Morjensta,
Mulla on kotiteatterisysteemi joka on yhdistetty telkkariini SCART liitännällä.
Vaihdoin äsken siihen toisen johdon, eli HDMI johdon, otin SCARTin kokonaan pois.
Kun sitten aloin kuunnella musiikki DVDtä niin huomasin seuraavaa:
- aloittaessani kuuntelua tuli tämä teksti TVn kuvaruudulle ""For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM"
- lisäksi en enää kuule telkkaristani mitään musiikkia, nyt se tulee pelkästään kotiteatteri systeemin kaiuttimien kautta, liikkuvaa kuvaa näen kyllä musiikin aikana telkustani.
Mitä tää tarkottaa, luulin että menin tekniikassa tämän HDMI johdan kanssa eteenpäin, mutta onko tuo SCART sitte kuitenkin parempi laittaa takas, sitten kuuluis musa myös telkusta
Kiitokset tietäville etukäteen
"For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM"
3
538
Vastaukset
- Minä taas,
Joku haluaa kuunnella musiikkia TV:stä , kun on kotiteatterivahvistin. Yleensähän halutaan kuunnella TV:n ääni niistä "paremmista" ämyreistä.
- ...
Ymmärsinkö nyt todellakin ihan oikein, että mielestäsi on parempi rikkoa kotiteatterin äänimaailma toistamalla samat äänet päällekkäin television "kaiuttimista", sen sijaan että kuuntelisit pelkällä kotiteatterilla ne äänet, optimaalisella taajuusvasteella ja tilavaikutelmalla? Ei hyvää päivää... Miksi ihmeessä olet sitten edes ostanut sen kotiteatterin?
Laita nyt saman tien vielä vaikka pölynimuri siihen taustalle hurisemaan, jos mielestäsi kaikki ääni mitä kuuluu on plussaa, laadusta riippumatta... - säätää...
Kun kerran ruudulle tulee "For audio over HDMI, set DIGITAL out to PCM", niin selailepa sen kotiteatterin asetuksia ja jos sieltä löytyy valikoista tuo "DIGITAL out" niin laita se asentoon "PCM" kuten kone käskee (jos siellä sellainen on valittavana).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 863176
- 883023
- 681862
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191812- 271711
- 211691
- 241677
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi321336- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91309