Alla olevalla tekstillä aloitin keskustelun juuri myös "Työpaikkakiusaaminen" -osiossa. Ehkä oikeampi paikka olisi kuitenkin tämä "Työsuojelutoiminta". Asiasta jotain tietävät, ottaisitteko kantaa, kiitos.
- - -
Onko jollain kokemusta siitä, minkälaisia seuraamuksia esimiehen alaista syrjivällä käyttäytymisellä voi olla, jos asiaa lähdetään käsittelemään työsuojelupiirin asiana? Onko alainen esim. oikeutettu johonkin rahalliseen korvaukseen hyvitysmielessä?
Vai onko se niin, että jos haluaa jonkinlaisen rahallisen korvauksen kärsimyksilleen, niin asia täytyy viedä oikeuteen? Vai voiko oikeudestakaan suomalaisen oikeuskäytännön mukaan saada syrjitty osapuoli rahallista korvausta?
Kiitos jo etukäteen kaikista aiheeseen liittyvistä vastauksista.
Korvaus syrjinnästä?
2
572
Vastaukset
- mukaan ///
Minulla ei ole omakohtaista kokemusta korvausten hakemisesta, mutta olen seurannut mm. kiusaamiseen liittyviä asioita laajasti. Sen perusteella vahva käsitykseni on, että Suomessa ei oikeutta saa, vaikka sinut olisi kiusattu tai syrjitty lähes hengiltä. Oikeus- tai työsuojeluprosessi on pitkä ja raskas ja siihen kannattaa mielestäni lähteä vain, jos kokee asian periaatteelisesti erittäin tärkeäksi. Silloinkin täytyy varautua (ainakin oikeusprosessissa) siihen, että oman hyvän periaatteen puolustamisen saattaa tulla erittäin kalliiksi vähintääkin taloudellisesti, mutta myös henkisesti.
- -
Eli villin lännen lakia kannattaa Suomessa noudattaa väärintekijöitä kohtaan, koska asioille ei mitään tehdä. Eli lyhyt ohje on: anna takaisin, esimies on pomo vain siellä omassa pienessä yrityksessään muttei sen ulkopuolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903285
- 883053
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191852- 301787
- 211711
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi341399- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319