piikkikruunu

euphorbia milii

Minulla on kaunis valkokukkainen piikkikruunu, mutta haluaisin löytää punaisena saman kasvin. "Vaaleanpunaisilla" kukilla näyttää löytyvän... mutta hakusessa siis euphorbia milii vulcanus - jonka kukat huomattavasti voimakkaamman punaiset. Saako siemeniä tilattua jostain jos, kasvia ei saa kaupoista??

7

3817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota.....

joo, ei, joo, ei. ei. joo, ei. joo. saa kyllä. ei saa! mitä! tottakai. ei missään nimessä. mahdollisesti. tuskin. jaa-a. uskoisin. ei kai. kyllä kai. mari rantasila. voi olla. voi olla olematta. älä unta nää.

jaa, enpäs osaa sanoa.

• hortsonomi

vaan tummanpunaisilla kukilla. Kun aloin miettimään missä olen niitä nähnyt niin eipä tullut paikkaa mieleen, olisiko taas sellainen aika ettei piikkikruunu ole punaisena muodissa. Joskus kun olen kukkakaupasta jotain kukkaa kysellyt niin vastaus on ollut ettei kyseistä kukkaa taas saa kun joku muu lajike on muodissa.

• jukseri

on punakukkainen piikkikruunu, en ole nänhyt muun värisiä. Sain sukulaiselta kaksi pientä pätkää toukokuussa. Vaikka en ymmärrä mikä toiselle tuli, kun rupesi kukkimaan pari-kolme viikkoa istutuksen jälkeen. No, kukkikoon =D

• 19
        jukseri kirjoitti:

on punakukkainen piikkikruunu, en ole nänhyt muun värisiä. Sain sukulaiselta kaksi pientä pätkää toukokuussa. Vaikka en ymmärrä mikä toiselle tuli, kun rupesi kukkimaan pari-kolme viikkoa istutuksen jälkeen. No, kukkikoon =D

Mikä mun piikkikruunulle on tullut kun kellastuttaa kaikki lehdet? Kastelen sitä kerran viikkoon vähän ja se on viileässä huoneessa etelään antavalla ikkunalla. Lannoitan silloin kun muistan eli varmaan noin kerran-kaksi kuukaudessa. Toipuuko se keväällä? En haluaisi luopua toivosta vielä.

• Tilli-Pilli
        19 kirjoitti:

Mikä mun piikkikruunulle on tullut kun kellastuttaa kaikki lehdet? Kastelen sitä kerran viikkoon vähän ja se on viileässä huoneessa etelään antavalla ikkunalla. Lannoitan silloin kun muistan eli varmaan noin kerran-kaksi kuukaudessa. Toipuuko se keväällä? En haluaisi luopua toivosta vielä.

Lehdet kellastuvat varmaankin valon vähyyden takia: on liian pimeää piikkikruunulle. Minun piikkikruununi on pudottanut melkein kaikki lehdet, ja sen se tekee joka talvi.

Talvella ei kannata lannoittaa ja vettäkin annetaan todella vähän. Keväällä helmi-maaliskuussa lehdet kasvavat takaisin, ja kastelun ja lannoituksen voi taas palauttaa normaaliksi.

• 19
        Tilli-Pilli kirjoitti:

Lehdet kellastuvat varmaankin valon vähyyden takia: on liian pimeää piikkikruunulle. Minun piikkikruununi on pudottanut melkein kaikki lehdet, ja sen se tekee joka talvi.

Talvella ei kannata lannoittaa ja vettäkin annetaan todella vähän. Keväällä helmi-maaliskuussa lehdet kasvavat takaisin, ja kastelun ja lannoituksen voi taas palauttaa normaaliksi.

S-marketista tanskalaisen piikkikruunun, kukat on vaaleahkon punaiset mutta tummuvat sitä enemmän mitä saavat auringonvaloa. Aiemman piikkikruunun sain kuoletettua... saas nähdä mmiten ton kanssa pärjään. Hinta oli ihan 4,90 ja isohko kukka on jo.

• Anonyymi
        19 kirjoitti:

S-marketista tanskalaisen piikkikruunun, kukat on vaaleahkon punaiset mutta tummuvat sitä enemmän mitä saavat auringonvaloa. Aiemman piikkikruunun sain kuoletettua... saas nähdä mmiten ton kanssa pärjään. Hinta oli ihan 4,90 ja isohko kukka on jo.

Siis, nyt onkin käytävä kaupassa, kuin kaupassa ja tämän saattaa löytää. Saisipa edes pari oksaa jonkun suuresta piikkikruunusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3022
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2901
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1709
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1642
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe