Berninpaimenkoira

Annu.

Haaveissa olisi kyseinen rotu, on ollut jo monta, monta vuotta. Kun olen itse aika huono kouluttamaan niin haluaisinkin tietää onko Kaakkois-Suomessa mahdollista saada koulutusta kouluttamiseen?
Kennel-liiton sivuilla kerrotaan rodusta että on helppo kouluttaa. Voisiko joku bernin omistaja kertoa rehellisesti onko se totta.

5

320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annu.

Mitä pennut osapuilleen maksavat?

Kaikkien koirien kouluttaminen vaatii määrätietoisuutta ja toistoja toistojen perään. Riippuu vähän koirasta, onko uros vai narttu jne. Mutta meidän bernimme, jolla on omaa tahtoa joissakin asioissa todella paljon, oppii kuitenkin nopeasti mitä sille opetetaan. Se on halukas oppimaan uutta ja nameilla ja kehuilla saa paljon aikaa. Vaikka meidän koiramme on välillä ns. kovapää niin silti koulutuksessa sille pitää olla lempeä. Miksi epäilet olevasi huono kouluttaja? Ota koirakirjoista selvää, Tuire Kaimion kirjat on ainakin hyviä ja käy tulevan koirasi kanssa tottelevaisuuskoulutuksissa niin kyllä te pärjäätte. Mielestäni pärjäätte jopa paremmin, jos koulutat koirasi alusta alkaen itse. Tsemppiä, ja toivottavasti saat haluamasi koiran! :)

No siinähän ne noin. 1000-1200 euroa varmaankin ovat riippuen kennelistä.

• bernifany

Oma bernini oppii tosi nopeasti asioita. Koulutuksessa ollaan käyty ja hyvin menee kun palkitsee ja kehuu paljon. On yhteistyöhaluinen ja mahtava muutenkin.

• =O)

Kyllä berni tekee 'ruoan' eteen vaikka voltteja =O)
        meidän narttu oppii tosi nopeasti, mutta toisaalta on paljon paksupäisempi sillä päällä ollessaan eli tyypillinen nainen. ;D
        Uros on äly innokas, varsinkn jos haistaa nakkeja, mutta jos sattuu haistamaan juoksuisen nartun ei korvia enään löydy..
        mutta koiratkin ovat yksilöitä ja eikä aina jaksa olla skarppina. Kyllä sinä osaat, niin minäkin olen aloittanut 'tyhjästä'. Käy sennenkoirien sivuilla http://sennenkoirat.net/site/ niin löydät lähimmän alajaoston. He järjestävät ( toivon mukaan) TOKO:a ja antavat tukea sekä koirasi saa sosiaalista toimintaa.
        Tervetuloa bernien ihanaan maailmaan !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2912
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1498
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe