Apilaa nurmikolla

Ei apilaa

Minkä merkki se on jos kasvaa apilaa nurmikolla?

Olen nyt nyhtänyt pois niitä apiloita ja aion kylvää uutta siementä.
Olisiko jotain tehtävissä, että apilaa ei taas tulisi?

13

8575

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nurmikolta

hävittää apila?

• Ei apilaa!!

"Kaunis nurmikko ei koskaan sisällä apilaa", kertoi joku ja olen täysin samaa mieltä.
        En tosiaan halua apilaa!

Miten toimin?

• et kuitenkaa
        Ei apilaa!! kirjoitti:

"Kaunis nurmikko ei koskaan sisällä apilaa", kertoi joku ja olen täysin samaa mieltä.
        En tosiaan halua apilaa!

Miten toimin?

voi estää apilan tai voikukan leviämistä. Pidä mustalla mullalla niin ei tarvitse ruikutta

• minä vaan
        Ei apilaa!! kirjoitti:

En tosiaan halua apilaa!

Miten toimin?

"Kaunis nurmikko ei koskaan sisällä apilaa"

Tuohon voisi verrata muitakin mielipiteitä, kuten esimerkiksi että "kauniilla naisella ei koskaan ole silmälaseja". Kuulostaa yhtä tyhmältä. Sekin voi olla jonkun mielipide, vaikka ei ole mikään fakta.

Minusta apila on kauniimpaa kuin kitukasvuinen, lähes kellertävä kuiva nurmikko. Apilaa nurmen sekaan niin hyvä ja kaunis tulee.

• risto reipas
        Ei apilaa!! kirjoitti:

En tosiaan halua apilaa!

Miten toimin?

Meilläpä on vain apilaa. Pääsee helpolla ei tarvi leikata ja on kaunis.

• miul murhe

tuosta kansallisesta nurmikkon yleisestä kasvista VOIKUKKA otta oikein pattiin.

• ontyötäjosteetkyllä

Minä tein joskus sellaisen... kun golfia harrastan... oman pienen hyvän viheriön puttausharjoitteluun: kuokittu kokonaan kerros pois maata (noin 10cm syvyys), sen tilalle sitten hiekka multa seosta, sitten pintakerrokseen vielä vähemmän multaa ja enemmän hiekkaa johon on sekoitettu hyviä ruohonsiemeniä.

Siitä tulee silloin oikein sellainen "matto" ruohon kerros siihen, ruohonsiemenet pitää olla sellaisia missä ei ole apilaa mukana.

• pakko kysyä, että miksi ihmiset haluaa ylipäätään nurmikkoa kun haluavat pitää sen millinsiilinä ja kuivana ruskeana mattona. Tämä kauhea epidemia on nykyaikana vallanut suomen ja joka puolelta kuuluu ruohonleikkurien hurina. Omasta mielestä apila sopii nurmikolle ja pihan tulee muutenkin olla vehmas ja vihreä, vähän niinkuin englantilaiset vanhat puutarhat. Kuivalla säällä antakaa nyt sen nurmikon kasvaa ja leikatkaa vasta kun on sadetta tullut. Voi kun voisin sanoa sen kaikille suomalaisille! Mutta pitää matkia naapuria ja elää golfkentällä.

• Jooo olen

edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä tästä nurmikon yleisestä leikkamisesta siihen syylistyy niin kaupunkien ,seurakuntien ,kun muittenkin nurmikon leikkaajat.Julkinen sektori syylistyy vielä siihenkin, että keskustojen ja näkyvillä paikoilta ei kerätä leikattua heinää pois.EIole mitään kaunista katseltavaa kuivettunut numikko.Valkoapila menestyy hyvin etelänpuoleisilla tonteilla,kun ei leikata liian lyhyeksi ja sitoo typpeä.

• Anonyymi

No hommaa betonimylly tai asfalttikone ! Jos vihaat kauniita kukkia!

• Anonyymi

NIIN BETONIMYLLYLLÄ VOI VALATA SEMENTTIÄ JA ASFALTTIKONEELLA VOI ASFALTOIDA VAIKKA KOKO PIHA! Maksaa 10 tuhatta metriltäkö se nyt makso? No sillä ainakin saa Koko pihan asfaltoitua kannattaa Tehdä tarjous Asfaltointi firmalle eli en tarkoittanut, että Itse asvaltoi mutta hommaa asfaltointi ammattilaiset Jo rupee kyyti kirjoittaan.Niin samoin halata sementtiä!

Katsos Ei EI YHTÄÄN NURMIKKOA EIKÄ MITÄÄN MITÄ VIHAAT.KAUNIITA KUKKIA...Rumuus rehottakoon jippii huraa huraa .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

NIIN BETONIMYLLYLLÄ VOI VALATA SEMENTTIÄ JA ASFALTTIKONEELLA VOI ASFALTOIDA VAIKKA KOKO PIHA! Maksaa 10 tuhatta metriltäkö se nyt makso? No sillä ainakin saa Koko pihan asfaltoitua kannattaa Tehdä tarjous Asfaltointi firmalle eli en tarkoittanut, että Itse asvaltoi mutta hommaa asfaltointi ammattilaiset Jo rupee kyyti kirjoittaan.Niin samoin halata sementtiä!

Katsos Ei EI YHTÄÄN NURMIKKOA EIKÄ MITÄÄN MITÄ VIHAAT.KAUNIITA KUKKIA...Rumuus rehottakoon jippii huraa huraa .

Ei sementtiä vaan betonia.

• Anonyymi

Aloittaja on murjaissut vitsin ja taas moni on tarttunut 'täkyyn'. Viheraavikko ei onneksi ole kaikkien juttu. Näillä on varmaan sisustuksessa käytetty kolmea väriä: valkoinen, valkoinen ja valkoinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      44
      5249
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      527
      1786
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      931
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe