Minulla on ongelma joka raastaa mieltä pahasti. Koneeni toimii aivan normaalisti, ainakaan en itse ole huomannut mitään vikaa. Kuitenkin kun teen Advancella tarkistuksen, vakoiluohjelmien skannauksessa skannattavat kohteet hiiiukkasen epäilyttävät. Bongannut olen esim. tuon tapaisia:
Trojan.Win32.Fynben.b
TrojanDownloader.Win32.BHO
(Trojan....).Apropos.b
TrojanDownloader.Win32.Swizzor.au
TrojanDownloader.Win32.Comet
Tuntuu siltä että niitä on muitakin, näyttää vaan nimet niin nopeasti ettei pysy perässä. Niin siis ainakin yleensä Advance sitten tyynen rauhallisesti ilmoittaa että on yksi ongelma ja korjaa sen nopeasti, mutta seuraavalla kerralla sama ongelma. Jonkin aikaa sitten päivitin koneelle Avastin mutta koko koneen tarkistuksessa tämä ei löydä mitään. Jossain neuvottiin tarkistusten tekemistä vikasietotilassa mutta tämäkään ei auttanut. Viime aikoina olen kyllä lataillut ja poistellut tavaraa jonkin verran, kuten Google Chromen, QuickTime Playerin, Safarin ja Photo Filtren. Avastilla on viruskaranteenissa vuoden 2009 lopulta VBS:Malware-gen.
En ymmärrä koneista lähestulkoon mitään, joten voiko kukaan kertoa, tarkoittaako tämä että koneellani on pirusti troijalaisia ja onko vaarallista?
Kiitos
Troijalaisiako?
3
625
Vastaukset
- 12
Mainitsemasi Advance on ilmeisesti itse haittaohjelma, tai ainakin agressiivisesti ja väärin löydöin itseään mainostava ohjelma.
Koeta vakoiluohjelmien poistoon vaikka 'Malwarebytes' Anti-Malware'-ohjelmaa. Jos se eikä Avast löydä noita, asia on noin.- mufasa770
Kiitos ja kumarrus, todennäköisesti asian laita oli juuri noin. Olen taas asteen viisaampi :)
- mufasa770_edelleen
Tästä laittamastani keskustelusta on jo aikaa mutta ajattelin nyt kysyä vielä. Siis koneellani ei ollut mitään jne. Advance taitaa olla haittaohjelma, mutta en poistanut sitä silloin, koska mielestäni se toimi hyvin ja itse asiassa sukulaiseni asensi sen ja ajattelin hänen suuttuvan mahdollisesta poistamisesta. Vähän aikaa sitten päivitin advancen, ja edelleen se väittää ohimennen koneeltani löytyvän troijalaisia. Mitä mieltä olette, kannattaako advance poistaa? Sehän siis vain varmaan mainostaa itseään, mutta varmuuden vuoksi? Koneeltani löytyy kyllä tämän lisäksi vielä 12:n mainitsemat Malwarebytes ja Avast että sinänsä poistaminen ei käytännössä vaarantaisi rakasta konettani. Kunhan nyt vain ajankulukseni kysyn. Siis mielipiteitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732855
- 642733
- 681802
- 241647
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä161610- 201580
- 161434
- 481287
- 381253
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91239