Elikkä ostin pienestä autoliikeestä auton ja se kyllä toimi hyvin kun sen ostin mutta ihan parin sadan kilometrin ajamisen jälkeen siinä alkoi ilmetä jos jonkinlaista vikaa, esim. pyyhkijää, ohjaustehostinta ym pientä ja nyt siitä löytyi noin kuukauden ajamisen jälkeen kunnon kone vika siellä on ainakin venttiileitä paskana ja ties mitä muuta. Voinko jotenkin palauttaa autoa/saada autoliikettä vastuuseen kun mielestäni ei normaalia ole että jos auton ostat niin siitä löytyy kuukauden sisään noin paljon vikaa ja loppujen lopuksi vielä konevika?
Ostin auton, levisi, onko autoliikkeellä korvausvastuu ?
55
6287
Vastaukset
- Kerro tiedot
Kaikki otsikon asiat vaikuttavat, koska tapaukset arvioidaan aina erikseen. Kerro siis auton merkki ja malli ajetut kilometrit hinta jonka maksoit. Tuliko kauppakirjaan merkintää "myyty korjattavaksi" tms.?
- Yst.Ter.Tm.Lh.Kon
verottajan pikkuapulainen on kertonut, että aina kun ostaa liikeestä auton, eikä jobbareilta, niin ei ole mitään hätää. Ne korjauttaa sen auto merkkiliikkessä uutta vastaavaan kuntoon ja jos ei onnistu niin kerrot vai noudattaneesi verottajan pikkuapulaisen neuvoja ja maksu mies löytyy verottajan pikkuapulaisesta
- Älä vääristele
Kuluttajansuojalaki on laki, joka velvoittaa autoliikkeitä toimimaan puoli vuotta kestävän virhevastuun puitteissa. Kuluttajansuojalain nojalla Kuluttajariitalautakunta voi antaa liikkeelle suosituksen maksaa asiakkaalle tietynsuuruinen korvaus.
Jos liike ei suostu, niin se joutuu Mustalle listalle. Asiakas voi haastaa liikkeen oikeuteen, jossa Kuluttajariitalautakunnan suositus on yleensä erittäin painava paperi. Hyvin usein oikeus päättää asian lähes täsmälleen Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.
Autoliike vastaa virhevastuun perusteella autossa ilmenevistä kuluttajansuojalain mukaisista virheistä.
Virhe on kyseessä esimerkiksi silloin, kun
- autossa ilmenee valmistusvika, tekninen vika tai puute
- auto tai sen osa kestää lyhyemmän aikaa, kuin perustellusti voi odottaa
- myyjä on salannut olennaisia tietoja, jotka olisivat vaikuttaneet ostopäätökseen
- auto ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu tai siitä, mitä kauppaa tehtäessä on sovittu
- auto osoittautuu huonommaksi kuin ostajalla on auton ikä, ajomäärä ja kauppahinta huomioiden aihetta odottaa
Kuuden kuukauden kuluessa ostohetkestä ilmeneviin virheisiin sovelletaan ns. virheolettamaa. Virheen oletetaan silloin olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle.
Kuuden kuukauden sääntö soveltuu lähinnä käytetyn auton kauppaan. Se ei kuitenkaan tarkoita tämän pituista takuuta, vaan auton virheellisyys arvioidaan tapauksittain. - pajaitellä
Älä vääristele kirjoitti:
Kuluttajansuojalaki on laki, joka velvoittaa autoliikkeitä toimimaan puoli vuotta kestävän virhevastuun puitteissa. Kuluttajansuojalain nojalla Kuluttajariitalautakunta voi antaa liikkeelle suosituksen maksaa asiakkaalle tietynsuuruinen korvaus.
Jos liike ei suostu, niin se joutuu Mustalle listalle. Asiakas voi haastaa liikkeen oikeuteen, jossa Kuluttajariitalautakunnan suositus on yleensä erittäin painava paperi. Hyvin usein oikeus päättää asian lähes täsmälleen Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.
Autoliike vastaa virhevastuun perusteella autossa ilmenevistä kuluttajansuojalain mukaisista virheistä.
Virhe on kyseessä esimerkiksi silloin, kun
- autossa ilmenee valmistusvika, tekninen vika tai puute
- auto tai sen osa kestää lyhyemmän aikaa, kuin perustellusti voi odottaa
- myyjä on salannut olennaisia tietoja, jotka olisivat vaikuttaneet ostopäätökseen
- auto ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu tai siitä, mitä kauppaa tehtäessä on sovittu
- auto osoittautuu huonommaksi kuin ostajalla on auton ikä, ajomäärä ja kauppahinta huomioiden aihetta odottaa
Kuuden kuukauden kuluessa ostohetkestä ilmeneviin virheisiin sovelletaan ns. virheolettamaa. Virheen oletetaan silloin olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle.
Kuuden kuukauden sääntö soveltuu lähinnä käytetyn auton kauppaan. Se ei kuitenkaan tarkoita tämän pituista takuuta, vaan auton virheellisyys arvioidaan tapauksittain.tulipa tässä mieleen että jos olet kuukauden jo ko. autolla ajellut niin oletkohan tarkistanut koneesta kertaakaan öljyjä. varmasti tulee ventiilivikaa jos kuivana on mylly pyörinyt eli silloin oma vikasi.(ventiilivian kyllä kuulee jo maallikkokin jos sellainen on ollut ostohetkellä)
sama koskee ohjaus tehostinta.
pyyhkijöissä saattaa olla sulake tai rele vika mahollinen mutta ei pahat ollenkaa laittaa ihan ite mikäli vika on noissa. ohjekirjaa kannattaa selata ja merkki foorumitkin auttavat kyllä.
mutta loppu pelissä on myyjää hankala saada vastuuseen tosta vena ongelmasta.
toki aina voi yrittää.
et tosin kertonut auton ikää merkkiä ja hintaa - fslögksdfölk
pajaitellä kirjoitti:
tulipa tässä mieleen että jos olet kuukauden jo ko. autolla ajellut niin oletkohan tarkistanut koneesta kertaakaan öljyjä. varmasti tulee ventiilivikaa jos kuivana on mylly pyörinyt eli silloin oma vikasi.(ventiilivian kyllä kuulee jo maallikkokin jos sellainen on ollut ostohetkellä)
sama koskee ohjaus tehostinta.
pyyhkijöissä saattaa olla sulake tai rele vika mahollinen mutta ei pahat ollenkaa laittaa ihan ite mikäli vika on noissa. ohjekirjaa kannattaa selata ja merkki foorumitkin auttavat kyllä.
mutta loppu pelissä on myyjää hankala saada vastuuseen tosta vena ongelmasta.
toki aina voi yrittää.
et tosin kertonut auton ikää merkkiä ja hintaajuu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
- tarina on satu?
pajaitellä kirjoitti:
tulipa tässä mieleen että jos olet kuukauden jo ko. autolla ajellut niin oletkohan tarkistanut koneesta kertaakaan öljyjä. varmasti tulee ventiilivikaa jos kuivana on mylly pyörinyt eli silloin oma vikasi.(ventiilivian kyllä kuulee jo maallikkokin jos sellainen on ollut ostohetkellä)
sama koskee ohjaus tehostinta.
pyyhkijöissä saattaa olla sulake tai rele vika mahollinen mutta ei pahat ollenkaa laittaa ihan ite mikäli vika on noissa. ohjekirjaa kannattaa selata ja merkki foorumitkin auttavat kyllä.
mutta loppu pelissä on myyjää hankala saada vastuuseen tosta vena ongelmasta.
toki aina voi yrittää.
et tosin kertonut auton ikää merkkiä ja hintaaOlisit ennen ostoa käynyt täällä kysymässä,verottajan apulainen ois tullu näyttää mikä kannattaa ostaa.Ja tietysti liikkeestä.Ne on kuulemma 99.9%rehellisiä.Mitenhä paljon autoja suomessa myydään kun kaikille sattuu vain noita liikkeitä jotka kuuluu tohon 0,01%?
- vain hyvin harvoista
tarina on satu? kirjoitti:
Olisit ennen ostoa käynyt täällä kysymässä,verottajan apulainen ois tullu näyttää mikä kannattaa ostaa.Ja tietysti liikkeestä.Ne on kuulemma 99.9%rehellisiä.Mitenhä paljon autoja suomessa myydään kun kaikille sattuu vain noita liikkeitä jotka kuuluu tohon 0,01%?
Suomessa myydään joka vuosi useita satoja tuhansia autoja. Vain hyvin harvoista kaupoista kokonaisuuteen nähden tulee riitaa jälkeenpäin. Jos auto on 15 vuotta vanha ja melkein 300 tkm ajettu korealainen, jonka hinta on ollut tonnin pinnassa, niin sellaisen ei oletetakaan kestävän kovin pitkään ilman korjauksia. Toisin sanoen kuluttajansuojalaki ei auta noissa jo valmiiksi loppunajetuissa autovanhuksissa. Jos tonnin autot olisivat yhtä hyviä kuin 10 kertaa kalliimmat, niin kukaan ei tietenkään ostaisi niitä kalliimpia autoja.
- Corolla111
vain hyvin harvoista kirjoitti:
Suomessa myydään joka vuosi useita satoja tuhansia autoja. Vain hyvin harvoista kaupoista kokonaisuuteen nähden tulee riitaa jälkeenpäin. Jos auto on 15 vuotta vanha ja melkein 300 tkm ajettu korealainen, jonka hinta on ollut tonnin pinnassa, niin sellaisen ei oletetakaan kestävän kovin pitkään ilman korjauksia. Toisin sanoen kuluttajansuojalaki ei auta noissa jo valmiiksi loppunajetuissa autovanhuksissa. Jos tonnin autot olisivat yhtä hyviä kuin 10 kertaa kalliimmat, niin kukaan ei tietenkään ostaisi niitä kalliimpia autoja.
Pirautappa sinne liikkeeseen,itse kun auton ostin nii siitä meni heti akku paskaks,pirautin liikkeeseen ja sanoivat että he korvaavat uuden akun ja hyvin toimii nykyään.
- Liian aikaisin.
Corolla111 kirjoitti:
Pirautappa sinne liikkeeseen,itse kun auton ostin nii siitä meni heti akku paskaks,pirautin liikkeeseen ja sanoivat että he korvaavat uuden akun ja hyvin toimii nykyään.
Joku valmistusvika.
Sen kuuluu hajota vasta takuuajan jälkeen. - musta v70
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
sitä saa mitä tilaa. muka auton ostanut. voi tsiisus, eihän tota autoksi voi edes hyvällä tahdollakaan voi sanoa
- lollip
Liian aikaisin. kirjoitti:
Joku valmistusvika.
Sen kuuluu hajota vasta takuuajan jälkeen.hhaaaahaa ei varmaan vituta, kannattaa ostaa joku vitun romu, saatanan urpo
- kOLOKKOOLOKKO
pajaitellä kirjoitti:
tulipa tässä mieleen että jos olet kuukauden jo ko. autolla ajellut niin oletkohan tarkistanut koneesta kertaakaan öljyjä. varmasti tulee ventiilivikaa jos kuivana on mylly pyörinyt eli silloin oma vikasi.(ventiilivian kyllä kuulee jo maallikkokin jos sellainen on ollut ostohetkellä)
sama koskee ohjaus tehostinta.
pyyhkijöissä saattaa olla sulake tai rele vika mahollinen mutta ei pahat ollenkaa laittaa ihan ite mikäli vika on noissa. ohjekirjaa kannattaa selata ja merkki foorumitkin auttavat kyllä.
mutta loppu pelissä on myyjää hankala saada vastuuseen tosta vena ongelmasta.
toki aina voi yrittää.
et tosin kertonut auton ikää merkkiä ja hintaaAinakaan katso autostani öljynmäärää 200 km:n välein.Tosin nykyisessä autossani ei ole edes öljytikkua.(MB220CDI.
- Auto kunnossa
lollip kirjoitti:
hhaaaahaa ei varmaan vituta, kannattaa ostaa joku vitun romu, saatanan urpo
Itse ostin käytetyyn auton tunnetusta liikkeestä helsingin kaupungista (tuusulasta mut mulle helsinki) ja itse asun 500 km kyseisestä autoliikkeestä. Kotimatkalla alkoi moottorin vikavalo palamaan. Autoliike hoiti kyseisen vian paikallisen merkkiliikkeen kanssa todella hienosti ja itselleni korjaus ei maksanut euroakaan. Auton hinta oli 10 000 euroa ja korjauskulut n. 1000 euroa. Olihan siinä itselle sen verran pään vaivaa että piti viedä auto merkkiliikkeeseen mutta kun saivat vian korjattua niin auto on toiminut moitteettomasti. Elikkä jos kyseessä on asiansa hoitava myyjä niin riski on pieni jos autossa "piilee" joku vika. (luulen että ostamassani autossa oli kyseinen vika tiedossa, koska vika koodi oli nollattu, mutta silti hoitivat asian kunnialla loppuun) Elikkä suosi tunnettua autokauppaa äläkä halvinta Jobbaria???
- carisma96
kOLOKKOOLOKKO kirjoitti:
Ainakaan katso autostani öljynmäärää 200 km:n välein.Tosin nykyisessä autossani ei ole edes öljytikkua.(MB220CDI.
myös halvan auton 2000e
täytyy olla melko torvi jos kuvittelee saavansa tohon hintaluokkaan takuuta,
jos mulla kone hajoo maksumies olen minä itse! - MB 600 S
kOLOKKOOLOKKO kirjoitti:
Ainakaan katso autostani öljynmäärää 200 km:n välein.Tosin nykyisessä autossani ei ole edes öljytikkua.(MB220CDI.
En minäkään katso öljyjä 200 km välein vaikka ajankin kunnon autolla. Mutta alkuperäisessä kysymyksessä ei ehkä tästä ollut kysymys?
- JuQso
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
Näissä tilanteissa kuluttajainsuoja on tietenkin olemassa, mutta on tärkeää ottaa huomioon, ettei ostamasi tuote ole uusi.
Kuluttaja-asiamies tuskin voi paljoa (valitettavasti) tehdä, sillä virhevastuu on vain tiettyyn pisteeseen asti myyjän. Jos myyjä on jättänyt jotakin oleellista kertomatta (josta on kuitenkin tiennyt) on hän syyllistynyt toki virheeseen ja on velvollinen maksamaan korjauksia. Mikäli myyjä on kuitenkin ilmoittanut, ettei tunne auton tekniikkaa tai kuntoa kovinkaan hyvin ei virhettä ole tehty. - niin se vaan
kOLOKKOOLOKKO kirjoitti:
Ainakaan katso autostani öljynmäärää 200 km:n välein.Tosin nykyisessä autossani ei ole edes öljytikkua.(MB220CDI.
on pohjassa väärinpäin. Katso auton alle.
- totuuden torvi
Älä vääristele kirjoitti:
Kuluttajansuojalaki on laki, joka velvoittaa autoliikkeitä toimimaan puoli vuotta kestävän virhevastuun puitteissa. Kuluttajansuojalain nojalla Kuluttajariitalautakunta voi antaa liikkeelle suosituksen maksaa asiakkaalle tietynsuuruinen korvaus.
Jos liike ei suostu, niin se joutuu Mustalle listalle. Asiakas voi haastaa liikkeen oikeuteen, jossa Kuluttajariitalautakunnan suositus on yleensä erittäin painava paperi. Hyvin usein oikeus päättää asian lähes täsmälleen Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.
Autoliike vastaa virhevastuun perusteella autossa ilmenevistä kuluttajansuojalain mukaisista virheistä.
Virhe on kyseessä esimerkiksi silloin, kun
- autossa ilmenee valmistusvika, tekninen vika tai puute
- auto tai sen osa kestää lyhyemmän aikaa, kuin perustellusti voi odottaa
- myyjä on salannut olennaisia tietoja, jotka olisivat vaikuttaneet ostopäätökseen
- auto ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu tai siitä, mitä kauppaa tehtäessä on sovittu
- auto osoittautuu huonommaksi kuin ostajalla on auton ikä, ajomäärä ja kauppahinta huomioiden aihetta odottaa
Kuuden kuukauden kuluessa ostohetkestä ilmeneviin virheisiin sovelletaan ns. virheolettamaa. Virheen oletetaan silloin olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle.
Kuuden kuukauden sääntö soveltuu lähinnä käytetyn auton kauppaan. Se ei kuitenkaan tarkoita tämän pituista takuuta, vaan auton virheellisyys arvioidaan tapauksittain.Nyt kyllä valehtelet tässä kommentissa !!!!!!
Jos liike ei suostu, niin se joutuu Mustalle listalle. Asiakas voi haastaa liikkeen oikeuteen, jossa Kuluttajariitalautakunnan suositus on yleensä erittäin painava paperi. Hyvin usein oikeus päättää asian lähes täsmälleen Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.
Tiedän kaksi tapausta joissa on menty oikeuteen riitalautakunnan suositusten mukaisesti
ainakin toisessa kuluttaja hävisi 100/0 ja maksoi hirmuiset summat korjauskuluja ja vielä oikeudenkäyntikulujakin.
Toisessakin tapauksessa kuulemma osittainen sopuratkaisu tyyliin sama mitä liike oli ehdottanut heti autossa ilmenneen vian korjaamiseksi. Riitelyssä tuli vain lisäkuluja.
Muitakin päätöksiä varmaan on ja kuluttajille myönteisiä, mutta tuo väite, että hyvin usein jne.. on täyttä potaskaa. - 17+15
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
paaliin valmis romu,eihän tuosta voi mitään takuuta antaa kukaan eikä tarvi ihmetellä jos vikoja löytyy.
- Pitro
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
Mitä tyyppejä. Kysy ny V...tu siltä kuluttajasiamieheltä ja kerro, et ostit 15 vuotta vanhan auton joka hajos ni saat tietää, et siinä kuluttajasuoja loppui jo vuosia ja ainakin 100 tkm sitten, eihän nyt perkele mikään liike voi antaa takuuta tommoselle vanhalle paskakasalle hei haloo heikki !!! Tuomiolle tollanen äijä ja kaikki ,jotka nyt on sitten taas liittänyt kaikenmaailman mustat listat tähän ketjuun ja puolet suomen autoliikkeistä on mollattu huijareiksi voi jumalauta kyllä pitäis palkkio luvata noiden nikkien takaa löytyvistä hemmoista. Harmittaa ihan törkeesti kaikkien autokauppiaiden puolesta tollaset tyypit joilla ei oo mitään älliä päässä.
Ja kiitos etukäteen, kun nyt alatte vinkumaan, että olen autokauppias ja sattuipa pahasti.
Pieleen meni, en ole kauppias, mutta joku kohtuullisuus pitäisi niitäkin kohtaan olla - Minä tiedän kymmeniä
totuuden torvi kirjoitti:
Nyt kyllä valehtelet tässä kommentissa !!!!!!
Jos liike ei suostu, niin se joutuu Mustalle listalle. Asiakas voi haastaa liikkeen oikeuteen, jossa Kuluttajariitalautakunnan suositus on yleensä erittäin painava paperi. Hyvin usein oikeus päättää asian lähes täsmälleen Kuluttajariitalautakunnan suosituksen mukaan.
Tiedän kaksi tapausta joissa on menty oikeuteen riitalautakunnan suositusten mukaisesti
ainakin toisessa kuluttaja hävisi 100/0 ja maksoi hirmuiset summat korjauskuluja ja vielä oikeudenkäyntikulujakin.
Toisessakin tapauksessa kuulemma osittainen sopuratkaisu tyyliin sama mitä liike oli ehdottanut heti autossa ilmenneen vian korjaamiseksi. Riitelyssä tuli vain lisäkuluja.
Muitakin päätöksiä varmaan on ja kuluttajille myönteisiä, mutta tuo väite, että hyvin usein jne.. on täyttä potaskaa.Kahden tapauksen perusteella ei kannata alkaa yleistämään. Minä tiedän kymmeniä tapauksia, ja niistä ylivoimaisesti suurimmassa osassa autoliike on ollut häviävänä osapuolena.
- MB
musta v70 kirjoitti:
sitä saa mitä tilaa. muka auton ostanut. voi tsiisus, eihän tota autoksi voi edes hyvällä tahdollakaan voi sanoa
Sanoo "mies" joka ajaa kiinalaisella Geelillä...
- viaton ole
MB kirjoitti:
Sanoo "mies" joka ajaa kiinalaisella Geelillä...
Ei mersu todellakaan mikään viaton auto ole:
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=2 - gg
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
ei autoliike todellakaan ala kuskaamaan 1300e hyundaita jossain merkkiliikkeessä ja teetä siihen 3000e remonttia, turha luulo! ja onhan se sanomattakin selvää.
- totuuden torvi
Minä tiedän kymmeniä kirjoitti:
Kahden tapauksen perusteella ei kannata alkaa yleistämään. Minä tiedän kymmeniä tapauksia, ja niistä ylivoimaisesti suurimmassa osassa autoliike on ollut häviävänä osapuolena.
Puhut vieläkin paskaa !! Vai oletko kenties näitä autoliikkeitä mollaavien "juttujen" takana ?
Varos vähän, ettet joudu vastuuseen kuule! Et voi tietää kymmeniä, jos et ole asiaa enempi penkonut ja tutkinut. Minä en ole penkonut, mutta ihan tuttujen tapauksista joista olen kuullut ja joita on vain 2 kappaletta niin molemmissa tuli takkiin ja se on tosi asia. - HHJJÄÄ
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
VALEHTELET KOKO TARINAN MOLLATAKSESI.
- justjustjust:D
Pitro kirjoitti:
Mitä tyyppejä. Kysy ny V...tu siltä kuluttajasiamieheltä ja kerro, et ostit 15 vuotta vanhan auton joka hajos ni saat tietää, et siinä kuluttajasuoja loppui jo vuosia ja ainakin 100 tkm sitten, eihän nyt perkele mikään liike voi antaa takuuta tommoselle vanhalle paskakasalle hei haloo heikki !!! Tuomiolle tollanen äijä ja kaikki ,jotka nyt on sitten taas liittänyt kaikenmaailman mustat listat tähän ketjuun ja puolet suomen autoliikkeistä on mollattu huijareiksi voi jumalauta kyllä pitäis palkkio luvata noiden nikkien takaa löytyvistä hemmoista. Harmittaa ihan törkeesti kaikkien autokauppiaiden puolesta tollaset tyypit joilla ei oo mitään älliä päässä.
Ja kiitos etukäteen, kun nyt alatte vinkumaan, että olen autokauppias ja sattuipa pahasti.
Pieleen meni, en ole kauppias, mutta joku kohtuullisuus pitäisi niitäkin kohtaan ollaJos joku myy paskan ruoskan tommosella hinnalla, pitäisi olla jotain viitteitä että paska toimii nyt edes perusajossa. Luuletko oikeasti, että auto leviää käsiin ja kauppias ei siitä tiennyt.
Itse tässä yleistit kaikki autokauppiaat ja teit heistä komeasti maalitaulun kaikelle "vihalle". Tässä ei tainnut kukaan muu edes mainita, että kaikki ovat huijareita. Kyllä sieltä löytyy täysiä kusipäitäkin...Mutta suurimmaksi osaksi ovat totuudenmukaisia ja tälläisissä tilanteissa voi neuvotella inhimillisesti. - jetsulleen24
fslögksdfölk kirjoitti:
juu on öljyjä tarkisteltu ja niitä on siellä aina riittävästi ollut ja muutenkin hyvää huolta autosta pidetty. Sitten ekalle vastaajalle tiedoksi että auto on hyundai vuosimallia 95 ajettu 272tkm ostohetkellä ite kerkesin jonku 5tkm ajaa ja hintaa autolla 1300€ eli mitäpäs itseäni viisaammat täällä suosittelevat tekemään ? painelemaan autoliikkeeseen ja sanomaan että korjauttavat sen vai kuluttaja-asiamiehen kanssa juttusille ?
Yksikään autoliike ei myy yksityisasiakkaalle noin halpaa autoa. Eräässä autoliikkeessä ihmettelin sitä, kun nosturinkouralla nosetelivat autoja rekanlavalle. Sanoivat että tuhannen kahden autoja ei myydä edes joppareille. Ne menevät uusiokäyttöön.
Alle 5000 autot myydään joppareile, poislukien halvimmat romut jotka paalataan.
Itse olin silloin etsimässä halpaa autoa mutta liikkeessä ei ollut yhtään alle 5000 autoa myytävänä.
Nämä 1300 ekun arvoiset autot kuulema maksavat sitten loppupelissä liikkeelle sen 5000 kun niitä joutuu kuitenkin korjaamaan. Kyllä liike joutuu takuun antamaan myymälleen tuotteelle, siitä vaan kuluttaja-asiamiehelle valittamaan. Luultavasti myyjä purkaa kaupat ja jatkossa on viisaampi eikä enää myy sellaista laitetta josta jää huono mieli molemmin puolin. - KIRJOITUS
jetsulleen24 kirjoitti:
Yksikään autoliike ei myy yksityisasiakkaalle noin halpaa autoa. Eräässä autoliikkeessä ihmettelin sitä, kun nosturinkouralla nosetelivat autoja rekanlavalle. Sanoivat että tuhannen kahden autoja ei myydä edes joppareille. Ne menevät uusiokäyttöön.
Alle 5000 autot myydään joppareile, poislukien halvimmat romut jotka paalataan.
Itse olin silloin etsimässä halpaa autoa mutta liikkeessä ei ollut yhtään alle 5000 autoa myytävänä.
Nämä 1300 ekun arvoiset autot kuulema maksavat sitten loppupelissä liikkeelle sen 5000 kun niitä joutuu kuitenkin korjaamaan. Kyllä liike joutuu takuun antamaan myymälleen tuotteelle, siitä vaan kuluttaja-asiamiehelle valittamaan. Luultavasti myyjä purkaa kaupat ja jatkossa on viisaampi eikä enää myy sellaista laitetta josta jää huono mieli molemmin puolin.USKOKAA JO VIIMEINKIN ETTÄ TÄMÄ ON PROVO KIRJOITUS.TÄYTTÄ VALHETTA.
- On paljon kokemusta
totuuden torvi kirjoitti:
Puhut vieläkin paskaa !! Vai oletko kenties näitä autoliikkeitä mollaavien "juttujen" takana ?
Varos vähän, ettet joudu vastuuseen kuule! Et voi tietää kymmeniä, jos et ole asiaa enempi penkonut ja tutkinut. Minä en ole penkonut, mutta ihan tuttujen tapauksista joista olen kuullut ja joita on vain 2 kappaletta niin molemmissa tuli takkiin ja se on tosi asia.Olen perehtynyt asiaan työni puolesta.
- tnrtb
On paljon kokemusta kirjoitti:
Olen perehtynyt asiaan työni puolesta.
kun järkeä jaettiin?
- Pertrus Argentum
musta v70 kirjoitti:
sitä saa mitä tilaa. muka auton ostanut. voi tsiisus, eihän tota autoksi voi edes hyvällä tahdollakaan voi sanoa
Joo! Markkinoille tuli joskus 1970-luvun puolenvälin jälkeen uutena merkkinä jugoslavialainen Fiat Zastava. Se oli muunnelma italialaisesta Fiat 128:sta. Sitä myi ja markkinoi silloin Hankkija. Se oli hinnaltaan edullinen silloin ja minun teki mieli ostaa sellainen. Soitin Hankiijalle ja halusin varata ajan koeajoa varten. Vastattiin, että se koeajaoauto on nyt niin varattu,että sitä ei pääse koeajamaan. Menin hankkijalle ja siellä korjaamon puolelle. Korjaamossa se koeajoauto oli etupää osiin purettuna, kun se oli hajonnut kesken esittelyn. Enkä koskaan nähnyt liikenteessä yhtään ainoaa tälläista autoa. Se ei koskaan päässyt Suomen markkinoille. Se hajosi myyjien käsiin jo ennen ostoa.
- halpisauto
Näistä "pienistä autoliikkeistä" ostettujen autojen takuu päättyy siihen, kun myyjännäköpiiristä häviää ostamasi auton perävalot.Se ob ihan turha kääntyä enää edes 10 km ajon jälkeen mennä takasin valittamaan.
Yleensäkin, myyjä ei edes ole kattonu autoa tarkemmin näitä vaihdossa tulleita.Eikä tiedä niiden vikoja.Asettaa vain hinnan millä se menee.Yleensä sen minkä on vaihdossa hyvittänyt.(kokemusta on,isommastakin liikkeesta).Sanovat Lagunan kohdalla,se on hinta niine vikoineen,jos siinä jotain on,tulevat kaupanpäälle.Ja laitettavaahan on.Laguna on Laguna vaikka voissa paistas.Nieleskele vaan, ja harkitse, kannattaako korjauksiin ruveta, kokemuksesta voin sanoa, että kohta hajoo joku toinen kohta.
terv. kokemusta halvoista "hyvistä" autoista on.- Virhevastuu 6 kk
Kaikkia autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu kestää puoli vuotta. Jos autoliike kieltäytyisi sille kuuluvasta vastuusta, niin soitto kuluttaja-asiamiehelle muuttaa tilanteen varmasti. Kun kuluttajavirastosta soitetaan autoliikkeeseen, niin yleensä asia tulee kuntoon samantien. Muussa tapauksessa autoliike joutuu suurella todennäköisyydellä Kuluttajariitalautakunnan Mustalle listalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9098896/flat
Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8956504/43328481
Ainoana poikkeuksena ovat yli 200000 km ajetut ja todella vanhat autot. Niiden kaikkien osien ei oletetakaan kestävän puolta vuotta. Ostaja voi osoittaa virheen olleen autossa pyytämällä siitä lausunnon esim. merkkiliikkeestä.
Autoliikkeitä velvoittava virhevastuu on siis hyvin usein todella rahanarvoinen etu ostajalle. Jos taas auto on ostettu yksityiseltä, ja se hajoaa seuraavana päivänä, niin ostaja vastaa itse kaikista korjauksista omalla kustannuksellaan. - JopeJope
Virhevastuu 6 kk kirjoitti:
Kaikkia autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu kestää puoli vuotta. Jos autoliike kieltäytyisi sille kuuluvasta vastuusta, niin soitto kuluttaja-asiamiehelle muuttaa tilanteen varmasti. Kun kuluttajavirastosta soitetaan autoliikkeeseen, niin yleensä asia tulee kuntoon samantien. Muussa tapauksessa autoliike joutuu suurella todennäköisyydellä Kuluttajariitalautakunnan Mustalle listalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9098896/flat
Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8956504/43328481
Ainoana poikkeuksena ovat yli 200000 km ajetut ja todella vanhat autot. Niiden kaikkien osien ei oletetakaan kestävän puolta vuotta. Ostaja voi osoittaa virheen olleen autossa pyytämällä siitä lausunnon esim. merkkiliikkeestä.
Autoliikkeitä velvoittava virhevastuu on siis hyvin usein todella rahanarvoinen etu ostajalle. Jos taas auto on ostettu yksityiseltä, ja se hajoaa seuraavana päivänä, niin ostaja vastaa itse kaikista korjauksista omalla kustannuksellaan.Nainen ratissa
- 5k6tjmy8u
Virhevastuu 6 kk kirjoitti:
Kaikkia autoliikkeitä velvoittava kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu kestää puoli vuotta. Jos autoliike kieltäytyisi sille kuuluvasta vastuusta, niin soitto kuluttaja-asiamiehelle muuttaa tilanteen varmasti. Kun kuluttajavirastosta soitetaan autoliikkeeseen, niin yleensä asia tulee kuntoon samantien. Muussa tapauksessa autoliike joutuu suurella todennäköisyydellä Kuluttajariitalautakunnan Mustalle listalle.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9098896/flat
Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8956504/43328481
Ainoana poikkeuksena ovat yli 200000 km ajetut ja todella vanhat autot. Niiden kaikkien osien ei oletetakaan kestävän puolta vuotta. Ostaja voi osoittaa virheen olleen autossa pyytämällä siitä lausunnon esim. merkkiliikkeestä.
Autoliikkeitä velvoittava virhevastuu on siis hyvin usein todella rahanarvoinen etu ostajalle. Jos taas auto on ostettu yksityiseltä, ja se hajoaa seuraavana päivänä, niin ostaja vastaa itse kaikista korjauksista omalla kustannuksellaan.onko vika ollut ostohetkellä vai ei. Jälkikäteen tulleet viat ostajan murhe.
- volKkarig
Olis kannattanut ostaa japsi - olis kestänyt...
- Hiki-Ase
Ostin uuden WV Transportteri 1.9 Dieseli vuonna 2005 olin ajanut sillä vähän yli 30 000 km puolessavuodessa ja ihmettelin mihin se hukkaa jäähdyttäjän nestettä, kun sitä piti joka viikko kaataa 0.5 l lisää ja huollossa eivät osanneet selvittää nesteen hukkumisen syytä. Sitten moottoritiellä 120 km/h nopeudessa kuului ikävää ääntä koneesta noin 5 sekunnin ajan ja veto lakkasi heti samoin ohjaus ja jarrutehostin eivät enää toimineet, sain ohjattua Transportterini pientareelle, josta WW:n huollosta hommasivat hinausauton hakemaan sen paskan korjaamolle.
Jossa todettiin. että vesipumpun tiiviste on vuotanut nestettä jakoremmin päälle ja jakoremmi oli siitä syystä pehmentynyt ja rivesi kovilla kierroksilla niin, että venttiilit osuivat mäntiin ja nokkaakselit katkesivat venttiilit vääntyivät ja kannen laakeripukit katkesivat.
WV Vaihtoi siihen takuuna uuden moottorin ja Wolski noimi hyvin. Mutta ei tuommoisia vikoja ole laatu autoissa
Nykyään ajelen laatu merkillä joka on huoleton kestävä eikä sen merkkisten uudehkojen autojen käyttäjät puhu tuommoisia juttuja kuin oma kokemukseni WV Transportterista. WV on muutenkin täysin yliarvostettu automerkki, mutta ei pärjää yliarvostuksessa Mersuille lainkaan, minulla on ollut mersujakin.
Niin että nykyään on tullut satoja tuhansia huolettomia kilometrejä Toyota Hiasella. Ekä tämä perustu kiihkomieliseen mekki tai maa fanaattisuuteen vaan vankkaan autoilu kokemukseen voin sanoa, että Mersuja ja WV:tä joutuu korjaamaan suuremmalla rahamäärällä saavuttaakseen samat kilometrit, että se merkki siinä nokassa ei takaa mitään muuta kuin ylväiden kuskien nenän nousun tuumaa ylemmäksi = kertoo typeryydestä Toyotan Hiki-Ase on ihan hyvä pikkupaku.- vaivainen-1
ne ei oo tehty autoksi. Niitä kandee välttää kaikin puolin.
- fgFH
Vanha halpa auto, jolla paljon jo ajettu. Tuossa hintaluokassa ei ole takuuta, vaikka ostaisit autoliikkeestä. Tonnin hintaluokassa auto voi olla ihan mitä tahansa kunnoltaan ja isokin vika on todennäköinen. Omaksi tappioksesi tuo jää.
- chancess
Ensinnäkin korjaus: kuluttaja-asiamies ei ole oikea henkilö näissä. Kuluttajaneuvoja on joka näitä asioita selvittelee.
Mutta asiaan:
Autosi on 15 - vuotta vanha ja sillä on ajettu melkein 300 tkm. Eihän autot ikuisia ole, joten mahdollisuutesi saada korvausta ovat todella heikot. Voit viedä asian kuluttajariitalautakuntaan mutta päätöstä joudut odottamaan varmasti yli vuoden. Myös kuluttajaneuvossa tiedetään, etteivät autot ole ikuisia, eikä myyjää voi kaikesta laittaa vastuuseen. - karl gustav 1
chancess kirjoitti:
Ensinnäkin korjaus: kuluttaja-asiamies ei ole oikea henkilö näissä. Kuluttajaneuvoja on joka näitä asioita selvittelee.
Mutta asiaan:
Autosi on 15 - vuotta vanha ja sillä on ajettu melkein 300 tkm. Eihän autot ikuisia ole, joten mahdollisuutesi saada korvausta ovat todella heikot. Voit viedä asian kuluttajariitalautakuntaan mutta päätöstä joudut odottamaan varmasti yli vuoden. Myös kuluttajaneuvossa tiedetään, etteivät autot ole ikuisia, eikä myyjää voi kaikesta laittaa vastuuseen.kannattaa ostaa japanilainen auto, ne vaan on kestävimpiä ja tehty järkevästi joten ne on helpompi korjata ja huoltaa. Paljon liikkuneena olen huomannut tienvarsilla hyytyneinä eniten Opeleita(yli puolet!!!)sitten ranskalaisia Reanultia,Peugeoteja joten ei kannata hankkia ranskalaista autoa eikä Opelia...jällenmyyntiarvoista näkee mikä on hyvä merkki;-)
- laatua-
karl gustav 1 kirjoitti:
kannattaa ostaa japanilainen auto, ne vaan on kestävimpiä ja tehty järkevästi joten ne on helpompi korjata ja huoltaa. Paljon liikkuneena olen huomannut tienvarsilla hyytyneinä eniten Opeleita(yli puolet!!!)sitten ranskalaisia Reanultia,Peugeoteja joten ei kannata hankkia ranskalaista autoa eikä Opelia...jällenmyyntiarvoista näkee mikä on hyvä merkki;-)
Corolla (1992-2007)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Jarruvalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu. - rr--
karl gustav 1 kirjoitti:
kannattaa ostaa japanilainen auto, ne vaan on kestävimpiä ja tehty järkevästi joten ne on helpompi korjata ja huoltaa. Paljon liikkuneena olen huomannut tienvarsilla hyytyneinä eniten Opeleita(yli puolet!!!)sitten ranskalaisia Reanultia,Peugeoteja joten ei kannata hankkia ranskalaista autoa eikä Opelia...jällenmyyntiarvoista näkee mikä on hyvä merkki;-)
90 luvun Hyundait on Mitsubishin moottoreilla ja tekniikalla varustettuja.Syy menee Japaniin.Nykyään Hyundai valmistaa moottorinsa itsenäisesti.Mutta 90 luvun Hyundait on vielä sitä Japani laatua.Itsellä ei Sonatassa ole ollut mitään murheita.Ei mitään.Siinä on Mitsubishi Galantin moottori vielä.Kestävä kone.
- Opel Sorsa kvaak
laatua- kirjoitti:
Corolla (1992-2007)
Moottoriviat
Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
VVT-i moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
Vesipumppu vuotaa.
Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
Sytytysjohdinvikoja.
Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
Jäähdytinvikoja.
Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
Vaihteiston ja voimansiirron viat
Vetonivelien suojuskumit rikki.
Vetonivel rikki.
Kytkin kulunut.
Automaattivaihteistovikoja.
Jarruviat
Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
Jarruputket ruostuvat.
Käsijarrun vaijerit takertelevat.
Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
ABS-anturivikoja.
Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
Sähköviat ja valoviat
Ajovalovikoja.
Jarruvalovikoja.
Äänimerkki ei toimi.
Sekalaiset viat
Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
Istuimien sähkölämmitys reistailee.
Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
Polttoainemittari näyttää väärin.
Pakoputkistoviat
Pakoputkiston kiinnitys rikki.
Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
Ruosteviat
Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Iso-takaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.Vuosimallin 2002-2007 ja 100 000 - 300 000 km ajetuissa autoissa tuo vikalista on aivan yleinen merkistä riippumatta vai oleko joku Toyota Corollan vihaaja. Ranskalaisia saa muualtakin halvalla, kuin nakkikioskilta varsinkin Renu ja Citikka ranskiksia, niissä sitä rassaamista kuule vasta riittääkin tai sitten huollattaminen korjaamoissa tulee niin kalliiksi, että ei kannata ajaa yli 3 vuotiailla alkavat härskiinyä siihen malliin, ettei kenenkään lompakko sitä kestä. Tai osta Halpa paljonajettu Renu niin ei tarvitse mennä töihin kun kaikki aikaa ja varat kuluu siihettä korjaa Renua kuntoon, että pääsisi töihin, eli hepusta tulee silloin ns. ansioautoilija, eli käyttää kaikki ansionsa autoiluun.
Tiedän kun minulla on ollut kaikkia noita merkkejä, myös Corolla, Volvot ja Mersu yms. kamaa- - APM-
rr-- kirjoitti:
90 luvun Hyundait on Mitsubishin moottoreilla ja tekniikalla varustettuja.Syy menee Japaniin.Nykyään Hyundai valmistaa moottorinsa itsenäisesti.Mutta 90 luvun Hyundait on vielä sitä Japani laatua.Itsellä ei Sonatassa ole ollut mitään murheita.Ei mitään.Siinä on Mitsubishi Galantin moottori vielä.Kestävä kone.
Hyundai on hyvä automerkki:
http://www.hyundai.fi/ajankohtaista/default.asp
- bon hepatit
Jos tykkää rassailla ja fiksailla kannattaa hankkia ranskalainen auto.
- vitsit
Ihmettelin myös koska huihaita on alettu Ranskassa tai Saksassa valmistamaan?? japaniin ne sen sukujuuret johtaa (Mitsubishi).
- Tutkija-
Oletan viestisi olevan provo.Todeksi en sitä usko.Täyttä satua.
kyllä autoliikkeellä on tuotevastuu myymästään tavarasta
- estetään
jos et lopeta tuota spämmäämistä.
- HIHIHIHIHIHHHHIHIHHH
HOHOHOHOOOHOHHOOHHOHOHAHAHHAHHHHAHHHAHHHA
- japsi <3
ostaa vaikka 80-luvun corolla, itsellä vm -86 eikä mitään muuta mainittavaa vikaa, kuin ruostuminen =)
- paikkansa.
90 luvun Hyundait on Mitsubishin tekniikalla varustettuja.Esim.Sonatassa on Mitsubishi Galantin kone.
Accentissa taas Lancerin kone.Meillä 2 tälläista ja ovat erittäin varmatoimisia autoja.Luulen vaan että kyseessä on provo.Onhan tolla Sonatassa olevalla Galantin koneeella joku ajanut yli 600 000 km.
Itsellä ei ainakaan ole ollut mitään murheita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743032
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191732- 241667
- 271661
- 201620
- 481307
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91289- 381283