Miten dev-cpp:llä saa tehtyä dll, mikä lukee näytön pixelien väriarvot ja antaa ne ulos 2-ulotteisena taulukkona? Ymmärtääkseni paras tapa olisi käyttää GetDC-funktiota printscreen kikkailun sijasta http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd144871(VS.85).aspx
Sekin että dev-cpp vääntää jonkun luurangon pohjaksi, mistä en oikeen ymmärä mihin sitä varsinaista koodia pitäisi edes korjoittaa... uusi projekti antaa dll.h ja dllmain.cpp missä lukee:
(dllmain.cpp)
/* Replace "dll.h" with the name of your header */
#include "dll.h"
#include
DllClass::DllClass()
{
}
DllClass::~DllClass ()
{
}
BOOL APIENTRY DllMain (HINSTANCE hInst /* Library instance handle. */ ,
DWORD reason /* Reason this function is being called. */ ,
LPVOID reserved /* Not used. */ )
{
switch (reason)
{
case DLL_PROCESS_ATTACH:
break;
case DLL_PROCESS_DETACH:
break;
case DLL_THREAD_ATTACH:
break;
case DLL_THREAD_DETACH:
break;
}
/* Returns TRUE on success, FALSE on failure */
return TRUE;
}
_________________________________________________________________________________________________
(dll.h)
#ifndef _DLL_H_
#define _DLL_H_
#if BUILDING_DLL
# define DLLIMPORT __declspec (dllexport)
#else /* Not BUILDING_DLL */
# define DLLIMPORT __declspec (dllimport)
#endif /* Not BUILDING_DLL */
class DLLIMPORT DllClass
{
public:
DllClass();
virtual ~DllClass(void);
private:
};
#endif /* _DLL_H_ */
DLL
7
419
Vastaukset
- lohityyne?
valmiita botteja sen verran, ettei tarvi itse tollaista kyhätä?
- hubbapubba
mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.
- Ylivuoto tulee!
hubbapubba kirjoitti:
mutta se tarkoittaa sitä että se on julkisessa levityksessä ja helposti tunnistettavissa, enkä maksaakaan haluaisi, eli teen itte.
Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne
- ljgfioöhj
Ylivuoto tulee! kirjoitti:
Niin mut sit se pitäs viä ruiskuttaa sinne
Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?
- Aika selvääää!
ljgfioöhj kirjoitti:
Miten injectointi liittyy tämän keskustelun kysymykseen?
Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?
- hubbapubba
Aika selvääää! kirjoitti:
Siten, että tosi typerää tehdä jotai ohjelmii, jos ei edes tiä miten ja mihin niit vois niinkö käyttää. Häh?
Ei taida sulla olla kaikki kotona...Jos ja kun et tunnu tietävän mihin dll on tarkoitettu tai mihin sitä voi käyttää, niin selvitäppä se ensin ja lukaseppas tämän ketjun ensimmäinen viesti uudestaan, niin saatat ehkä ymmärtää miksi näin.
Dll:n lyhyt ja ytimekäs kuvailu löytyy täältä http://www.ohjelmointiputka.net/opas.php?tunnus=vbdll#johdanto ja toi VB ei liity keskusteluun mitenkään vaikka onkin sen aihealuella.
- FireOfFeenix
Oikeasti. Temppu ei ole kovin vaikea. Se vaatii kuitenkin sen verran paljon selitystä, että sitä ei jaksa tällaiseen keskusteluosioon kirjoittaa. Mutta ideana on kirjoittaa tuohon dll-runkoon funktio, jonka tietenkin kuvaat omassa dll.h tiedostossasi, kuten ylälaidassa sanotaan. Tuon function sisään toteutat graafisen operaation. Ja pääohjelmassasi kutsut sitten tuota metoodia. Yksinkertaista?
Tietenkin sinun on osattava exen puolella kutsua dll-functiota.
eli esimerkiksi näin tuon runkon pohjalta
BOOL APIENTRY OmaGraafinenFunctio()
{
//todo tähän vain ohjauskoodi sisään.
}
Mutta koska grafiikan käsittely on hieman vaikeampaa kuin dll:n kutsuminen, niin neuvon ensin opiskelemaan dll:n hallinnan kunnolla ja vasta sitten mietiimään tuota BitGbl operaatiota. Ehkäpä DirectX tutustuminen voisi auttaa. Tosin itse olen sitä mieltä että itse tehtynä 3D rajapintakin on tehokaampi kuin mirosoftin kirjastojen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219