin sähköpostia kouluun, ja sieltä sanottiin, että ryhmätehtävän maksimipisteet olisivat 35 ja kokeen 30. Eli siitä ennakkotehtävästä ei vissiin saa pisteitä lainkaan, mutta vähennetään 3, jos ei tee. Ellei sitten niitä 3 pistettä ole sisällytetty ryhmätehtävän pisteisiin. Oliko sinulla eritelty pisteet valintatuloksissa, niin että tiedät, että 3 pistettä tulisi ennakkotehtävästä?

• jojojoo
        Charlotte.... kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Laitoin sähköpostia kouluun, ja sieltä sanottiin, että ryhmätehtävän maksimipisteet olisivat 35 ja kokeen 30. Eli siitä ennakkotehtävästä ei vissiin saa pisteitä lainkaan, mutta vähennetään 3, jos ei tee. Ellei sitten niitä 3 pistettä ole sisällytetty ryhmätehtävän pisteisiin. Oliko sinulla eritelty pisteet valintatuloksissa, niin että tiedät, että 3 pistettä tulisi ennakkotehtävästä?

"Oliko sinulla eritelty pisteet valintatuloksissa, niin että tiedät, että 3 pistettä tulisi ennakkotehtävästä? "

Ei ollu eritelty, mutta ainakin vielä kevään hakuohjeissa sanottiin, että palauttamisesta saa 3 pistettä. Ehkä on nyt syksyksi muuttunut. Muutenkin sain sen käsityksen, että ryhmäkeskustelu ennakkotehtävä käsitellään yhtenä sköntsänä, kun tuollaha hakuun ei sälly mitään haastattelua, niin siitä ennakkotehtävästä saavat eedes jonkinlaisen kuvan hakijasta.

• Katsuli*
        jojojoo kirjoitti:

"Oliko sinulla eritelty pisteet valintatuloksissa, niin että tiedät, että 3 pistettä tulisi ennakkotehtävästä? "

Ei ollu eritelty, mutta ainakin vielä kevään hakuohjeissa sanottiin, että palauttamisesta saa 3 pistettä. Ehkä on nyt syksyksi muuttunut. Muutenkin sain sen käsityksen, että ryhmäkeskustelu ennakkotehtävä käsitellään yhtenä sköntsänä, kun tuollaha hakuun ei sälly mitään haastattelua, niin siitä ennakkotehtävästä saavat eedes jonkinlaisen kuvan hakijasta.

Olisikohan kenelläkään antaa vinkkiä, millaisia kysymyksiä kokeessa on? Eniten minua jännittää tuo ryhmätehtävä. Jos siinä menee lukkoon niin onkohan mitään mahiksia päästä sisään? Kätilöpuolelle olen siis hakemassa. Olen hyvin sosiaalinen ihminen enkä todellakaan pelkää muita, mutta kerran olin tuollaisessa ryhmätehtävässä ja tuntui etten saanu sanaa suustani. Tai aina kun olin jotain sanomassa, joku ehti sanoa sen ensin. Sekavaa :D Koulupisteitä minulla tulee 30 plus se 5 ykkösvaihtoehdosta.

Etiikka hoitotyössä on puoleenväliin saakka luettu ja toista kirjaa en ole vielä ehtinyt vilkaista edes. Mielenkiintoista tekstiä, mutta saa nähdä jääkö siitä mitään mieleen :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2318
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2173
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1535
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1484
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1417
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1083
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      944
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe