Ostokset ja ruokaili

ekaPietari

Olen menossa ensimmäistä kertaa Pietariin elokuun alussa. Maailmankuulujen nähtävyyksien lisäksi kiinnostaa ruoka ja shoppailu.

Otetaan ensiksi ruokailu. Mitä paikallisia ruokia kannattaa maistaa ja missä. En suosi hotellien ravintoloita. Aina hyvä jos hinta-laatu-suhde on kohdillaan. Kaupungissa on pakko saada todella hyvää ruokaa halvalla.

Sitten ne ostokset. Olen lukenut, että Pietari on kallis. En ole kiinnostunut huippuputiikeista (=kalliista). Mutta kivan näköisiä vaatteita kohtuuhintaan - käy. Samoin astiat etc.

Sorry, jos on liian ylimalkaisia kysymyksiä. Majoitus on Moskova hotellissa, aikaa muutama päivä.

Kiitos etukäteen kommenteista!

3

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matk-aaja

Blinit on aika Venäläistä mm. Tsainaja Lozhka baareista joita on joka paikassa(oranssi sisustus).Blini-kioskeja on ihan hirveästi, ruokailu katoksen tms.alla.
      Borssi keitto on Venäläinen juttu ja useimpien ravintoloiden listoilla. Saverma-grillikioskeja näet paljon,
      katso ja maista. Astioista: Lomonosovin posliinitehtaalle pääsee metrolla,samanniminen pysäkki.Niillä lienee myymäläkin keskustassa.
      Melkein kaikki on kirjoitettu kyriilisillä,älä anna sen häiritä. Hotelleissa palvelut englanninkin kielellä.
      Ps.anna palautetta matkan jälkeen.

• nedoroga

vastauksia syystä että ns. suosikkipaikkoja ei juuri ole.
      mutta pietari ei ole mitenkään kallis, tottakai kalliita putiikkeja löytyy niinkuin suurkaupungista
      pitääkin. keskustasta.
      mutta kun ajelet vaikkapa metrolla kauemmas keskustasta niin edullisia ruokapaikkoja löytyy kyllä.
      osta karttoja, etsi niistä tavaratoreja ja ajele sinne. vaatetta ja muuta tavaraa on runsaasti ja
      ostoskeskuksiakin usein metroasemien läheisyydessä.
      näistä blineistä eri täytteillä ja juuri shavirmasta tykkään itsekin.
      sitten löytyy ihan lounaspaikkojakin meidän tapaan joista saa valita tiskiltä mieleistään.
      sorry kun ei jää paikat niin mieleen mutta etsivä löytää

• ekaPietari

molemmille kommenteista. Olen samaa mieltä siitä, että etsivät löytyy. Mutta aina kivempi, kun joku osaa suositella jotain hyvää paikallista:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2620
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2582
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1762
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1587
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1510
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1450
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1223
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1177
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1096
    Aihe