Kysymys busseista?

Saarenmaalle

Onko jollakulla kokemusta Viron pitkän matkan busseista? Lähinnä kiinnostaisi tietää lippupolitiikka, että pitääkö / onko hyvä ostaa liput etukäteen jostain (mistä?) vai ostetaanko ne kuljettajalta?

Ja kyse on nyt tosiaan kaukobusseista, ei Tallinnan tai minkään muunkaan kaupungin paikallisliikenteestä.

4

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bussilla perille

osteta etukäteen vaan bussista. Mieti nyt vähän itsekkin miten sen voisi ostaa etukäteen....netin kauttako?

• _Ida_

Kuuleppas nimimerkki ´bussilla perille`, monissa maissa bussilippu pitää ostaa etukäteen jostakin kioskista tms. ja kuski vain tarkistaa tai leimaa sen. Mahdollista etukäteen osto on Suomessakin, netin lisäksi matkahuollon luukulta!

• Saarenmaalle

Buussireisid.ee -sivultahan noita saa ostettua. Kun joskus olen Suomen kaukobusseilla matkustanut, olen muistaakseni ostanut lipun etukäteen Matkahuollosta. Monenlaisia vaihtoehtoja siis on, siksi kyselin mikä on Viron tapa.

Kun ei tiedä mihin bussiin ehtii, mieluiten ostaisin mahdollisimman myöhään, mutta olisi ikävä yllätys vasta bussissa huomata, että kuljettaja EI myy lippuja, mahdollistahan se on sekin. Mielestäni kysymys on aiheellinen, koska tähänkin kysymykseen on vaikeaa etsiä netistä vastauksia.

• kokemusta on

Jos vaan mahdollista osta lippu etukäteen. Tallinnan linja-autoasemalta voi ostaa liput vielä juuri lähteviinkin busseihin. Näin saat numeroidun istumapaikan. Usein varsinkin Tallinnan ja Pärnun välillä bussit ovat melko täysiä. Kuljettajalta ostettuna et saa numeroitua istumapaikkaa ja joudut luovuttamaan paikkasi jos sen on jo joku etukäteen ostanut. Pärnusta Tallinnaan olen ostanut paikat jo edellisenä päivänä. Varsinkin bussit jotka menevät satamaan ovat yleensä kesäaikana ja eteenkin sunnuntaisin lähes aina täysiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2650
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1772
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1597
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1520
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1460
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1372
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe