Kun aika ei riitä seurusteluun...

Joo en tässä kerennyt kauaa seurustelemaan kun kuulemma mun elämä on liian kiireistä ja ilmeisesti siis tarkoittaa sitä ettei mulla ole tarpeeksi aikaa antautua pedin puolella. Mulla 2 lasta ja teen 2-vuorotyötä toinen lapsista niin iso että harrastaa kaikkea ja siis kuskata pitää milloin minnekin miten sitten töiltä ehtii. Eikö ihan ydinperheissäkin ole samoja ongelmia ja joskus perheessä on useampikin lapsi ja niitä vanhemmat sitten töiden jälkeen kuskaa ristiin rastiin. Siis mä sanoin sille suoraan että hei hei jos ei arkea kestä aikaa kyllä on mutta sitä pitää yhdessä järjestää. Luulen että ongelma on kuitenkin joku muu mutta eipä tuo kehdannut sitä ääneen sanoa, mutta mutta samapa tuo tänä päivänä kaikki on muutenkin niin kertakäyttöistä niin en yhden ihmisen perään rupea itkemään jos ei arki kiinnosta niin kyllä tuolta joku työtön ja lapseton ihminen löytyy jolla ei muuta ole kuin aikaa...

11

2209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ierjgoeirgj

Ymmärrän molempien tilanteen. En tiedä, onko kyseisellä naisella lapsia, millainen työ jne, mutta kyllä suhteen alku vaatii sen rakastumisen, jonkinlaisen symbioosivaiheen ja uhrauksien tekemisen. Tiedän, että sinulle lapset ovat ykkösenä ja niin pitääkin olla, mutta tuollaisessa tilanteessa toinen osapuoli ehkä kokee, että kaikki tapahtuu sinun aikataululla ja yhdessä ollaan silloin kun sinulle sopii ja sinun aikatauluusi mahtuu.

Eli vaikka suhteeseen astuu arki tuollaisessa tilanteessa melko nopeasti kuvioihin, niin jonkinlaista kahden keskistä aikaa olisi mielestäni löydettävä. Miksi ette vaikka yhdessä lähtisi kuskaamaan lapsia harrastuksiin ja kävisi sillä aikaa kahdestaan syömässä tai jotain? Tai etsisi joksikin illaksi lapsille vahdin, jotta pääsette viettämään aikaa kahdestaan?

Kyseessä on kumminkin ihminen, joka todennäköisesti haluaa tulla osaksi sinun ja lastesi elämää, rakastaa teitä ja jakaa elämän teidän kanssaan. Silloin hänenkin tarvitsee tuntea olonsa tärkeäksi ja tervetulleeksi osaksi perhettä.

• Vietimme tässä yhteistä aikaa kyllä vielä viime viikolla ja kaikki oli silloin ok, yhdessä kyllä sovimme että kun lapset eivät ole vielä tutustuneet meihin kunnolla niin emme sitten heidän läsnäollessaan ala kauheasti nuoleskelemaan ja kiehnaamaan. Jälkeenpäin ilmeisesti mies on tilanteen muuttanut yksipuolisesti ja siis mun olis kai sitten pitänytkin tehdä niin? Siis kun parin päivän hiljaiselon jälkeen ainoa kommentti oli et kun ei saa läheisyyttä tarpeeks... Teen tosiaan ilta ja aamuvuoroja sikin sokin kuten moni muukin palvelualalla työskentelevä nykypäivänä, miehellä säännöllinen päivätyö ja siitäkin hän sanoi että on hankalaa kun teen iltavuoroja. Olen itse onnellinen että mulla on työ monilla kun sitä ei ole tällä hetkellä, mies ei vaan ymmärrä. Ja tässä sitten kun yrittää sovittaa aikatauluja 5 ihmisen mieliksi niin välillä sitten itse palaa loppuun kun kaikki vaatii jotain. Kai tämä on sitten sitä nykyaikaa kun kaikki pitäis heti saada eikä mitään jakseta odottaa saati suhdetta rakentaa pikkuhiljaa. Ollaan sitten yksin vaikka loppuelämä jos tämä kaikki on liian hankalaa on tässä useampi vuosi mennyt jo sinkkuna niin sama se ei ainakaan tipu korkealta kun ei odota mitään.

• meilläkin
        nylpyttäjä kirjoitti:

Vietimme tässä yhteistä aikaa kyllä vielä viime viikolla ja kaikki oli silloin ok, yhdessä kyllä sovimme että kun lapset eivät ole vielä tutustuneet meihin kunnolla niin emme sitten heidän läsnäollessaan ala kauheasti nuoleskelemaan ja kiehnaamaan. Jälkeenpäin ilmeisesti mies on tilanteen muuttanut yksipuolisesti ja siis mun olis kai sitten pitänytkin tehdä niin? Siis kun parin päivän hiljaiselon jälkeen ainoa kommentti oli et kun ei saa läheisyyttä tarpeeks... Teen tosiaan ilta ja aamuvuoroja sikin sokin kuten moni muukin palvelualalla työskentelevä nykypäivänä, miehellä säännöllinen päivätyö ja siitäkin hän sanoi että on hankalaa kun teen iltavuoroja. Olen itse onnellinen että mulla on työ monilla kun sitä ei ole tällä hetkellä, mies ei vaan ymmärrä. Ja tässä sitten kun yrittää sovittaa aikatauluja 5 ihmisen mieliksi niin välillä sitten itse palaa loppuun kun kaikki vaatii jotain. Kai tämä on sitten sitä nykyaikaa kun kaikki pitäis heti saada eikä mitään jakseta odottaa saati suhdetta rakentaa pikkuhiljaa. Ollaan sitten yksin vaikka loppuelämä jos tämä kaikki on liian hankalaa on tässä useampi vuosi mennyt jo sinkkuna niin sama se ei ainakaan tipu korkealta kun ei odota mitään.

Meillä on sama juttu, miehellä pitkät työpäivät 12-14 tuntia ja minulla enemmän aikaa. Toivoisin läheisyyttä, mutta ei hän jaksa. Mutta olen monia miessuhteita läpikäyneenä päättänyt, että tämä on viimeinen, minulla on omaakin elämää, tykkään puuhastella kotona ja hänenkin kodissaan, kuitenkin vietämme ns. perhe-elämää, vaikka emme asukaan yhdessä. Mulle riittää se, että hän on siinä, eikä tarvitse jatkuvasti miettiä, että onko mulla huomenna vielä parisuhdetta vai ei. On se välillä kyllä rassaavaakin, kun ei saa suudelmia ja halauksia, joskus tuntuu siltä, ettei kelpaa. Mutta sitten kun se taas kehuu mun ruokia tai nauttii hartiahieronnasta, siinä mulle sitä arjen palautetta, että se kuitenkin välittää. Ja sanoo, että mun kanssa on tosi hyvä olla. Mulle riittää arki. On niitäkin ollu jotka kehuu maasta taivaaseen, ja parin kuukauden päästä niillä on uusi kehuttava! Joo, sitä en kestä enää. Tämä nykyinen on hyvä. Mutta miten kukin sitten haluaa...

• meilläkin kirjoitti:

Meillä on sama juttu, miehellä pitkät työpäivät 12-14 tuntia ja minulla enemmän aikaa. Toivoisin läheisyyttä, mutta ei hän jaksa. Mutta olen monia miessuhteita läpikäyneenä päättänyt, että tämä on viimeinen, minulla on omaakin elämää, tykkään puuhastella kotona ja hänenkin kodissaan, kuitenkin vietämme ns. perhe-elämää, vaikka emme asukaan yhdessä. Mulle riittää se, että hän on siinä, eikä tarvitse jatkuvasti miettiä, että onko mulla huomenna vielä parisuhdetta vai ei. On se välillä kyllä rassaavaakin, kun ei saa suudelmia ja halauksia, joskus tuntuu siltä, ettei kelpaa. Mutta sitten kun se taas kehuu mun ruokia tai nauttii hartiahieronnasta, siinä mulle sitä arjen palautetta, että se kuitenkin välittää. Ja sanoo, että mun kanssa on tosi hyvä olla. Mulle riittää arki. On niitäkin ollu jotka kehuu maasta taivaaseen, ja parin kuukauden päästä niillä on uusi kehuttava! Joo, sitä en kestä enää. Tämä nykyinen on hyvä. Mutta miten kukin sitten haluaa...

Mulle tuli kylmää vettä päälle ko. mieheltä ihan spontaanisti, että täytyy nyt miettiä kun ei hän saa läheisyyttä ja kontaktia tarpeeksi... Fakta on että olen yh-äiti mulla 2 lasta jotka sinkoilee edes takas siihen harrasteet ja mun työ. Jos on tunnettu muutama viikko niin aika vaativa ukko on kun ollaan edes hädin tuskin tutustuttu! En aio häneen olla yhteydessä jos hän koskaan edes oli kiinnostunut hän kyllä ymmärtää miten naurettavaa on tässä vaiheessa kitistä joka asiasta. Jos ei asu toisen kanssa saman katon alla ei väkisinkään sovi tapaamiset ja näkemiset niin kuin toinen haluaa. Mulla sen verran rento duuni että täälläkin vois tavata ja jutella mut ei halunnu tännekään tulla. Olen varmaan tullut tällaiseksi tunnevammaiseksi että ei kiinnosta kun aina mun elämä on muille liian hankalaa. Kyllä minäkin kaipaisin rakkautta ja hellyyttä ja kosketuksia jne. mutta kun mun elämä on tätä ja sitä on yksin vaikea saada helpommaksi jos vastapuolella on tollasia...

• nylpyttäjä kirjoitti:

Mulle tuli kylmää vettä päälle ko. mieheltä ihan spontaanisti, että täytyy nyt miettiä kun ei hän saa läheisyyttä ja kontaktia tarpeeksi... Fakta on että olen yh-äiti mulla 2 lasta jotka sinkoilee edes takas siihen harrasteet ja mun työ. Jos on tunnettu muutama viikko niin aika vaativa ukko on kun ollaan edes hädin tuskin tutustuttu! En aio häneen olla yhteydessä jos hän koskaan edes oli kiinnostunut hän kyllä ymmärtää miten naurettavaa on tässä vaiheessa kitistä joka asiasta. Jos ei asu toisen kanssa saman katon alla ei väkisinkään sovi tapaamiset ja näkemiset niin kuin toinen haluaa. Mulla sen verran rento duuni että täälläkin vois tavata ja jutella mut ei halunnu tännekään tulla. Olen varmaan tullut tällaiseksi tunnevammaiseksi että ei kiinnosta kun aina mun elämä on muille liian hankalaa. Kyllä minäkin kaipaisin rakkautta ja hellyyttä ja kosketuksia jne. mutta kun mun elämä on tätä ja sitä on yksin vaikea saada helpommaksi jos vastapuolella on tollasia...

Tuli se oikeakin syy sieltä sitten kun vähän ravisteltiin... Eipä kai tuo ollut kovinkaan kallisarvoinen löytö mieheksi kun ihan tekstarilla pystyi tämän suhteen lopettamaan vau kylläpä taas vaatii eroaminenkin nykyään niin suuren panostuksen. Siis ihan kertakäyttöisinä täällä ihmisiä pidetään ei sen puoleen että olisin mitenkään edes ehtinyt kiintymään kyseiseen mieheen mutta harmittaa tuo asiaton tapa vaan hävitä kuvioista ja sit viikkoa myöhemmin tulee viesti et joo oot sittenkin vähän huono ja emmä nyt sun kaa olis pystyny enempään ku oot tollanen. Miten oli ennen muinoin kun nuoret riiusti pitkiäkin aikoja ja siinä sitten tutustuttiin. Mä haloo seurustelin 1,5vko ja mies teki siinä ajassa loppuelämän johtopäätökset kun ei oltu edes päästy alkua pidemmälle. SANOKAA MULLE VIISAAMMAT ETTÄ KUNNOLLISIAKIN MIEHIÄ ON ENNEN KU LOPETAN YRITTÄMISEN KOKONAAN!

• Katoavaista?
        nylpyttäjä kirjoitti:

Tuli se oikeakin syy sieltä sitten kun vähän ravisteltiin... Eipä kai tuo ollut kovinkaan kallisarvoinen löytö mieheksi kun ihan tekstarilla pystyi tämän suhteen lopettamaan vau kylläpä taas vaatii eroaminenkin nykyään niin suuren panostuksen. Siis ihan kertakäyttöisinä täällä ihmisiä pidetään ei sen puoleen että olisin mitenkään edes ehtinyt kiintymään kyseiseen mieheen mutta harmittaa tuo asiaton tapa vaan hävitä kuvioista ja sit viikkoa myöhemmin tulee viesti et joo oot sittenkin vähän huono ja emmä nyt sun kaa olis pystyny enempään ku oot tollanen. Miten oli ennen muinoin kun nuoret riiusti pitkiäkin aikoja ja siinä sitten tutustuttiin. Mä haloo seurustelin 1,5vko ja mies teki siinä ajassa loppuelämän johtopäätökset kun ei oltu edes päästy alkua pidemmälle. SANOKAA MULLE VIISAAMMAT ETTÄ KUNNOLLISIAKIN MIEHIÄ ON ENNEN KU LOPETAN YRITTÄMISEN KOKONAAN!

Mulle myös tuli kerran tekstiviesti kuukauden hyvin läheisen tapailun jälkeen, ilman mitään perusteluja; "jatkoja" :D Että se siitä sitten..
        Mutta toisaalta, suksikoon v*ttuun jos ei ole edes pokkaa tulla kasvotusten sanomaan.

• yh-äiti35
        nylpyttäjä kirjoitti:

Vielä, ethän? Itse olen myös yh-äiti ja nähnyt kaikenlaista hiihtäjää, kyllä miehetkin osaa kiukutella ja kitistä vaikka nämä piirteet niin kovasti miehet haluaa naisesta tehdä vaativan, napisijan ja roikkujan jne.

Ja tälläistä tää nykyelämä on, tekstari on hyvä keino päättää asiat, se on kai tullut jäädäkseen, mutta siitä voi tietysti päätellä paljon ihmisestä.

Ei kovin monella tunnu olevan aikaa rakentaa ajan kanssa mitään "kaikkimullehetinyt" kulttuuri vallitsee, myönnän, olen itsekin sortunut tälläiseen mutta kovasti yritän ottaa iisiimmin ja rennommin, eihän taloakaan rakenneta yössä ja ensin kattoa, eikös ensin rakenneta hyvä pohja johon menee aikaa.

Tsemppiä, löydät varmasti miehen jolla riittää kärsivällisyyttä tuohon rumbaasi :)

• problem solved

Osta sille vanhemmalle penskalle momo tai polkupyörä, niin on taas yksi homma vähemmän.

• yöks+90898

Moi,
      älä masennu, äläkä todellakaan jääkään ruikuttamaan tuollaisen prinsessan perään, joka lähtee lipettiin heti ensimmäisestä haasteesta ja joka kitisee vaan heti kärkeen jo siitä mitän hän ei saa. Tarkoitan, että joopa joo, kyllä hän on tiennyt, että lapset ja perhe on ja jokainen täyspäinen tajuaa, että aikaa tässä maailmassa on, työt on tärkeitä ja aikuinen kyllä kestää pienen läheisyyden puutteen ja ymmärtää sen. Tuo etsi äitin tissiä, ja sun ois pitänyt sovitella ja joustaa, - ja kuunnella vauvan ruikutusta milloin mistäkin.
      Ihan oikeasti!

Ette ehtineet edes seurustella siis kauaa, ja jo oli mies vaihtamassa sopimuksia (jatkuvasta lääpinnästä läheisyyden puutteeseen), valittamassa töistäsi, ajastasi ja siis... OIkeesti, tollasta kitinää se olisi ollut jatkossakin. Hyvä, että mies oli rehellinen ja kertoi heti luonteensa ja kuka on. Älä helvetissä yksinäisyyttäsi jää tuommoisen ruikuttajan ansaan. Sä et todellakaan ole tunnevammainen, etkä yksin koko loppuelämääsi, sulla ei ole maailman hankalin elämä!
      Ja onneksi sulla on hieman haastavampi elämä. Mulla ei ollut ja sitten se jaksoi esittää miestä vähän kauemmin. Onneksi ei ehditty lapsia tehdä, nimittäin... Kyllä se alkaa se vauvan itku suhteessa kun suhteessa, ei saa sitä ja ei saa tätä, ja mä haluan ja mulla ei oo: sitten pikkuneitiä pitää olla silittämässä ja hoivaamassa ja miestä siitä ei saa tekemälläkään. Olisi ollut hyvä, kun oisin minäkin saanut nuo merkit heti. Vaikeempi jättää, mitä kauemmin on yhdessä. Tosin, koska en halua olla suhteen mies, ja en halua miehekseni naista, pistin tyypin vaihtoon, itkekööt jollekin muulle.

Joo, ja noita prinsessamiehiä sitten nykyään riittää.

• oppeliini

Olet oikeassa, lapset AINA menevät jokaikisen vieraan miehen edelle!

Sinulle on vielä siunaantunut 2 kappaletta jotka pitätät kenen tahaansa vanhemman 100% tyollistettynä! Toimit täydellisenä vanhempana unohtaessasi nuo helppoa partneria kalastavat miehet. He kyllä aina loytävät haluamansa, sinun EI tarvitse olla yksi niistä! Keskittäydy vain rauhassa lapsiisi, teillä on ja tulee olemaan enemmän kuin tarpeeksi ihania yhteishetkiä, arvosta niitä niin kauan kuin lapsesi sinua tarvitsevat! Tustu lastesi ystävien vanhempiin ja tehkaa porukalla asioita yhdessä. Eihän sinun tarvitse kaihtaa muuta aikuis-seuraa! Investointiaika lastesi kanssa tullaan maksamaan takaisin tuplakorolla kun saat huomata että olet saanut heistä menestyviä yhteiskunnanjäsenia ja sinua kunnioittavia nuorukaisia!

Lastesi päästyä omilleen, opiskelemaan ja toihin, sinulla tulee olemaan vaikka kuinka paljon aikaa ikiomille ystäville.

• trighd

Miestä jäi harmittamaan, kun otit eron niin hyvin. Siksi hän laittoin vielä lisäviestiä jälkikäteen. Se kertoo miehestä jo jotain. Hyvä, että pääsit eroon :)

Ja älä luovuta. Hyviäkin miehiä löytyy ja niitä, jotka ymmätävät pakolliset kuviot: lapset, työt, jne.

Muista, että lapsesi kasvaa koko ajan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5430
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1637
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      239
      1620
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      324
      1150
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1136
    Aihe